Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Трябва ми съвет за боя


Recommended Posts

Здравейте,
На бронята се появи една драскотина, която искам да махна.
Имам оригинална боя от Шкода ----->  спрей + лак.

Как да обработя драскотините преди това?
Не съм се занимавал никога с подобни дейности.
Всеки съвет ще е от полза.



Прикачам снимка





 

IMG_0645.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще направиш едно голямо петно .. ако има каско и се съберат повече щети , тогаз боядисай цялата броня.

Проблема на шпрея е , че няма втърдител , ниско налягане и като цяло перлата иска прецизно боядисване с много междинни етапи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно от това се опасявам, да не стане петно.
А някакви вакси или пасти на 3М?
Преди 1 година заради 3 см. одрано ми пребоядисаха цялата предна дясна врата, и то при Вили - Ветек.
После имах доста главоболия с ел. инсталацията. Супер кофти качество е и се разпадаше.
За предната броня изглежда се махат само халогените.
Чудя се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно се маха цялата броня , но гледай да не присъстваш на демонтажа :)

Аз лично останах доволен от Горов в Елин Пелин ... имаха дребни пропуски при закопчаване на разни капачета , но като цяло не личи къде е боядисвана колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази "драскотина" е МНОГО, ама МНОГО далеч от вариант за полиране/пастиране. От полиране файда има, ако лака е наранен повърхностно. И около нараняването нивото му се изравнява за да не си личи. Тук не лак, ами то боя няма.

Такава забележка се оправя само в професионално бояджийно, обикновено с "преливка". Но предвид, че е предна броня и сигурно имаш удари от камъчета и прочие, най-веротно ще ти я боядисат цялата.

 

Давам ти един жокер занапред ако имаш подобен казус. Ако се чудиш дали дадена забележка може да се отстрани с полиране, мокриш мястото. Ако проблема "изчезва" докато е мокро - може. Ако се вижда и на намокрената повърхност - боядисване :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. 
Наистина е по-добре са се боядиса в сервиз.
Няма да си правя експерименти.
Заведох я като щета.
За информация, възлагателните писма на Алианц вече са с давност 2 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Да ползвам и аз същата тема...

Липсва боя тук-там най-вече от задната броня. Колата е края 2011г. За визията не ми дреме особено. Притеснявам се да не почне да ръждясва и да се разрастне. Има ли такава вероятност? Предполагам за бронята не, щото тя май не е от ръждясващ материал, но предния капак и вратата... Начин да се предотврати?

Бонус отговор би ми дошъл ако някой има представа как така се получава че да се олюши боя при положение че няма удар?

IMG_0216.jpg

IMG_0222.jpg

IMG_0221.jpg

IMG_0220.jpg

IMG_0219.jpg

IMG_0218.jpg

IMG_0217.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, HOT__SPOT написа:

Да ползвам и аз същата тема...

Липсва боя тук-там най-вече от задната броня. Колата е края 2011г. За визията не ми дреме особено. Притеснявам се да не почне да ръждясва и да се разрастне. Има ли такава вероятност? Предполагам за бронята не, щото тя май не е от ръждясващ материал, но предния капак и вратата... Начин да се предотврати?

Бонус отговор би ми дошъл ако някой има представа как така се получава че да се олюши боя при положение че няма удар?

 

 

 

 

 

 

 

 

Там където се наруши лака, ще се наруши и боята. А там където се наруши боята, в някакъв момент е твърде вероятно да тръгне ръжда. Броните са пластмасови, там проблем нямаш (освен визуален). Можеш да забавиш, като "мацнеш" с коректор. Виждаш си кода на боята (обикновено лепенка под мокета на багажника), отиваш в произволен магазин за авто бои и ти правят коректор. Прилича на лак за нокти. Мацваш с четчицата му по точките и така периодично. Но това не е перманентно решение. Генерално проблема се решава с пребоядисване.

На вторият ти въпрос - лесно. Лаковото покритие изчезва. Не е вечно. Ако на колите от "едно време" лака държеше по 20 години с правилна поддръжка и пазене, сега трудно изкарва и по 7-8.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Еуратек по ВИН продават доставят спрейове, а и от боите с четчица + лак.
Не е скъпо.... около 20 кинта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, sauber написа:

 

На вторият ти въпрос - лесно. Лаковото покритие изчезва. Не е вечно. Ако на колите от "едно време" лака държеше по 20 години с правилна поддръжка и пазене, сега трудно изкарва и по 7-8.

 

 

това означава ли че за да се "поддържат" днешните бои по автомобилите тр да се пастира и/или полира на определено време?

 

едит: трудно ми е да си представя че ги правят да почнат проблемите на 7 8 било 10г. Би трябвало да има начин да се удължи живота на боята

Редактирано от HOT__SPOT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че не си се сблъсквал с тия неща. Аз не съм експерт, но ще ти драсна два реда, поне малко да знаеш :)

Нещата като слоеве седят така:

Детайла е направен от метал/пластмаса. Върху него има боя. Върху боята има лак. Проблема е в лака, не в боята. Идеята на лака е да пази боята. Когато той "загине", тръгва и боята. Когато и тя загине, ако е върху метален детайл, тръгва ръжда (в даден момент, не моментално). Пастирането и полирането са два еднакви процеса по смисъл, като пастирането е по-агресивен, а полирането по-козметичен. И двата процеса обаче в съществото си правят едно и също - Отнемат от нараненият лак, докато достигнат слой здрав лак и "забележката" изчезне. Това се прави САМО И ЕДИНСТВЕНО ако забележката е повърхностна и е наранен само лака. Ако е наранена и боята, нито пастирането, нито полирането ще направят каквото и да е. Сам се сещаш, че това не може да бъде правено до безкрай. Моето лично мнение е, че живота на един чисто нов лак в днешно време е не повече от около 2 пастирания или около 4 полирания. От там нататък лака е мъртъв и се драска и от вятъра, просто защото не е останала достатъчна дебелина. Последното е при положение, че се прави от професионалисти, например детайлари. А не от някой неизвестен герой на автомивка с random полир паста и ъглошлайф с гъба вместо диск.

Нещата, които убиват лака:

- Слънцето естествено. Тук нищо не можеш да направиш.
- Неправилно миене. Миене с мръсни четки и гъби, с твърде агресивни препарати и прочие. Хубаво е лака да има някаква протекция, например вакса. Не е вездесъщата, но помага.

Единствените начини да запазиш лака дълго време е чрез сравнително редовно правилно миене и полагане на вакса (не на всяко миене). Другият начин е поставяне на защитно фолио, което според мен е нещо, което си заслужава да се прави на коли за по 200-300-400 и нагоре К. При всички други случай, пазиш колкото можеш и като загине - пребоядисване (включващо неизбежно и полагане на нов лак) и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, HOT__SPOT написа:

едит: трудно ми е да си представя че ги правят да почнат проблемите на 7 8 било 10г. Би трябвало да има начин да се удължи живота на боята

 

Няма какво да ти е трудно. В производството се слага евтин и некачествен лак с една единствена цел - по-нисък разход. Не забравяй, че лака на колата не е нещо, което влиза в гаранцията и ерго - на производителя не му пука за него. Виждал съм коли, които след една седмица каране (от чисто нови) вече имат ефекта на "паяжината". Особено силно важи за много контрастиращите цветове - тъмно синьо, черно, червено, маслено зелено. Не че при другите ги няма, просто при тия цветове се забелязва от километър. За това както обичам да казвам, най-добрият цвят за кола е класическото сиво. Кочината по него е същата, но просто не се вижда.

spacer.png

 

п.с. - Когато ми се наложи пребоядисване на детайл, бояджията ми е научен, че се полага една идея повече лак от стандартното. Това е за да ми даде възможност да правя повече полиране ако се налага. Особено силно важи за предната част на автомобила, където цялата кочина от пътя се стоварва докато караш. Също и за задната броня и вратите, където най-често ме драскат по паркингите. За тавана, калниците задния капак не ми пука, защото там нищо освен слънцето не вреди.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да полезно инфо, мерси! Исках да разбера дали някак си немога да ѝ помогна на боята, но явно проблема е генетически заложен ( при това целенасочено ) от производителите. 

Ще провера за коректорчето дето споменахте и ще пръскам и вакса на автоматичните пароструйки където си мия колата сам. Пък натам каквото дойде :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега видях, че си в Чехия. Там не знам как е, но по "левчетата" тук, ваксата ХИЧ не е лоша! Специално по тия, които съм пробвал в София.

Успех при всички положения, но като цяло да си наясно с едно - ежедневна кола няма как да е с боята на Бугати Широн, което се изкарва 2 пъти в Август да отидеш до морето с него ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 31.07.2019 г. at 17:10, HOT__SPOT написа:

 

IMG_0218.jpg

 

IMG_0217.jpg

 

На тези две снимки поражението е до метал. Задължително обработка с преобразувател на ръжда. Препоръчително на Вюрт.

На останалите, където се вижда бяло под боята е грунд, основа, шприц кит и т.н. Няма проблем. Може директно да се боядиса, като преди това мястото се почисти/обезмасли/ със спирт или коресилин.

п.п. И не се навивайте с лека ръка да пребоядисвате детайли. Освен, ако не е наложително. Сигурен съм, че няма човек тук, който да не е виждал кола с олющен/частично/ лак. Е това е от пребоядисването. Заводско няма как да стане така.

За такива забележки - лак с четчица по кода на боята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, Mishelle написа:

Ако е спрей, в Еуратек боята и лака в отделни флакони ли са?

Да, дадох им ВИН и след 4 дена го доставиха.
Имат и шишенца с четчица - пак лакът е отделно.
Но не мога да се реша да ги ползвам. Опасявам се да не стане по-зле.
Ще снимам след интервенцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Вече нанасянето на лак е много по прецизно от преди и го полагат много тънко на 2 ръце. Когато имате щети по капак калник дори и малки при отстраняването е добре и прелакиране, което е лесно. След метала има грунд, шприц, база и лак. Нормално от камъчета пада лака и поврежда базата. Във всеки магазин могат да направят 50гр база с която се оцветява лак и се точкува и полира след това. 

Редактирано от Оня от варна
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.