Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Не зарежда алтернатора и не свети лампата на таблото - Фелиция 1.3 Mi


Prodriver

Recommended Posts

Здравейте колеги,

След смяна на клеморед(не знам дали е съвпадение) се оказа,че алтернатора не зарежда, не свети и лампата на таблото. Реших, че  не съм вързал нещо като хората  и разглобих наново клемореда- всичко изглеждаше нормално. Дадох и на късо директно кабелите за да тествам да не е дефектен новия клеморед - пак не светва лампата при контакт. Проверих и четките на алтернатора - уж има четки но ми направи впечатление че едната е по- износена от другата. Моля за насоки какво още да проверя/премеря.

Редактирано от Prodriver
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо си провери лампата на таблото (вероятно е изгоряла) , предполагам е от новия моде , които се продават с фасунки. Дори и без лампа алтернатора се самовъзбужда т.е. и без нея трябва да зарежда , но ако е изгоряла може да тестваш алтернатора с една пробна лампа между плюса на акумулатора и жълтия кабел на алтернатора - при изключен двигател ще свети , а като запалиш и ако всичко е наред трябва да изгасне. Ако продължи да свети продължаваш с реле регулатора.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря за отговора! Направих теста с пробната лампа. При загасен двигател свети, при запален - не свети. Но мултицета показва, че отново не зарежда. Идеи какво да гледам още?

Редактирано от Prodriver
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зарежда е разтегливо понятие ... от 13. и малко до 14.2 при разлика в напрежението от повече от 0.5 В на акумулатора и алтернатора - захранващия кабел от акумулатора до алтернатора има лоша връзка . Решението или подмяна на всички кабелни обувки или дублиране на плюсовия кабел.

Ако няма разлика в двете измервания най-вероятно е реле-регулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Съгласен,че е разтегливо понетие :) Моя е грешката, че не конкретизирах. Заряд на практика няма никакъв! На запален двигател меря напрежението на акумулатора - около 12.5. Преди две вечери след смяната на контактния ключ на практика съм я карал вечерта на акумулатор и накрая ми отслабнаха фаровете.Така и разбрах че нещо не е наред и го замерих веднага.беше 11.5 и заряд никакъв. Сега акумулатора е зареден. На работеща кола като замеря долу на алтернатора дебелия кабел си меря отново напрежението на акумулатора. 

Мисля си и нещо друго... не знам дали е така(икономист съм,а не ел. техник) :) ... веригата не минава ли първо през контактния ключ и тогава в акумулатора?

Редактирано от Prodriver
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От клемореда не можеш според мен да "убиеш" нищо ... имаш един кабел с постоянен плюс , един захранващ консуматорите през контакт и един за стартера (това са основните) ... ако объркаш подредбата няма да запали , ако случайно промениш основните позиции ще има смущения в електрозахранването (някои консуматори няма да работят или ще гърмят бушони) , но алтернатора е директно свързан и аз лично залагам на релето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Дебелия плюсов кабел е директен. Щом на алтернатора мериш напрежението на акумулатора, провери как си го сглобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест да си видя подредбата на клемореда така ли да разбирам? Иначе да колата си пали и работи без видими смущения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, алтернатора не е пипан. Явно ще трябва да го сваля тези дни да видя дали ще успея да установя изобщо нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ще ви писне от мен, но аз продължавам да си се забавлявам :D Направих си "истинска" пробна лампа от габаритна крушка 5w и като я закача на плюс на акумулатора и жълтия тънък кабел на алтернатора започва едвам едвам да мъждука и заедно с това се пали лампата на таблото за акумулатора(явно е здрава крушката). Като запаля и двете угасват. Заряда отново го няма никакъв обаче :( Дайте акъл с какво да продължа.

Редактирано от Prodriver
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Признавам си - забравил съм цветовете и броя на кабелите на клемореда. Имаше някакво междинно положение между крайно положение на ключа , където работи касетофона , но гаснат късите. Там може да сбъркаш.

Основните са двата дебели кабели червен и черен , които трябва да са един севщу друг на клемореда по спомен клеми 15 и 30 . Кабела на стартера трябва да е жълт или зелен и трябва да е на клема 50. Има един тънък червен кабел към казанчето за спирачна течност , който е срещу кабела за стартера и остава онзи съмнителен кабел , който трябва да е тънък черен , но какъв е номера на клемата нямам идея .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клемореда ти няма абсолютно нищо общо с алтернатора. клемореда ти е от шкода 120 фейслифт, тоест имаш един плюс, стартер, лампа за авария в спирачната уредба, и захранване на запалителна система. Свали това недоносче алтернатор и или го дай на ремонт или си пригоди някой 90 или 120 амперов. Няма да ме учуди твоето недоносче да е за колектор или за диод. Успех! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Според мен първо е необходима профилактика на генератора или ремонт ако има нужда. Аз също имам подобни проблеми с генератора на Шкода Форман и тези дни ще се занимавам с отстраняването на проблема. Като цяло при мен като дам на контакт, лампите на акумулатора и на маслото някой път не светват. Когато запаля колата в това положение, при подаване на мигач, мигача не работи, светва ми лампата на генератора и уредите за температура, гориво и оборотомера спират до работят. Също така като запаля колата нормално, за да угасне лампата на генератора трябва да форсирам двигателя. Понеже аз ще си правя ремонта самичък, планът ми за работа е да сваля генератора и при нужда да го ремонтирам. След това ще проверя контактния ключ, после ще проверя целостта на кабелните трасета и здравината на електрическите съединения. В общи линии е това.

Като си отстраня проблема, ще споделя тук какво съм направил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Към колегата rado_ev ! За проблема който описваш ,че понякога лампите на акумулатора и маслото в даден момент на контакт не светват- почти съм сигурен ,че проблема е в бушоното табло . Като не светнат чукни бушоното табло  и ще се убедиш .Трябва да се презапои самата платка на бушоните .

За   лампата на алтернатора , понякога макар и рядко при мене  също иска леко изфорсиране за да изгасне .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, krasipask написа:

 Към колегата rado_ev ! За проблема който описваш ,че понякога лампите на акумулатора и маслото в даден момент на контакт не светват- почти съм сигурен ,че проблема е в бушоното табло . Като не светнат чукни бушоното табло  и ще се убедиш .Трябва да се презапои самата платка на бушоните .

За   лампата на алтернатора , понякога макар и рядко при мене  също иска леко изфорсиране за да изгасне .

 

Благодаря за съвета, колега! Преди да разглобя каквото и да било по генератора, ще направя тази проба с бушонното табло. За този проблем аз също се ориентирах към слаба връзка, но за виновник набедих контактния ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Благодаря на всички за отговорите! За момента  нямам особен напредък :) 

Взех единствено алтернатор от карбураторна фелиция и ще трябва да сменя ролаката защото моя е пистов. Направих и бърз тест като прехвърлих реле регулатора от "новия" алтернатор но отново нямаше лампа и заряд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е за това недоносче , да има всякакви проблеми. Затова се влиза в магазин за алтернатори с един шублер в ръка и се провежда следния разговор:
- Добър ден, искам няккав алтернатор , 90- 120 ампера, 120 е по - добре!

- За каква кола?

- Ми , за няква немска, да не е много дърта, ама от Опел не става... 

- Коя година ?

- Ми незнам 2004-5 .

- ?!?!??!?!? Талон имате ли ?

- Ми не, дай да разгледам какво има и като си харесам някой , ще го взема !

- ?!? ....

 

Резултата е фелиция с алтернатор за Fabia II 2010та , който взех за една шапка пари, + още пари за тъпата му демпферна шайба, карах го 2 дни и зимата в най - лютия студ, (изолир банд- а се чупеше на парчета) се наложи да го свалям за колектор и четки в половин метър сняг.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше , за над 15 години и много километри не съм убивал нито акумулатор , нито алтернатор .. и винаги съм си карал с оригиналния алтернатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз за 14 години съм убил Монбат на 4 месеца ,това беше с първата Шкода, после за бала си взех Бош силвър, изкара 2.5 години, искрата я продадох на joro120L защото ми ръждяса колата, ама си беше ок, след това убих още един Banner, ама  беше стар, доиде заедно с фелицията... В момента в който смених алтернатора с нормален , аз разбрах че е възможно акумулатор да кара по 5 год, знаеш 120ката е с алтернатор от BMW E36 мисля че е 80А.

 

Единствения шкодов алтернатор , който зарежда адекватно е фелициев 90А за кола с климатик ,  но като му строших капака, защото "лагера не бил направен да се сменя" и се продава с капака за 230лв само за капак и лагер и започваш да се смееш по телефона на човека, който ти казва цената за тая екзотика.

 

 

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Привет колеги! Понеже бях писал в тази тема за проблеми с моя автомобил, та да споделя как ги отстраних. Благодаря на колегата "krasipask" за насоките за ремонта. Проблемът с прекъсването на уредите и лампите се оказа нагорели контакти в едно реле монтирано на бушонния блок. Почистих контактните пъпки на релето и всичко си дойде на мястото. Даже вече имам коректно работещ оборотомер. ? Междувременно стартерът също сдаде багажа. След демонтирането му, зъбното колелце на бендикса се разпадна на части в ръцете ми. Опитът ми да намеря нов бендикс се оказа неуспешен, защото за такъв стартер нямало части. Стартерът е Магнетон. Решението беше друг втора употреба редукторен стартер от Фаворит. Сега всичко е наред.

Благодаря на всички колеги отзовали се с насоки и съвети относно ремонтите! 

Пожелавам безаварийни километри! ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се отвори бушонния блок, в лявата част на блока, релето най-долу на блока.  Като го разбутах него, тогава се оправи проблема. За проба го замених с друго реле. Здравото реле като го извадя от клемите и лампите угасват. За това с такава сигурност смятам, че проблемът е там. Прегледах основто платката за слаби спойки на предпазителите.  Всичко си беше наред. Единствено имаше видими слаби нагаряния на  спойките на това реле и на едно реле което се намира в дясната част горе, най-далеч от предпазителите. Предполагам то да е за фаровете. Като цяло обаче нямаше прекъсвания в спойките и пистите на платката. 

 

Разглеждам една електрическа схема и ако е вярна, по нея идентефицирам релето като "Реле 15" На практика е обикновено реле 30 ампера.

Редактирано от rado_ev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.