Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Висок разход на гориво на Октавия 2


malakie7ca

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам един комерсиален и много относителен въпрос, като същия го задавам, не заради икономията ами си мисля, че може да има проблем и евентуалното му намиране и отстраняване. Възможно ли е да ми е толкова висок разхода на гориво. Октавия 2, 4х4, 140кс. Живея в Смолян и при нас е само "надолу" и "нагоре", други посоки нямаме, трафика е интензивен в началото и края на работния ден. До работата ми са 3-4 км, но това не го смятам изобщо, засичал съм го по борд и на мааалко по- дълго градско от сорта на 15-20 ( а и нагоре км) като, когато съм спирал, колата е работила на място за по 1-2 мин. Разхода по борд рядко е падал до 10.5л/100км, обикновено е около 12-13, дори нагоре. По каталог го дават 9, но там са идеални условия, повече гледам мнение на хора с такива октавии, като някой казват, че е дори под това, което дава производителя. Роднина има същата, но без 4х4 и е с чип- около 180кс и казва, че дори и "душманската" да я кара по града, не може да я докара до 9-10. Преди съм карал кола с 5 скорости и сега докато свикна си я карам като такава с 5 скорости, но съм пробвал и да я "разтоварвам", но пак не мърда. Имам и шевролет каптива 4х4, дизел-150к.с и честно казано там разхода е по- нисък, като и това имам предвид, за това, че може би е висок разходът. И на същественият въпрос, има ли вариант някъде нещо да липсва или да не е както трябва, че да дава такива стойности или си е нормално? Благодаря предварително!

Редактирано от malakie7ca
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • malakie7ca

    30

  • Zinoto

    10

  • Izolini

    6

  • koko__2002

    6

Най-много писали в темата

разстоянията ти са много къси до някъде може би е нормален добре е да си види синхонизацията трябва да е около 0 ,пробвай да зареждаш на друга бензиностанция

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 38 минути, skodafen написа:

синхонизацията трябва да е около 0

Предполагам говориш за дюзите, ако е така, като я взимах 3 от тях бяха около 0.500, а една на около -1.4.

 

преди 39 минути, skodafen написа:

пробвай да зареждаш на друга бензиностанция

А това го видях като мнение, в някакъв форум, но късно и сега имам за доизразходване около 300км, за да проверя.

Благодаря, все пак ще се опитам днес да закача на ваг-кома, да видя пак стойностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не това е синхронизацията на вала (нещо като центровка при по старите дизели) гледа се на загрял двигател 4 ти канал последното прозорче поне така мисля,че беше  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДПФ има ли? Мен също ме интересува някой ако си е "играл" със синхронизацията какъв ефект има? Аз я взех на минус 4 и я направих на минус 1, не съм се занимавал повече, но разхода малко се вдигна. Мотора ми е BMM, различните мотори на различна синхронизация са най-икономични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

malikie7ca, височък е този разход, дори за 4х4.. 13 литра е много, нещо не е наред. Май е най-добре да отидеш на майстор със стенд да ти провери дюзите. На дълго как е? На къси отсечки студена 10 е ок като разход, да, но повече мисля няма как да е. Аз така и не разбрах какъв ти е двигателя, но май е 2.0 дизел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, paradox написа:

malikie7ca, височък е този разход, дори за 4х4.. 13 литра е много, нещо не е наред. Май е най-добре да отидеш на майстор със стенд да ти провери дюзите. На дълго как е? На къси отсечки студена 10 е ок като разход, да, но повече мисля няма как да е. Аз така и не разбрах какъв ти е двигателя, но май е 2.0 дизел?

Да, 2.0 дизел ВММ е мотора. За днес са ми обещали ваг ком, за да проверим стойностите на всичко важно и ще пиша пак довечера за резултатите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, Zinoto написа:

ДПФ има ли?

Заводско има, но продавача ми каза, че е премахнат и ръчно и на компютър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а по колонка, какъв ти е разхода?

За това каране зимата 9-10/100 и лятото 7-8/100 ми се виждат напълно нормални.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Milen Dimitrov написа:

Колега, а по колонка, какъв ти е разхода?

Не мога да го засека по колонка, че слагам добавки за прочистване и подобни, а там искат да има 20л гориво примерно. Давам я на баща ми и брат ми, а те си пълнят, дори и след предупреждение да не го правят :Д. На следващото зареждане ще го напълня в друга бензиностанция до горе и ще видя пълен- пълен, какво ще покаже

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, първо спри с добавките, нищо не правят освен да ти източват джоба. След това си направи едно хубаво засичане пълно - пълно за да видиш реално колко ти харчи. Но при тежкия цикъл на движение, който описа, най вероятно трябва да е около 10. Може да я пробваш 100-200 км на дълъг път да видиш как ще се държи и какъв разход ще покаже, за да си съставиш точна картинка и след това да търсиш проблеми по автомобила. Тези коли са много пестеливи и единствено на късо и студено горят повечко. 3км студена, стоп, нагоре надолу, трафик, тръгни, спри, твърда 10ка е, твоя роднина не кара в същия режим най вероятно, освен това 4х4 си похапват повечко, най-вече заради по високото тегло на автомобила.

Редактирано от paradox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, paradox написа:

3км студена, стоп, нагоре надолу, трафик, тръгни, спри, твърда 10ка е, твоя роднина не кара в същия режим най вероятно, освен това 4х4 си похапват повечко, най-вече заради по високото тегло на автомобила.

Да, отчитам го това, но както споменах по горе, имам и каптива , автомат, 4х4, при нея със зверско натискане (предимно кикове и макс до 80-90 на околовръстното) на същите разстояния дава не повече от 12-12,5л/100км, като собственото й тегло е около 1800кг. Другото, което отчитам е мнението на колеги с такива октавии. Колкото до добавките, те са само за прочистване на системата, малко да я прочистят пак ще съм доволен.
Все пак ще я напълня догоре, щом изразходя това гориво, за да сменя бензиностанцията, както ме посъветва колегата skodafen.
П.П. Днес пак ме отрязоха за ВАГ-а, но утре ще имам повече време и със сигурност ще намеря начин да я закача и проверя.

Редактирано от malakie7ca
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

malakie7ca, моята е същата шкода.

Октомври месец ходих до Хърватска и обратно, в рамките на 3 дни 3000км, и по-борд, и по-сметки 6,7 разход ми даде, като съм я карал само на темпомат колкото е ограничението по магистралите.

Сега зимата градско ми даваше 8,8-9,5 аз съм от Шумен и до работа ми е 5 км.

Паля и тръгвам.

Сега ми дава 7,5 снощи я заредих.

Винаги я пълня до-горе на една и съща колонка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е малко много според мен. Моята е BKD автомат, в софия тежко градско макс 8 дава, обикновено е по малко, на дълъг път със 140 се върти около 5.5. Тази допълнителна екстра 4х4 явно доста утежнява ситуацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, не би следвало да утежнява много. От това, което съм разбрал е, че е с около 150кг по тежка от едната ос на О2 и едва 10% са постоянно зацепени отзад. Аз си мисля, че може да са си реалните заради терена, по който се движи, но все пак трябва да съм сигурен, че е от това, а не заради проблем някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.04.2019 г. at 14:37, skodafen написа:

гледа се на загрял двигател 4 ти канал

Колегата, днес чак успях да видя стойностите като във второто прозорче показваше 0.6, а на четвъртото 2-2.5 KW. Не разбирам какво трябва да значат, но ми казаха, че било добре. Стойностите на дюзите бяха от -1.5 до +1.5. Все още не съм сменил ремъци заради евентуални дефекти, за които наблюдавах, та скоро като й дойде времето за смяната на ремъците, ще сменим и гарнитури и други уплътнения, като ще проверим за износване на вала евентуално .. не знам какво друго... Ако всичко си е наред си остава географката ширина и късите разстояния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е добре то по-принцип мисля че беше от в норма -3 до +3 но е хубаво да е около нула като сменяш ремъците да го направят 0 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли с няколко думи, подробност за това как може да стане около 0, за инфо, а и евентуално да преценя дали ще се справят или да търся оторизиран сервиз. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.myturbodiesel.com/wiki/camshaft-timing-torsion-value-adjustment-on-vw-and-audi-pd-tdi-engines/

 

Има и клипче в темата. Хубаво е да се направи след смяна на ремъка. 

Дюзите определено са за поглеждане, но първо може да пробваш да докараш camshaft angle до +-0.5 или в идеалния случай 0.

 

Въпреки че самите дюзи ги дават с огромен толеранс -3 до +3 , то стойности над 1 определено се усещат по вибрации, не оптимална работа и повишен разход. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.04.2019 г. at 11:39, Onewithforce написа:

стойности над 1 определено се усещат по вибрации, не оптимална работа и повишен разход.

Преди да я взема я закачих на компютър (но не ВАГ) като стойностите на 3 се въртяха около 0.500-0.600 и една на -1.50 (по спомен бяха така), по горе споменах, че съм сипвал добавка за дюзите и сегашните стойности са след нея (на ВАГком) като -1.5 и +1.5 бяха крайните стойности 3та беше около 0.5, а една имаше на 0. Не знам от компютъра ли показва такива стойности или добавката е повлияла.

Вече засичам и дали компютъра показва правилно, което вероятно ще се случи утре. Много полезна статия и определено ще го имам предвид това за разпределителният вал, като дойде време за смяна на ремъка, малко ще ме псуват сигурно тия майстори, но пък нали и за това си плащам. (

Огромно благодаря за съдействието, което оказвате. Скоро ще имам още инфо по показателите. 

Весело посрещане на празниците!!!

Редактирано от malakie7ca
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги здравейте, искам да ви кажа, че съм много изненадан и озадачен. В четвъртък заредих до горе, като по комютър ми показва, че имам за 560км, като спрямо това, като остана на 10км до зареждане, заредих до горе с малко над 53 литра. Днес заредих отново до горе (до капачката и двата пъти) и успях да побера само 7.5 литра, а по компютър показва 10,8л/100км, като съм изминал 145км (мислех да си го отчета на 100км, но се наложи да помогна на аварирал колега и разходът остана на заден план), от които около 50 км са извънградско. Все пак има някъде проблем, но поне не е в горенето, а в някой датчик или поплавъка в резервоара, къде може да ме насочите, като грешка във ВАГком, не го е отчитало.
П.П. Все пак ще проверя сега, с пълен до почти празен, колко километра ще навъртя.
Весели и светли Великденски празници!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, за да ти е правилно отчитането не зареждай "до капачката", а до като пистолета си изключи сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото аз като съм си в Смолян зареждам само на ЕКО. Не знам кой държи франчайза, но горивото винаги е било добро и служителите са готини. На Лук-а ме гледат, все едно съм им прекъснал обедната почивка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Христос Воскресе!

По принцип зареждам на искилиев, че имам голяма отстъпка, но сега за пробата заредих на газпром. Еко е супер гориво, от лукойл нямам наблюдение, че не съм зареждал там, а на ОМВ грам не вършеше преди време и от тогава не съм зареждал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.