Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

2.0 TDI PD или CR


funkagenda

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

 

Извинявам се, ако вече има такава създадена тема.

 

Отскоро съм собственик на една кукла - Скода Супърб 2.0 дизел 140 коня.  На едва 70к километра е, за което съм много радостен.

Обаче, имам един въпрос - 1.  по талон, колата е регистрирана през декември 2011г. - Как мога да разбера дали двигателя е помпа дюза или комон реал?

 

2. Отделно, ако можете да ми кажете дали автомобила има някакви проблеми, за които трябва да съм подготвен и какво трябва да се сменя превантивно. 

Засега, това което съм направил е, че отидох на диагностика в Шкода и нямаше никакви проблеми.. според тях.

 

3. В Шкода ме попитаха и за ъпдейт на софутера с цел по - малки емисии и също така ми казаха, че и разходът падал. Засега, не мога да видя разлика в поведението на колата? Какви са отзивите по този въпрос?

 

Благодаря

Редактирано от funkagenda
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Колега ! Преди време и аз имах същият въпрос за моята Шкода ! Малко ще трябва да прочетеш повечко, защото коментарите не са последователни и в темата са се включили хора с различни мнения. Кликни върху стрелката горе в десния ъгъл на прозореца, който ти изпратих.

 

Редактирано от Mitak6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "funkagenda" - В момента Шофирам, но на кратко - не е трябвало да разрешаваш да ТИ "Up Date"-ват "Sofware"-а :( Не прави нищо друго по Автомобила, преди да проучиш какво е добре и какво не е, да се прави..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. За помпа дюза или комън реал. Виж си в големия талон на автомобила има сериен номер на двигателя, който започва първо с 4-ри букви и продължава с цифри. Ако там не можеш да откриеш може като отвориш 2-те врати между тях има и от двете страни лепенки долу с допустима маса на автомобила и с тези четири букви. За 2.0 дизел може да откриеш една от следните комбинации:  CAGA, CAGC, CAHA, CBEA, CBAB, CFFB, CFFD, CBBB, CBDB, CBDC, CEGA, CFGB, CFCA, CFJB, CJAA, CLJA. Иначе съм чел, че след 2010 година са Комон реал. Ако си с някоя от тези комбинации значи си с двигател от типа Е189 Дизелгейт скандала стана заради този мотор. Иначе информацията я взимам от тук:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines

 

2. Проблеми, които при нас се появиха: Kessy системата за безключов достъп се развали и сега може да се отваря колата само с дистанционно и бутоните, което не болка за умиране. От Шкода ни казаха 600 лв за дръжка, която идва от Чехия и я боядисват в цвета на автомобила и беше 600 лв /2017г./ още не сме я сменили.   Изгоря един от подгревите на една от задните седалки. Там цената беше около 235 лв като подгрева идва пак от Чехия до седмица. /2017г./ още не сме го сменили и цената може да е по-ниска.  Много внимавай с местата от където духа парнато и не бутай там ароматизатори, защото при нас се счупи, а и на Vag групата лесно се чупят. Това, което мога да те посъветват да си зареждаш колата с добър дизел и да си слагаш добавка  Bardahl или LIQUI MOLY към  горивото. Ние сменихме дроселна клапа и това е единствения скъп ремонт за две години. Просто цялата дроселна клапа беше в сажди и само като гасиш колата леко потрперваше. В Еуратек казаха, че не я чистят, а само я заменят с нова. И се разделяш с 400лв за нея.  Сега имам в нас дроселна клапа, която си я почистих и пазя за резервна. Но има и добавки, които  чистят Дроселната клапа, което ще ти излезе доста по-евтин вариант. Тези добавки са около 100лв. Иначе да чукна на дърво колата е здрава. Окачването е много надеждно нямаш си представя през какви трапове баща ми е минавал и как се чувал в купето ударът. Другите неща съответно са си консумативи предни дискове за 600 лв с накладки в Еуратек и смяна спирачна течност, ударни тампони на задни амортисьори 50лв, смяна на масло на Автоматична кутия 400 лв., смяна на масло и филтри около 300лв като това са ремонти само в Еуратек и колата ни беше под 4-години. Шкода имат програма 4+ където вече се счита, че колата ти е малко по-стара и цените вече падат. Съответно тези цени, които ти изброих за нас до скоро бяха актуални иначе сега ще е по-евтино 

 

3. Нашата кола също е засегната от Дизелгейта. Ъпдейта става бързо и за двигатели Е189 e напълно БЕЗПЛАТНО. Ако ти направят Ъпдейт ти лепят една малка лепенка при резервната гума, че си минал през процедурата. Понеже нашият Суперб е семейният ни автомобил, баща ми го кара съответно най-много и не дава много газ и казва, че не открива разлика преди и след ъпдейта. Аз също като го карам не откривам някаква разлика, колата си има мощност и си върви добре. Това, което ще те посъветвам да се допиташ и до други хора и да прочетеш и в други форуми, защото пък някои се оплакват, че не вървели както преди. Колкото хора толкова и мнения общо взето ?

Редактирано от Mitak6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за автомобила! Само да те радва!

В КАТ лично аз попаднах на олигофрен и в талона са ми записани само три букви на двигателя (първите три). Последната я нямам, но не е проблем. Та ако случайно и ти имаш три - да не се притесняваш. 99.9% е CR. Попаднал си на може би най-читавия мотор след 1.9TDI. CR-a е малко лаком, но е почти безпорблемен. ЕГР, актуатор, дюзи - т’ва са най-честите оплаквания. Ако на диагностиката, дюзите са били с показатели, около нулата (между -0.5 и 0.5) - пушка са. До към 1 и -1 са ОК. Дори допуски до 2 да има в показанията -  водят се читави. Сипвай хубава нафта, ако решиш слагай и добавка, обслужвай навреме с читави консумативи и няма да имаш грижи. Лично аз зареждам единствено от Круиз и Ромпетрол, не слагам добавки въобще и за 30.000 за които имам колата (в момента е на 200К) - не ми е светнал веднъж дори DPF-a който е ужас за много колеги (не знам защо).

Относно софтуера - недей! Категорично се скопява колата (за някои е незабележимо, но има много недоволни от смятаната и то не само в Бг), регенерациите са доста по-чести, а т’ва пък води до проблеми с DPF-a. Дори е малко спорно дали става по-екологична колата. Аз лично не бих сменил софтуера. Освен негативите (заради екологията като предтекст), ако решиш да връщаш оригиналния софтуер - не ставаше до скоро. Слава Богу - тук има човек, който може да помогне в такава ситуация. Защото ако някой незнаещ се пробва - може да се окажеш с недвижимо имущество. От първа ръка - с еко-софта - регенерация на средно 140 км градско каране. След връщане - още няма голяма база за сравнение, но пробвга до регенерация се вдига двойно (близо 300 км.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

При мен на лепенката в багажника последната буква от кода на мотора е една идея отделена от другите 3. Изглежда горе долу така: CBA B. Вероятно затова става объркване при вписване в талоните.

Може ли малко обосновка защо комънрейла е по-лаком от помпа-дюзата? При мен 2.0(140) CR-DSG6 e по-икономична в града и малко по-лакома на извънградско спрямо 1.9(131) PD - автоматик с типтроник 5 скорости. Стойностите са следните: градско DSG-9, Tiptronik - 10-11, извънградско DSG 5,8 - 6,1 Tiptronic 5,6 - 5,7. Това замерване, разбира се е по борд и е относително, но е по една и съща дестинация и еднакъв стил на шофиране. CR има един голям плюс за мен - много динамичен и еластичен мотор. Сравнително тих също така. PD е малко по-мудна и доста по-шумна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено (поне на мен) по-лаком ми се струва из града. Търкалял съм известно време PD, но във VW и не минаваше 6-6.5/100 из София, а извън града беше 5.8-6/100. В момента съм със среден разход за близо 28К - 7.02/100, като карането градско-извън е грубо 50:50 Данните, които имам са:

~4500 км по магистрали - 6.3/100

~8500 км извънградско - 6.4/100

~15000 км градско - 7.25/100

Вероятно, може и разликите да идват от т’ва, че PD-то беше 140 коня (но с “чип”), а в момента съм 170 сток. И двете са “ръчка”. И си се карат също на “ръчка” :)

Една идея просто ми се струва по-лаком, но да си призная - нямам много наблюдения над PD. По-скоро CR- а мога да го докладвам в по-подробни детайли. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, stanley написа:

.... PD е малко по-мудна ...........

 

С това не съм съгласен.

Иначе с останалото за CR съм съгласен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, legaltk написа:

 

С това не съм съгласен.

Иначе с останалото за CR съм съгласен.

Не съм сравнявал директно 2.0 ПД с 2.0 КР, Сравнявам старата с новата ми кола. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги.

 

Благодаря за мненията!

Колата ми дойде слабичка спрямо предишната и съм намислил една по-голяма турбинка (може би от 170 варианта) + Рево ремап.

Някой има ли опит със интервенции по 2.0тди 140 коня. Сменяне на турбини, най - вече?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бегачката има опит с такива промени. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.