Jump to content

skoda-auto.bgskodaclub.bgskodaclub.bg

generalvazov

Изпушил компресор климтик

Recommended Posts

generalvazov

Здравейте имам нужда от съвет. На октавията ми изпуши компресора, след като напълних системата с фреон и ме уведомиха, че трябва да си търся нов или на старо. Майстора ми обясни, че ремонта ще е безпредметен, ако не се смени и радиатор, дехидратор и да се чисти системата, ако имало стружки демек 800-1000 лева.Само така било сигурно, че няма  пак да изпуши. Въпроса ми задължително ли е всичко това да се направи или да си търся само компресор? П.с. преди това смених и ел. магнитната намотка, защото също беше изгоряла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
niki

Майсторът ти е казал правилния начин. Иначе няма как да ти даде гаранция за свършената работа. Можеш и да хитруваш и да опиташ да минеш тънко. Може да мине, може и да не мине и накрая пак да дадеш повечето пари, но да си изхабил доста нерви. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
generalvazov
Отговорено (Редактирано)

А как точно ще пусне стружка по цялата система? Звучи като прецакана дизелова помпа ...? П.с. не може ли да се изчисти, както правят с горивната система?

Редактирано от generalvazov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SHOMATA

По логиката на този майстор трябва да смениш всичко по системата.

Интересно ми е как се чисти системата от стружки?

Най - добре е да смениш майстора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
generalvazov

Да, точно това иска, всичко да смени, а аз си намерих един работещ компресор, но той ме убеждава, че няма смисъл! Трябвало да се смени всичко защото и другия щял да изпуши....и въпроса ми е да пробвам ли с другия компресор или да го връщам...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
DGSTN

Сменяш само компресора и филтър-дехидратора. Ако има стружки в системата, то голямата част ще са в този филтър, ако не и всичките. Като са ти зареждали климатика, при източване на старото масло би трябвало да се е видяло дали има стружки и в какво количество.

Може да отворите стария компресор и да видите колко е задрал.

 

С едно изречение - сменяш компресора и дехидратора и няма какво да го мислиш този климатик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

Добре ти е казал майстора. Ето малко писано по тая тема от човек занимаващ се професионално и уважаван майстор по климатиците (и не само).

Цитат от Стефан (elbatron):

Цитат

Когато стария копресор се счупи, маслото и фреона разнасят стружки и дребни боклуци из цялата система. Дехидратора ги събира, но не всички - най-ситните си минават и след него. Останатала част от системата се почиства със специален почистващ спрей, който измисва старото масло от вътрешния радиатор и от тръбния път. Всичко това е доста добре описано в инструкцията за монтаж на новия компресор и условията му за гаранция, ама малко хора ги четат, както и малко климатикаджии са запознати и спазват тези исиквания. Ако остане една лъжица старо масло някъде по тръбите или по системата, то си е със ситни стружки и боклуци вътре и всичко това заминава право в новия компресор, тъй като са достатъчно ситни, за да минат през цедките в дехидратора. Ефекта след това е същия, както при стария компресор - буталото излиза да види кой не е почистил системата. Тези компресори винаги омазват цялата система с боклуци, преди да се разлуфтят до толкова, че да излезе буталото .
Иначе да - теоретично дехидратора може да се смени отделно, но няма смисъл, особено при такава ситуация.
И още нещо - производителите на компресори препоръчват ако повече от 30% от ламелите на кондензатора са подбити или липсват(климатичния радиатор), също да се подменя, защото губи възможността си да охлажда достатъчно фреона, претоварва компресора и съкращава рязко живота му.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tuningmania

До "generalvazov" - Ако Автомобила ще го ползваш и занапред - смени всичко, за да не повредиш новия компресор. Това е Ремонт, който се прави (или поне би трябвало) веднъж, в Живота на Автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
generalvazov

Благодаря за отговорите. Явно ремонта няма да мине "тънко".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

Ако не те бърка, карай без климатик - е*а го у кошера. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SHOMATA

Ами първо почистете системата и тогава решавайте какво да се сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
generalvazov

Ами искам да и аз да се изчисти и да се реши, ама всички ме "лекуват" колко неща трябва да се сменят и колко много работа е..... иначе ако не бяха жеги, да щеше без климатик тоя котор да е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SHOMATA

Що не видиш  белия списък?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
generalvazov
Преди 12 часа, SHOMATA написа:

Що не видиш  белия списък?

Белия списък?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

ЦЪК

Сервиз за климатици в София

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SawBass

Колега, отиди при хората от Елбатрон. Аз преди 2-3 години имах проблем с компресора на моята кола (така си я бях купил явно). Хората решиха болежките ми и от тогава нямам проблеми с климатика  (да чукна на дърво). 

При мен проблемът беше малко по-различен, но се наложи купуването на нов компресор. 

В този сервиз хората наистина си разбират от занаята и от работата ми с тях и впечатлението което ми оставиха, не биха те натоварили излишно с нещо, но мисля, че ще трябва да се примириш с това, че няма да ти се размине почистването на системата, ако искаш всичко да е както трябва :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SHOMATA

"Бял списък"- раздел от форума, в който са описани сервизи от които колегите от форума са доволни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
generalvazov
На 14.06.2019 г. at 10:31, SawBass написа:

Колега, отиди при хората от Елбатрон. Аз преди 2-3 години имах проблем с компресора на моята кола (така си я бях купил явно). Хората решиха болежките ми и от тогава нямам проблеми с климатика  (да чукна на дърво). 

При мен проблемът беше малко по-различен, но се наложи купуването на нов компресор. 

В този сервиз хората наистина си разбират от занаята и от работата ми с тях и впечатлението което ми оставиха, не биха те натоварили излишно с нещо, но мисля, че ще трябва да се примириш с това, че няма да ти се размине почистването на системата, ако искаш всичко да е както трябва :)

Точно от там по телефона, без да са видели колата, ми заявиха ремонт 800-1000 лева за да ми дадат гаранция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
niki

И на мен ми казаха толкова за голф 3. За щастие беше друг проблем и минах тънко. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SawBass
На 15.06.2019 г. at 20:29, generalvazov написа:

Точно от там по телефона, без да са видели колата, ми заявиха ремонт 800-1000 лева за да ми дадат гаранция.

 

Ами колега, реално ако се замислиш и погледнеш положението от тяхна перспектива, няма логика да ти кажат друго. 

Ако им занесеш нещо на старо, те ти дадат гаранция и после пак ти изгори компресора (поради стружки в системата), ще идеш да искаш да ти оправят колата гаранционно, а това не е приемливо от тяхна гледна точка.

Ако трябва да съм честен в не малко сервизи (дори и в този в който сега си правя колата) са ми отказвали ремонти, или са ми предлагали в пъти по-скъп ремонт от това което аз мога да постигна с части намерени от мен, точно поради причината, че никой майстор не желае да прави нещо и после да ремонтира същото нещо гаранционно, което се е счупило отново, но не е по негова вина. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
generalvazov
Преди 19 часа, SawBass написа:

 

Ами колега, реално ако се замислиш и погледнеш положението от тяхна перспектива, няма логика да ти кажат друго. 

Ако им занесеш нещо на старо, те ти дадат гаранция и после пак ти изгори компресора (поради стружки в системата), ще идеш да искаш да ти оправят колата гаранционно, а това не е приемливо от тяхна гледна точка.

Ако трябва да съм честен в не малко сервизи (дори и в този в който сега си правя колата) са ми отказвали ремонти, или са ми предлагали в пъти по-скъп ремонт от това което аз мога да постигна с части намерени от мен, точно поради причината, че никой майстор не желае да прави нещо и после да ремонтира същото нещо гаранционно, което се е счупило отново, но не е по негова вина. :)

 

Ами нали затова са тесни специалисти, за да оценят какво да сменя, а не цялата система! То в този ред на мисли да си купя направо една нова от еуратек, за да имам гаранция. Ако има стружки да го установят, да се изчисти, а не да сменям всичко. Но това е тема на друг разговор за майсторите дето сменят подред.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

Темата май се изчерпа, но отговорите не ти харесват... Ето ти още едно мнение на Стефан, което съвпада на 100% с моето:

 

Може ли да попитам как се тества прецизно климатична система на 18 години и как да се гарантира на някого, че система, която работи на 15-20 атмосфери лятото (с гумените части на 18 години и коризиралите метални части на 18 години), ще бъде херметична за вечни времена или дори до следващия ден?  Ресурса на климатичната система и на нейните части, е колкото е ресурса на колата, който пък произовдителя определя с гаранционния и срок. Всеки ден, в който системата работи, след края на гаранцията, е бонус от производителя към нас, бедните източно европейци, които караме коли на 10+ години и ги имаме за чисто нови или поне така ни се иска. Климатичната система е пълна с гумени съединения и алуминиеви части (даже е сплав, не е точно алуминии), които отдавна са изразходили живота си. Тестваш системата днес, перфектна е, зареждаш я, утре настъпва пробив в клона за високо налягане в жегата на 20 атмосфери и фреона изтича за няколко минути до абсолютна 0, през 18-годишния маркуч, който не е издържал повече. При такава ситуация климатикаджията няма никаква вина. За една година или дори само за зимния период, може да се случат 1000 пробива в херметичната система на колата, защото не е чисто нова (даже и при чисто новите се случва, защото всичко е направено, колкото да изкара гаранцията) и макар да е била херметична към момента на зареждането, напролет да няма никой в системата. Това обаче няма как да се докаже - може да са излъгали, че е херметична, може и после да е протекла. При такъв казус, производителя препоръчва да смениш всичко, но разбира се е твърде скъпо и хората само си ги зареждат. Също не е по вина на климатикаджията...

Същото и за компресора на 18 години и поне 350 000км - днес климатикаджията го тествал и бил здрав и работел, а две седмици по-късно, видиш ли, се строшил - климатикаджията не е вътре, за да види какво се случва и кога ще се счупи.

И едно друго нещо - производителите на климатичните системи, препоръчват компресора да работи поне 20 минути всяка седмица, без значение от климатичния сезон т.е. целогодишно. Има ли някой, който спазва тази препоръка? Тук климатикаджиите са виновни - никой никога не казва на хората за това.

А и не на последно място - произодителя препоръчва да се прави профилактика на климатичната система един път годишно за колите с постоянно зацепен компресор и един път на 2 години за колите с компресор с ел. магнитен съединител, за да се дозарежда липсващото количество фреон и да се опреснява част от маслото в системата.

Много хора не го пипат, докато работи (с години) и после се чудят защо компресора се е потрошил. Отговорът е много логичен - фреона, освен, че охлажда радиатора в купето, който гарантира студеното на духалките, охлажда и компресора, който има сериозна нужда от охлаждане, по време на работа. Когато фреона в системата е по-малко, част от радиатора в купето успява да се охлади, което доставя студен въздух на духалките, но фреона се връща твърде топъл към компресора и няма какво да го охлажда него, което води до прегряване и като краен ефект, сериозно съкращаване на живота на компресора и накрая блокира.

 

Има много некадърници, взели по една машина и сложили табелата, но елбатронци не са такива, или поне моето мнение е такова. Има ремонти на възли и агрегати в автомобила, които не са евтини, за да са качествени и ние сами трябва да преценим заслужава ли си и жизнено важно ли ни е да работят, за да ни върши работа автомобила. Така, че ако ти е скъпо 1000лв за климатик решението е просто – не го оправяй!!! Аз не бих дал тия пари за кола, която върви на вторичния пазар 3-4000лв и цената на ремонта е 25-30% от стойността й.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tuningmania

До "ВСИЧКИ" - Няма нещо, което да не може да се разглоби, сервизира и сглоби обратно. Въпросът е, че Труда, струва Пари и все по-често повече, от колкото да се смени дадена част с нова такава..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Съгласявам се" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.