Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вече с Октавия 3 - 2015


sostin

Recommended Posts

Здравейте пичове и дами,

да се похваля и аз . От две седмици съм горд собственик на Октавия 3 - 2015 г. 2,0 TDI 150 hp. Много съм доволен от машината , за съжаление нещо не се оправям тук със с нимките и не мога да кача снимки. Малко е смешно , щото иначе се занимавам с компютри , нооооооо има и такива моменти:))). Колата я взен на 31 000 км. поне това показва и това ми казаха и по сервизите дето я карах преди да я купя. Смених и маслото и филтрите, но съм леко в драма кво да правя с ангренажа. Всеки ми казва да не го пипам , щото бил на малко километри......аз честно казано все още се чудя дали да не го сменя заедно с водната и цялата музика дет се вика, но ще видим . Та както казах , машината е брутална , върви много , стабилна е много . Аз бързичко и лепнах едни 1200 км.  Живот и здраве мисля да се донеса с хубавицата  на следващата среща в София - ако разбера кога е де хахахах :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажа на 5 години или 200к, водната помпа дава фира, при мен е хвърли на 90к. Не е фатално, следиш и ако вдигне градусите, пускаш парното и така ще е закараш до сервиз. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "sostin" - Привет и Честита "Octavia". Много Безаварийни Километри да изминете заедно. За снимките - най-добре да ги качиш в някой сайт специализиран за качване на снимки и от там да дадеш "Link" :) За Ангренажа - ако Автомобила има Действаща Гаранция, може да изчакаш да изтече и тогава да го смениш. Ако няма Действаща Гаранция - макар, че е на малко Километри, то Годините му Живот изтичат. А за посещение на Среща - няма да съжаляваш ако дойдеш :) Всяка Първа и Трета Недели на всеки Месец има Среща в Град София. Има Тема по Случая, предполагам, че ще я намериш лесно :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита Октавияна и много и безаварийни километри колега! Ще чакаме снимки.

За ангренажа мисля, че колата е сравнително нова и ако имаш доверие на хората, които те съветват да не го сменяш го остави. Ресурса му за тези 30К едва ли е изтекъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ангренажа можеш да изчакаш до 5-та година. Само майсторът, който го е гледал да е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 8.05.2019 г. at 16:06, yanko78 написа:

Ангренажа на 5 години или 200к, водната помпа дава фира, при мен е хвърли на 90к. Не е фатално, следиш и ако вдигне градусите, пускаш парното и така ще е закараш до сервиз. 

 

Пусни парното с липсваща вода и ще ми е много интересно как точно ще се закараш до сервиза. Това е решение при постоянно затворен (блокирал) термостат. При заминала помпа се долива вода (не на горещ двигател) и тогава се завличаш в сервиза. Помпите не спират да се въртят, а протичат и от там започва драмата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Xavi написа:

 

 При заминала помпа се долива вода (не на горещ двигател) и тогава се завличаш в сервиза. Помпите не спират да се въртят, а протичат и от там започва драмата...

 

Колега, поста ми не е насочен към теб. По принцип си прав. Само да допълня нещо:

 

Като върти само малкия кръг и този мижав радиатор на парното не спасява. Даже не може да се разчита на него за охлаждане и на големия кръг. Може да има някакъв ефект, но за кратко.

Повече исках да кажа, че когато има загуба на течност, вдига градуси и трябва да се долее, двигателя не трябва да се гаси!

първо - Защото след гасене веднага вдига с още 10-20 градуса и може да прегори гарнитурата.

второ - Все пак има някаква циркулация и до главата няма да стигне студена вода и от температурната разлика да се спука или изкриви.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Октавия 3 помпата е с електромеханичен поплавък (незнам дали това е точната дума). Когато запалиш сутрин той държи на затворено положение, за по-бързо загряване. При достигане на определена температура отваря. 

Проблема с тези помпи е,че в един момент "поплавъка" блокира на затворено положение и се вдига температурата. Карането със скорост 80-90 и надуване парното на макс спасява положението до достигане на сервиз. На мен ми се случи на 700 км от София, в чужбина и се прибрах без драми до крайната цел.

Ето я помпата:

water-pump-tdi-cr.jpg

 

water-pump-tdi-cr.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% е минавала част и в големия кръг. Аз нямам логично обяснение иначе.

Не може радиатора на парното да охлажда двигателя. Малък е като площ и заврян на....Без добро обдухване.

Не може да се сравни с големия радиатор, който е челно разположен при всеки автомобил именно с цел - вентилация.

Но, това са елементарни неща, мисля.

Не ми стана ясно този поплавък какво отваря и затваря.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, joro-120L написа:

100% е минавала част и в големия кръг. Аз нямам логично обяснение иначе.

Не може радиатора на парното да охлажда двигателя. Малък е като площ и заврян на....Без добро обдухване.

Не може да се сравни с големия радиатор, който е челно разположен при всеки автомобил именно с цел - вентилация.

Но, това са елементарни неща, мисля.

Не ми стана ясно този поплавък какво отваря и затваря.

 

 

Може би  е електро-магнитен съединител, като е студена не е зацепен и като загрее включва и зацепва поне логично би трябвало да е така..... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помислих си го това, да зацепва турбината. Обаче, както пише Жордито по-горе, ако този ел. съединител откаже?

Няма логика без циркулация на охл. течност да караш и да не прегрее. Това е абсурдно!

Ако ще и всички радиатори да охлаждат. Няма да минеш и 5км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.05.2019 г. at 19:21, joro-120L написа:

Помислих си го това, да зацепва турбината. Обаче, както пише Жордито по-горе, ако този ел. съединител откаже?

Няма логика без циркулация на охл. течност да караш и да не прегрее. Това е абсурдно!

Ако ще и всички радиатори да охлаждат. Няма да минеш и 5км.

Е аз се прибрах до вкъщи на 25 км и после, 160 км до София за да е отремонтират. Абе защо е необходим този егоцентризъм постоянно? Жоро ви писа, че 700 км се е прибрал с дефектна помпа, а някой пълни нета с изказвания “няма да минеш и 5 км. “?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, че оставам неразбран. Интересно ми е какъв дефект има помпата. Защо се получава така. Защо радиатора на парното решава проблема.

Всъщност, той помага, евентуално, ако поради този съединител на помпата, циркулацията е намаляла, а не спряла на цяло.

Пак трябва сам да си отговарям. Вместо помощ или разговор с техн. аргументи - получавам обвинения. Това е така, щото е така.

Ми това е в интерес на вас, което го пиша в нета. Аз нямам такава кола и съм с конвенционална помпа без тоци и кабели по нея.

Не подлагам на съмнение твърденията ви. Жордито се опита да помогне с негово предположение.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те помпите са 2013-2015 дефектиращи. После има ревизирани и няма драма. Смея да твърдя,че не познавам някого с дизелов мотор от тия години и да не е сменил помпа. Най-фрапиращия случай е на 500 км :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На нашата, която е 2015 и на 97000км. помпа на съм сменял... ама след тази тема започвам да се замислям ?

По темата - Единственият логичен вариант е да има електромагнитен съединител (както на компресорите за климатик) или пък да превключва през някакви предавки, защото без никаква циркулация на водата ще кривне главата за нула време.

За още 10 грама нафта на 100км. по-малко, какви ли не идиотщини започнаха да се правят вече ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205385495754455&set=a.1115073134631&type=3&theater

е тва е хубавицата, сега мисля че ще може да се вижда :)

Редактирано от sostin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че има някаква малка електрическа водна помпа вързана за малкия кръг. Предполагам е за да помага с парното, когато на празен ход няма достатъчно дебит от механичната или е активирана старт-стоп системата. Това изглежда е било спасението... 

https://www.bosch-automotive-catalog.com/it/product-detail/-/product/0392023004

 

А на това клипче се вижда ясно, от къде идва драмата с механичната помпа:

 

Редактирано от Xavi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, Xavi написа:

Оказа се, че има някаква малка електрическа водна помпа вързана за малкия кръг. Предполагам е за да помага с парното, когато на празен ход няма достатъчно дебит от механичната или е активирана старт-стоп системата. Това изглежда е било спасението... 

 

А на това клипче се вижда ясно, от къде идва драмата с механичната помпа:

 

Чудесно инфо! Браво!?

Да, турбината не спира да се върти, но заставането на този пръстен в/у нея означава същото. Спира се циркулацията.

Механичната помпа си е изчислена и оразмерена и не е проблем в какъв режим ще работи. Т.е. тя си върши добре работата и не се нуждае от помощ.

Остава да разберем кога се включва допълнителната ел. помпа. ;)

Логично е да сработва само при вкл. старт-стоп с-ма. И само тогава, когато е пуснато парното. Да. Нещата се навързват, Но, това трябва да става при загасен двигател. Тогава тази помпа осигурява циркулация, за да топли по-дълго време радиатора на парното и практически по-дълго време да има топлина в купето при не работещ двигател.

п.п. /мога само да предполагам/ - да се включва аварийно при повишаване темп. на охл. течност над нормалното.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.