Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Доливане на Adblue (Octavia III), първи опит


Recommended Posts

Здравейте,

 

Може ли съвет как да долея за първи път Adblue в Октавията. Виждам онлайн туби с 5л течност, виждам че има (доста нарядко) и бензиностанции с Adblue колонки, които са предимно за ТИР-ове.

Трябва ли ми специално шише за доливане (виждам по видеа в Youtube), такова с винт, или продаваните в нет-а туби с маркучи ще ми свършат работа.

 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AdBlue-то колкото и обикновен разтвор на карбамид да е, аз не бих заложил на най-евтините варианти. Причината е много проста - от него зависи експолатационния живот на филтъра. А понеже вече веднъж се парих сериозно (финансово) с ДПФ, макар и от система без AdBlue, вече гледам като гърмян заек на всичко, свързано с този филтър. Пиша това, за да може всеки сам да си прецени кое и какво AdBlue да избира. Последно слагах на Пежо 10 литра AdBlue на Bardahl. Има го в AutoZone BG.

 

AdBlue най-масово се предлага в туби от 5л. и 10л. Като не всички 5-литрови имат накрайници. Трябва да знаеш каква е вместимостта на резервоара за тази течност. Избягвай преливането. Ако се случи - измий боята обилно с вода. Същото важи и за ръцете, ако ги изцапаш. Както ще видиш от горния линк, AdBlue не е токсично, но е агресивно към различни материали. Тубата от 10 литра, която взех, имаше накрайник - напълно достатъчен е за удобно наливане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъпка 1 - Провери в ръководството колко adblue събира колата. Обикновено е 3-5 литра. Може и да е повече. Всяка кола си е башка луда. Тойотата беше 2.8 кон умрял, а събираше 3.8L ако е напълно празно.

Стъпка 2 - Купуваш adblue по твое усмотрение, без да се вталяваш. Аз съм слагал на Шел и на Еко. Бяха 10-15 лв. за 4 литра (нещо от сорта). Това, което помня е, че това на ЕКОто беше българско производство.

Стъпка 3 - Сипваш бавно и внимателно. Ако ръснеш някъде е желателно да го избършеш и на някое левче да измиеш с пароструйката. Аз съм оливал една пластмаса на Круйзера, тъй като adblue-то се сипваше горе долу в средата на моторния кош. Аз съм 175см, Круйзера доста повече и в общи линии няма как да го налея, освен ако не се покатеря на предна лява гума и не се разкикерча. Та интересна гледка. Както и да е. Полях един пластмасов капак, забърсах го с хартия само. Мислех да го измия после, но забравих. След 2-3 месеца пак отварях и нищо му нямаше, но експерименти не си прави. Всички казват, че "яде" всичко здраво.

 

п.с. - Просто не се подлъгвай да ходиш в представителство, където ще ти отскубнат главата за нещо, което можеш да свършиш сам за 30 секунди и ще ти струва таван 20 лв. В ЕТ вероятно ще ти вземат 100 лв. за същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще кажа как процедирам за Йетито. Първият път си купих едно от тези шишета с винт от Еуратек плюс 10 литрова туба (в Еуратек по спомен струваше към 27 лв. последно). Оттам насетне купувам само 10 литрови туби и преливам в шишето с винта, за да пълня безопасно резервоарчето без да разливам (при Йети този резервоар е в багажника до резервната гума). Еуратек едва ли е най-изгодното място за купуване на 10 литровите туби и все се каня да купя от някоя бензиностанция, но за сега 3 години само от Еуратек съм купувал :). Би трябвало на дисплея на Октавията да ти пише колко трябва да долееш, така че ще можеш да го сметнеш лесно като брой шишета. Така или иначе и да се опиташ да сипеш повече, шишето с винта няма да ти позволи и няма да прелее.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Вече има толкова много бензиностанции с помпи за Adblue, че не виждам абсолютно никакъв смисъл от упражнения с преливания от туби и т.н. Последните 3 доливания съм правил точно на бензиностанции (Лукойл и Ромпетрол). Няма никакъв проблем с помпите.

Adblue-то няма отношение към DPF филтъра. Разтворът се впръсква при необходимост в катализатора, който се намира след DPF филтъра. Така че няма как да му влияе по никакъв начин. Опасенията за неговия живот са неоснователни.

Редактирано от rukuku
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинете, че се включвам в темата може би с малко лаишки въпрос, но се зачетох и се замислих трябва ли на моята шкода да се слага AdBlue (Octavia 2 FL 2011г. 1.6TDI 105HP). Купил съм я на старо и предишният собственик нищо не ми каза за такива добавки... Изобщо как се разбира, че някоя кола ползва AdBlue?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Steven K написа:

Извинете, че се включвам в темата може би с малко лаишки въпрос, но се зачетох и се замислих трябва ли на моята шкода да се слага AdBlue (Octavia 2 FL 2011г. 1.6TDI 105HP). Купил съм я на старо и предишният собственик нищо не ми каза за такива добавки... Изобщо как се разбира, че някоя кола ползва AdBlue?

Не трябва, не се притеснявай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Steven K написа:

Извинете, че се включвам в темата може би с малко лаишки въпрос, но се зачетох и се замислих трябва ли на моята шкода да се слага AdBlue (Octavia 2 FL 2011г. 1.6TDI 105HP). Купил съм я на старо и предишният собственик нищо не ми каза за такива добавки... Изобщо как се разбира, че някоя кола ползва AdBlue?

 

Нямаш ад блу система въобще. Ако има необходимост от наливане, колите с такива системи напомнят на всяко палене когато има нужда, в общи линии няма как да пропуснеш. Това не е добавка за дизел, а е добавка за... не знам дали въобще добавка е правилният термин. Отделна система е, уж намаля вредните емисии при дизела с 90%. Мисля, че се слага на Евро 6, май на Евро 5 няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...
На 20.07.2019 г. at 11:01, rukuku написа:

Adblue-то няма отношение към DPF филтъра. Разтворът се впръсква при необходимост в катализатора, който се намира след DPF филтъра. Така че няма как да му влияе по никакъв начин. Опасенията за неговия живот са неоснователни. 

Съгласен съм. По-горе не се изразих съвсем точно. Мисълта ми беше, че съм се парил от DPF. Не защото съм сбъркал с нещо, а защото е скъп консуматив. И убива всякаква генерирана от ниския разход на дизела икономия. AdBlue наистина няма пряко отношение към филтъра, но е част от изпускателната система. При проблем (запушване и др.) на помпата, подмяната струва четирицифрена сума, като първото число от нея не е 1. Затова разглеждах тази система като едно цяло с филтъра и нещо, с което било за лично успокоение или заради друго, човек трябва да внимава. Нафта също има навсякъде, уж е еднаква, нали все е нафта. Но всички знаем, че това не е точно така. Скоро сигурно ще почнат дебати за избор и предпочитания на AdBlue. Знам ли. Времето ще покаже :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да можете да пълните на колонка AdBlue и да хващат магнитните пистолети на помпите, поне за моята Alhambra се налага да ползвам този преходник от VW Crafter - 2E0201135D.

Към 70лв е цената и се избива при мен поне в рамките на 2 пълнения, спрямо да наливам от туби. Вместимостта на Alhambra-та за AdBlue е 13 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Ползвам темата на колегата. Колата е октавия 3 фейс, 2 тди, DSG 2019 г. Не съм доливал досега, но ще купя адблу по спецификация на шкода. Въпросът ми е да изчакам ли още 4500 км или няма значение? И, ако може малко повече информация за това, ще ми трябва ли фуния или адаптер с винт, както е писал по-горе колегата с Йети?

IMG_20200212_092942.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @joro_kem " - По всяко време може да долееш. При доливане, внимавай да не изцапаш нито себе си, нито Автомобила, нито наоколо, че е много гадна химия. За това, по-добре едно доливане, от минимум до максимум, по-малко риск от изцапване. Доста Колеги зареждат на Колонка, на Бензиностанция. Тогава няма риск да се изцапа нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@joro_kem, имам точно такава служебна кола. Сипвам добавката на колонка на бензиностанция и досега никакви проблеми. Без адаптери. 

Можеш да долееш когато прецениш, няма правило доколкото знам. Но не допускай да свърши. Ако все пак свърши в движение, не гаси колата докато не спреш някъде където има адблу. Иначе няма да запали. 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, момчета! Явно са ме подвели от ЕТ, щот изрично ми казаха адблу само по VAG спецификация да слагам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята казва минимално и максимално количество, което мога да сипя. Ако сипя по-малко от минималното просто не отчита, че съм сипал. Иначе и аз, както колегите, сипвам колкото пише като максимум.

Но, в твоя случай, бих изчакал да падне количеството под 2000км, освен ако не ти предстои наистина дълго пътуване. Просто процедурата е гадна и няма смисъл да си я причиняваш често.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, PRR написа:

Моята казва минимално и максимално количество, което мога да сипя. Ако сипя по-малко от минималното просто не отчита, че съм сипал. Иначе и аз, както колегите, сипвам колкото пише като максимум.

Но, в твоя случай, бих изчакал да падне количеството под 2000км, освен ако не ти предстои наистина дълго пътуване. Просто процедурата е гадна и няма смисъл да си я причиняваш често.

благодаря за мнението, ще изчакам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще споделя моя опит с адблу, защото и аз бях в пълна мъгла...Октавия 1.6 дизел. Основно се чудех колко често ще се налага доливане. При мен се случи около 12 000 км, показа се съобщение, че остават 2400 км пробег и трябва да се долее мин 4, макс. 7 литра. Аз като новобранец налях една тубичка от 3,5 литра от бензиностанция на магистралата и тръгнах. Оказа се, че не ми го е отчело. После долях още една тубичка и четох в книжкага как се процедира след допълване и така. С първата тубичка полях малко адблу около гърлото за доливане, но то си изтече под колата... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя "версия" Октавия 3 иска adblue? Че мойта е 2.0 TDi FL, а нямам такова чудо ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Typi_taratajki написа:

Коя "версия" Октавия 3 иска adblue? Че мойта е 2.0 TDi FL, а нямам такова чудо ?

Моята е същата и иска, явно има със и без, вероятно има разлика и в евро категорията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еко категорията ми е "EURO 6B". Е, значи съм късметлия ?

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Днес долях за първи път. От колонка, на ОМВ. По борд показваше 8.75 л за доливане, долях 8.45 л. за 8.45 лв. Благодаря на WINGED ARROW за споделения опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...
На 16.02.2020 г. at 22:22, setfan написа:

Аз ще споделя моя опит с адблу, защото и аз бях в пълна мъгла...Октавия 1.6 дизел. Основно се чудех колко често ще се налага доливане. При мен се случи около 12 000 км, показа се съобщение, че остават 2400 км пробег и трябва да се долее мин 4, макс. 7 литра. Аз като новобранец налях една тубичка от 3,5 литра от бензиностанция на магистралата и тръгнах. Оказа се, че не ми го е отчело. После долях още една тубичка и четох в книжкага как се процедира след допълване и така. С първата тубичка полях малко адблу около гърлото за доливане, но то си изтече под колата... 

Здравей,

Аз карам шкода със същия двигател, изписа ми че трябва да долея мин. 4.25 макс. 5.25л. АдБлу, съответно аз долях 4л. (4л. туба от бенциностанцияЕКО) след което съобщението си остана при следващи стартирания. На следващия ден долях още 1л и никаква промяна, съобшението за доливане на необходимото количество гориви все още си стои, спаднаха само оставащите км. от 2400 на 2300.

Четох инструкциите в книжката но не виждам нещо по специфично което да съм/не съм направил.

Има ли някаква особеност когато се долива така на 2 пъти нужното количество. Когато доливам колата не е паркирана на идеално равна повърхност, има лек наклон но не мисля, че е чак толкова фрапиращо това.

 

Има ли някаква особеност когато се долива така на 2 пъти нужното количество?

Ще съм благодарен да споделиш ако има някаква особенност или тънкост която ми обягва.

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, alexd написа:

...изписа ми че трябва да долея мин. 4.25 макс. 5.25л. АдБлу, съответно аз долях 4л. (4л. туба от бенциностанцияЕКО) след което съобщението си остана...

Има ли някаква особеност когато се долива така на 2 пъти нужното количество?

Ще съм благодарен да споделиш ако има някаква особенност или тънкост която ми обягва.

Благодаря!

Явно има

На 15.02.2020 г. at 8:28, PRR написа:

Моята казва минимално и максимално количество, което мога да сипя. Ако сипя по-малко от минималното просто не отчита, че съм сипал.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, alexd написа:

Здравей,

Аз карам шкода със същия двигател, изписа ми че трябва да долея мин. 4.25 макс. 5.25л. АдБлу, съответно аз долях 4л. (4л. туба от бенциностанцияЕКО) след което съобщението си остана при следващи стартирания. На следващия ден долях още 1л и никаква промяна, съобшението за доливане на необходимото количество гориви все още си стои, спаднаха само оставащите км. от 2400 на 2300.

Четох инструкциите в книжката но не виждам нещо по специфично което да съм/не съм направил.

Има ли някаква особеност когато се долива така на 2 пъти нужното количество. Когато доливам колата не е паркирана на идеално равна повърхност, има лек наклон но не мисля, че е чак толкова фрапиращо това.

 

Има ли някаква особеност когато се долива така на 2 пъти нужното количество?

Ще съм благодарен да споделиш ако има някаква особенност или тънкост която ми обягва.

Благодаря!

Има, пише в книжката, че след доливане връткаш ключа на контакт и изчакваш 20-30 сек. за да отчете долятото количество. След това палиш. Ако палиш директно и тръгнеш, съобщението остава. За доливане на 2 пъти мисля, няма проблем. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.