Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с диференциал Октавия 2 4х4 BMM


ValeoG

Recommended Posts

Колеги трябва ми помощ!  
Оказа се , че колата /Октавия 2 /2006/140кс/4х4/BMM/ има болно място ....диференциал. Проблема се състоеше в нехарактерен шум при скорост от 100 до 120 км преминаващ във вибрация, която се чува и усеща отзад. Отначало беше само на 6та скорост, но за 200км започна да го прави от 4та до 6та. Първоначалните съмнения за някакъв тампон, висящ лагер или нещо подобно отпаднаха. Вадя си извод, че макар колата да е с облужена на 100% ходова част и ремъци с оригинални части, то това е била причина за продажбата. Още повече, че нямаше как да бъде констатирано на място при покупката. Явно хората са чели дословно ръководството, че маслото не се сменя и ....аз съм с късата клечка.

Някой с идея къде да намеря и дали целия или само елементи от него!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължение.... Кардана определено е сменян /с маркер е написано ОК/, което навява на мисълта, че проблема е бил констатиран и са решили, че е той. След оставането на шума обаче са решили да се продаде вместо да я оправят. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Чисто информативно да попитам ревизирал ли си съединител ?

Имах подобен проблем с моята Отавия І когато я купих. Изчетох доста,  но почти никъде не съм срещал споделени мнения за диференциала като проблемен агрегат. Питам за съединителя, защото при мен ефекта от вибрациите и бученето /което също усещах в задния мост/ при определена скорост - обороти, се оказа че се дължи на съединител. Някой "майстор" предполагам в Италия беше сменил съединител с плътен маховик. Аз пък си го смених с конструктивно замисления демпферен маховик и проблема изчезна.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Rado1768 написа:

Здравей колега. Чисто информативно да попитам ревизирал ли си съединител ?

Имах подобен проблем с моята Отавия І когато я купих. Изчетох доста,  но почти никъде не съм срещал споделени мнения за диференциала като проблемен агрегат. Питам за съединителя, защото при мен ефекта от вибрациите и бученето /което също усещах в задния мост/ при определена скорост - обороти, се оказа че се дължи на съединител. Някой "майстор" предполагам в Италия беше сменил съединител с плътен маховик. Аз пък си го смених с конструктивно замисления демпферен маховик и проблема изчезна.

 

 Благодаря за мнението колега. По данни на книжката съединителя е сменян преди 90К км. Сега колата е на 290К реални. Самият диф има теч на масло и не се знае откога е. Сменихме го със всички други масла преди 200км , но може би проблема е бил от липсата на такова преди да бъде докарана. Интересно ми е как може да бъде констатирано дали е от съединителя от опита ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип при проблем с диференциала се чуват шумове/виене/.

Разбрах, че кардана е сменян, /или този надпис ОК означава, че е проверен и е наред?/ но вибрациите са по-типични за него.

Проверете каретата на кардана дали не са разбити.

Може и да не е балансиран. По - лесни и евтини неща са.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, joro-120L написа:

По принцип при проблем с диференциала се чуват шумове/виене/.

Разбрах, че кардана е сменян, но вибрациите са по-типични за него. Проверете каретата на кардана дали не са разбити.

Може и да не е балансиран.

 

Благодаря за мнението ти!

Каретатат са ОК. няма хлабини и тропане по тях. Ще ги накарам пак да направят проверка, но определено виене се чува при движение над 100км/ч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, ValeoG написа:

.... но определено виене се чува при движение над 100км/ч

 

Ясно. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, ValeoG написа:

 Благодаря за мнението колега. По данни на книжката съединителя е сменян преди 90К км. Сега колата е на 290К реални. Самият диф има теч на масло и не се знае откога е. Сменихме го със всички други масла преди 200км , но може би проблема е бил от липсата на такова преди да бъде докарана. Интересно ми е как може да бъде констатирано дали е от съединителя от опита ти.

Ами колега да ти споделя, че при мен нямаше видими течове от диференциал и Хелдекс, но имаше едно изключително неприятно бучене преминаващо в резонанс по цялото купе при движение на която и да е скорост в диапазон на обороти на двигателя от 2600 - до 3000, преди и след тези стойности бученето липсваше. С моите майстори също проверявахме кардан, карета висящ лагер задни полуоси и нищо. Бях се примирил с този "недостатък", докато не започнах по-сериозно обслужване и ремонт на турбо и смяна гарнитура на глава, когато майсторите ми предложиха да ревизират и съединителя. И тогава като го отворихме се оказа че вътре има съединител с твърд маховик, а от изчетеното до тогава бях подразбрал, че тази гимнастика е възможна , но има своите негативни последици. Освен всички други ремонти смених съединителя комплект с демпферен маховик и описания по-горе проблем изчезна и така до сега, вече почти 50 К. Споделям само опит и за съжаление в твоя случай без отваряне на съединителя, няма как да си сигурен какво имаш вътре, когато е сменян според сервизната история на колата. Ако в твоя случай действително се окаже повреда в диференциал, мисля че е много по-неприятно. До колкото знам това е труден ремонт, не толкова откъм то части, а по-скоро за успешното сглобяване на дифа.

P.S. И сега докато пишех се замислих, че може би ще може да диагностицираш  евентуалния проблем в съединителя, ако твоето виене продължава и когато се движиш със скорост при която вие , но си на неутрална предавка и оборотите на двигателя ти са на празен ход. Мисля си , че тогава ако виенето продължава може да "елиминираш" проблем в съединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, Rado1768 написа:

......P.S. И сега докато пишех се замислих, че може би ще може да диагностицираш  евентуалния проблем в съединителя, ако твоето виене продължава и когато се движиш със скорост при която вие , но си на неутрална предавка и оборотите на двигателя ти са на празен ход. Мисля си , че тогава ако виенето продължава може да "елиминираш" проблем в съединителя.

Изключително полезно мнение колега за което ти благодаря! Към момента кардана е свален и не се чуват никакви нехарактерни звуци от където и да било. Ще направим проверка и ще пиша какво сме констатитали. Поради факта, че хамалогията по отваряне и сглобяване на дифа е наистина специфична съм решил да намеря цял такъв и с някаква гаранция. Търсенето на дифа започна и ще съм благодарен на всеки за някаква информация ако е преминавал през това или знае къде може да се намери читав диф. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега след последния пост продължавам да разсъждавам писмено, като си мисля: това че кардана е свален и няма виене, не  навежда ли на размисъл. Дори и със свален кардан при движение полуоските отзад пак движат дифа, просто не сме със свободно  "независимо" окачване отзад  между ляво и дясно колело, като Окитата само с предно . И продължавам в тоя ред на мисли, щом проблема липсва при махнат кардан ??? Точно си отивам на моята версия - проблем в съединител и от там превод на вибрации по кардана и назад по цялата трансмисия. Още повече имай предвид, че към задните колела не предава въртящ момент постоянно, а само при необходимост - при пробуксуване на предно колело и включване на Хелдекса..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Rado1768 написа:

.... Още повече имай предвид, че към задните колела не предава въртящ момент постоянно, а само при необходимост - при пробуксуване на предно колело и включване на Хелдекса..

Благодаря, че продължаваш да мислиш и евентуално да стигнем до проблема. Има обаче едни 5-10% които се предават към дифа постоянно, а когато пробуксуват предните колела тогава вече се пренася още процент на задвижване назад и сработва халдекса за да задижи полуоските. АКо беше съединителя щеще да се чува и сега без кардан или да има някакви шумове. Ти пробва ли преди съединителя да смениш да караш без кардана всъщност!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колега, не съм пробвал такъв вариант. Както вече споделих бях се "примирил" с проблема, докато не установих, че карам с плътен маховик и след като изчетох доста теми за плюсовете и минусите на този вариант при дизеловите агрегати при ПД и КР, реших да си възстановя трансмисията с инженерното решение на производителя - комплект съединител с демпферен маховик. И проблема ми с вибрациите и бученето изчезна.

Между другото не мисля, че е особено удачен вариант да се кара продължително с премахнат кардан при Хелдекс задвижване на задна ос. Хелдекса се управлява електронно и само при откачен кардан без изключено електрическо захранване и управление не знам какви биха могли да бъдат последиците за самия Хелдекс и/или  поведението на автомобила. Разбирай вариант - предно колело пробоксува, ЕКУ-то подава сигнал към Хелдекса, помпата му нагнетява, вискосъединителя сработва - НО липсва кардан и няма въртящ момент към заден диференциал. При варианта премахнат кардан и пълно изключване на Хелдекс - идея си нямам колко и какви грешки ще се набият в ЕКУ-то и какво би било въздействието и на другите  системи за сигурност, каквито със сигурност по твоя автомобил имаш. Все пак е доста по-технологичен от моята Октавиана 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко закъснах, но се налага да се местя по работа и нямах време да вляза. Аи по думите на мйсторите от сервиза не би имало проблем да се кара така дори и при не изключено ектрическо захранване и управление. Ще разбера всъщност след като го закача на някоя диагностика и ще споделя резултата. Все още търся работещ диф!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, всички сте много изчерпателни и полезни. Аз съм с същата О2 като колегата ValeoG, имах вибрации при 100 до 120 км/ч след това изчезваха. Ходене по сервизи всеки майстор с различно предположение от съединител до халдекс. Един ден на автомивката забелязах че виси ламаринката между гърнето и купето, опира са в ауспуха и от въздушната струя при каране вибрира и беше нещо ужасно в купето, реших пробелма и 50к км нямах грижи, до преди месец. Симптомите са същите, както ги описва ValeoG. Сега незнам от къде да започна да търся проблема. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

И на мен ми се счуват някаки шумове отзад.И то при много странни обстоятелства -60-90км/ч и най силно по инерция.След 120 не се чува нищо,но аз съм с помпа дюза(разбирай трактор).Аз си мислех за фланеца на кардана- там има мек свързващ елемент -гума,която с времето се понамчква и повтвътдява,та се надявам при мен да е от там.

Някакво развитие по темата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес поразгледах отдолу и нищо не хлопа и няма никакви луфтове.Единствено междинната опора на карадана пак има гумен елемент и като го понатисна здраво ми се струва,че гумата се разтяга видимо с невъоръжено око.При следващото голямо обслужване ще помоля майстора да махне тенекиите да я поразгледаме по-обстойно тази опора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както го описваш ми прилича на висящ лагер това нещо. Много вероятно е той да шуми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, ghost_rider написа:

Така както го описваш ми прилича на висящ лагер това нещо. Много вероятно е той да шуми. 

Да,за висящия лагер говоря.Но всичко,което видях беше само гумения тампон.Те са го предпазили с една тенекия явно да не се пилни с мръсотии и от нея нищо не се вижда.За сега карам така до следващото обслужване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Смених старите и на много километри летни гуми и ...шума изчезна.Сигурно аз нещо не съм наред,но вече 1000 км със зимните и няма нищо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвай се, че е от гумите. Често срещан проблем е. Аз и с по-нови летни и уж хубави гуми чувах повече шум от тях колкото от зимните. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Колеги имам вибрации в задната част между 2000 и 2500 оборота след това изчезват колата е Октавия 2 1.9 105 к 4/4

Моля за съвет

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.