Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор Skoda Karoq или Nissan Qashqai


matematic

Recommended Posts

Здравейте,

 

може би не е най-подходящото място да питам, но все пак.

 

Имам дилема отностно избора на нов автомобил. Огледах всички марки и го сведох до 

 

Skoda Karoq 1.5 TSI 4x4 DSG

Nissan Qashqai 1.3 TCE

 

и двете са с високо оборудване, като шкодата е около 4-5к по-скъпа

 

Главното, което ме интересува е дали обслужването на Шкода е скъпо или е сравнително по-ниско от това на VW.

И като цяло дали този модел е надежден и особено с този мотор.

 

Мерси предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ти трябва 4х4 , махни го и ще свалиш едни 2к , но според мен двете возила бих оприличил като сравнение на боксониера срещу двустаен апартамент (поне Кашкая ми изглежда като черупка на колела).

Опс , май бъркам нисаните :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм по-предишния модел на Кашкай, 2.0 бензин, 150 коня. На хартия всичко изглеждаше чудесно. На практика абсолютно куц кон. На извънградско като видеше баир и се озорваше. Къде бяха тези 150 коня незнам. Опел Корса, 90 коня, която тогава също имах, върви повече. Автомата му също не е добър. Тогава беше с CVT, предполагам и сега е с такава кутия - това е един от автоматите с най-големи загуби като работа. Ако си се спрял на автоматична трансмисия, Karoq определено е по-добрия избор. От друга страна седалките на въпросния Кашкай бяха едни от най-удобните, на които съм сядал. Като материали и сглобка от Нисан се бяха справили отлично, кожения салон не мръдна и не се намачка до малко над 100К км, когато продадохме колата. Но незнам при новия модел дали това се е запазило. Направи тестдрайв на двете марки. Мисля, че Karoq ще те грабне най-малкото с по-добрата динамика. А и този 1.3 на Нисан за това купе ми се струва доста слаб. Като поддръжка Шкода е по-добрия вариант. Провери цената за обслужване на единия и на другия автомобил. Избери си резервна част и виж цената при Шкода и при Нисан за нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес покарах и двете отново. 

 

Като че ли Нисана ме грабна повече от гледна точка на качеството на изработка. Шкодата вози изключително твърдо и е доста шумна (за мое голяма чуденка). Под шумна имам предвид външен шум а не този на автомобила. Направих си труда да мина през павирана улица с не добре наредени павета. Много лоши впечатления за возията и за качеството на сглобката.

 

Иначе отностно техническите характеристики на мотора и кутията на Нисана. Мотора 1.3 турбиниран е съвместна разработка с даймлер. Карах такъв на най-новия Kajar. Мотора е доста добър и динамичен. Също така ако не го натискаш е и доста икономичен. Скоростната кутия вече не е CVT, а DCT. 

Другото, което ме грабна в Нисана е по-пълното обурудване, което включва и 360 View, както и озвучителна система BOSE. 

 

Много ми се щеше да избера Шкодата, тъй като визията и някак си ми допада повече заради това че е по-изчистена, но все пак реших да се въздържа от емоционални решения. 

 

Благодаря все пак за мненията.

Редактирано от matematic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесен избор си направил! Няма защо да се правят компромиси с желанията! Успех И безаварийно с новата “жипка”!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-важното при избора на колата е тя да ти харесва на теб, а не на някой друг, който няма да дава парите. :) Щом си се качил и на двете и ти е харесал повече Нисана, значи това е твоята кола. Аз на същия принцип избрах моята и 3 години по-късно мога да кажа, че все още съм супер доволен от избора си и това наистина е моята кола, покриваща всички мои критерии и желания. Честито за новата придобивка и да си я ползваш винаги с усмивка! :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
На 26.06.2019 г. at 14:39, matematic написа:

Днес покарах и двете отново. 

 

Като че ли Нисана ме грабна повече от гледна точка на качеството на изработка. Шкодата вози изключително твърдо и е доста шумна (за мое голяма чуденка). Под шумна имам предвид външен шум а не този на автомобила. Направих си труда да мина през павирана улица с не добре наредени павета. Много лоши впечатления за возията и за качеството на сглобката.

 

Иначе отностно техническите характеристики на мотора и кутията на Нисана. Мотора 1.3 турбиниран е съвместна разработка с даймлер. Карах такъв на най-новия Kajar. Мотора е доста добър и динамичен. Също така ако не го натискаш е и доста икономичен. Скоростната кутия вече не е CVT, а DCT. 

Другото, което ме грабна в Нисана е по-пълното обурудване, което включва и 360 View, както и озвучителна система BOSE. 

 

Много ми се щеше да избера Шкодата, тъй като визията и някак си ми допада повече заради това че е по-изчистена, но все пак реших да се въздържа от емоционални решения. 

 

Благодаря все пак за мненията.

Привет колега, може ли обратна връзка за Нисана ? Как е след вече година ? Пред дилема съм за Октавия 4 или Qashqai със същия мотор. Шкодата тепърва ще я произведат 1.5eTSI DSG Sedan Business , а Qashqai-а е наличен до 2 дни. Карах го (НИсана) и потвърждавам, че вози приятно, динамика не му липсва в ниски и високи скорости. Обаче багажника (сега карам Октавия 2 FL) е доста компактен, а сме с дете (едно за сега :D). 

БИ било интересно да прочета твоето преживяваме след навъртяни километри. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Аз мога да дам вече обратна връзка след 1 година. Нисана като динамика е абсоютлно ок. Върви си, ускорява си, изпреварва се без притеснения. Градското си 10л, извънградското - по-скоро 7 - Ето разход - https://www.spritmonitor.de/en/detail/1197793.html. Материалите са добри (Acenta оборудване). Малко потраква отпред. Мааалко шумна от шумовете отвън. Предницата бих казал е доста "игрива" или по-точно не много стабилна и на сняг се чувстваш леко неуверен. Багажникът - все още не е се уголемил. И тук идва дилема при мен - живот и здраве ставаме повечко и имам възможнсот да я сменя с друга във фирмата - O3 FL 1.5 TSI DSG Vision ииии много се чудя. Ако взема това решение, какво всъщност ще спечеля/загубя. По много Шкоди въздишам - въздесйтват си ми. Но Кашкая е по-висок и като стоене в автомобила и като clearance. Детето направо го мятам в стола без да се навеждам (1.86м съм висок). Шкодата обаче има по-сериозен багажник (седан е), повече място отзад. Не знам ... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Губиш клирънс, висока позиция на седене и малко измамна стабилност. Освен багажника и повечето място на задния ред - друга "печалба" не виждам при Шкодата. Може да метнеш една кутия на жипката и да си джиткаш с нея :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така ги виждам нещата (ако изключа симпатията ми към Шкода генерално). Защо измамна стабилност ? Вярно е, че Moose тест разликата не е голяма, но Нисана видимо се справи по-добре. Разбира се не коментираме vRS с подобрено окачване! :) Ама аз ще возя семейството си, а не отсечка от WRC.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измамна е заради това, че Нисана е СУВ. Центъра на тежестта няма как да го "излъжеш". Говоря за нормални потребители във всекидневието и нормалната експлоатация на автомобила. Освен да покараш за ден-два октавията и да решиш. Т'ва за мен е най-доброто решение на дилемата. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха. Ама аз имах предвид, че споре дмен Октавията би трябвало да "стои" повече на пътя. Карал съм О1 и О2 по 2 години. Голф 5 имам личен и Нисана е най-лакатушещ, който разбира се нарушва стабилността.

Да. Ще я пробвам за ден. Благодаря.

Иначе би ми липсвала системата против инцидент (Emergency brake при Нисана) и задната камера и предния парктроник :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задна камера може да се добави без проблем.

Ако бяха еднакви колите, нямаше да имаш дилема за решаване. Все нещо се губи от смяната, но пък в същото време се и печели. Шашава работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да се добави доректно към Bolero-то без да нарушаваме гаранцията ? ?

Факт. Нека са различни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За камерата, трябва да се изкаже @JORDITO. За него няма тайни в тази сфера 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Тази вечер покарах Октавията и отзивите са следните:
- багажника е идеален
- вози по-приятно - меко поема неравностите, няма силно претракване при неравности, но стои (може би и привидно..) повече на пътя
- кутията е доста по-приятна за каране и усещането е за повече вървене, въпреки че разликата с Кашкай е 10кс по-малко и идентични килограми, но пък 1.5 срещу 1.3...
- обезшумяването ми се стори идентично
- по павета си тракат пластмасите (на 50к е колата) може би дори повече от на Кашкая
- разхода е ясно, че е по-добър
- мултимедията е по-приятна, а CarPlay с 30% по-голям
- музиката е по-добра
- на втори ред седалки има повече място за краката (за децата няма голяма разлика)
- има въздухоотводи отзад, което е плюс особено за отоплението в студено време
- Full led е и фаровете са супер!
Но
- липсва ми предния парктроник и задната камера
- auto hold е доста полезна функция в града, а липсва в Шкодата (с механична ръчна е)
- липсва TPMS като информация за налягането - само сигнализира, ако има проблем
- високата позиция като че ли ми е по-приятна
- имам чувството, че Кашкай е по-широк на предния ред седалки
- sky тавана си има своя плюс (опредлено не е game chnager в много студено или слънчево време)
- на влизане (от неудобната страна) и излизане (натоварен) от подземния гараж опира (много млчалко кората, но ...) Шкодата   

Дано послужи и на някой, ако изпадне в подобна ситуация и се чуди ! Аз все още не знам, кое е правилното решение. ?

ПП: предното стъкло е яко на точки. Така беше и О1 и О2 FL. Явно си е слабо място. Огледалата поскръцват като се прибират, а DSG трепери като тръгва от баир и равно. Дори и на ръчен режим трепери колата. Щом и жена ми ме попита - какво става ?

Редактирано от stoyanow
Грешка
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно "негативите":

Задна камера се слага (ако се пак медията го позволява де, защото може да си само с някакво базово радио).

Аутохолд се активира без проблем (поне при О2 фейс е така).

ТPMS наистина не показва налягане, но реагира бързо. Скоро ми се случи с един винт в гумата да ми сигнализира доста бързо и успях без проблем с читава все още гума до гумаджията.

Просвета...вероятно може да се излекува с други пружини.

Но...

Позицията няма как да вдигнеш.

Тавана няма как да го случиш да стане панорамен.

Стъклата са "меки" - факт!

Огледалата скърцат, но се смазват.

 

Виж, DSG-то вече не е ОК да има такива вибрации. Сега, може да е някой тампон, ама знае ли човек...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко до някъде е съпоставимо и не е. Опира до личен избор и не може да се вземем само на база +/- в конкретния казус. До този извод достигам аз :)

Благодаря за мненията!

 

ПП: след активация Auto hold се спира само през VCDS, а е полезен основно в задръствания. Като започна да маневрирам го спирач, че е дразнещ на Нисана. На Шкодата вероятно е дооооста по-плавен и в полза, а не до някъде недостатък в някои ситуации. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.