Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Неработещ Старт-Стоп


SuperbBG

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

Отскоро съм собственик на Супърб 2, 2015 година, дизел, 140 к.с. Акумулаторът е още оригиналният Варта AGM 68 ah, т.е. на 4+ години.

Старт-Стоп системата не се включва - сработвала е 2-3 пъти за по 10 секунди през последните месеци, след което двигателят се включва.

Замерих 12.3 V с мултицет при изключен двигател. Също толкова показва и при включен, както и при форсиране.

Въпросът ми е към по-информираните по темата: при включен двигател тези стойности нормални ли са или имам проблем с алтернаторът? Чудя се дали да сменям ли акумулатор или да отида за проверка на алтернатор..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормални са. Електрониката само регулира напрежението когато и потрябва повече мощност.

А за старт стоп системата, доста хора се дразнят и вдигат напрежението разшаващо изключване през кабел, така че да не се изпълняват условията за изключване и да не работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "SuperbBG" - Привет и Честит "Superb" :) Много Безаварийни Километри да изминете Заедно. Възможно е при лош акумулатор да спре да Работи "Start/Stop"-Системата. Опитай да заредиш акумулатора с хубаво зарядно, което да има отделен режим за зареждане на "AGM"-Акумулатори. Ако Автомобила се Шофира предимно в градски условия и на къси дистанции с чести включвания/изключвания на двигателя, става така, че няма време алтернатора да зареди хубаво акумулатора. Иначе Колегата "ID A" е прав, че много Хора искат да я изключат тази система за постоянно. Накъде имаше статистика, че по усреднени данни, Двигателя трябва да стой изключен над 45 Секунди, че да икономиса повече гориво от колкото ще изразходи за да се включи. Отделно се натоварва и стартера и акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагайки че знаеш условията в които работи с/с системата  (закопчан колан, не кратък пробег, климатик на ниски обороти и др) ще коментирам че ти е нужно първоначално да заредиш акумулатора с нов тип зарядно и след време ако пак не работи старт/стопа, да провериш и алтернатора.

Моята Октавия е на 6+ години, все още с оригиален акумулатор, VARTA AGM 68ah и с/с системата ми работи.

В момента моя акумулатор има 12.1 волта енергия в покой. След като включа двигателя, енергията се качва до 14 волта, дори до 15 волта при високи обороти. След като направя пробег около 70-80км, при включен двигател енергията е от рода на 13/13.5 волта. След пробег 100-тина километра, енергията при спрян двигател става към 12.5 волта. След седмица пада пак до 12.1 волта, дори се е случвало да пада до 11.5 волта, но пак след пробег ми е заработвала с/с системата.

Значи, ако в акумулатора не се случи нещо извънредно (като мъртва клетка), би трябвало да изкара поне още 2 години, това е само предположение. Ако нямаш пробег през месеца, ти препоръчвам да го зареждаш със зарядно поне на 2 месеца, а през зимата на месец. Моят автомобил има доста малко пробег и поради това зареждам от време на време със зарядно.

АГМ акумлуаторите имали три пъти по дълъг жизнен цикъл и са по устойчиви на дълбоко изтощаване.

 

 

nQXbya.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги.

Благодаря Ви много за коментарите. Бяха безкрайно полезни.

Замерих напрежението при включени консуматори, както подсказаха двамата колеги по-горе, и резултатът беше 14+, което изключи проблемът да е от алтернатора. 

С новата Варта системата работи вече втори ден и към момента проблемът е решен. Jordito уцели в десетката.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, SuperbBG написа:

Здравейте, колеги.

Благодаря Ви много за коментарите. Бяха безкрайно полезни.

Замерих напрежението при включени консуматори, както подсказаха двамата колеги по-горе, и резултатът беше 14+, което изключи проблемът да е от алтернатора. 

С новата Варта системата работи вече втори ден и към момента проблемът е решен. Jordito уцели в десетката.

 

 

Е и какво стана в същност? Варта та умря ли или ти я смени предварително?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Levcho.

Смених я преди да умре. Вероятно имаше още живот в нея, но не ми се чакаше до последно. Колата е отскоро при мен и не съм напълно наясно до колко би повлиял слабият акумулатор на работата на системите, пък и още ѝ треперя :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте отново, колеги ?

" Вакуумът" на задната дясна врата никакъв го няма, разликата в затварянето при нея и останалите врати е осезаема и ако не я позасиля си остава да "хлопа".

Може ли да споделите какъв механизъм прибира вратата - пружина ли я издърпва или е нещо по-сложно?

И също така ако имате подобен опит с Шкода - ремонтът покрива ли се от гаранцията?

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
На 15.05.2019 г. at 18:34, tuningmania написа:

 Накъде имаше статистика, че по усреднени данни, Двигателя трябва да стой изключен над 45 Секунди, че да икономиса повече гориво от колкото ще изразходи за да се включи. Отделно се натоварва и стартера и акумулатора.

Аз пък съм чел, за тестове на друга марка/модел, че времето е 7 секунди. След седмата секунда всичко е икономия на гориво и екология.

И много се съмнявам за Шкода времето да е 45 секунди или за който и да било друг автомобил.

 

Редактирано от chaveto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
На 31.05.2019 г. at 22:35, JORDITO написа:

Е, че покрива се. Отиди да ти я регулират. Няма да си първият.

Здравейте, колеги.

Може да се окаже полезно на някой - в Шкода отказаха да регулират вратата гаранционно, за регулиране на такива компоненти гаранцията била 6 месеца или 10к км. Цената за ремонта в ЕТ ме отказа и за момента ще си я карам така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, JORDITO написа:

Това пише ли ти го в гаранцията някъде? Я бъди по-настоятелен. 

При мен на Октавия 2 си го пишеше точно за вратите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Здравейте, колеги.

Шкодата мина през боя на задния капак, който беше надран в един храст.

След ремонта ми светна грешка за неработещ габарит на рег. номер. Смених крушката, вече свети, но все още светва и грешката на таблото. 

Трябва ли да направя нещо, за да я изчистя, или нещо се случва по кабелите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е възможно при демонтаж/монтаж на оборудването на задния капак да са предо̀брили кабела или фасонката. Оправят едно, но осират друго... Аз бих погледнал на тези места. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста банален се оказа проблемът.

Габаритите на табелата си светят, но очевидно Шкодата отчита спад в консумацията на ток..

Смених крушките с по-висок клас и грешката изчезна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Весели празници, колеги!

Много безаварийни километри на всички нас ни пожелавам.

Шкодата ме подсеща за годишното обслужване, това конкретно ще е на около 110 хил км.

Мисля да си спестя нападките, всичко друго по книга ще се сменя.

Може ли някой да ме ориентира каква ще е присъдата - ремък, водна помпа, масло, филтри..

Колата е Супърб 2 фл, 2.0 дизел, 140 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @SuperbBG " - На моята "Skoda Superb 2 Combi Face Lift" скоро смених Пълен Ангренажен Комплект, заедно с някакъв успокойтел (или нещо подобно, забравих му името), като ми сложиха Марка "Contitech" и Цената за Части бе около 600 Лева. Според мен, с Труд, Масло и Филтри, ще се включиш малко под 1000 Лева. С Ръчна Скоростна Кутия ли си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло VW OEM 5L туба + филтри(маслен, въздушен, на купето и горивен) и смяна = 200 лева. Току-що взех моята от сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.