Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

АНКЕТА DSG-7 коментари (пробег 50-150к км)


Моля гласувайте по точките за да разберем какъв е процента на аварии при DSG кутията и дали забележките са важни и влияят по време на шофиране.  

12 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Понеже не намерих никакви статистики по аварии на DSG-7 кутия и много ми е интересно какъв е процента на проблемните автомобили, си рекох да пусна една анкета и да видим какъв резултат ще получим. Благодаря

 

Забележки по време на шофиране с автомобил DSG кутия.
1. За да не се получи натоварвене в кутията по време на паркиране в наклоненени терени, спазвам тези действия-последователно;
Спирачка->скоростен лост към N-> ръчна спирачка->отпускам крачна спирачка->скоростен лост към P->изключвам двигател.
2. Отбягвам резки узкорявания (газ до дупка)
3. При натоварен трафик карам на ръчна приставка или със "S"

В темата можем да коментираме накратко истории за аварии и проблеми по пътищата, реакции на ЕТ и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разликата дали ще активираш ръчната спирачка, докато кутията е на N  или ще включиш на P и тогава ще активираш ръчната, докато натискаш крачната спирачка.

 

Какъв е смисълът да се кара на S в задръстване?  

 

До колкото съм запознат, недостатък на DSG е "пълзящ трафик" т.е. много бавно придвижване в трафик - пълзене, когато се наподобява ефекта от каране на "полу съединител", което води до износване на съединител и повишаване температура на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, stanley написа:

Каква е разликата дали ще активираш ръчната спирачка, докато кутията е на N  или ще включиш на P и тогава ще активираш ръчната, докато натискаш крачната спирачка.

 

Какъв е смисълът да се кара на S в задръстване?  

 

До колкото съм запознат, недостатък на DSG е "пълзящ трафик" т.е. много бавно придвижване в трафик - пълзене, когато се наподобява ефекта от каране на "полу съединител", което води до износване на съединител и повишаване температура на маслото. 

 

        Няма да мога да го обясна точно технически но на практика е следното. Когато по време на крачна спирака включиш от D към Р и после вдигнеш ръчната-> и пуснеш крачната, се усеща едно напрягане, някаква енергия която се натоварва в/у механизъма на кутията /или в предавките към кутията/. Тази енергия се разтоварва в следващото включване към скорост D. Колата потрепва и/или се чува механичен звук откъм кутията, нещо като удар в една посока. Доста често съм го изживявал ако пропусна и избързам да включа като съм на крачна спирачка директно от D към Р и после ръчна.

 

        Всъщност, под натоварен трафик имах в предвид така наречения от Вас "пълзящ трафик". Доколкото съм информиран, тази DSG кутия "не обича" много високи обороти и предпочита да предава към висока предавка, при пълзящ трафик ще е на висока предавка и при малка скорост ще се получава по често "полу съединител", доста хора ми препоръчаха да карам със "S", тогава оборотите ще са по големи и полу съединителя ще се получава по рядко. А пък някои колеги предпочитали при пълзящ трафик да карат на ръчна предавка, с по дълги изчаквания и по голяма дистанция.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с Levcho, кутията трябва да се пази от натоварване и от преждевременно износване на съединителите. Има си специфика на карана на DSG.

 

Искам да споделя нещо, което ми се случи 2 поредни пъти при смяна на гуми, а именно:

При вдигане на цялата кола (с 3-4 крика, не на подемник) за смяна на зимни-летни гуми и обратно, след сваляне на колата и преди потегляне включването от P към R  става много трудно. Все едно скоростния лост трябва да преодолее някаква преграда. Смяната на позицията (P-R) е съпроводено със едно щракване и след това вече няма проблем. Обяснението, което получих е че колата трябва да се вдига на подемник (с крикове) на позиция N, защото иначе кутията са натоварва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе чета, чета и почвам да се замислям. Всичко го е ударило на гейовщина , дейба. Натоварвала се била. Почивчица нещо? Кафенце? Деба и техниката дет требва да и се кланяш, да я жалиш, да се молиш да не се строши нова... Си карам колелото и то балканче-то. Просто, здраво и нема какво да му се строши.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Моджо написа:

Бе чета, чета и почвам да се замислям. Всичко го е ударило на гейовщина , дейба. Натоварвала се била. Почивчица нещо? Кафенце? Деба и техниката дет требва да и се кланяш, да я жалиш, да се молиш да не се строши нова... Си карам колелото и то балканче-то. Просто, здраво и нема какво да му се строши.

Факт, Прав си техниката става все по-капризна. 

Няма спор, че най-простите неща са най-здрави и устойчиви.

Има и нещо друго - всички тези екстри и глезотии, на които им треперим и се съобразяваме с тях, носят комфорт. Такива са автоматичната скоростна кутия, камерата за задно виждане, парктроника, климатроника, мултиволана, навигацията.

Прост пример: карай една седмица 1.8 атмосферен мотор на Октавия 1 и след това се качи на 1.8 с турбо и кажи, кое ти харесва повече.

 

Наскоро ми се наложи да си оставя колата за ден в сервиз и взех назаем един бензинов голф4 на газ - много прилична кола и много здрава, ама нещо не ми хареса, как върви, колко е постно вътре,  като цяло колко е мудна и т.н. 

Всяка глезотия си има  цена. 

 

преди 15 минути, komitoff написа:

Когато съм сменял гумите, гумаджиите от Радиал винаги са ме карали да включа на N.

Браво. А на мен никой не ми каза и после се шашкам, защо не иска да включи на скорост колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Могат да ги правят и здрави, но ще загубят милиарди от сервиз.
Давам пример:
На по-старите Шкоди ел. стъклата са по някаква съвсем проста схема и никога не се повреждат.
На моята - електронен модул, който командва електродвигателя.... а кабелите и изолацията се саморазпадат и протриват.
Защо поне не сложат качествени кабели?
Задна дясна врата не ми работеше и в Еуратек ми казаха - електронен модул + кабелни снопове 1200 кинта.
Оказа се изгнил пин на предна дясна - букса 7 лева и за труд платих.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, Моджо написа:

Бе чета, чета и почвам да се замислям. Всичко го е ударило на гейовщина , дейба. Натоварвала се била. Почивчица нещо? Кафенце? Деба и техниката дет требва да и се кланяш, да я жалиш, да се молиш да не се строши нова... Си карам колелото и то балканче-то. Просто, здраво и нема какво да му се строши.

:)

Да бе, и аз имам планове като се пенсионирам да карам с балканчето от София до Варна за почивка и после на обратно.

Ако стигна жив и здрав и пак ако се върна жив и здрав, ще съм прекарал лятото в/у балканчето.

Всяко хубаво нещо си има кусури. Че и на балканчето се трошат шайбите в контрата, обаче се намират за стотинки. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, Stanley, прав си, коНфорт носят. Ма това пречи ли има да ги направят нещата по-здрави. Аз съм "За" такива глезотии, ама не и ако трябва да им треперя и да съм през месец у сервиз. И пак докато е в гаранция, ок..ами после ?  Не ща да ги правят вечни, ама малко от малко да не са кашкавалени. И то е по принцип това, не конкретно Шкода.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

"При пробег 153 772 километра настъпи краят на трансмисията. Атвоматичната предавателна кутия с два съединителя предаде богу дух и трябваше да бъде сменена."

Източник:

https://autobild.bg/golf-се-провали-в-продължителния-ни-тест/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.05.2019 г. at 16:36, Levcho написа:

 

        Няма да мога да го обясна точно технически но на практика е следното. Когато по време на крачна спирака включиш от D към Р и после вдигнеш ръчната-> и пуснеш крачната, се усеща едно напрягане, някаква енергия която се натоварва в/у механизъма на кутията /или в предавките към кутията/. Тази енергия се разтоварва в следващото включване към скорост D. Колата потрепва и/или се чува механичен звук откъм кутията, нещо като удар в една посока. Доста често съм го изживявал ако пропусна и избързам да включа като съм на крачна спирачка директно от D към Р и после ръчна.

 

        Всъщност, под натоварен трафик имах в предвид така наречения от Вас "пълзящ трафик". Доколкото съм информиран, тази DSG кутия "не обича" много високи обороти и предпочита да предава към висока предавка, при пълзящ трафик ще е на висока предавка и при малка скорост ще се получава по често "полу съединител", доста хора ми препоръчаха да карам със "S", тогава оборотите ще са по големи и полу съединителя ще се получава по рядко. А пък някои колеги предпочитали при пълзящ трафик да карат на ръчна предавка, с по дълги изчаквания и по голяма дистанция.

 

 

 

 

Напълно съм съгласен с колегата. Карам друга марка автомобил с автоматични скорости и следвам абсолютно същите стъпки.

Не съм го чел, не са ми казвали. Просто съм се замислял логически.

 

П.С. Дори си спомням как 2 месеца карах с кофти ръчна спирачка - не държеше грам и много хора тогава ми казаха “автомат без ръчна спирачка в наклон = проблем след време”.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.