Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос относно покупка на Skoda II


Marshala90

Recommended Posts

Здравейте, 

 

Току-що се регистрирах във форума и се оглеждам за коли по обявите и имам два въпроса. Единият е какво мислите за обявата по-долу, а другят е как мога да бъда сигурен за наличието на определените системи:

- Автоматичен контрол на стабилността - ASC

- Ел. разпределяне на спирачното усилие - EBD
- Електронна програма за стабилизиране - ESP
- Контрол на налягането на гумите - TPMS, SMARTIRE
- Система за динамична устойчивост - DSA
- Система за защита от пробуксуване - ASR
- Система за изсушаване на накладките - DBS
- Система за контрол на дистанцията - Distronic
- Система за контрол на спускането - HDC, DSC, GRC
- Система за подпомагане на спирането - BAS, CBC

 

Обява

 

Благодаря Ви! :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, здравей,

Насочил си се към много хубав автомобил като марка и модел.

Някои от системите можеш да ги видиш когато колата се върже с VAG ком. Други можеш да ги видиш и при тест драйв. То всичките можеш да ги видиш при тест драйв, ама надали собственика ще е щастлив ако започнеш да дърпаш ръчни със 130, че да видиш ASC-то как работи :D

Нещата, които можеш да видиш и на място:

- Електронна програма за стабилизиране - ESP - Има я при всички положения, но тази система винаги има бутон за изключване, това ти е доказателството :)

- Контрол на налягането на гумите - TPMS, SMARTIRE - Ако има такава система, колата ще ти показва на борд компа налягането в гумите към текущият момент.

- Система за защита от пробуксуване - ASR - Или иначе казано тракшън контрол - Модела си го има. На фона на това, че е 4по4 ?

- Система за контрол на дистанцията - Distronic - Можеш да го видиш като настройка на дистанцията в "менюто" на автопилота (правилно нарицателно круйз контрол). Не знам дали Супърб 2 особено преди фейслифта го има въобще като опция, но не претендирам да знам всичко.

 

Колата от обявата, която си качил изглежда много добре. Изглежда да е гледана и да не е пестено. Читави гуми, необезобразени джанти, оригинални стелки (важен детайл, без майтап), кожата изглежда поддържана. Явно е на човек, който държи на нея и се е грижел. Прави ми впечатление, че са посочени и реалистични колометри.

Това, което е странно е, че човека е написал, че колата е с керамични дискове и накладки. Силно, ама много силно се съмнявам това да е така. Преди време съм проверявал за старият ми автомобил предни дискове + накладки (на керамичен диск обикновени накладки не може) и цената с отстъпка беше около 22 000 лв ?

Така че или последните 3 години технологията е поевтиняла брутално, в което се съмнявам или човека нещо не е разбрал какво е сложил на колата си :)

Много важно е и каква цена ще чуеш за тоя автомобил, без значение колко е хубав. Имам близки във Варна, даже единият е майстор и от години ми се оплаква, че във Варна се продават най-скъпите коли. И май е прав. Преди време се бях заплалил за една конкретна марка и модел. Гледал съм във Варна, гледал съм и в София. Обще 7-8 коли съм видял на живо, а в мобилето ги знаех на изуст. Една и съща кола (имам предвид грубо, като състояние, пробег, екстри и прочие) в София беше 15 000 лв., във Варна беше 18 000лв.

Успех и да подскажеш какво търси човека като цена когато имаш информацията :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И едно допълнение колега. Ако твърдо си решил да взимаш Супърб 2ка, пак казвам, избора ти е чудесен. Предполагам, че си се насочил към дизел, но все пак да ти спомена два реда за мотора 1.8 TSI 160 коня, които е сравнително чест за модела - забрави го. Двигателя е супер калпав и някъде между 100 000 км. и 200 000 км. подлежи на ремонт за около 6000 лв. Неизбежно и 100 % сигурно. Поне към момента не се е чуло за тоя двигател да си изживее живота пропускайки тоя ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под кората в багажника, а ако има и сервизна книжка - в нея, трябва да има стикер с доста буквено-цифрови кодове. Всяко едно означение (Е7В примерно) е нещо, което го имаш в колата. Има и декодери в нет-а - попълваш означенията в един прозорец и ти показва всичко декодирано. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Marshala90 написа:

- Автоматичен контрол на стабилността - ASC

- Ел. разпределяне на спирачното усилие - EBD
- Електронна програма за стабилизиране - ESP
- Контрол на налягането на гумите - TPMS, SMARTIRE
- Система за динамична устойчивост - DSA
- Система за защита от пробуксуване - ASR
- Система за изсушаване на накладките - DBS
- Система за контрол на дистанцията - Distronic
- Система за контрол на спускането - HDC, DSC, GRC
- Система за подпомагане на спирането - BAS, CBC

 

ASC, ESP, DSA е едно и също, но при различни марки коли. ESP съдържа и ASR, EBD, ABS и други неща. Тази кола от обявата има, познава се по бутона. Като го натиснеш и ще ти светне в жълто икона на поднасяща кола на таблото, за да покаже, че системата е изключена.

При Шкода няма TPMS  и т.н. Има следене за спаднала/спукана гума през ABS. Има бутон за рисетване след помпане на гумите. Вижда се отстрани на лоста за скоростите.

DBS - по-принцип е част от ABS, дръпни си ръководство от сайта на Шкода и ще видиш при наличие на дадена система какво трябва да има. Със сигурност сензор за дъжд.

Distronic - води се адаптивен круз ACC, от Суперб, Октавия, Фабия 3 нагоре.

HDC, DSC, GRC  - това си го видял от някое БМВ. DSC e ESP. HDC на лека кола не съм виждал, а и на сув е абсолютно безполезно за пътища. Служи да те свали с 3-5 км/ч по някой склон.

BAS, CBC пак е под въпрос. Функция на ABSа е и служи да донатисне спирачката при по екстремно спиране ако водачът се панира и не натисне до дъно спирачката.

 

Първо си изясни какво означават съкращенията. Безсмислено е да търсиш кола по налични системи. Огледай пазара и каквото ти грабне окото. Примерно колата от обявата има PDC, което е автоматично откриване и паркиране на колата, в смисъл, че сама си върти волана при маневрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодара Ви на всички, а отговорите, колата от обявата ще е :)

А какво точно значи този текст от VIN проверката, защо е с дати от 2019? Не трябва ли да си е със засна дата? 

 

Език на данните ен

Записът бе добавен в базата данни 2019-04-02 16:52

Дата на последната заявка 2019-04-02 16:52

Дата на последната актуализация 2019-04-02 16:52

Марка SKODA

Версия за показване на данни 2.0

Версия на данните на производителя 8.1.0.4 rev 797 от 2019-02-25

Редактирано от Marshala90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

Неща, които ще ти напиша от опит, както и повечето колеги тук:

1. Карам абсолютно същата кола без соларния шибедах и кожата, едно от най-важните неща е как е поддържано 4х4-то - смяна масла, филтър и т.н.

Търси и питай за сервизна книжка или още по-добре е ако можеш да я провериш по VIN в ЕТ;

2. Относно екстрите, колегата @ID A ти е отговорил абсолютно правилно, като всичко, което го има посочено в обявата го има по колата (копчета и т.н.). Друг е въпроса дали работи.

Самопаркирането само по себе си е дразнеща за мен екстра, още повече с ръчни скорости, но огромния плюс особено при кола с тези рамери, е че има по още един датчик на парктроника на всеки калник отпред (6 сензор отпред, а не 4). По това можеш да познаеш една кола от тези години.

3. Предишния собственик я е гледал - виж само капачките на болтовете на джантите ..

4. Виж какво е състоянието на маховика - аз съм на 130 к и сега ми е ред. Този е на повечко км

5. Виж дали работи bluetooth-a. На волана има бутон. И да знаеш, че волана е претапициран, но то това е хубаво. Пестиш едни пари;

5. Антената на покрива е сменяна. Оригиналната при наличие на навигация е доста дебела в основата си, респективно въпроса сега е къде е приемника. Според мен тази медия е слагана допълнително, но няма драма. Гарантирам ти, че ако беше с Болеро щеше да изревеш още на първия ден и да искаш да го сменяш :)

6. Лайстните, които имат проблем с хрома са боядисани в черно.

много ми харесва, чудех се как би изглеждало... вече видях :)

п.с. Ще взема да му звънна да го питам къде ги е правил ??

7. Скоростния лост е или сменян или претапициран. 

Прави ми силно впечатление, че е наблегнал (на снимки) точно на нещата, които са дребни детски болежки при този модел от тези години, т.е. за мен той познава колата в детайли, което смятам, че е добре - изтъркан волан и скоростен лост, хромирани лаистни на страничните прозорци, антената, дръжките на предните врати.

 

П.С. Като запалиш колата виж колко бързо реагира Колумбуса пускайки го на mp3 или директно на навигация.

Втори опит, палиш и веднага задна скорост, за да видиш колко бързо ще визуализира парктроника (не натискай бутона за принудително включване на парктроника, различно е).

 

Автомобила е готин. С кеф го прегледах няколко пъти :)

 

Успех!

Редактирано от Voyslav Filipov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей отново, 

Не на последно място и още повече по важност е добре да се закачи колата с компютър и да се види за какво става въпрос.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, Voyslav Filipov написа:

6. Лайстните, които имат проблем с хрома са боядисани в черно.

много ми харесва, чудех се как би изглеждало... вече видях :)

п.с. Ще взема да му звънна да го питам къде ги е правил ??

 

Това, дето си го написал хич не ми харесва.

Хрома е едно от нещата, които краси тази кола. И то по рамките на вратите! Ми то Мерцедес Е класа W211 няма такива! Не ги прави черни! Ще сбъркаш.

По-добре попитай къде може да се хромират./може и да те насоча някъде/ Касае се само за извивките на задните врати. Другите лайстни са добре.

Трябва да разбереш от какъв материал са. Предполагам, че са пластмаса. И как се свалят.

 Тази лимузина трябва да има хром.

 

п.п. Лек спам в темата, но както виждам колегата е отнесъл Супърба. Да му е честит и безпроблемно да си го кара?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха ха, да "отнесох" го :P

Много ми харесва количката. 

Само да Ви питам:

1. Има Bluetooth, но пише, че моят телефон е несъвместим (Huawei Mate 10 Pro), да не би да е заради версията на Bluetooth-а, на телефона, че е по-нова, а на колата по-стара? Навигацията и софта е ъодейтван миналата година, но каза, че  Bluetooth-а не е update-вал. 

2. Каза, че има телевизия и ако съм в Турция или Румъния ще мога да гледам, но нямало цифров тунер и в България няма да може да, трябвало да се приспособи допълнително. Та да знаете дали е възможно и ако е, кой би могъл да хвърли едно окО? 

 

Благодаря! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, колега! Дано хипопотама ти носи само радост, много хубав автомобил, в много добро ниво на изпълнение си купил.

Преди 10 часа, joro-120L написа:

 

Това, дето си го написал хич не ми харесва.

Хрома е едно от нещата, които краси тази кола. И то по рамките на вратите! Ми то Мерцедес Е класа W211 няма такива! Не ги прави черни! Ще сбъркаш.

По-добре попитай къде може да се хромират./може и да те насоча някъде/ Касае се само за извивките на задните врати. Другите лайстни са добре.

Трябва да разбереш от какъв материал са. Предполагам, че са пластмаса. И как се свалят.

 Тази лимузина трябва да има хром.

 

п.п. Лек спам в темата, но както виждам колегата е отнесъл Супърба. Да му е честит и безпроблемно да си го кара?

Още спам:

Жоро е прав, въпреки че аз не харесвам хром и съм го махнал от моята кола. На Супърб хрома е част от класата на автомобила. Все едно да дехромираш Ролс Ройс.

Ако лайстните са от пластмаса може да се пробва с пистолет за горещ въздух. Когато търсих клипа за колегата с О3, на когото са му издрали пластмасата на кормилната колона в ЕТ, попаднах и на клип в който по същия начин лекуват и "хромираните" лайстни.

 

ПС: Малко се изхвърлих с Ролса ? Изберете си нещо по-обикновено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Izolini написа:

Честито, колега! Дано хипопотама ти носи само радост, много хубав автомобил, в много добро ниво на изпълнение си купил.

Още спам:

Жоро е прав, въпреки че аз не харесвам хром и съм го махнал от моята кола. На Супърб хрома е част от класата на автомобила. Все едно да дехромираш Ролс Ройс.

Ако лайстните са от пластмаса може да се пробва с пистолет за горещ въздух. Когато търсих клипа за колегата с О3, на когото са му издрали пластмасата на кормилната колона в ЕТ, попаднах и на клип в който по същия начин лекуват и "хромираните" лайстни.

 

ПС: Малко се изхвърлих с Ролса ? Изберете си нещо по-обикновено

Ице, това клипче случайно да можеш да го пуснеш да го видя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.04.2019 г. at 16:27, sauber написа:

И едно допълнение колега. Ако твърдо си решил да взимаш Супърб 2ка, пак казвам, избора ти е чудесен. Предполагам, че си се насочил към дизел, но все пак да ти спомена два реда за мотора 1.8 TSI 160 коня, които е сравнително чест за модела - забрави го. Двигателя е супер калпав и някъде между 100 000 км. и 200 000 км. подлежи на ремонт за около 6000 лв. Неизбежно и 100 % сигурно. Поне към момента не се е чуло за тоя двигател да си изживее живота пропускайки тоя ремонт.

 

Колите с 1.8tsi обикновено са на малко километри и много свежи, направо са като нови. Без ремонт обаче няма да се мине и ако няма твърдо доказателство за извършен такъв, той трябва да се свали от цената на автомобила. Това е просто задължително при пазарлъка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, dimitar_ak написа:

 

Колите с 1.8tsi обикновено са на малко километри и много свежи, направо са като нови. Без ремонт обаче няма да се мине и ако няма твърдо доказателство за извършен такъв, той трябва да се свали от цената на автомобила. Това е просто задължително при пазарлъка

Една забележка:

- първата генерация от 2008 на 1.8 TSI, не гори масло и няма проблем с бутала сегменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.