Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgtransexpert

Jacky Adamov

Аз и моята първа кола в живота SuperB 1 2005 2.8 V6

Recommended Posts

Jacky Adamov

Здравейт колеги,

 

Изключително радостен съм да се присъединя към вашето голямо семейство, да попивам от опитът ви и занапред да мога и аз да бъда полезен. 

 

Поради различни стечения на обстоятелствата до сега не съм имал собствен автомобил. Признавам материята 'автомобили' ми е изклютено наситена тъмня индия. Малко съм като оня виц (ако се сещате) с блондинката и детайл 710, което било капачката OIL обърната наобратно. Но... от вчера съм горд собственик на: SuperB 1 (11.2005) 2.8 V6 Автомат Бенз/Газ. От провинцията съм, но живея в София и за вчерашното пътуване от София до Разлог (150км) още не мога да намеря подходящите думи да опиша удоволствието от шофирането. Изключително приятно и комфортно е меко казано.

 

Относно колата съм трети собственик. В достатъчно прилично състояние за годините си. Има някои дребни козметични забележки, които също мисля са нормални. 

 

Искам да ви попитам нещо, за което опитах да намеря инфо но не много точно. Ако вече е написано съжалявам, че не съм го открил. (тук е момента да отблежа, че съм участвал в създаването на 2 големи форума и имам добра форумна култура, та преди да питам съм търсил :) )

 

1. Парктроника не работи. Старият собственик ми каза, че е от датчик. Имам нов и питането е дали се сменя трудно. 

2. Фаровете ми имат леко покритие, което уж с някакви кърпички можело да се полира и да станат "като нови" Има ли нещо вярно или ме пращат за зелен хайвер?

3. Трябвало да има aux, но не го намирам никъде тоя изход/вход. Стандартно заводско ли е или се слага допълнително.

 

Благодаря ви предварително за времето, което ще отделите. 

 

Поздрави

Петър Адамов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ID A

Здравей и добре дошъл! Пожелания за много безаварийни километри! Ще се радваме да покажеш колата на някоя среща или на снимки.

 

По отношение на въпросите ти:

1. Мога да те посъветвам да я закачиш на диагностика. Защото може и да е датчик, може и нещо друго да е. Въпреки че и аз имам Фабия от същата година с ОЕМ парктроник и досега не съм имал ядове. За самата смяна, порови в нета има качени сервизни ръководства, изтекли от официалните сервизи, стъпка по стъпка какво се прави. Service manual Skoda ....  . Най-вероятно се сваля задната броня и е на щипки отвътре.

2. Болежка е на всички марки и модели с новите пластмасови фарове. Вариант 1 е полиране с водна шкурка и пръскане на лак отгоре, сам или на майстор. Вариант 2 кърпички, въпреки че са много противоречиви мненията, но наскоро приятел ми хвалеше май на Търтъл Вакс бяха, при които дори инструмент не се ползва.

3. Aux-а, първите поколения на Фабия, Октавия и Супърб споделяха някой неща, музикалните системи бяха идентични или с разлика в панела, но не се сещам да са имали ОЕМ aux. Тогава нямаше още смартфони и съответно подобен вход не беше популярен. Виж на сайта на Шкода ауто .сом, има раздел сервизна информация, литература в колата (on board literature) и виж упътванията за колата и музиката. Даже и българските версии ги има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Jacky Adamov

Благодаря отговора.

 

Ще потърся по-подробно. И първоначално ще пробвам с кърпички. Иначе диагностика мисля да направя довечера, но да видим дали ще ми се получи. 

 

Относно показването на колата с най-голямо удоволствие ще кача снимки и ще се радвам да се видим на някоя среща. 

 

Винаги съм харесвал Шкода, но никога не съм предполагал, че ще бъде любов от първите 150км. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber
Отговорено (Редактирано)

Колега, привет,

Честита придобивка, която е точно като моята изключае това, че ти имаш и LPG. За съжаление няма да можеш да оцениш напълно колата щом ти е първа. Това, което ще ти кажа е, че макар и да е Шкода, макар и да се води, че е просто Пасат дълга база, колата по комфорт на возене и шум не отстъпва на коли по 200 000 лв.

 

Да ти оставя и аз моите две стотинки по въпросите ти.

1 - Диагностиката ще ти помогне с локализиране на датчика. Най-честите проблеми са два - самият датчик или кабела към него. Това, което ще ти каже диагностиката е, че има проблем с датчик "left inside" например, който е втория от ляво на дясно. Достъпа до него е лесен дори и без подемник, трябва да се залегне под колата. Давам ти пример с моя, защото съм го "ял". Другите честно казано не съм заглеждал как са с достъпа, но се съмнявам да е по-различно. Как се вади обаче не знам. Нямам представа дали е лепен или на щипка. Съвета ми е да отидеш в сервиз, където да видят на диагностика кой е проблемният. На негово място да се премести един от другите здрави. Ако диагностиката не разчита тази позиция като грешка след като е поставен здрав, значи е датчик. Цифрите са от 30 до 100 лв. за нов. Съвета ми е да сложиш по-качествен и да забравиш за случая. Не знам дали описаното в първите стъпки става на произволна диагностична програма или става само с VAG com. 

Ако и със здрав датчик позицията излиза на диагностиката, значи проблема е кабелен и не знам какво следва.

2 - Тук те съветвам да намериш професионалисти детайлъри, които да ти възстановят фара. Не е 20 лв., но също така ще го направиш 1 път и ще забравиш. Не си губи времето с вълшебни кърпички, DIY полир пасти, автомивки и други подобни простотии. Ефекта ще е за няколко месеца. Намери професионалисти в полирането, ще ти излезе по-солено, но ще е направено като хората и неще ти се налага да го правиш повече. За да се възстанови покритието на фара, трябва да се полира, сиреч да се отнеме прецаканата пластмаса. След което да се постави защитен слой, за да не яде UV-то поликарбоната. Сам разбираш, че това не е нещо, с което всеки може да се справи, особено с някой препарат за "два и пеесе" от авто секцията на Бриколаж.

3 - Ако си с голямата навигация - да, имаш AUX. Само че има уловка. Входа за включване на AUX кабела е отзад на системата и е VAG специфичен.

От другата страна е стандартен жак 3.5 мм., който трябва да изкараш от някъде за да си забождаш телефона (или там каквото ще забождаш). Струва 25 лв. кабела и моя съм го взимал от Авител. Аз лично съм махнал декоративният черен бутон и съм го изкарал там. Като го ползвам го издърпвам, като не го ползвам го натъпквам за да не ме дразни - Може би не е най-елегантния начин, но не съм слагал време и усилия да мисля друг

1EynRIU.jpg

 

За финал, това е темата за моята кола - https://www.skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/54948-нов-супърб-1/

Вече не помня какво е писано вътре, но току виж намериш нещо полезно за теб

 

п.с. - И за поздрав, ако не си си правил експерименти с колата, да ти кажа, че автопилота работи и над 200 км/ч.

post-13784-0-00082100-1531206563_thumb.png

Редактирано от sauber

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Jacky Adamov

Еее sauber, огромно благодаря за изчерпателния отговор. 

 

Да. Експерименти още не съм правил, но предстои. Което усещам, че ще е сладко. 

 

Иначе за полирането и аз предпочитам да го направя един път и да забравя. 

 

С голямата навигация съм, да. Това с кабела тепърва ще го играя. Ще ми се да мога да слушам музика от телефона, защото си плащам Apple Music. Иначе старият собственик ми даде една кутия (гледам я като индианец) разбрах че се включва някъде отзад при чейнджъра и мога да забвия една флашка с музика там. Тепръва ще го тествам. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber
Отговорено (Редактирано)

Ако имаш нужда от помощ с ваденето на навигацията и това, да се изкара AUX-а от някъде, дай сигнал. Няколко пъти вече съм го правил и ще мога да помогна. Имам и инструментите :) Само не мога да обещая кога, кво що, че ежеденевието ми е "на черешата".

 

За вървежа на колата...Не знам дали си с автомат или с ръчна кутия. Автомата е стара генерация. Здрав е и е ок, но...убива колата жестоко в ниските скорости. 200 коня кола е, а до 120 км/ч. върви като за 140 по-скоро. Виж като подминеш 120, вече става интересно и има коли, които са по-нови и с по 50-60 коня отгоре, a ядат здраво бой. Най-вече защото на 190-200 умират, а ако ти си достатъчен дебил като мен, ще разбереш, че Супърба вдига 250. Ако си с ръчната кутия - може и повече :D

Редактирано от sauber

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Jacky Adamov

С автомат съм. Вчера като се прибирах по магистралата вътре едно тихо спокойно и изключително приятно. И по едно време си викам абе аз що не я настъпя малко. Поглеждам и... карал съм със 190. Без грам да усетя. Направо ми поникна коса. Газовата ми има някакво жило, което било по-късно и индикатора не отчита. И още не знам как да я засека колко газ ще хаби. Принципно не съм екстремен шофьор. Колата за мен е комфортно средство за предвижване и предполагам че звяра няма да яде много. 

 

Аз също имам козметични забележки да отстраням, но са дребни (прочетох статията ти и всички коментари). Но това с времето. 

 

Возията на тая кола е БРУ ТАЛ НА! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Jacky Adamov

Ето и малко снимки + нещата, които ми показа диагностиката, която направихме с приятел (не в сервиз). На последната снимка се личат дупките от стойката за телефон, която мен не ме кефеше и свалих. Как ще ги крия - предстои да се разбре. 

 

332w3tz.jpg

28le5om.jpg

52fjv4.jpg

30at0d5.jpg

2eziteb.jpg

20r604l.jpg

28lwahv.jpg

8ydv7q.jpg

2nusqz5.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Изпъняк братче, със всички глезотии! Браво, много е хубава!

На газ трудно ще я засечеш. Причината е, че колонките пълнят на различно налягане. В една и съща напълно празна бутилка, някой път може да изключи на 28L пистолета, някой път може на 33L. Но все пак направи няколко пробега със зареждане на една и съща колонка и ще можеш да осредниш нещо. Но ако трябва да хвърлям на боб, разхода в София на газ ще ти е грубо 17. Дупките от телефона нямам идея как можеш да ги скриеш. Тук имаш един проблем. Най-добре е да купиш нов панел от някоя блъсната например. Но тук идват два проблем. Първо колата е рядка, още повече пък блъсната да се намери, а още повече пък и с бял салон. И вторият е, че ако намериш бял салон, то е защото е най-високото изпълнение и най-вероятно (да не кажа почти сигурно) отново ще е със стойка за телефон...

Колкото до това, което излиза на диагностиката, гуглето казва това:

01336 - Data Bus for Comfort System

01336 - Data Bus for Comfort System: Faulty

Possible Causes

CAN-Data Bus faulty

Wiring/Connectors from/to Control Modules

Control Module in CAN Data Bus Comfort faulty

Possible Solutions

Check CAN-Gateway Coding

Check Measuring Value Blocks (MVB)

Check Wiring/Connectors from/to Control Modules

 

01336 - Data Bus for Comfort System: Single-Wire Operation

Possible Symptoms

Data Bus Comfort working in Single-Wire Mode

Possible Causes

Wiring/Connectors from/to Control Modules

Control Module in CAN Data Bus Comfort faulty

Possible Solutions

Check Measuring Value Blocks (MVB)

Check Wiring/Connectors from/to Control Modules

Special Notes

When found in VW Passat (3B): Comfort System, check Comfort Control Module and Door Control Modules.

Wiring/Connectors from/to Door Control Modules faulty

Door Control Modules faulty

Comfort Control Modules flooded/faulty

 

Пасат 3B e другият код на Пасат Б5. Шкода Супърб 1 е на базата на Пасат Б5.5, което е фейслифта на Б5 и вярвам, че окабеляване и голяма част от електрониката са същите. И нещо, което може би ще ти е интересно - колите ни са китайски :) Шкода Супърб 1 не съществува в Китай. Там се казва Волксваген Пасат Lingyu (дълга база). :) Ако загледаш на улицата Пасат 5.5 ще намериш много прилики със Супърб 1. Основната разлика обаче е в задните врати. При нас са видимо и значително по-големи, тъй като колата е дълга база. Това е прекрасно от гледна точка на комфорт на задните пътници заради огромното пространство. Също така е ужасно ако недай си боже трябва да сменяш лайсната на вратата. Тя е същата и като при Пасат, но заради размера на вратата е по-дълга. Поради тая причина съществува само оригинална за скромните 260лв. (не питай що знам... :( ).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tuningmania

До "Jacky Adamov" - Добре Дошъл :) Много Безаварийни Километри със "Superb"-а. Изкефих се, как му се кефиш. Браво. Голям Автомобил е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Jacky Adamov

@sauber: И аз четох за тези грешки, но така и не разбрах какво може да са. Мисля, в сервиза да ми кажат повече. За дупките ще мисля пак. Много ти благодаря за инфото. 

 

@tuningmania: Много ти благофдаря, колега :))))

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
DGSTN

На снимките ти единия сензор на парктроника въобще го няма - ти ли го свали, или си беше така? Ако не си го свалял ти - това ти е проблема.

Един hint: ако оставиш джойстика за нагласяне на огледалата завъртян на позиция R, при включване на задна скорост ще ти смъква дясното огледало надолу - много е полезно при паркиране да не ожулиш джантите в бордюрите.

 

И честито за колата, супер е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Jacky Adamov

@DGSTN: Благодаря ти много! Това с огледалото ще го пробвам още утре. А иначе сензора за парктроника е там, просто е леко навътре поради не знам каква причина. Иначе имам и чисто нов уж за смяна. Признавам, че при шофиране назад не съм особено добър със страничните огледала, така че работещ парктроник за мен би бил много полезен.

 

Като цяло ви благодаря на всички, които се отбивате тук, за да честитите. С ръка на сърцето мога да призная, че до сега никога не съм получавал толкова топло форумно посрещане.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stanley

Честито за хубавата кола и добре дошъл. Пожелавам ти скорошно решаване на дребните забележки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Jacky Adamov

Още веднъж много благодаря за топлото посрещане. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Jacky Adamov
Отговорено (Редактирано)

@sauber: Някой красив ден можеш ли да ми оправиш това с AUX-a. Че там дето беше оградил ти на снимката при мен пише Airbag OFF :D Та ме беше страх да го натисна, за да не побелее Шкодилака отвътре :D

 

И само да вметна. До тук с 30лв. газ съм изминал 410км и още има в бутилката. 

Редактирано от Jacky Adamov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Щом е зает горният бутон, ще видим дали става през долния. Ако не става, имаш вече дупки за телефон, може от там да го изплюем ;)

 

А airbag off би трябвало да е само индикатор, който светка, когато го изключиш. Но може и бутон да е, не знам. При мен го няма :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stanley
Преди 1 час, sauber написа:

Щом е зает горният бутон, ще видим дали става през долния. Ако не става, имаш вече дупки за телефон, може от там да го изплюем ;)

 

А airbag off би трябвало да е само индикатор, който светка, когато го изключиш. Но може и бутон да е, не знам. При мен го няма :)

Може да се изкара AUX през средния бутон отдясно, в пепелника или в жабката.

Airbag off свети, като изключиш с ключ пасажерската възглавница, ако возиш кошче с бебе на предната седалка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Таман това му писах на колегата на ЛС. През пепелника бях до сега, но е яко досадно. Като искаш да прибираш кабела, лоста обикновено пречи, защото си спрял. Също така трябва да го нагъваш, понякога пепелника го захапва и така съсипах един кабел. Сега съм през бутона. Щом става и през средния, значи ще го оправим за нула време :)

Между другото аз не съм виждал моя бег да може да се изключва. Не съм и търсил де, защото моя паразит от ден първи винаги е бил отзад с майка си. Предполагам, че е врътката е от дясно на таблото и се вижда като отвориш предна дясна, но при мен няма такова нещо. А бег има...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ID A

Изключването на пасажерския бег е опция. И задължително върви със светещ надпис на видно място PASSENGER AIRBAG OFF. Така че не е бутон. А беговете може да ги гръмнеш, ако избереш тест на беговете през VCDS/VAG Com.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Jacky Adamov

@ID A: Правихме тестове през ваг ком и беговете ги подминавахме с 200 хахаха. Иначе има ключ за тях долу до бутоните за капака на бензина и багажника. Няма да ги изключвам. Нека да си стоят. Човек никога не знае. 

 

А знаете ли дали може да се смени цялата навигация и панела с такава, която поддържа Apple Car Play? 

 

п.п. Тук е момента да отблежа, че 12г. съм във епъл форуми и се занимавам с такава техника. Ако мога да бъда полезен с тези си познания на Шкода обществото съм винаги насреща! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Ключалката до бутоните за багажника и капака на резервоара не е за беговете, а за тях. Тоест можеш да ги заключиш да не са активни. Защо? НЯМАМ ИДЕЯ. Както нямам и идея защо можеш да заключиш (пак с ключа) задните седалки да не мога да се свалят :D

 

JORDITO от форума е човек, който може да ти помогне с всякакви такива въпроси. Реално можеш да смениш с всичко тази навигация, цени от 250 до 1000 лв. според екстрите и прочие. Въпроса е дали може да се намери адекватна рамка за новата, така че да не седи с дупки в таблото. Аз не успях и за това не съм я сменил на този етап.

 

ID A - За това я има поговорката "Да би мирно седяло, не би чудо видяло". От аматьорски мапинг на турбини и ровене с ВАГ ком дет не ти е работата, маса майстори построиха къщи :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stanley

В книжката на страница 192 е обяснено как се деактивира пасажерската възглавница. Има си ключалка в жабката и процедура по която се прави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Това, което имам аз като книжка, инфото е на стр. 144 :)
https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Superb_3U/05-2007/Manual/Superb/B5_Superb_OwnersManual.pdf

 

Изглежда обаче, че е имало моменти, в които не е било законно да може да се изключва бега поради каквато и да е причина. Четох малко из нета и се оказва, че има години, в които това е варирало според държавата. Може и за това да я нямам тая опция (освен индикатор, нямам и такава ключалка в жабката). Някак си не мога да приема, че това е "екстра". Виждал съм го и в по-стари, много по-нисък клас коли. А май вече даже е и задължително като опция.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ID A

2005 за Фабията беше опция. По спомен не беше никак евтина, а реално ключа прекъсва проводниците към беговете и ги превключва към съпротивления, за да не светка лампата на таблото за проблем с бега. А е с ключ за да не можеш при запалена кола да ръчкаш. Въпреки че това лесно се заобикаля.

 

Заключването на падането на седалките и отварянето на багажника е да можеш да го изолираш от купето и евентуалния крадец да не получи достъп до там.

 

За навигацията всичко е две дин размер. За къде е рамката? Рамка не ти трябва. Единствено на Фабия 1 има една лайстна над радиото, защото тогава за първи път направиха радио за специфичен модел. БТВ навигацията за първото поколение на Фабия, Октавия и Суперб е една и съща и лайстната си трябва за Фабията, но само за нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.