Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Новата Шкода Скала - има ли лични впечатления?


Scala

Recommended Posts

Колеги, здравейте!

Прочетох чудесни отзиви за новата Шкода Скала.

https://www.actualno.com/cars/skoda-scala-se-izkachi-do-klasa-na-golf-test-drajv-news_748430.html

Искам да ви попитам има ли някой от форума, който да е изпробвал колата? Благодаря много!

Поздрави,

Калина

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Mygyl

    13

  • Stucata

    12

  • wachman

    9

  • Сале

    8

Най-много писали в темата

Според @krasy Еуратек щели да я презентират на българския пазар на свръх секретно мероприятие някъде извън София на 01.06, с ВИП покани ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покана от ЕураТек -Варна

 

На 18 и 19 май, посетете щанда на ŠKODA на традиционния пролетен панаир в Търговище, където ще имате уникалната възможност да сте сред първите в България, които ще се запознаят с напълно новия компактен хечбек ŠKODA SCALA

 

За повече информация  -0888 901091

Редактирано от krasy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
На 13.05.2019 г. at 23:39, Stucata написа:

Според @krasy Еуратек щели да я презентират на българския пазар на свръх секретно мероприятие някъде извън София на 01.06, с ВИП покани ?

http://www.skoda-auto.bg/news/news-detail/test_drive_scala_sofia

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, Scala написа:

Влез в другата тема на подфорума, отнасяш се за Скала. Там има информация за предстоящ тест драйв ден. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Направих тест драйв на Скала, в Дружба, на отворените врати. Карах 3-цилиндровият, с 6 скорости (ръчна). Изобщо не се усеща, че е 3 цилиндъра, върви добре като 1.2 TSI (86KW), дори на хартия има повече Nm. В сравнение с Рапид (с най-високо ниво на оборудване), качеството на изработка е по-високо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 18.06.2019 г. at 22:33, Stucata написа:

И? Допадна ли ти колата като цяло? Минуси?

Ами за 10-тина минути трудно можеш да добиеш реална представа за евентуални минуси. Поне на мен нищо не ми направи лошо впечатление. Това, което забелязах е, че съединителят е доста мек. Имам само 2 години шофьорски "стаж", но мисля, че това важи за всички нови автомобили. Миналото лято за седмица карах Dacia Dokker, белетрист по същия начин. Семейният Рапид беше вече над 100 000км, когато го шофирах за пръв път, не мога да кажа за него, но той е произведен края на 2013г. Дали на новите коли не ги правят леки за натискане (педалът на съединителя) за по-малко усилие при честа смяна на предавките? Не мога да кажа, че това е минус, но се изисква време за свикване.

Хареса ми мултимедията. Беше средното ниво, с тъч скрий, но и с физической бутон on/off.

Дано ЕТ започнат да предлагат и версията на метан, защото са доста добри (поне на хартия) TGI двигателите на VW. Seat се възползват от тях максимално. Leon, например, се предлага с 1.5 TGI, 17кг бутилки и само 9л бензинов резервоар. Цената е 38 000, малко повече от Scala на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Карах я. 1.6 ТДИ. Не е лоша, усеща се по-просторна от Рапид Спайсбек. Дизелчето приятно мърка, шумоизолацията е ок според мен. Има лека турбо дупка, после намича добре. Качеството не е топ, но е добро. Цената за мен е твърде висока и неоправдана, което ме кара да мисля, че няма да е особено успешна. Аз лично бих предпочел Октавия. Дизайнът е въпрос на вкус, за мен също не е топ, особено с големия надпис Шкода отзад, което ми навява асоциация с Лада Веста и със стопове, които приличат на Ауди. Фаровете са цели, но според мен с не особено добър дизайн. Ако трябва да си дам мнението, ако в този момент избирах кола такъв клас за тия пари, бих я прескочил

Редактирано от pepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Нов съм във форума, едвам от 2 дни. Влязох заради продажбата на една Октавия, колата която карам през последните няколко години.

Имах възможност да тествам новата Шкода Scala. Ето ги моите впечатления от колата:

https://clubs1.bg/news/izgrya-scala-nova-zvezda-v-sazvezdieto-na-shkoda/

 

Бях решил, че това ще е новият ми автомобил. Много ми харесва!

Да, ценовото равнище е по-високо, но съм сигурен че скоро ще има изгодни предложения с по-голями отсъпки.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Power написа:

...но съм сигурен че скоро ще има изгодни предложения с по-голями отсъпки.

 

У нас няма да потръгне на тия цени, на които е сега ;) Или ще се напълни с опоскани пръчки, разбирай ръчки с базово ниво на оборудване и друсащи 3 цилиндъра...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Купих я. Съжалявам.Платих най-високото ниво на оборудване, а се оказа, че всички хвалби и екстри се плащат допълнително. Когато си позволих да питам къде са ми екстрите, ми отговориха много умно," Какво съм искал, за тези пари(36400лв.) мусака ли да ми правела". Платих за пълноценно резервно колело, а при положение че колата е обута с Мишелинки 205/55/16 на алуминиеви джанти се оказа че резервното колело е Гудеар 195/60/16 на стоманена джанта. Обясниха ми че щом външния диаметър е близък значи всичко е наред, даже началника на сервиза им ми обясни че можел да подкара колата и с четири различни гуми.. Някой от вас мисли ли че това е отговор на отговорен и разбиращ човек.Оказа се и че на колелото има табела, че това колело е само за аварийно използване и да не се кара с повече от 80 км/ч. Освен това на колелото си пише че за Фабия. Щяла да се свързва с телефона през USB и да показва навигацията и т.н. Е пробвах с четири телефона, не става. Не си купувайте този боклук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Тъй като очаквам да ми доставят моята, с ниво на оборудване EDITION, можете ли да ми кажете кои от описаните екстри липсваха за да имам едно наум.

Телефона през Android Auto ли пробвахте (коя ви е версията на приложението  в телефона) или през Mirror Link. Доколкото знам не всички USB кабели са съвместими с Andoud Auto

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, tiho-56 написа:

...

Колега , при положение , че във форъма се пише от години за проблеми с Мирър линка , за какво ти трябваше ? Не е ли по-важно желязото да е здраво , за всичко друго има китайски производители (питай Жоро /JORDITO) ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, tiho-56 написа:

Купих я. Съжалявам.Платих най-високото ниво на оборудване, а се оказа, че всички хвалби и екстри се плащат допълнително. ... Платих за пълноценно резервно колело, а при положение че колата е обута с Мишелинки 205/55/16 на алуминиеви джанти се оказа че резервното колело е Гудеар 195/60/16 на стоманена джанта. ...Оказа се и че на колелото има табела, че това колело е само за аварийно използване и да не се кара с повече от 80 км/ч. ... Щяла да се свързва с телефона през USB и да показва навигацията и т.н. Е пробвах с четири телефона, не става. Не си купувайте този боклук.

Позволявам си да цитирам само това, на което мога да отговоря...

 

За плащането и нивото на оборудване. Не разбирам разочарованието ви. Преди да платите сте получил оферта. В тази оферта е било описано ясно нивото на оборудване, какво съдържа то, както и допълнителните опции, ако сте заявил такива. Имал сте документ, в който е описано съвсем ясно какво ще получите, съответно какво ще заплатите. Също така сте имал възможност да коригирате офертата, да добавяте и махате опции. До достигане на оптимален за вас вариант, включително и финансов.

 

Получил сте пълноразмерно колело. Под "пълноразмерно" се разбира колело, различно от "патерица". Явно в леглото за резервната гума не може да влезе размер 205 по ширина (височина в легнало положение). Затова производителя е намалил ширината до 195. Прието е подобни резервни колела, включително и такива тип "патерица", да ви помогнат да стигнете до сервиз за ремонт на гуми. Не са разчетени за ежедневна употреба. Именно заради това имате и предупредителна табела/стикер на джантата на резервното колело. И това е причината джантата да е стоманена.

 

За свързването с телефона. Това е проблем не на производителя, а на Android. Не уточнявате операционната система, но щом се оплаквате, явно не е на Apple. Ако в крайна сметка не успеете да свържете телефона, прочетете долното.

 

Ако смятате, че продукта (автомобила), който сте закупил не отговаря на този от офертата или има нещо неработещо по него, имате право да се обърнете към вносителя, който е длъжен да приведе продукта (автомобила) в съответствие с договора за покупко-продажба. Ако имате гаранционен проблем, също имате право да се обърнете към вносителя, а той от своя страна към производителя. Но ако се окаже, че автомобила ви е издаден според офертата и договора за покупко-продажба, излиза, че не сте прочел документите преди да ги подпишете, т.е. преди да бъде стартирана вашата поръчка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Получил сте пълноразмерно колело. Под "пълноразмерно" се разбира колело, различно от "патерица".

 

Малко уточнение. Под пълноразмерно колело се разбира, реално такова, а не компресорче и бутилка за запълване. Дори и преди години, когато резервното колело беше наистина със същия размер, пак беше на стоманена джанта за коли с лети.. Просто е по-лека..

На САВчето три гуми 235 едвам се събират изправени в багажника. За такива размери вече няма място къде да ги слагат.

 

Към @tiho-56 кое ниво е колата и какво и липсва? По принцип, едно бъдещо запитване във форума за съответна марка, може много да помогне при избора. Най-малкото съмнително работещи или почти неизползваеми опции могат да се отсеят. А иначе добре заредена Скала удря към 60 бона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не зная защо ги защитаваш, но в Ръководството което те са написали такова понятие пълноразмерно колело няма. На стр.102 пише пълноценното колело е идентично с монтираните на колата, непълноценното колело е снабдено с табелка и служи да отидеш до гумаджията, това се отнася и за т.н. аварийно колело. На стр. 100 от същото ръководство пише че на един мост не може да се слагат различни по размер и профил гуми, а те са даже от различен производител, т. е. различен е даже материала. А колкото до телефона пробвах и с Айфон-4, същата работа. В интерес на истината с някои телефони се получава, атова значи липса на драйвери. Ми да бяха написали че трябва да имам еди какъв си телефон, щом не могат да си оправят софтуера. А като вземат толкова пари да бяха сложили един диск с инсталационни програми, а не да ходя из нета ида се чудя как да избягам от нахалните реклами докато успея да инсталирам шибаните приложения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно Андроид Ауто - и Ауди да си вземеш, софтуерът е същият и бъговете идват по-скоро от надгражданите версии на ОС-а на телефоните, а не от радиото/навигацията в колата. Затова аз лично като си взех колата преди 3 години си купих и телефон с чист Андроид (тогава Google Nexus), за да съм сигурен, че няма да има проблеми. Също така е хубаво да вземеш максимално къс и дебел кабел, за да е стабилна връзката и да не прекъсва (аз в началото бях взел еднометров, но после успях да намеря 20 см при това с по-голям диаметър и оттогава нямам проблеми с прекъсване на връзката). Допълнително си спомням, че в офертата от Еуратек изрично пишеха, че Андроид Ауто не се поддържа за България, но това се заобикаля лесно с инсталиране на приложениeто през VPN или със сваляне на инсталационния му файл от място различно от Google Play Store-а. Последният проблем може и вече да е отстранен, тъй като информацията ми е по-скоро от преди година.

 

Относно гумата - на Йети резервната също е 195 при положение, че оригиналната е 225. Тази гума, макар и не патерица, е направена да се кара с ниски скорости до първата гумаджийница, а не за постоянно каране. Това обяснява и другия ти въпрос - защо е с метална джанта (безсмислено би било за временното й ползване да се слага друга джанта). 

 

Ако само това са ти проблемите с колата, личното ми мнение е, че определението "боклук" е доста пресилено. Ако има и други разминавания спрямо очакванията ти е добре да ги напишеш и тях, пък вече всеки, който има потенциален интерес към модела, би могъл за себе си да прецени дали са резонни разочарованията или не.

Редактирано от Мonster
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това имам предвид, че техният софтуер е калпав, щом всички тези телефони като ги закачиш на който и да е компютър ги познава и си работят,а при тях не става. Вярно ли си съгласен че трябва да си купуваш и нов-друг телефон, като този си работи чудесно. Освен това пробвах и с Айфон-4, също не става. Другата ми забележка е за тъй наречения Фронт Асистант, дето щял да ме предупреди ако приближавам опасно предния. В долния ляв ъгъл на таблото се появяват две бели колички с една удивителна между тях, нито зумер, нито някаква червена лампа. Нали се сещаш че ако съм се разсеял и съм допуснал да се приближа толкова едва ли гледам таблото в момента. Все едно че го няма. Колкото до гумата, цитирах ти ръководството което те са написали, т.е. те описват три вида резервно колело. Аз съм платил за пълноценно, а не пълноразмерно. Това не ми е първата нова кола, но за пръв път няма сервизна книжка, няма никъде написано колко и какво масло и антифриз и се слага и кога се сменя маслото и ремъка и т.н. Компютъра щял да ми каже като дойде време, ама аз може да съм на майната си извън страната и да няма наблизо къде да ги сменя, а съм чувал че някои коли са толкова упорити та чак отказват да вървят. А иначе си прав, не е лоша колата, само дето ако трябва да дадеш толкова пари за да получиш това дето го рекламират по- добре да си купиш по-истинска кола. Съгласен съм и за това, че кьорав карти не играе, рекламата си е реклама, а истината е някъде из документите / офертата/.

Редактирано от tiho-56
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колата е с ниво на обзавеждане Стайл, т.е. най високото ако не броим някакво уж по-високо, дето се различава само по това че имало лъскави ламаринки по педалите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш желание , добави си тези металните , лъскави ламаринки .. много са полезни , защото въобще не се пързалят и веднъж при екстремно спиране си изкълчих пръста на крака , но не се изпързаля (както ми се е случвало с пластмасовите) ... мисля комплекта в ЕураТек е около 100 лв.

Колкото до мултимедията - мой комшия си смени телефона заради този проблем , но при Мазда и в последствие си даде новия телефон в сервиза , за да го върнат до 5.0 андроид за да ползва тъпия линк с колата и вече пета година ходи с него , защото няма подходящ ъпдейт за да работи колата с по-нови ОС .. не е успокоение това , но за сметка на това е масово при всички марки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля че за парите Скалата предлага много. Преди да я поръчам проучих и видях всички представители на конкуренцията. Всички са или опоскани и повечето екстри се плащат допълнително или са доста по-скъпи. Всичко е въпрос на компромис. Всички на тест драйва ти показват набухани с екстри коли ама като тръгнеш да ги конфигурираш....(пример Голф, където всичко е опция)

А това че Андроид Ауто е все още бъгава и не се поддържа официално в България, Шкода нищо не могат да направят. Повечето японски и корейски коли в тоя ценови клас даже не го предлагат

С нетърпение я очаквам да ми падне в ръчичките :)

P.S.Пълноразмерна резервна гума се предлага само в долните нива на оборудване. В ниво Стайл и Едишън няма такава опция. Така ми обясниха като я поръчах.

Редактирано от Mygyl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, написал си една камара глупости! Фронт асиста  работи само до 60 км/ч. Това не е автоматичнато поддържане на дистанция. Имаше някаква скорост до която директно набива спирачките и над нея първо писка после набива спирачки. Това ти е за безопасно спиране при евентуално твое разсейване в градска среда. Индикацията ти е, че системата вече аха ще сработи. Чак когато сработи ще чуеш алармата.

Къде го намери този айфон 4? Епъл кар плей и Андроид ауто не са ти домашния компютър и имат съвсем друга функция. Позволяват при свързване на подходящ телефон, тъча на инфотеймънта да стане изнесен дисплей на телефона ти и да ползваш телефона си, като мултимедия в колата.

https://www.apple.com/ios/carplay/

Това в сайта е точно VW навигация и най-отдолу са ти изброени съвместимите телефони, които почват от 5.

За съвместимостта на телефони в Шкода, като цяло:

http://compatibilitylist.skoda-auto.com/

Всичко, ама абсолютно всичко това е описано в ръководството, което може да се изтегли от шкода ауто дот ком

Що се отнася до нивата, Шкода за разлика от други не е навързала всичко на пакети и можеш да си избираш каквото ти хареса. Това не означава, че топ нивото е с всички глезотии.  Даже за почти всички си плащаш. А за невероятните 36 000 можеш да си вземеш само топ нивото на Дачия Дъстър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До ID A. Глупости пишеш ти колега. Фронт асиста и Адаптивен автопилот/ круз контрол или както искаш/ са различни работи. А това съм го пробвал с информиран приятел, отивам при 100км/ч и повече на 4-5 м. от него и никаква реакция освен две бели колички с удивителна между тях. А колкото до Аифон-4 и още 4 други работещи добре телефони, ами да вземат да напишат какъв подходящ телефон да си купя за да си пасне с техния боклук. Не съм специалист по компютри но това си е липса на драйвери. И верно съжалявам че не си купих за тези пари истинска кола.

Редактирано от tiho-56
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.