Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ТВ кула камера


princo77

Recommended Posts

Не знам. Споделям споделенето. Чисто информативно - камерата е стационарна, няма механизъм за въртене, но може ръчно да се завърти заедно с кутията. Реално посоката на снимане се запазва (към посолството), позицията също, насочването не е част от параметрите, скоростта може да се отчита както при приближаване, така и при отдалечаване, т.е. и това не е проблем. Та въпроса ми: при тази хипотеза по кой член/точка/алиние ще падне в съда?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много просто. Всеки един измервателен уред трябва да има данни (sample) от калибрацията си. С пробно измерване, допуски и прочие. И като ги поискам за експертиза по време на обжалването и се окаже, че ъгъла спрямо пътя не е същия (+- определения с протокола от изпитването допуск), при който е дадена калибрацията, историята приключва.

Това е "хубавото" на една бюрократична система - всичко трябва да е по конец. Преди години спряха мой приятел - адвокат - и го изловиха, че е пил. Факт, пил беше. Ама всичко падна в съда, защото не оспорил на място пробата и да ходи на кръвна, а просто на делото оспори правоспособността на лицето, извършило теста. Ми то не било минало на необходимото обучение за използване на такъв апарат. И ЧАО!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, това е несериозно. Мобилните камери отчитат без да се интересуват от ъгъла ;) Дори някой да мрънка в съда за ъгъла, единственото, което може да докаже е, че отчетената скорост от уреда е по-ниска от реалната (проста математика)! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, PRR написа:

Ице, това е несериозно. Мобилните камери отчитат без да се интересуват от ъгъла ;) Дори някой да мрънка в съда за ъгъла, единственото, което може да докаже е, че отчетената скорост от уреда е по-ниска от реалната (проста математика)! 

 

Мобилните камери също се калибрират преди започване на работа. И една от най-честите причини за отпадането на ел. фиш е точно липсата на протокол за калибрация/започване на работа. Дали щото КАТ не го предоставят или защото го нямат, понеже екипа ги е мързяло да го направят, не знам ?

Чукни в ГугълЪ думите "електронен фиш, решение, съд, отмяна, жалба" и ще ти наизлезнат решения по такива казуси от съдилища в цялата страна. Отдели 15 минути и ще прочетеш за какво ги порязват. Липса на протоколи за калибриране/започване на работа, доплерово разсейване, камери, които не са поставени правилно и какво ли още не.

 

Например се сещам за нещо от преди 5-6 години. Пиша по много мътни спомени. Мисля, че се отнасяше за камерите в Астрите. В тех. ръководство им пишеше, че камерата се "захрванва от независим източник". Захранването й от акумулатора на колата, на който е вързана...ми цялата кола, автоматично компрометираше работа на камерата. Поне на хартия.

 

п.с. - Само някой четящ да не реши, че жалене е равно на отпадане на фиш. Не винаги е така.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Само на мен ли стационарната камера до Телевизионната Кула ми се вижда празна кутия? Ще опитам да направя снимка като минавам покрай нея. И друго - тази стационарна камера на всеки Автомобил в кадъра ли измерва скоростта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, tuningmania написа:

До "ВСИЧКИ" - Само на мен ли стационарната камера до Телевизионната Кула ми се вижда празна кутия? Ще опитам да направя снимка като минавам покрай нея. И друго - тази стационарна камера на всеки Автомобил в кадъра ли измерва скоростта?

 

Стационарните радар-камери мерят постоянно скорост в едно определено поле. Ако в това поле премине автомобил (или каквото и да е), който се движи със скорост над зададената, просто се активира камерата и прави две или повече снимки. При някои обстоятелства се случва на тази снимка да има 2 или и 3 коли. Но няма как да се определи кой точно е превишаващия.

Преди години такива снимки падаха в съда "автоматично", а последните години още в КАТ ги "бракуват" и въобще не се стига до издаване на ел. фиш.

Говоря за в общия случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако знаете колко хора са "изгорели" заради прецеденти , за които говорите .. преди повече от 10 години колега прочел във форума , че радарите са без метрология , решил да се заяде за 10 км. .. уви , радара бил с паспорт и минал метрология .. в резултат си тръгна вместо с фиш за 10 км. с акт за алкохол и 6 м. книжката на трупчета . Ако Сашко вземе да жали фиш за 20 км. от миналата година , ще лъсне , че колата леко няма винетка и вместо със 70 , ще се раздели с 270 плюс разходите по делото .

Един умен човек е казал , че демокрацията е за хора , които сами могат да си поставят ограничения (няма да цитирам целия текст , за да не се обиди някой).

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, sauber написа:

Стационарните радар-камери мерят постоянно скорост в едно определено поле. Ако в това поле премине автомобил (или каквото и да е), който се движи със скорост над зададената, просто се активира камерата и прави две или повече снимки. При някои обстоятелства се случва на тази снимка да има 2 или и 3 коли. Но няма как да се определи кой точно е превишаващия.

Преди години такива снимки падаха в съда "автоматично", а последните години още в КАТ ги "бракуват" и въобще не се стига до издаване на ел. фиш.

Говоря за в общия случай.

Уви, това не е точно така. Камерата на Орлов Мост работи и при 3-4 коли в кадъра и ясно отчита коя с колко се е движила. Новите мобилни камери засичат по 2 или 3 нарушителя едновременно.

Но, не това ми беше тезата. Стационарната камера е калибрирана, минала съответния технически контрол и поставена спрямо изискванията. Дали ще снима в лявото платно или в дясното не би следвало да има значение, защото това не се отразява на точността и по никакъв начин. Съответно нищо не пречи кутията да е въртяща се и да се сменя посоката на снимане. Или пропускам нещо?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропускаш, Пепи. Като се върти, поне тази на Кулата, единия път снима "в гръб", другия път "приближаваща кола". Не различни ленти, а различни посоки.

Според мой приятел, съдия във Върховния административен съд, всяка позиция на камера за скорост, била тя стационарна или мобилна, трябва да е съпроводена с протокол за калибриране и тестово заснемане. И  понеже нашите органи в общия случай не могат да си намерят задника с две ръце и огледало, почти винаги има някакви пропуски във въпросния протокол, за които да се хване един печен адвокат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, може и да си прав, може и да не си. Когато се калибрира камера за скорост би следвало да се калибрира както за приближаващи се МПС-та, така и за отдалечаващи се. Принципа е един и същ. 

Позицията, както вече писах, не се променя, т.е. тя не е от значение.

Но все тая. Аз лично не искам да проверявам дали работи в двете посоки и дали в съда ще се преборя или не с тях ;) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, PRR написа:

....

Но все тая. Аз лично не искам да проверявам дали работи в двете посоки и дали в съда ще се преборя или не с тях ;) 

 

Пробвай с някое двуколесно ... има колела , които вдигат и повече от 80 км/ч ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали и с двуколесното ще проверя, защото и с него гледам да не превишавам ограничението с повече от 20км/h, т.е. надали ще съм с много над 70 ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Не е точно за тук, но ще оставя на отговорните лица да преценят къде да го преместят при нужда.

За тези, които ползват пътя през Бистрица (София) - в районът на бензиностанцията има ограничение 40км/ч, което за съжаление си е актуално и редовно се следи с мобилна камера. В останалата част от главният път ограничението си е 50км/ч, но също е под контрол в последно време.

Ако идвате от София първото място на което я разполагат е от дясно в ул. Витошко лале (пряката с/у бензиностанцията) - хваща доста дълъг участък и следи идващите от София. Второто място е от ляво, на кръстовището с ул. Васил Левски (триъгълно площадче) - пак следи идващите от града. Третото е малко след това - от дясно, на кръстовището с ул. Каменоделска - следи идващите от към Самоков и хваща чак до центъра на Бистрица.
Следващото място (непотвърдено лично), на което слагат мобилката е след центъра, в посока с.Железница, на кръстовището с ул. Кооперативен труд, като там има възможност да следи и двете посоки на движение - хваща на разстояние около 500м. и в двете посоки.

Давам имена на улици, защото повечето ползвате навигации и лесно можете да ги видите.

  • Благодаря 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.