Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskodaclub.bg

vladkant

"Удървени" спирачки

Recommended Posts

lyubcho88

Клапана прилича много на този, ама не са дали номер

https://www.aliexpress.com/item/32815388713.html

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

@lyubcho88 имам клапанчето с маркучите комплект, смених го с чисто нов и старият ми остава да прашлясва, пробвах го с духане и се оказа че клапана си работи, после установих че от тъпото маркуче за два кинта.....което на мен ми се върза близо 60....ама има и такива моменти...

Ако искаш мога да ти го дам и да пробваш с него преди да поръчваш :)

А относно картинката, не помня от къде я гепих, но реших да я сваля на телефона а не тепърва да я издирвам из нета когато ми потрябва.

На щуцерите на клапаните, измерих най танката част (точно зад удебелението) 4 мм, в най дебелата част беше 5 мм. За дебелите мога утре да разкача и да пиша размер

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Това е маркуча с клапана, колега от форума ми го прати 

https://m.avtochastionline24.bg/oen/1j0612041cm

А парт номера който пише на маркуча който е на клапана е:1J0611939F

В ЕТ клапана е 36 лева, но трябва да им разказваш дълго и широко какво точно търсиш. По този порт номер нямат такава част

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Малко развитие по темата....

след смяна на дебелият маркуч с клапана, нямаше кой знае какво различие....смених маркуча от клапан N73 (75 не помня...) към актуатора- имаше някакво подобрение.....временно....

От известно време проблема се върна.

Единственото което установих, е че когато подавам газ- спирачката е перфектна, в момента в който пусна газта, спирачката се удървя при повторно последователно натискане....

Това ме кара да мисля че има "изтичане" на вакуум и то голямо. Не се чува съскане, не мисля че вакумният резервоар е спукан, надявам се че и сервото си е наред, понеже няма загуба на спирачна течност и маркучите са чисти.

Тънките вакумни маркучета са на една или две години и нямат видими пукнатини.....

.....моля давайте някакви идеи, аз лично вече нямам идея какво да сменям и къде да търся проблема....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L
На 2.08.2019 г. at 20:31, vladkant написа:

надявам се че и сервото си е наред, понеже няма загуба на спирачна течност и маркучите са чисти.

 

Сервото няма нищо общо със спирачната течност. И от това следва, че не можеш да мислиш, че е наред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

Я споделете как се тества сервото дали му е скъсана мембраната, че може там да е проблема...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Държи се натиснат педала на спирачката, пали се двигателя. Като запали, педала леко пропада. Това означава, че сервото е изправно.

Но, това едва ли ще е тест в конкретния случай, защото има моменти, когато спирачките работят нормално.

Ако е скъсана мембраната, проблема ще е постоянен. Това в горния си пост го написах, за да разсея една заблуда.

Колегата на няколко пъти споменава, че спирачната течност в казанчето е черна. Това са стружки от гумичките на спир. помпа.

Демек, и те си заминават, но не от тях е проблема. Точно обратното - при износени гумички педала потъва, а не се втвърдява.

Губи се вакуум. Точно той помага за по-лекото и ефективно натискане на педала.

Дали някъде по трасето или от сервото - не мога да кажа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

При скъсана мембрана педала е твърд постоянно нали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Да. Все едно нямаш серво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mahorec
Отговорено (Редактирано)

Според зависи. При мен понякога омеква при първо натискане, после се удървя. Сервото ми е спукано на 100%  (чух го как изпука при едно рязко спиране). Докато работи двигателя спирачката е по - мека отколкото, ако е изгасен, при мен е така, дори и с пукнато серво. Тази събота и неделя искам да го сменя, дано успея сам да се справя, че е голям зор да се измъкне оста от педала на спирачката. Новото-старо серво хвана яко прах в гаража... :)

Редактирано от Mahorec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

Да кажеш после от него ли е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Това нормално поведение ли е?

Подавам гас(з) и държа едни обороти, и в момента в който натисна спирачката се чува прищракване или прицъкване и оборотите падат....

Ще се пробвам да кача видео

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

И друго се сетих....на маншончето от към педала имаШЕ дунапренче, дали е проблем че вече го няма?

20190810_180020.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mahorec

И при мен е така, не мога да изфорсирам с натисната спирачка, преди години дори бях пуснал тема, уж нормално било. Маншончето не е проблем. Вчера и днес не съм се занимавал да сменям серво, че термометъра в Русе наближава 40 градуса. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Какво установих токущо след като в багажника имам около 130 кила тежест- автомобилиту спира перфектно и след 10-то последователно натискане на спирачката.....т май ще обезвъздушавам и ще сменям течноста за спирачки. Вариянт за недостиг на вакуум май отпада- поне за мен, ако някой има идея защо спирачките в натоварено положение са перфектни а празна- са дЪрво, да дава мнение....вече съм склонен и на баячка да ходя.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Не съм запознат в детайли с Октавия, но при автомобилите съществува така наречения "кантар", който регулира спирачното усилие в/у задните колела, според натоварването на задната ос. Или, при товар в багажника, пропуска по-голямо налягане на течността.

Дали е изправен кантара, може да се провери при ГТП на валовете. Демек, колко държат задните колела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
axel

Не знам до колко ще е от полза, но на моята Октавия мога да си форсирам с натисната спирачка без проблем и без да се чуват каквито и да било звуци.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Оказа се че спира когато иска. Първо написах че спира (бях я пробвал из ценнъра между светофарите), но после на бул. Рожен я пробвах отново, оказа се че спира когато си поиска. 

@joro-120L за кантара и аз знам че би трябвало да го има, преди седмица лежах под колата, но не успях да го видя, колата не я бях вдигнал на крик и не успях да разгледам както трябва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Ще хвърля един джокер - дизеловите автомобили за разлика от бензиновите са снабдени с вакуум помпа и ако тя работи , когато си поиска , нормално е да се одървят спирачките.

Премерете системата за херметичност и проверете какъв вакуум създава помпата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant
Преди 4 часа, The Best Forman написа:

Ще хвърля един джокер - дизеловите автомобили за разлика от бензиновите са снабдени с вакуум помпа и ако тя работи , когато си поиска , нормално е да се одървят спирачките.

Премерете системата за херметичност и проверете какъв вакуум създава помпата.

Към края на миналата година съм сменил абсолютно всички уплътнения на тъпата помпа....

При това положение, не би ли трябвало да имам проблем и с горивото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
PRR

Не. Вакуум помпата осигурява само вакуум за спирачките. Ако имаш спукан маркуч спирачката ще се "удърви", но пък не виждам връзка с оборотите. Тя се върти от ремък и е достатъчно маломощна за да не я усети двигателя. 

Относно кантара - той е на задната греда и при натоварване увеличава усилието отзад. При коли с ABS неправилният реглаж и/или неизправност може да се усети само при натискане на спирачката в завой при което колата може да се "засуче". Не е желателно да се тества по пътната мрежа, защото лесно може да се стигне до завъртане, ако наистина има дефект там. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant
Преди 9 часа, PRR написа:

Тя се върти от ремък 

При мен не е от ремък, директно на двигателя е вързана. А и колата е 4х4 и не успях да видя кантара. Може би защото не можах да се завра както трябва отдолу. На снимката е помпата когато й сменях уплътненията. Реглаж за последно е правен 2018 след ремонт по окачването и смяна на  амортесьорите- което не е гаранция че пак не е за реглаж.....

20180811_205018.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mahorec

Октавия 1 май няма кантар. Вакуум помпата е на разпр. Вал за тези с роторна помпа, за помпа дюзата е с тандем помпа, там не знам как е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

Значи сервото е вързано с помпата посредством едно късо, но по-дебело маркуче. Още в началото (от към помпата) има разклонителен щуцер и еднопосочен клапан, който не трябва да изпуска вакуум. Ако това маркуче и клапана са ок, системата за вакуум на спирачката е херметична. Остава да смуче въздух някъде от съединение, примерно от коляното дето свързва маркуча. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Съгласявам се" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.