Jump to content

skoda-auto.bgskodaclub.bgskodaclub.bg

Prodriver

Не зарежда алтернатора и не свети лампата на таблото - Фелиция 1.3 Mi

Recommended Posts

Prodriver
Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги,

След смяна на клеморед(не знам дали е съвпадение) се оказа,че алтернатора не зарежда, не свети и лампата на таблото. Реших, че  не съм вързал нещо като хората  и разглобих наново клемореда- всичко изглеждаше нормално. Дадох и на късо директно кабелите за да тествам да не е дефектен новия клеморед - пак не светва лампата при контакт. Проверих и четките на алтернатора - уж има четки но ми направи впечатление че едната е по- износена от другата. Моля за насоки какво още да проверя/премеря.

Редактирано от Prodriver

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Първо си провери лампата на таблото (вероятно е изгоряла) , предполагам е от новия моде , които се продават с фасунки. Дори и без лампа алтернатора се самовъзбужда т.е. и без нея трябва да зарежда , но ако е изгоряла може да тестваш алтернатора с една пробна лампа между плюса на акумулатора и жълтия кабел на алтернатора - при изключен двигател ще свети , а като запалиш и ако всичко е наред трябва да изгасне. Ако продължи да свети продължаваш с реле регулатора.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Prodriver
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за отговора! Направих теста с пробната лампа. При загасен двигател свети, при запален - не свети. Но мултицета показва, че отново не зарежда. Идеи какво да гледам още?

Редактирано от Prodriver

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Не зарежда е разтегливо понятие ... от 13. и малко до 14.2 при разлика в напрежението от повече от 0.5 В на акумулатора и алтернатора - захранващия кабел от акумулатора до алтернатора има лоша връзка . Решението или подмяна на всички кабелни обувки или дублиране на плюсовия кабел.

Ако няма разлика в двете измервания най-вероятно е реле-регулатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Prodriver
Отговорено (Редактирано)

Съгласен,че е разтегливо понетие :) Моя е грешката, че не конкретизирах. Заряд на практика няма никакъв! На запален двигател меря напрежението на акумулатора - около 12.5. Преди две вечери след смяната на контактния ключ на практика съм я карал вечерта на акумулатор и накрая ми отслабнаха фаровете.Така и разбрах че нещо не е наред и го замерих веднага.беше 11.5 и заряд никакъв. Сега акумулатора е зареден. На работеща кола като замеря долу на алтернатора дебелия кабел си меря отново напрежението на акумулатора. 

Мисля си и нещо друго... не знам дали е така(икономист съм,а не ел. техник) :) ... веригата не минава ли първо през контактния ключ и тогава в акумулатора?

Редактирано от Prodriver

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

От клемореда не можеш според мен да "убиеш" нищо ... имаш един кабел с постоянен плюс , един захранващ консуматорите през контакт и един за стартера (това са основните) ... ако объркаш подредбата няма да запали , ако случайно промениш основните позиции ще има смущения в електрозахранването (някои консуматори няма да работят или ще гърмят бушони) , но алтернатора е директно свързан и аз лично залагам на релето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ID A

Не. Дебелия плюсов кабел е директен. Щом на алтернатора мериш напрежението на акумулатора, провери как си го сглобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Prodriver

Тоест да си видя подредбата на клемореда така ли да разбирам? Иначе да колата си пали и работи без видими смущения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ID A

Ако си разглобявал алтернатора, виж него. Иначе просто ревизия на алтернатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Prodriver

Не, алтернатора не е пипан. Явно ще трябва да го сваля тези дни да видя дали ще успея да установя изобщо нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Prodriver
Отговорено (Редактирано)

Ще ви писне от мен, но аз продължавам да си се забавлявам :D Направих си "истинска" пробна лампа от габаритна крушка 5w и като я закача на плюс на акумулатора и жълтия тънък кабел на алтернатора започва едвам едвам да мъждука и заедно с това се пали лампата на таблото за акумулатора(явно е здрава крушката). Като запаля и двете угасват. Заряда отново го няма никакъв обаче :( Дайте акъл с какво да продължа.

Редактирано от Prodriver

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Признавам си - забравил съм цветовете и броя на кабелите на клемореда. Имаше някакво междинно положение между крайно положение на ключа , където работи касетофона , но гаснат късите. Там може да сбъркаш.

Основните са двата дебели кабели червен и черен , които трябва да са един севщу друг на клемореда по спомен клеми 15 и 30 . Кабела на стартера трябва да е жълт или зелен и трябва да е на клема 50. Има един тънък червен кабел към казанчето за спирачна течност , който е срещу кабела за стартера и остава онзи съмнителен кабел , който трябва да е тънък черен , но какъв е номера на клемата нямам идея .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Клемореда ти няма абсолютно нищо общо с алтернатора. клемореда ти е от шкода 120 фейслифт, тоест имаш един плюс, стартер, лампа за авария в спирачната уредба, и захранване на запалителна система. Свали това недоносче алтернатор и или го дай на ремонт или си пригоди някой 90 или 120 амперов. Няма да ме учуди твоето недоносче да е за колектор или за диод. Успех! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rado_ev

Привет!

Според мен първо е необходима профилактика на генератора или ремонт ако има нужда. Аз също имам подобни проблеми с генератора на Шкода Форман и тези дни ще се занимавам с отстраняването на проблема. Като цяло при мен като дам на контакт, лампите на акумулатора и на маслото някой път не светват. Когато запаля колата в това положение, при подаване на мигач, мигача не работи, светва ми лампата на генератора и уредите за температура, гориво и оборотомера спират до работят. Също така като запаля колата нормално, за да угасне лампата на генератора трябва да форсирам двигателя. Понеже аз ще си правя ремонта самичък, планът ми за работа е да сваля генератора и при нужда да го ремонтирам. След това ще проверя контактния ключ, после ще проверя целостта на кабелните трасета и здравината на електрическите съединения. В общи линии е това.

Като си отстраня проблема, ще споделя тук какво съм направил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
krasipask

 Към колегата rado_ev ! За проблема който описваш ,че понякога лампите на акумулатора и маслото в даден момент на контакт не светват- почти съм сигурен ,че проблема е в бушоното табло . Като не светнат чукни бушоното табло  и ще се убедиш .Трябва да се презапои самата платка на бушоните .

За   лампата на алтернатора , понякога макар и рядко при мене  също иска леко изфорсиране за да изгасне .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rado_ev
преди 25 минути, krasipask написа:

 Към колегата rado_ev ! За проблема който описваш ,че понякога лампите на акумулатора и маслото в даден момент на контакт не светват- почти съм сигурен ,че проблема е в бушоното табло . Като не светнат чукни бушоното табло  и ще се убедиш .Трябва да се презапои самата платка на бушоните .

За   лампата на алтернатора , понякога макар и рядко при мене  също иска леко изфорсиране за да изгасне .

 

Благодаря за съвета, колега! Преди да разглобя каквото и да било по генератора, ще направя тази проба с бушонното табло. За този проблем аз също се ориентирах към слаба връзка, но за виновник набедих контактния ключ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Prodriver

Привет,

Благодаря на всички за отговорите! За момента  нямам особен напредък :) 

Взех единствено алтернатор от карбураторна фелиция и ще трябва да сменя ролаката защото моя е пистов. Направих и бърз тест като прехвърлих реле регулатора от "новия" алтернатор но отново нямаше лампа и заряд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Шайбите , доколкото помня са заменяеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skoda9841

Аз имах същия проблем , оказа се изгорял ротор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm
Отговорено (Редактирано)

Нормално е за това недоносче , да има всякакви проблеми. Затова се влиза в магазин за алтернатори с един шублер в ръка и се провежда следния разговор:
- Добър ден, искам няккав алтернатор , 90- 120 ампера, 120 е по - добре!

- За каква кола?

- Ми , за няква немска, да не е много дърта, ама от Опел не става... 

- Коя година ?

- Ми незнам 2004-5 .

- ?!?!??!?!? Талон имате ли ?

- Ми не, дай да разгледам какво има и като си харесам някой , ще го взема !

- ?!? ....

 

Резултата е фелиция с алтернатор за Fabia II 2010та , който взех за една шапка пари, + още пари за тъпата му демпферна шайба, карах го 2 дни и зимата в най - лютия студ, (изолир банд- а се чупеше на парчета) се наложи да го свалям за колектор и четки в половин метър сняг.

Редактирано от maxrpm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Саше , за над 15 години и много километри не съм убивал нито акумулатор , нито алтернатор .. и винаги съм си карал с оригиналния алтернатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm
Отговорено (Редактирано)

аз за 14 години съм убил Монбат на 4 месеца ,това беше с първата Шкода, после за бала си взех Бош силвър, изкара 2.5 години, искрата я продадох на joro120L защото ми ръждяса колата, ама си беше ок, след това убих още един Banner, ама  беше стар, доиде заедно с фелицията... В момента в който смених алтернатора с нормален , аз разбрах че е възможно акумулатор да кара по 5 год, знаеш 120ката е с алтернатор от BMW E36 мисля че е 80А.

 

Единствения шкодов алтернатор , който зарежда адекватно е фелициев 90А за кола с климатик ,  но като му строших капака, защото "лагера не бил направен да се сменя" и се продава с капака за 230лв само за капак и лагер и започваш да се смееш по телефона на човека, който ти казва цената за тая екзотика.

 

 

Редактирано от maxrpm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Съгласявам се" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.