Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Отново на тема Хидравлика


omax

Recommended Posts

Добър ден колеги,

това е първият ми пост, за съжаление по неприятен повод. Обръщам се към вас за мнение относно появил се проблем в автомобила на моята сестра.

Шкода Фабия, 2001г. 1,4 бензин, мотора с верига (до колкото се ориентирах, чешкия мотор, 58 к.с.), закупена чисто нова от сестра ми в далечната 2001г. и експлоатирана до настоящия момент в БГ.

Та на проблема:

Преди два дни, по време на движение светна индикацията за проблем в хидравличната система (волан с удивителен знак). Волана стана изключително "твърд". След определен престой при изключен автомобил, проблема изчезва. Лампата угасва и волана е ОК. При работа на автомобила, отново се проявява.

Вчера беше закарана колата в обслужващия я приз годините сервиз.

Резултатите от диагностиката са следните:

 

Грешка 0236 "Блок за управление на сервоусилвател на кормилно управление, клема 30 - Твърде нисък сигнал"

Грешка 0508 "Блок за управление на сервоусилвател на кормилно управление, клема 30 - Твърде нисък сигнал"

Грешка 0330 "Датчик за скорост на кирмилно управление - Прекъсване/свързване на плюса.

 

Грешките са установени след като помолих в сервиза да разчетат все пак какво им казва колата.

Преди да прочетат компа, е правен опит за почистване на някакви клеми. След като ми се обадиха снощи със заключението "Нова хидр.помпа" ги помпа", реших да се консултирам с вас.

 

Иска ми се преди да предприема този разход да чуя и вашето мнение за да не тръгна на принципа "проба-грешка" защото е установено, че той е най-скъп:-))). Днес ще бъде установен дали модела е TWR или Koyo (след преглеждане на досегашните мнения във този форум на подобна тематика)

 

Предварително благодаря на всеки отзовал се с мнение и препоръка.

 

Редактирано от omax
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клема 30 е захранването. Виж в капака на кутията на акумулатора има предпазители. Един е силово захранване за помпата. Евентуално да се почисти с шкурка и затегне (с гайка  е), че нямам доверие на "зачистихме го". Проблемите с рейката са, че протича и губи хидравлична течност, изгаряне на помпа е рядкост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейт на казуса.....

Според сервиза, в който беше автомобила, проблема е дошъл от датчика. Поставен е нов датчик с ново окабеляване. Сега проблема не съществува но някак волана не е така мек както преди. Едва ли новия датчик е причина за това и си мисля, че все пак има някакъв проблем в помпата.

Същата при маневриране с ниска скорост издава странен звук, който идея си нямам дали е нормален. Вси пак е хидравлична система и едва ли помпата е тиха но.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно ще започва издирване на читава втора употреба ТРВ или тази ще се рециклира на пред във времето....че разхода само по това възстановяване прескочи 300 лв-( /датчик, окабеляване и труд/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Добър ден. Съжалявам ако досаждам с продължаващия проблем но.....

 

Шкодата престоя около седмица в серивиза от където я върнаха със становище "Новия датчик е калибриран, помпата си е ОК, волана си се върти ОК".....Да, ама НЕ

 

Тази сутрин при маневриране зад друг автомобил ми направи впечатление, че завъртване на волана на ляво или дясно, фаровете намаляват своя капцитет/светлина. Т.е. започват да светят по-слабо при усилие на волана в някоя посока. 

 

Моля за ново мнение и най вече, къде по дяволите мога да попадна на сервиз с София, които знаят,могат и искат да отстранят проблема. Какъвто и да е той.

 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , логиката е следната - електрическа помпа под товар консумира енергия . Ако всичко по алтернатора е ОК , няма да мигат фаровете. Вземи един мултицет и премери напрежението на алтернатора и акумулатора (със и без товар) и ако стойностите на алтернатора са в границите 14.2/14.4 търси хлабава връзка. Ако "кляка" напрежението при въртене на волана и на алтернатора - търси проблема в него (четки , реле и т.н.).

Мужду другото на старата Фабия и смених лагерите на макферсоните и волана олекна .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Добър ден....отново.....

След като беше сменен датчика за сходимост и близо два месеца колата нямаше проблем. До вчера......отново лампата с волан и удивителна и волана се втвърди. Вече не знам къде да я карам тази кола с този проблем. Останала цяла нощ, днес запали и всичко беше наред до момента в който автомобила загря до 90 градуса и отново блокира със индикация на таблото.

Наистина не знам къде мога да я закарам в добър сервиз защото не ми се дава една чанта пари за "проба - грешка". Смяната на датчика беше над 300 лева. Сега и за рециклиране на помпа с труда ми искат 400 лева.....ама дали е помпата?

Толкова ли няма сервизи, които да кажат "Това е проблема, ще ти струва толкова да го отстраним". Тези, които познавам в сервиза, определено вече гадаят.

Моля ви да ме насочите към човек/сервиз, който знае каква правят.

Помпата и рейката са TRW…...намирам една помпа втора употреба но е от Поло и не съм сигурен дали ще паснат. Еднакви са на външен вид:-)

Благодаря ви.

 

Че така като гледам, май ще я засилвам към Надин:-)

 

 

Редактирано от omax
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С. Рейката е рециклирана месец февруари, ако това има значение. Но е просто е бил установен лек теч от нея и за това е дадена за рециклиране. Иначе е работела без проблеми.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

помпата от Поло можеш да ползваш със сигурност, дори ако се наложи и на пистовия ремък можеш да сложиш механична със съответното преправяне

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.