Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мигащо реотанче


musaka

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Колата е дизел. Тези дни на 2 пъти ми се случва, колата като е седяла навън на студено, сутринта като запаля и тръгна след 1 минута да започва да ми мига лампата за подгряването (с реотанчето) и влиза в авариен режим. В ръководството пише че е проблем с управлението на двигателя, а в менютата показва грешка със старт-стоп системата. Но като рестартирам двигателя вече всичко е наред и си работи нормално. На някого случвало ли му се е подобно нещо и на какво може да се дължи? Не ми се ходи до Шкода, за някакви фалшиви тревоги от някой датчик или нещо от сорта.

 

Поздрави,

Мартин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя, тази лампа, за много неща индикира! Закачи я и виж, какво ще покаже диагностиката. Не са 1-2 нещата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина ли само този отговор ще получа? Ясно е че може да са много неща, затова съм описал цялата ситуация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, диагностиката е “нещото”, което ще ти даде отговор. Индикацията и последвалото влизане в авариен режим се случват не по една или две причини. Точно заради т’ва се налага, колата да се закачи на компютър и да се види детайлно за какво става дума. Щом излиза в менютата грешка в “старт-стоп” системата - вероятно е там, но какво точно е нередно, кой компонент или връзка - няма как да се разбере. Освен т’ва, не е нужно да се ходи до Шкода. Има колеги от клуба, които могат да ти съдействат най-малкото с “vag-com”. Но е важно наистина да се закачи и диагностицира правилно и точно проблема, иначе се стига до налучквания (сменяме т’ва и ако не се оправи - сменяме следващото и така...), които копаят неприятна дупка в джоба. Правилното диагностициране е точно толкова важно, колкото и самия ремонт (според мен - дори повече!).

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не мислиш ли, че отговора е само един, защото е единственият правилен? Вярвам, че всеки прочел за проблема ти има някакво предположение. Но ти искаш 100 предположения или един правилен съвет? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фалшиви тревоги от датчик? Ако не са фалшиви? 

Не е задължително в Шкода да ти прочетат грешката. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Мартин,

 

Разбра ли се кое предизвиква проблема при теб?

При мен се получи наскоро същия симптом, при което отидох директно в ЕТ Сливен. Закачиха я и се появи грешка  - Геометрия на турбината.

Изчистиха грешката и след това я "продухахме".

Обясниха ми, че това се получава при "пенсионерско" каране и при ненастъпване (не повече от 3000об и плавни ускорявания). При такъв маниер на шофиране, се получава недостатъчен поток на газовете, който не може да изкара навън всички боклуци от горивния процес (нашата ЧУДЕСНА нафта). Затова ми препоръчаха поне веднъж месечно да я вкарвам в обороти - на 2ра и 3та, за да могат всички лостчета, клапанчета и джиджавки да се раздвижат правилно и да няма задържане на боклуци в турбопътищата.

Това от мен ( сега видях темата)

Поздрави.

Ники

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Колеги давайте решенишята на проблемите. Така ще бъдете полезни на тези след вас с подобни проблеми. Това май е проблем на целия форум. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не обърнах внимание от кого е темата. Оказва се, че въпросната Октавия вече е при мен и две години след първото появяване на проблема, той се повтори пак при ниски температури. Но този път компютъра отчете грешка във веригата на датчик за положението на турбината. Според мен причината е че при ниски температури напрежението на акумулатора пада под някаква критична стнойност и компютъра отчита грешка в най-слабото място в момента. Акумулатарът е същия, колата се кара с изключена старт-стоп система, но при много ниски температури на отрито явно не държи достатъчно напрежение. Все още сигурно решение няма.     

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питал съм в Еуратек по въпроса. Отговора беше, в общи линии, че се случват такива неща. Обикновено се оправят след рестарт. А ако не се оправи или се случва често да им я закарам да я видят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.