Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

SuperbBG

Неработещ Старт-Стоп

Recommended Posts

SuperbBG

Здравейте, колеги.

Отскоро съм собственик на Супърб 2, 2015 година, дизел, 140 к.с. Акумулаторът е още оригиналният Варта AGM 68 ah, т.е. на 4+ години.

Старт-Стоп системата не се включва - сработвала е 2-3 пъти за по 10 секунди през последните месеци, след което двигателят се включва.

Замерих 12.3 V с мултицет при изключен двигател. Също толкова показва и при включен, както и при форсиране.

Въпросът ми е към по-информираните по темата: при включен двигател тези стойности нормални ли са или имам проблем с алтернаторът? Чудя се дали да сменям ли акумулатор или да отида за проверка на алтернатор..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ID A

Нормални са. Електрониката само регулира напрежението когато и потрябва повече мощност.

А за старт стоп системата, доста хора се дразнят и вдигат напрежението разшаващо изключване през кабел, така че да не се изпълняват условията за изключване и да не работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tuningmania

До "SuperbBG" - Привет и Честит "Superb" :) Много Безаварийни Километри да изминете Заедно. Възможно е при лош акумулатор да спре да Работи "Start/Stop"-Системата. Опитай да заредиш акумулатора с хубаво зарядно, което да има отделен режим за зареждане на "AGM"-Акумулатори. Ако Автомобила се Шофира предимно в градски условия и на къси дистанции с чести включвания/изключвания на двигателя, става така, че няма време алтернатора да зареди хубаво акумулатора. Иначе Колегата "ID A" е прав, че много Хора искат да я изключат тази система за постоянно. Накъде имаше статистика, че по усреднени данни, Двигателя трябва да стой изключен над 45 Секунди, че да икономиса повече гориво от колкото ще изразходи за да се включи. Отделно се натоварва и стартера и акумулатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
JORDITO

Каса бира,че акумулаторът е пътник. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Levcho

Предполагайки че знаеш условията в които работи с/с системата  (закопчан колан, не кратък пробег, климатик на ниски обороти и др) ще коментирам че ти е нужно първоначално да заредиш акумулатора с нов тип зарядно и след време ако пак не работи старт/стопа, да провериш и алтернатора.

Моята Октавия е на 6+ години, все още с оригиален акумулатор, VARTA AGM 68ah и с/с системата ми работи.

В момента моя акумулатор има 12.1 волта енергия в покой. След като включа двигателя, енергията се качва до 14 волта, дори до 15 волта при високи обороти. След като направя пробег около 70-80км, при включен двигател енергията е от рода на 13/13.5 волта. След пробег 100-тина километра, енергията при спрян двигател става към 12.5 волта. След седмица пада пак до 12.1 волта, дори се е случвало да пада до 11.5 волта, но пак след пробег ми е заработвала с/с системата.

Значи, ако в акумулатора не се случи нещо извънредно (като мъртва клетка), би трябвало да изкара поне още 2 години, това е само предположение. Ако нямаш пробег през месеца, ти препоръчвам да го зареждаш със зарядно поне на 2 месеца, а през зимата на месец. Моят автомобил има доста малко пробег и поради това зареждам от време на време със зарядно.

АГМ акумлуаторите имали три пъти по дълъг жизнен цикъл и са по устойчиви на дълбоко изтощаване.

 

 

nQXbya.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SuperbBG

Здравейте, колеги.

Благодаря Ви много за коментарите. Бяха безкрайно полезни.

Замерих напрежението при включени консуматори, както подсказаха двамата колеги по-горе, и резултатът беше 14+, което изключи проблемът да е от алтернатора. 

С новата Варта системата работи вече втори ден и към момента проблемът е решен. Jordito уцели в десетката.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Levcho
Преди 8 часа, SuperbBG написа:

Здравейте, колеги.

Благодаря Ви много за коментарите. Бяха безкрайно полезни.

Замерих напрежението при включени консуматори, както подсказаха двамата колеги по-горе, и резултатът беше 14+, което изключи проблемът да е от алтернатора. 

С новата Варта системата работи вече втори ден и към момента проблемът е решен. Jordito уцели в десетката.

 

 

Е и какво стана в същност? Варта та умря ли или ти я смени предварително?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SuperbBG

Здравей, Levcho.

Смених я преди да умре. Вероятно имаше още живот в нея, но не ми се чакаше до последно. Колата е отскоро при мен и не съм напълно наясно до колко би повлиял слабият акумулатор на работата на системите, пък и още ѝ треперя :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×