Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Новата Шкода Скала - има ли лични впечатления?


Scala

Recommended Posts

Smartlink oпцията трябва задължително да е активирана, за да работят Android Auto/Apple CarPlay/Mirrorlink. За съжаление няма хакове за активиране. 

Редактирано от Mygyl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Mygyl

    13

  • Stucata

    12

  • wachman

    9

  • Сале

    8

Най-много писали в темата

На 31.03.2020 г. at 10:17, Mygyl написа:

Smartlink oпцията трябва задължително да е активирана, за да работят Android Auto/Apple CarPlay/Mirrorlink. За съжаление няма хакове за активиране. 

 

Сега прегледах оборудването на SCALA SELECTION (какъвто е моят). Не виждам никъде да пише за SmartLink, а само за SmartLink +, която обаче не се поддържа на територията на България. Но все пак я има включена към модификация АМБИШЪН, която се включва в SELECTION.

Да разбирам ли, че не можем да се възползваме от тази възможност - свързаност с Android Auto/Apple CarPlay/MirrorLink у нас?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко развитие.

Звъннах в сервиза в Габрово. Там ме питаха за VIN-а на колата. Правиха някакви справки и след 10 минути ми звъннаха за да микажат да проверя дали всичко е наред в автомобила.

SmartLink работи коректно, като вероятната причина се указва в телефона (XIAOMI REDMI Note 7). С Honor 10 нямаше ядове.

И да, SKODA Connect вече имаше възможност за добавяне на реигстрационен код, като успях да сдвоя колата с профила си.

Та не знам дали те са направили нещо или просто след успешното стартиране на Android Auto медията в колата е успяла да се закачи към сървърите на VW GROUP, но всичко работи коректно.

Предполагам, че може да е заради интернета (с вече закачен телефон), защото от сервиза ми казаха, че трябва да съм на място където има обхват. Не знам на кой оператор и по какъв начин става връзката със сървърите на VW, но вероятно причината е била в това.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, wachman написа:

SmartLink работи коректно, като вероятната причина се указва в телефона (XIAOMI REDMI Note 7). С Honor 10 нямаше ядове.

Ако е с китайски ром няма да работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 57 минути, Izolini написа:

Ако е с китайски ром няма да работи.

А как да проверя? 

Телефона е купувант от Т****полис и не вярвам да е с китайски ROM.

 

Това което виждам:

MIUI Version: MIUI Global 11.0.7 | Stable

Android version: 9 PKQ1.180904.001

Based version: MPSS.AT.3.1-00777-SDM660_GEN_PACK-1.247861.1.249994.1

Kernel version: 4.4.153-pref+

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не е с китайски ром. Не знам защо не работи, сигурно има някоя забрана, която не е махната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм провал системата с два телефона на XIAOMI, единия с китайски ром, другия с европейски

И при двата няма проблем

 

Необходимо условие е опцията  инсталиране през USB да е включена на телефона (други настройки/опциии на програмиста )

Редактирано от Mygyl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Mygyl написа:

Необходимо условие е опцията  инсталиране през USB да е включена на телефона (други настройки/опциии на програмиста )

Това реши проблема.

Първо uninstall на AA. След това настройката на USB. Рестарт. Инсталация на AA и всичко тръгна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Така.

 

Вече навъртях около 5000км и е време да споделя впечатленията от возилото:

+ Първоначално имах едно наум за трицилиндров двигател 1.0 и си мислих, че няма да е много динамичен. Но се оказа, че моторчето има достатъчно динамика за почти всички условия на шофиране. Спортния режим на DSG запълва необходимостта от по-голяма динамика.

+ Разходът на гориво е приличен. Градско 6,4, Извънградско 4,5, магистрали 5. Надявам се че ще се подобри след около още 5000км.

+ Колата е много добре обезшумена. Вече двама пасажери ме питаха дали не е електричка :)

+ Возията е много стегната и комфортна, като наличието на торсион отзад не се усеща, освен в крайни ситуации. При по-големите двигатели окачването отзад е независимо и още по-приятно

+ Качеството на материалите е на добро ниво. Няма скърцане, тракане и т.н. Седалките се комфортни с лумбална опора. 

+ LED основните фарове са много добри, като въобще няма място за сравнение с халогени или ксенони.

+ Наличието на Android Auto е много голям плюс. USB-C портовете много бързо зареждат таблети/телефони, дори при включена навигация, музика и други приложения.

 

- Има още малко бъгове в инфотейнмънта. Голям минус е че за момента трябва да ходя до Еуратек за ъпдейт на фърмуера. Може би след време някой ще качва файловете.

- Качеството на фабричните говорители можеше да бъде и по-добро. Сега съжалявам че не ъпгредйнах до по-шугаритетната система. По-късно определено ще сменя предните говорители

- Lane assist-а е много агресивен. В редки случаи се обърква за линиите(ако има сняг или кал на пътя).Но пък се научих да давам мигачи при смяна на лента :)

- Предупреждениеята за поставяне на ръцете на волана се пускат по незнаен принцип.

- За да си монтираш пожарогасителя стабилно, трябва да си поръчаш допълнителната опция. Аз не си я поръчах :(

- Задната камера много бързо се замърсява. Не знам дали това е нормално за всички коли но е доста дразнещо.

- Предния подлакътник не може да се регулира по височина.

- Отделението за чаши/бутилки не е много добре премислено и пречи на подлакътника.

- Няма отделение за ски на задния подлакътник. Нямаше и опция за поръчване.

 

 

Като цяло съм много доволен от колата и се надявам да си остана доволен

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, Mygyl написа:

 

- Задната камера много бързо се замърсява. Не знам дали това е нормално за всички коли но е доста дразнещо.

 

 

 

 

Дано не се изкажа неподготвен, не съм обръщал внимание на Скалата как е, но на други модели камерата се мие. Има дюзичка за пръскане, и като се даде лостчето да пръска на задната чистачка, мие и камерата. И аз много се дразних в началото, и един ден докато я бършех с пръст напипах дюзичката и ми светна, че си има миене. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж ти, виж ти. Оказа се че и мойта камера се мие, но тъй като рядко ползвам задната пръскалка, не съм забелязал. Е, един минус по-малко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Аз съм още на 1000км, защото тамън я взех и то блокираха държавата, но все пак чат-пат се ходи на пазар или нещо подобно и я припалвам от време на време.

 

Все пак, за тези 1000км установих, че посочените минуси са си такива. Единствено от посоченото, аудио системата на мен ми харесва, но аз не съм толкова претенциозен в тази насока :)

 

Иначе, от плюсовете:

- двигателя... да представя се добре за характеристиките си, въпреки че още не съм пробвал колата наистина добре натоварена. Но много трудно развърта от ниски обороти, за разлика от дизела. От 1500 до 2000 няма никой... а някъде там се включва турбото и малко пооправя нещата, но като че до 2500 още се събужда, и чак след 2500 се раздвижва.

- за разхода извън градско и магистрала съм съгласен, но имам малко резерви към това 6,4 градско. Да, постигнах такова в София, но при много слаб трафик (основно сега по време на пандемията) и в часове на деня с по-скопоен трафик. Тръгнеш ли в час-пик (без да е извънредно положение заради пандемия) и да висиш по светофари в задръствания, си е 8,5-9.

- не бих се съгласил напълно за седалките. Да, като цяло бих ги нарекъл комфортни и удобно, но... не знам дали моя г*з е много широк, но страничните подпори на седалките можеше да оставят малко повече ширина за сядане. Малко се усещам на моменти все едно не съм напълно седнал в седалката и ми убива на бедрата отстрани от подпорите. Или ще му свикна като я покарам повече, или като поотслабна след карантината ще е ОК :D

- да, качеството на повечето материали е на добро ниво, но пластмаската около уредите пред водача - не. Едно минаване по пътя Козлодуй-Лом и вече скърца и по равен път...

 

Въпреки всичко това, аз съм си изключително доволен от автомобила. Просто някои неща не са за чак такива суперлативи, не всичко е идеално, но то и цената й щеше да е различка друго яче. За тези пари е повече от добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е че седалката можеше да е по-широчка, може би спортните седалки са по-добри. Интересното е че новия GOLF е по-тесен. Какви ли ще са неговите седалки. 

Ниския ми разход в града се дължи до голяма степен на  маршрута на движение и на факта че съм със 7 степенен DSG. Кутията е настроена за градско каране , по-скоро като за дизелов двигател и държи доста високи предавки. До момента най-високия ми среден разход за ден е бил около 7.5/100.  

 

Редактирано от Mygyl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Съвсем начални впечатления от Скала Монте Карло след три градски карания:
- Спортните седалки наистина са много удобни и при това точно по мой вкус са от плат а не с кожа. Ненавиждам кожени седалки.
- В сравнение с тестовата Скала целият салон е класа нагоре. Приятно съм изненадан защото не очаквах чак толкова добро качество от Шкода.

- Двигателят 1.5 TSI е също толкова тих колкото и еднолитровия на тестовата. Поне до 2000-2500 оборота. За повече ще видим като навъртя над 1000 км.
- Багажникът с двоен под е най-сложното нещо в тази кола. Без ръководството май няма да се оправя с него :)
-
Подлакътникът обезсмисля стойките за шишета. Този проблем го има и при други коли но тук е съвсем зле.
- Ръчните скорости превключват малко тегаво, но може би просто съм разглезен от предишните си коли. Ненавиждам и автоматични скорости.

Чакам да ми доставят зимни гуми за да я разходя извън София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, Сале написа:

Съвсем начални впечатления от Скала Монте Карло след три градски карания:
- Спортните седалки наистина са много удобни и при това точно по мой вкус са от плат а не с кожа. Ненавиждам кожени седалки.
- В сравнение с тестовата Скала целият салон е класа нагоре. Приятно съм изненадан защото не очаквах чак толкова добро качество от Шкода.

- Двигателят 1.5 TSI е също толкова тих колкото и еднолитровия на тестовата. Поне до 2000-2500 оборота. За повече ще видим като навъртя над 1000 км.
- Багажникът с двоен под е най-сложното нещо в тази кола. Без ръководството май няма да се оправя с него :)
-
Подлакътникът обезсмисля стойките за шишета. Този проблем го има и при други коли но тук е съвсем зле.
- Ръчните скорости превключват малко тегаво, но може би просто съм разглезен от предишните си коли. Ненавиждам и автоматични скорости.

Чакам да ми доставят зимни гуми за да я разходя извън София.

Относно бутилките - във вратите се събират по 1.5 литра, така ще можеш спокойно спокойно да ползваш подлакътника. 

Редактирано от angel40
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двойният под, според мен си заслужава напълно цената от 280 лв. Много е удовен за дребни вещи и пакета с аптечка, триъгълник и пожарогасител!

Със скоростите се свиква(аз също съм фен на ръчките). На всяка марка са с различен ход, дълбочина и лекота при превключване. От опит споделям, че след 200-300 км. се свиква и не прави впечатление!

Мястото в двете ниши под подлакътника ползвам, само за чашите с кафе, иначе бутилките с водата в двете отделения на предните врати.

По принцип всички бензинови двигатели са с по-нисък въртящ момент, от колкото дизела с аналогови характеристики. Вярно не е "уау", но 1.5 TSi е с 250N.M и според мен никак не е бавен за това купе?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Аз да напиша едно впечатление след 3 месеца и 3600 километра с колата. Така, Скалата е 1,0 с 95 кончета и е ръчка (нз дали има автомат с този мотор). Нивото на оборудване е Style и няколко екстри, които дори не помня какви са(колата беше на склад, не съм си я конфигурирал) и излезе 30 хиляди.

 

Тук малко ще ги разделя нещата за да не излезе един огроооомен текст, който никой няма да прочете.

 

Lane Assist:

Тази функция е най-досадното нещо на света и пожелавам разни работи на хората, които са я пробутали и техните родители от женски пол. Не пречи много, но е адски досадно.

 

Вървеж:

Тук трябва да отбележа какво съм карал преди - VW Passat B4 1994г. с 2,0 мотор с 115 коня. Като ми предложиха 95 коня мотор и много скептично погледнах на нещата, но направих един тест драйв и колата направо летеше в сравнение с Пасата. Сега, летене е много пресилена дума, но определено се чувства по-динамична кола от Пасата. Приятелката ми обаче кара дизелово БМВ  единица с 160+ коня(не знам точно колко са) и за нея Скалата е спънат кон. Истина е че за 1,3 тона ламарина си трябва мотор, но не е голяма драма с този.

На светофарите си набира прилично бързо, на извънградски път пак така. Само на магистрала сякаш малко се задъхва при 140+ километра, но дори това не е голям проблем защото можеш спокойно да си се движиш с трафика без да е голяма драма. Отново трябва да се върна към Пасата защото с него трябваше да си се засиля и да следя супер много трафика за да направя бързо изпреварване. Колко пъти съм се отказвал да изпреварвам защото нямам вяра, че ще стане достатъчно бързо само аз си знам. Сега с Шкодилака мода да съм доста по смел. Есте това си е моето впечатление с моя начин на комфортно каране.

И возията е ОК. Не е феноменална, но не е и лоша. Добре се справя с неравностите и в завоите не е зле. Общо взето напълно ОК.

Та извода е, че ако не очаквате много от 95 коня даже може да се изненадате от вървежа на колата.

 

Интериор:

Трябва да почна с това, че съм голямо, двуметрово момченце, което си тежи на мястото и не всяка кола ми пасва. На кратко, удобна ми е. Единствения кусур е, че  понеже седя доста назад няма на какво да си подпра лявата ръка. Колонката м/у вратите е точно на лакътя ми. Това първия път като пътувах за повече време ми се видя страшна драма, но сега даже и внимание на обръщам. Така де, да бях работил повече и да си взема Супърб, там има място за ръката ми.

Няколко пъти пътувах извънградско и нито един път не се почувствах изморен от пътя. В Пасата на 150 километра спирах за да се раздвижа малко. Отново, ОК е според мен.

С безключово палене съм. Малко ми е глупаво предвид, че бутона е сложен там където трябва да стои патрона за ключа, но от друга страна си е удобно. Абе раздвоен съм за това.

Някъде видях, че някой недоволстваше от къпхолдърите, но на мен ми се струват пушка.

 

Екстериор:

Колата си е симпатична, но забелязвам, че задницата се цапа безобразно бързо. нз каква е тая динамика на въздуха, но задния джам е вечно мръсен. Мия колата и след 2 часа задния прозорец е с един пръст прах. Същото важи за задната камера и копчето за отваряне на багажника. Трябва кърпичка да си носиш всеки път като отваряш багажника. Тук пак ще се върна на Пасата, който беше комби и сякаш не се цапаше толкова.

За фаровете се сетих. Дългите можеш да ги пуснеш в автоматичен режим и да ви кажа това едно от нещата, които ме карат да се радвам, че взех този автомобил.

 

Инфотеймънт(или както се нарича радиото):

Вижда много хора тук се оплакват от тази работа. Аз също щях да съм от тях. Телефона ми (Xiaomi Mi9 T) не искаше никак да се свърже с колата, дори не искаше да се зарежда... Приятелката ми обаче е със Samsung S8 и както сложи кабелчето ката тръгва и Google Auto и MirrorLink. Проблема си го реших по следния начин - Оригинален преходник на Samsung Usb Type C към USB 3.0, в него включвам оригиналния кабел на телефона(вървящия със зарядното на Xiaomi), който е USB 3.0 към USB Type C и след като ъпдейтнах всичко на телефона и всичко си тръгна. Есте има проблеми като това, че Spotify не може да се стартира от Google Auto, но това е само при моя телефон - на Самсунга си се стартира без проблеми.

Така като чета, явно проблемите с тези системи се дължат повече на телефоните отколкото на системата в колата.

Всъщност трябва да да кажа, се като цяло таблета Инфотеймънта работи много задоволително. Имах досег в Дачия Дъстър с тяхното такова и сякаш се върнах 10 години назад. Супер бавно ми се стори, а в Шкодилака бих казал, че работи доста добре.

 

Еуратек:

И това е тежка тема за дискусия тук като гледам. Като отидохме първия път в Надежда да гледаме автомобила момчето, което ни обслужваше сякаш не беше много заинтересован от моя интерес към колата. Тук мога да предположа, че идва маса народ, който просто иска оферти или им губи времето на тия хора без да оставят пари за нищо. Като видя, че сме сериозни и започна да ни обръща внимание. Даже бих казал, че от цялата процедура по избор на кола и взимането и нямам забележки. Каквото ми се казваше, че ще е, такова и ставаше.

2 часа отне смяна на гуми, което ми се стори много при положение, че съм си записал предварително час.

Но пък имах щета по Каско (да, някой бе успял да ме изстърже от колонката до задната броня), заведох щетата, одобриха я, казаха ми кога да отида и след колко време ще е готова и накрая даже по-рано от очакваното беше готова.

Тъъъъъъ да, това ми е опита с тях и не мисля, че е лош.

Редактирано от A.Dikov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, A.Dikov написа:

Lane Assist:

Тази функция е най-досадното нещо на света и пожелавам разни работи на хората, които са я пробутали и техните родители от женски пол. Не пречи много, но е адски досадно.

Тук май колкото хора толкова и мнения :)

Преди 22 часа, A.Dikov написа:

Трябва да почна с това, че съм голямо, двуметрово момченце, което си тежи на мястото и не всяка кола ми пасва.
...

Някъде видях, че някой недоволстваше от къпхолдърите, но на мен ми се струват пушка.

Едното следва от другото. Явно седиш толкова назад, че не ти и хрумва да преместиш подлакътника напред. А на мен само ако е напред ми върши работа - аз съм 170 и с къси ръце затова и по-високите пътници предпочитат да се возят зад мен. Подлакътникът ми върши работа само изтеглен напред когато покрива напълно втората стойка за чаши и подпира шишето в предната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, някой засичал ли е какъв е разходът на 1.0 TSI, 110 hp, на магистралата? 

Този двигател достатъчен ли е за нормално (120-140 км/час) каране извънградско/магистрала или е необходим по-големият двигател - 1.5?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, че ще дам конкретен отговор на питането, но на Октавия с 1,2TSI отново 110 коня, мощността е достатъчна за нормално шофиране. Всяка кола достига максимално посочената от производителя скорост, просто всяка за различно време. Понеже имам и Фабия със същия двигател (1,2 110коня) - при нея тази мощност е по-достатъчна. Предполагам Скалата е някъде посредата между Фабията и Октавията като тегло.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, martingeorgiev написа:

Здравейте, някой засичал ли е какъв е разходът на 1.0 TSI, 110 hp, на магистралата? 

Този двигател достатъчен ли е за нормално (120-140 км/час) каране извънградско/магистрала или е необходим по-големият двигател - 1.5?

 

Много зависи от дефиницията за нормално каране както и от средната и максималната скорост.
Колите произведени за европейския са оптимизини за 90 и за 130 км/час. Разликата в разхода между стандартното за Европа ограничение 130 и българското 140 понякога е стряскаща. Пробвайте. При мои тестове съм засичал разлика между 5.5 и 7.5 на 100 км на един и същ участък при приблизително еднакви условия.
В ютуб има достатъчно примери от сорта на този в който 1.0 TSI развива 200 км/час на немска магистрала. Достатъчно ли е? Нормално ли е?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.04.2020 г. at 12:16, Mygyl написа:

+ Возията е много стегната и комфортна, като наличието на торсион отзад не се усеща, освен в крайни ситуации. При по-големите двигатели окачването отзад е независимо и още по-приятно

 

Май няма такова нещо. Моята е с греда а по-голям мотор засега не предлагат - 1.5 TSI. За дизела също не съм срещал да пише че е с различно окачване.
20210104_153216.thumb.jpg.422f9059e3450569813b6e9f704b1a48.jpg

20210104_153207.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме Kamiq, g-tec версията (на метан). Двигателят е 1.0, 90 к.с., не знам защо същият двигател е -5 к.с., но все едно. И аз бях скептичен, но истината е, че няма проблеми с вървенето. Да, не е спортно ускорение за драг на светофар, но се движи прилично. Между 2000 и 3500 оборота дърпа доста. В началото не смеех да го пришпорвам, но вече е на 14500 км и онзи ден на сух, прав участък от АМ "Тракия" без проблем си вдигна и поддържа 160. Тук е момента да подчертая, че метановата версия и на скала, и на Камик, е с 6-степенна скоростна кутия и това си е голям плюс за магистралата, а и дори извънградски път. Също, разходът на 120 км/ч е доста по-нисък в сравнение със 130-140, какво остава за повече. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Първи впечатления и от ABS, тракшън контрола и системата за стабилност на Скалата по полупочистените улици на София преди малко.
Засега пробвах само в нормален режим и внимателно щото още не познавам нито колата нито гумите. По-нататък ще пробвам има ли някаква разлика в т.нар. спортен режим.
+ Като цяло колата се държи  сигурно и много предвидимо.
+ ABS се включва много меко и държи колата стабилно по права линия.

- Като че ли дори прекалено права е линията при спиране и не позовлява много маневри встрани.
+ При потегляне тракшън контролът също много меко укротява превъртането и пътниците може изобщо да не усетят, че се е включил. Пък и шофьорът ако не види лампичката на таблото особено на паваж.

+ В завой категорично много ми хареса как се държи цялата контуперна хАвтоматика като за нормален режим. Системата се включва рано и постепенно. При опит за по-грубо разклащане позволява съвсем леко недозавиване, но държи задницата като в релси. Няма го усещането за паническо включване с идеята да спасяваме нещата в последния момент. И пак може пътниците да не разберат и да последват въпроси и коментари от рода на „Какво беше това?“, „Ще ни утрепеш!“, „Не си на състезание!“ Определено трябва да пробвам на някой по-широк паркинг какво става когато наистина пресилиш завиването. Винаги съм харесвал шофирането в снежно време и особено в проливен дъжд и  засега впечатлението ми е че ще се разберем добре с тази Шкода.
Апропо зимните галоши които съм ѝ обул са Bridgestone Blizzak LM005 и засега съм доволен от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.