Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskodaclub.bg

vladkant

"Удървени" спирачки

Recommended Posts

vladkant

Здравейте, възможно ли е от вакуумните маркучета да ми се удървя педала на спирачките?

При натискане, ходът е прекалено малък, педала е твърд и колата почти не спира. Случва се понякога и при първо начално натискане на спирачката, или при повторно- ако отпусна и натисна отново.

Има ли вероятност и да е от клапанчето което е след сервото?

4 броя дискове и накладки са сменени преди макс 10-15 хиляди километра, проблема се появи наскоро

Ще съм благодарен за съвети къде да търся проблема :)

По таблото нищо не светва, течност има....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skodafen

виж щуцера на вакумпомпата дали не се разбил 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
jorojoro

Да... това със щуцера си е от "детските болести" на нашите шкодилаци, но пък се оправя бързо и евтино :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
jorojoro

Ето я темата на колегата и как се оправя проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Благодарско :)

и се извинявам че не ползвах първо търсачката 😕

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Преди малко прегледах щуцера (едвам зацепих и намерих за кое става въпрос), играе в основата но не чух да изпуска и съска....но това че играе ми е достатъчно че да взема да го оправя.

Преди няколко месеца я свалях вакуумпомпата и ми направи впечатление че играе, но тогава въобще не се замислих какво е и каква му е функцията и не предприех нищо, а тогава беше момента....

Благодарско още веднъж за съветите :)

ще пиша дали само това е бил проблема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Тази част трябва ли да е гореща докато автомобила работи

039018099-big.jpg?r=0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88
Отговорено (Редактирано)

Това е клапан дето пуска/спира вакуума. Соленоид, бобина и пружина. Като работи бобината се нагрява. До него е другия (дето се води N75), който трябва да е същия по вид/марка и управлява актуатора на турбото. АКо и той е толкова топъл като този, за който пишеш, всичко е наред.

Редактирано от lyubcho88

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Благодарско :)

Стана ми интересно, защото до момента само съм чел за този 75 и ходих да видя, оказа се че това е клапан N75 😁 и само по документи управлява актуатора....маркуча е на меко казано гъз.....

Съседният от към пасажера клапан (поне при мен) "шапката" му е в черно а на този е в бяло.

мисля че миналата година сменях маркучета, ама тази пак ще сменям.

И двата са топли, преди малко се паркирах и ги проверих :)

Благодарско още веднъж за културния отговор :) бях попитал на още едно място и там не ми се обяснява на какво ме направиха че съм попитал...... радвам се че тук не получавам такова отношение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

Е глупости. И аз постоянно питам, като не съм се сблъсквал. Дали са еднакви (ако те интересува де) ще се увериш като им сравниш партномерата. На този от снимката е 1J0 906 627 A. При мен са с еднакви номера.

Аз за N75 четох доста, че имах проблеми с турбото и тествах системата. Ако имаш вакумен манометър https://www.tashev-galving.com/440192-20-1/0/Манометри+за+подналягане-вакуум с едно маркуче, като махнеш маркуча дето ходи до акутуатора и се вържеш там с уреда и пуснеш теста за раздвижване на геометрията от VCDS на 011 канал трябва като отвори клапана да имаш 20-25"Hg. Ако е по-малко има leakage (изпуска някъде). На другия (от снимката) не знам колко трябва да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Благодарско :)

за съжаление нямам такива машинариики и направо ще сменям маркучетата, и утре лепя с поксито че днес не ми остана време а сега даже и заваля. Утре ще я набутам на сухо в бачкането и ще лепя

Благодаря още веднъж :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

Да кажеш после как е спирачката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

При мен проблема не е от щуцера 😕

намазах с поксипол, но продължава при непосредствено второ натискане на спирачката да е дървен и да не спира.....да, турбото започна да се чува след 1500 оборота мисля беше

Иначе при първо натискане кове, включва АБС ако се наложи....но ме притеснява това че пускам спирачката и веднага натискам втори път и дърво.....

Течност има да се удавя, накладки нови на 10 хил макс, дисковете са заедно с накладките.....

днес след бач ще пиша на по дълго градско как се държи- дали и при първо натискане се удървя....както правеше от време на време

П.П. преди да мажете с каквото е да е, почистете от мазнотия и боклуци....че аз мазах два пъти, ама акъл море- глава шамандура 😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skodafen

огледй дебелият маркуч,който от вакум помпата отива в сервото на спирачките,понякога се цепи незабележимо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Има подобрение в работата на двигателя. Явно не трябва да натискам спирачки веднага след като съм пуснал педала веднъж, натискам веднъж и кове- втори път си е дърво. Днес я побвах от Кукуш да София ленд и обратно, после от Кукуш до Мировяне все така си е.

Дебелия маркуч ще го сменям и него защото е напукан, при разместване не чувам да съска...надявам се пласнмасовия да не е дал фира...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
jorojoro
Преди 16 часа, vladkant написа:

Има подобрение в работата на двигателя. Явно не трябва да натискам спирачки веднага след като съм пуснал педала веднъж, натискам веднъж и кове- втори път си е дърво. Днес я побвах от Кукуш да София ленд и обратно, после от Кукуш до Мировяне все така си е.

Дебелия маркуч ще го сменям и него защото е напукан, при разместване не чувам да съска...надявам се пласнмасовия да не е дал фира...

Ами освен да не си закрепил добре щуцера... Иначе това, което описваш с педала на спирачките е 1:1 с моя случай (беше). Аз по едно време даже се бях навил да сменя цялата спирачна помпа, а то къде бил проблемът...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Jorojoro, щуцера го набутах навътре преди да го мажа, не съм го местил докато го мазах....тези дни ще сменям всичките вакуум маркучи и ще видя тогава как е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Да разкажа малко "развитието"...

Смених маркуча с възвратния клапан който е от вакуумпомпата към сервото И-нищо....проблема остава

Има предположение от мой приятел, че системата е засмукала въздух. Макар че казанчето е пълно с течност, единственото което ме притеснява че е чернилка вътре....

Т днес ще обезвъздушавам спирачки и ако намеря маркуч подходящ, ще сменяма трасето от N75 (или 73 беше 🤔) до актуатора. И идеите ми с това се изчерпват.....

После минавам на серво, макар да няма в маркучите течност....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

Ако има въздух в системата, педала е мек, потъва и колата не спира. Не е "удървен" в никакъв случай! Течността е добре да се сменя на 2г или ако имаш влагомер над 3%. Ето полезна тема 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

@lyubcho88 в събота успях да сменя последният маркуч който не бях сменял- от клапан/реле N75 или 73 (не помня), маркуча от релето към актуатора на турбото и всичко заспа.....сега като натисна спирачките и излитам през предния джам 😂 

 

Благодарско да всички :)

Иначе течността е за смяна, не ми харесва че е чернилка вътре :( а и да си кажа честно, от както я имам колата-6 години, нито съм доливал спирачна течност нито дори съм се замислял за профилактика на спирачната течност :( което не говори хубаво за мен.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

 @vladkant какъв е размера на маркучетата, които си взел за смяната? Има 3мм има и 4мм, да знам, че мисля да взема 5метра и да ги сменя всичките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

По спомен - има и от двата размера из вакуум системата на Октавия 1. Може ида бъркам, та ако е така, някой да ме поправи. Бих взел силиконови - добри отзиви има. Мисля, че по 3 метра от размер ще ти свършат работа. Потърси някъде из нет-а имаше картинки на цялата система и може да са описани дължини и размери. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Виж това :)

039058117-big.jpg?r=0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Това намерих из нета, макар че сигурно има и за други мотори (моят не е ALH)

Фи на маркуча вътрешно е 4 мм, смених от клапана за актуатора до актуатора-само той е с дължина метър. Има и малко по широки както каза колегата ZloQQ, тези от 4 мм са тънките има и с 2 мм по широки (по спомен мисля са 2 мм) 

ако мислиш че мога и с друго да помогна пиши ми на лични да ти пратя тел, че тук може и късно да го видя :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

Благодаря ти! Аз схемата на вакуумните магистрали я намерих (моя мотор e ALH)

 

https://skoda.7zap.com/en/cz/octavia/oct/2003-252/1/131-131020/#33

има и дължини в описанието, ама за диаметъра нещо не се ориентирах. Иначе да, два размера са диаметрите на маркучите. Дори тук намерих да се продава готов кит с оригинални маркучи за смяна https://www.ebay.com/itm/VW-DIESEL-TDI-ALH-GOLF-JETTA-NB-VACUUM-LINE-KIT-OEM-CLOTH-COVERED-29-SHIPPED-/163514497978?_trksid=p2385738.m4383.l4275.c10

съдържа 3м от тънкия и 1,2м от дебелия, което включва всичките маркучи.

 

Аз обаче мисля да взема от силиконовия (пак черен, че да не е рейсърско), но се колебаех 3мм ли да поръчам или 4мм, защото съм сменял 1-2 макуча преди месеци и ми се струват малко хлабави, а съм ползвал 4мм. Но щом казваш, че при теб са застанали добре, ще взема 4мм за тънките и 6мм за дебелите.

 

Оказа се, че тази картинка по горе е от тема тук, в този форум. Ето линк -

само където е ранна версия и има малко грешки. Ето и оправената:

image.png.80271e30b775fbbb4f83323629440b71.png

 

Почнах да си мисля, че non-return valve се базика при мен (този който ведвага след помпата), защото м/у него и маркуча към сервото няма изпускане, а ако има преди него, той не трябва да допуска да навлиза свеж въздух. С други думи дори да имате изпускане на вакуум от щуцера на помпата, това не трябва да влияе на остатъчния вакуум към сервото и педала трябва да остава мек при загазес двигател, ако не е бил натискан. При мен се втвърдява след няколко минути.

Сега трябва да намеря какъв му е партномера и да поръчам нов. Би трябвало като надуеш и ако пропуска в двете посоки да е свършил и да е смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Съгласявам се" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.