Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

АНКЕТА DSG-7 коментари (пробег 0-50к км)


АНКЕТА-DSG (пробег-0/50к км) : Проблеми, истории, доволни/недоволни от автомат DSG  

13 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Понеже не намерих никакви статистики по аварии на DSG-7 кутия и много ми е интересно какъв е процента на проблемните автомобили, си рекох да пусна една анкета и да видим какъв резултат ще получим. Благодаря

 

Забележки по време на шофиране с автомобил DSG кутия.
1. За да не се получи натоварвене в кутията по време на паркиране в наклоненени терени, спазвам тези действия-последователно;
Спирачка->скоростен лост към N-> ръчна спирачка->отпускам крачна спирачка->скоростен лост към P->изключвам двигател.
2. Отбягвам резки узкорявания (газ до дупка)
3. При натоварен трафик карам на ръчна приставка или със "S"

В темата можем да коментираме накратко истории за аварии и проблеми по пътищата, реакции на ЕТ и т.н.

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като анкетата не е в някой от подразделите за моделите, ще се получат отговори за различни модели. Съответно аз съм със старото и проблемно DQ200.

При мен проблема се появи някъде на 12к км и се изразаваше в пропускане на 3та предавка при сваляне на скоростите. При падането на оборотите на 4та до ниво кутията да превключи на 3та започваха вибрации и треперене, светваше 3та и след още малко вибрации включваше на 2ра без проблеми. При ускорение проблеми нямаше.

От ЕТ първо смениха софтуера. Два пъти. Резултат - никакъв.

След това смениха мехатроника. Резултат - пак никакъв. Напротив - тъй като времето си минаваше проблема се задълбочи и започна да се появява и при ускорение.

На края смениха цялата кутия (заявиха, че е комплект с мехатроника и съединителите - всичко чисто ново) и нещата се оправиха.

 

Тези забележки никога не съм ги знаел, с изключение на първата, която спазвам. Втората забележка е абсурдна, кутията е създадена да качва най-високата възможна предавка, тоест ако се движа с 90 съм на 7ма, за да ускоря трябва да натисна рязко, за да върне тя до 4та. Третата, също без да съм я чувал, съм я пробвал в задръствяния при пълзене,  защото съединителите ми са износени и имам вибрации при каране почти без газ между 1ва и 2ра и има ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, Izolini написа:

Тъй като анкетата не е в някой от подразделите за моделите, ще се получат отговори за различни модели. Съответно аз съм със старото и проблемно DQ200.

При мен проблема се появи някъде на 12к км и се изразаваше в пропускане на 3та предавка при сваляне на скоростите. При падането на оборотите на 4та до ниво кутията да превключи на 3та започваха вибрации и треперене, светваше 3та и след още малко вибрации включваше на 2ра без проблеми. При ускорение проблеми нямаше.

От ЕТ първо смениха софтуера. Два пъти. Резултат - никакъв.

След това смениха мехатроника. Резултат - пак никакъв. Напротив - тъй като времето си минаваше проблема се задълбочи и започна да се появява и при ускорение.

На края смениха цялата кутия (заявиха, че е комплект с мехатроника и съединителите - всичко чисто ново) и нещата се оправиха.

 

Тези забележки никога не съм ги знаел, с изключение на първата, която спазвам. Втората забележка е абсурдна, кутията е създадена да качва най-високата възможна предавка, тоест ако се движа с 90 съм на 7ма, за да ускоря трябва да натисна рязко, за да върне тя до 4та. Третата, също без да съм я чувал, съм я пробвал в задръствяния при пълзене,  защото съединителите ми са износени и имам вибрации при каране почти без газ между 1ва и 2ра и има ефект. 

Ами помислих че ще е най добре в общия форум, кутията е същата или подобна при всички модели.

DQ200 за проблемна ли се води все още? Доколкото виждам по снимката твоята Октавия е 2-ка.

В моята 3-ка (2013) има DQ200, опасявам се да не ми излезе някой проблем че тука в Турция не им разбирам много от DSG-ta и искат луди пари за подновяване.

 

Благодаря за коментара.

 

Между другото, някой ако има в наличност някакви данни за статистики по аварии на DSG, моля да ги сподели да га видим. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам след моята дали има изменения, колата ми е 2012 г., новата кутия е слагана началото на 2014 г.

Имах предвид, че има и други DSG7, които се слагат на по-мощните двигатели и те са други модели, но не ги знам като код.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

Не знам след моята дали има изменения, колата ми е 2012 г., новата кутия е слагана началото на 2014 г.

Имах предвид, че има и други DSG7, които се слагат на по-мощните двигатели и те са други модели, но не ги знам като код.

Именно и аз не знам дали има изменения/подобрения/, затова се опасявам и наострям уши за да намеря инфо и да съм на щрек, дали ще ми се случи нещо по време на пробег.

Ето известните други варияции.

main-qimg-f0c47be30d0ee688233437538bda9e

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някаква по-сериозна аргументация за правило 1? 

Струва ми се нелогично защото когато колата е спряла и с натисната спирачка, съединителите следва да не зацепват.

Също така, когато изгася колата на D или N кутията автоматично се превключва на P (лоста го премествам на P преди да запаля пак).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
преди 29 минути, 1.0TSI написа:

Има ли някаква по-сериозна аргументация за правило 1? 

Струва ми се нелогично защото когато колата е спряла и с натисната спирачка, съединителите следва да не зацепват.

Също така, когато изгася колата на D или N кутията автоматично се превключва на P (лоста го премествам на P преди да запаля пак).

За съжаление не разполагам с никакви технически аргументи, само със собственни по практика и коментари на много потребители на ДСГ.

Всъщност не може да се нарече че са правила, защото в сервизните точки не ми се е случвало някой майстор да потвърди забележките които съм изложил в началото.

Личното ми мнение е че не са "измислици", усеща се че има нещо в случай че не се спазва първа точка при паркиране в наклонен терен, но какво точно, не знам.

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По точка 1 единствената причина да се прави така, както описва Levcho е един паркинг зъб, който се чупи понякога, когато се опитвате да преместите от паркинг на D - става с по-голямо усилие, защото кутията е "легнала" върху зъбчето/стоперчето. 

 

Нямам идея как изглежда при DSG, но става дума за това нещо:

image.png.44b582ab04f42eec6ae425d253e4ef7a.png

 

"Палчето" става все по-обличко и накрая почва и да не държи изобщо в едната или и в двете посоки (назад или напред) или се чупи изцяло, ето така:

image.png.d2c000e31a2cd76d0361ae090c50ea26.png

 

Особено, ако спирате непрекъснато под наклон и лостът се премества с доста по-голямо усилие.

 

На английски това "палче" се нарича "Parking Pawl" - има много инфо в нета.

 

Затова се минава на неутрална, докато се държи спирачката, дърпа се ръчната, пуска се спирачката, изчаква се ръчната да задържи и се слага на P, за да се намали или да се елиминира всякако усилие върху това "палче", и да може в последствие лостът да се премести много лесно и леко от P на D. 

 

Ако двигателят се угаси на D и се остави така кутията - нямам идея какво точно се случва и дали изобщо това "палче" ще сработи или просто всички видове помпи ще държат колата, което ми звучи страшно грешно, нали... :)

 

ПП: А, да... и за да се смени това елементарно палче пада напълно ненужно разглобяване на цялата кола... затова се пази докато е време :) Също така не се слага на паркинг, докато или ако колата се движи в някоя посока, дори със сантиметри. Не е полезно. Болезнено е. А който каже, че няма как да се случи - представете си една шупличка при изработката - ей така случайно е попаднала, където не трябва и само веднъж ще се случи в най-неточното време.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това "палче" съм чел, че го има и при хидротрансформаторите, явно го има и при DSG. Със хидро-то много често ми се е случвало да има съпротивление за да излезе лоста от P към R, въпреки ръчната спирачка. При DSG да ми се е случвало 2-3 пъти за 1 година. Обаче два пъти ми се случи след вдигане на колата за смяна на гуми. Трябвало да се вдига колата, когато лоста е на позиция N, иначе кутията се товарела.  Има си тертипи на каране, паркиране, превключване на предавки при автоматиците. Никъде не са описани официално, но хора които са патили споделят полезен опит и техники за удължавана живота на кутията и за елиминиране на някои слабости в дизайна на механиката. Аз например винаги местя лоста, независимо от посоката, само и единствено на кола в покой. Дори след избор на нова позиция на лоста изчаквам секунда две и тогава вдигам крака от спирачката или подавам плавно газ. В студените зимни сутрини пък, изчаквам по 10-15 сек на всяка позиция докато стигна до P, по съвет от един руски форум. Препоръката беше за хидроТ кутия, но ми стана навик и си го правя и на DSG-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, stanley написа:

За това "палче" съм чел, че го има и при хидротрансформаторите, явно го има и при DSG. Със хидро-то много често ми се е случвало да има съпротивление за да излезе лоста от P към R, въпреки ръчната спирачка. При DSG да ми се е случвало 2-3 пъти за 1 година. Обаче два пъти ми се случи след вдигане на колата за смяна на гуми. Трябвало да се вдига колата, когато лоста е на позиция N, иначе кутията се товарела.  Има си тертипи на каране, паркиране, превключване на предавки при автоматиците. Никъде не са описани официално, но хора които са патили споделят полезен опит и техники за удължавана живота на кутията и за елиминиране на някои слабости в дизайна на механиката. Аз например винаги местя лоста, независимо от посоката, само и единствено на кола в покой. Дори след избор на нова позиция на лоста изчаквам секунда две и тогава вдигам крака от спирачката или подавам плавно газ. В студените зимни сутрини пък, изчаквам по 10-15 сек на всяка позиция докато стигна до P, по съвет от един руски форум. Препоръката беше за хидроТ кутия, но ми стана навик и си го правя и на DSG-то.

 

Има го палчето, това спира автоматиците. Иначе и аз правя като теб - винаги в тотален покой и чакам по секунда-две преди да пусна спирачката. Колко сме прави - времето ще покаже, но ако не правим ремонти - значи сме си прави ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Според мен, начините, които Колегата "Levcho" (Поздравления на който, за Полезната Тема) е посочил по-горе, за боравене с Автоматична Скоростна Кутия "DSG", са вид Неписани Правила. От както се помня, се интересувам от Автомобили и се Ровя редовно в около 20-ина Голями Интернет Форума, повечето Международни. Гореспоменатите Неписани Правила са срещани по Цял Свят. На база всичко изчетено в Интернет и чуто в разговори със Стотици Хора на Живо през Годините назад, смятам, че подкрепата на въпросните Неписани Правила е около 90%. Опроверженията, от друга страна, са от сорта на: "Не съм чул, че така трябва!", "Това пък кой го измисли?" до даже "Мързи ме!". Тоест - доказателства, че въпросните действия вредят, просто няма. Аз съм от вида Хора, които търсят Информация, как най-правилно да се грижат за "DSG"-то си (а и за Автомобила си като цяло), но признавам, че има и друг вид Хора, на които Желая най-Искренно, Много Безаврийни Километри с "DSG"-тата им :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.