Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Закупуване Октавия 2014г.


Recommended Posts

Здравейте колеги!

Вчера се регистрирах във форума, тъй като се надявам съвсем скоро да стана собственик на автомобил от тази марка. Към момента нямам познати, които да споделят мнение за конкретния автомобил, който съм си харесал, за това се обръщам към вас за съдействие. И сега по същество - Октавия 2014г. хечбек 1,2 tsi 105к.с. на 75 000 км от Еуратек в София. Автомобила е изкупен от физическо лице. Двигателя е с 4 цилиндъра и общо взето до тук ми се изчерпва информацията за него. Утре ще ходя да направя едно тест драйвче да видя как се държи. Та молбата ми е тези които са запознати с конкретния модел да споделят дали си заслужава 20 -те хиляди, какъв е долу горе разхода и най-вече двигателите читави ли са или да очаквам множество ремонти по турбо, клапани и т.н. 

Всеки съвет ще ми е от полза, за което ви благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо четене намерих аналогична тема, макар и за Рапид - погледни я.

А в този сайт има технически данни, в които е посочен ниския разход на Octavia  с този двигател, споменат в темата за Rapid-а.

 

Ако не си привърженик на управление с висока скорост, съпроводено с често намаляване и доускоряване, т.е. ако караш спокойно, този двигател ще ти допадне. Предполагам ще се усетят по-малкото коне и малката кубатура, ако натовариш автомобила със семейство и багаж. Във всички останали случаи ще имаш много добър баланс между разход и такси/данъци. Предполагам, че щом търсиш бензинов мотор, не караш много. В града динамиката ще ти бъде достатъчна, а разхода, макар и да не вярвам да е каталожния, ще бъде приятно нисък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло най-много зависи според мен за какво ви е колата :) В смисъл - колко ще я ползвате (като пробег месечно/годишно), в какво съотношение - в/извън града. Дали ще я товарите - семейство, гаджета, това-онова, хаха. Екскурзии (стабилно количество багаж) или просто ще си разцъквате - до работа и обратно.

 

Преки впечатления от този мотор аз лично нямам. Но скромното ми мнение е, че подобен род бензинови миксери са недостатъчни за автомобил от класа на Октавия, освен това съм и по-фен на дизела :) Но ще се постарая да не се поддам на пристрастия :D

 

Вероятно, ако целта е просто от точка А до точка Б, би свършила работа. И ако се кара леко, разхода би бил приличен. Данъка вероятно няма да е висок, макар че е 5-годишна и по обратната БГ логика може и да не е нисък..

 

Двигателя със сигурност е високооборотен, което е някакъв гаден тренд в последните няколко години и рано или късно ще се отплати с разруха. Всяко нещо за сметка на друго - 100-150000км. според мен е таван за такъв двигател, и то при съвестно обслужване. А самия агрегат е нов и частите за него едва ли са евтини. Но може и да са.

 

Ходовата част при Октавия е доказана и няма какво да я коментирам излишно - стабилна е.

 

Ако добре сте обмислил техническата гледна точка и сте ОК с малко по-слабата динамика - има смисъл. Ама практиката е доказала, че за подобен клас автомобил, по-големия двигател в 99% от случаите е по-рентабилен. Натоварва се по-малко, което предполага повече ресурс във времето. Също и като разход на гориво не е драстично по-висок, но пък за сметка на мощността в резерв, си заслужава. Независимо дизелов или бензинов, на Октавия и трябва поне малко по-голям двигател.

 

Но факторите - данъци, застраховка (щото и тя май се влияеше от кубатурата) също имат своята дума и вероятно се съобразявате и с тях :)

 

Иначе - колата е страхотна - с достатъчно място, стабилна е на пътя, не е твърде голяма, че да се чуди човек къде да я паркира.

 

Успех с избора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Аз карам Октавия 1.2TSI, само че комби. Купувал съм я нова през 2014 г, около 50000 км.

Дали си струва офертата не мога да кажа, но мога да дам моите впечатления за двигателя.

 

  • читав ли е двигателя - не съм имал проблеми, да чукна на дърво. Когато купувах колата нямаше много информация за него, но бях чел за няколко случая на дефектирало турбо. Като цяло изглежда турбото при бензиновите често е слабо място. Вероятно вече има доста повече информация по темата, но за който и двигател да се разтърси човек по форумите ще се натъкне на проблеми, така че недей да вадиш генерални изводи
  • динамика - нормална за 105 к.с. За нормално каране е напълно достатъчна . Но когато се наложи да се изпревари камион по планински път, или да се ускори 120-140 по нагорнище на магистралата, се  усеща ограничението от тези 105 коня. Карал съм тестдрайв на 1.4 TSI и разликата е доста осезаема. Не е вярно че двигателя е високооборотен - въртящия момент достига максимум под 2000 оборота (по книжка 1550-4100), така че колата си тегли съвсем добре при ниски обороти. На много ниски обороти се усеща една малко дразнеща дупка (например като се намали на втора почти до 0), в която трябва да се подаде доста повече газ от нормалното докато захапе турбото, но при нормално ускорение ролята на турбото не се усеща толкова силно. Също не съм съгласен с мнението че двигателя се затруднява с натоварена кола. Да, усеща се когато колата е натоварена и двигателя работи повече, но според мен претоварването трябва да е далеч отдвъд разумното за да се усети проблем при карането.
  • икономичност - доста добра при правилните условия. Оптимални сценарии за икономично каране: спокойно извънградско каране, градско каране при малък трафик, магистрала до около 115 км/ч. Не дотам оптимални сценарии - спортно/агресивно каране, градско каране при натоварен трафик, високи скорости по магистралата. Разликата в разхода между умишлено икономично каране и настъпване на педала може да е доста сериозна. Ето няколко примера за моя разход:

Повечето примери са от началото, когато се стараех да карам икономично, така че по-скоро показват какво е възможно отколкото какво е реалистично.

- София - Боровец 6.1

- Боровец - София 4.0

- София - Ковачевци - София 4.7

- Ковачевци - София 4.3

- София - Никити (Халкидики) - 5.3 - трима човека, с много багаж и 2 каяка върху колата

- Никити -София - 6.10

- София - Студен Кладенец - 6.4 - отново с 2 каяка

- София - Кортина Д'Ампецо - София - 5.5 - 3000 км, включително 600+ из италианските Алпи

 

За първите 20000 км, докато водех статистика, средния разход беше 6.01, като разпределението на километрите е грубо 30%-30%-40% (градско - извънградско-магистрала). За последните 4000 км компютъра показва 6.7, което включва повече зимно градско и липса на старание за икономично каране. Тази зима за 560 км градско каране в задръствания засекох разход 8.5.

Голяма част от дългите пътувания са били с каяци на покрива, което вдига разхода, особено на магистрала с поне 0.3-0.7. Също така колата е по-висока от стандартното (защита лоши пътища), което трябва да качва разхода. Но от друга страна повечето шофьори няма да имат нервите да карат чак токолва икономично като в примерите по-горе.
 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, pri_valo написа:

Двигателя със сигурност е високооборотен, което е някакъв гаден тренд в последните няколко години и рано или късно ще се отплати с разруха. Всяко нещо за сметка на друго - 100-150000км. според мен е таван за такъв двигател, и то при съвестно обслужване. А самия агрегат е нов и частите за него едва ли са евтини. Но може и да са.

 

.....

 

Ако добре сте обмислил техническата гледна точка и сте ОК с малко по-слабата динамика - има смисъл. Ама практиката е доказала, че за подобен клас автомобил, по-големия двигател в 99% от случаите е по-рентабилен. Натоварва се по-малко, което предполага повече ресурс във времето. Също и като разход на гориво не е драстично по-висок, но пък за сметка на мощността в резерв, си заслужава. Независимо дизелов или бензинов, на Октавия и трябва поне малко по-голям двигател.

 

 

Моето мнение е, че описано от теб е една огромна обществена заблуда.

Според скромният ми опит, ресурсът на даден агрегат зависи единствено от това, колко добре е измислен (най-общо казано), а не от неговия обем, респ. от зависимостта на неговия обем и купето, на което се вгражда.

Мога да дам не малко примери за двигатели с голям работен обем, а същевременно с това изключително несполучливи и проблемни за времето си - 2.5 TDI на VAG (ака душегуба); 2.5 TDS на BMW; 1.8 TSI - ето и един по-съвременен ;)

Обратно на горното, мога да дам и много промери (основно японски) за малолитражни миксери, които надживяват купето си, а сигурно ще надживеят и второ, ако им се отдаде възможност.

 

За да не съм съвсем офтопик, единствено мога да посъветвам автора на темата да покара колата , по възможност поне 30-40 мин, за да усети дали му пасва, както динамиката, така и колата като цяло.

Ако всичко, което види/усети му допадне и ако не страда от комплеси на тема размер (...на двигателя, да не си помислите друго :D), да действа смело...и да се похвали после ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не съм съгласен с теб, sharpshooter.

 

1. По отношение на 2.5 TDI на VAG, проблема е не толкова до несполучливия двигател, а по-скоро от неправилна поддръжка. Да, проблемен е, но повечето причини са от неправилна експлоатация/ненавременно обслужване и т.н. Това от първа ръка го твърдя. Но нека не заспорваме, щото нито искам да променям нечия чужда гледна точка, нито си заслужава. В края на краищата ще се опре до субективните пристрастия на всеки, а не смятам, че форума ни е за това.

 

2. За 2.5 TDS пък съвсем не си прав, щото мой приятел има точно такъв, супер корав е точно двигателя.

 

3. За японските малолитражки съм отчасти съгласен, макар че не съм срещал малолитражка в Honda Accord, или вToyota Carina/Camry, а в Primera най-малкият двигател е 1.6 бензинов. Пък и философията при двигателите отпреди години е доста по-различна и ресурсът, заложен в тях още като проект е съвсем различен от сегашните миксерни агрегати, тип Eco Boost.

 

4. TSI - съгласен съм, не е особено удачен. Но той е издънка, която е доказана от времето. И все пак точно в нашия форум съм срещал мнения именно за това колко е подходящ за купето на Октавия.

 

Фактор като обема няма как да не оказва влияние, защото иначе в средния клас автомобили едва ли най-предпочитаните обеми щяха да са от 1.6 нагоре, та до 2.5 (2.5 го имам като своеобразен таван от гледна точка баланс - разход-поддръжка-динамика за автомобили от и около класа на Октавия-та)

 

Що се отнася до желанието на автора на темата - споделил съм си мнението, понеже човека пита, нищо повече.

 

А тест-драйв е просто задължителен. 

Редактирано от pri_valo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Благодаря на всички за подробните мнения и съвети. След доста размисли и страсти и разговори с еуратек в крайна сметка реших да взема чисто нов автомобил. След като не можаха да ми предложат каквото искам, което да ми е по джоба - въпреки "големите отстъпки", в крайна сметка се обърнах към сеат и по - конкретно за новото толедо ("близнака" на рапида). Дали е съдба, късмет или нещо друго не знам, но се оказа че от тази година са спрели производството му и единствения останал такъв в България седеше в салона и ме посрещна. След дъъъълъг разговор с търговския представител, страхотната опция за 6 годишен лизинг и много финансови разчети, в крайна сметка капарирах "дзвера". Та след толкова време в мислене и сметки най - накрая ще имам удоволствието да карам чисто нов сеат Толедо (произведен на 18.09.2018г.) с двигателче 1.0 TSI 100к.с. 6М. Живот и здраве след 1 месец (когато получа ключа на регистрирания автомобил) ще се похваля.

Още веднъж благодаря на всички за бързите и обстойни отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.