Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Картерна вентилация (маслени пари)


Алекси Георгиев

Recommended Posts

От края на 2018-та усетих влошаване в работа на колата. След дълго ходене по мъките и търсене на проблемните места на една 20 годишна кола, намерих доста материал за занимание.

Ще се опитам да бъда кратък и ясен.

Колата няма мощност, ускорява мудно и има малко завишен разход (както на газ, така и на бензин). Октавия 1 '98г 1.8 20v AGN

Проблемите са ламбда сонда (имам я налична, просто чакам хубаво време за да я сменя) и дебитомер.

Обръщам внимание на дебитомера!  След установяване на некоректни, постоянни стойности, реших да го демонтирам. Изненадата беше, че крачетата на самият датчик (елемента влизаш в корпуса) са  празни. Няма терморезистора, който би трябвало да е сложен на определеното място. Сега... Дали трябва да го има, или този детайл е универсален - не знам. Прилагам снимки на състоянието, в което го свалям от колата

IMG-20190121-210243.jpg

Тук личи точно къде и как се поставя въпросният, липсващ терморезистор.

IMG-20190121-205936.jpg

А това е входът му. Захранващата го букса е мерена за съпротивление и отчита коректно, а крачетата (1-во и 3-то) изобщо нямат сигнал - значи няма верига, което значи, че нямам дебитомер!

Така... При демонтажа ми направи впечатление, че тази част, заедно с вътрешността на корпуса и изходът на кутията на въздушния филтър са доста омазнени. Както знаем дебитомера е доста финна част и предполагаемият проблем са маслените пАри. Защо са стигнали до там е въпросът?! Дори и да сложа нов дебитомер, то той след време ще стане същия, нали!

Стигам до извода, че клапана (наричан още PCV)  е приключил. Доколкото разбрах се намира във въздуховода след дебитомера и преди дросела.

С простия си мозък виждам два варианта - или да го сменя, или да изведа прословутата картерна вентилация някъде около мотора и входът й към колектора да бъде затапен. Единият вариант е скъп (така мисля), а другия е мръсен, вреден и незнам колко надежден.

Така че, преди да сложа нов дебитомер (който никак не е евтин) се чудя какво да правя?!

Знам, че тука има хора, които до сега винаги са ми били полезни и безценни със съвети, така че - още един шанс да потвърдят!

В следващ пост дори ще дам точни стойности и начини за измерване коректността на дебитомера - просто сега се уморих от писане.

Благодаря предварително!

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най добрия вариянт е да сложиш oil catch can. Аз сложих такъв https://www.aliexpress.com/item/High-Performance-Black-Aluminum-Alloy-Reservior-Oil-Catch-Can-Tank-for-BMW-N54-335/32781637396.html?spm=2114.search0104.3.40.70653d07fcdA7G&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10065_10068_319_10892_317_10696_453_10084_454_10083_433_10618_431_10304_10307_10820_10821_537_10302_536_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103-10892,searchweb201603_51,ppcSwitch_0&algo_expid=908921b9-d466-4a39-9504-d42ea8b6e09f-8&algo_pvid=908921b9-d466-4a39-9504-d42ea8b6e09f&transAbTest=ae803_4

На месец-два ми събира по 100-200 мл. помия. Малък е и поместването му в моторния отсек не е никак трудно. Ако искаш утре ще щракна една снимка да добиеш представа.

 

Този елемент който при теб липсва ако не се лъжа е температурен датчик. Мисля че колите които имат Мап сензор го нямат.

Редактирано от anticop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е интересно да го видя това. При мен има малко мазнина над капака на клапаните от тоя сепаратор. Не съм гледал колко е пари като нов. Е тука намерих един човек е правил тоя fix и разказва кое как

само се чудя тия кривки и маркучета (масло устойчиви) кой ги продава на народни цени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@anticop, ще се радвам да ми дадеш малко повече подробности за този "абсорбатор".

На 24.01.2019 г. at 21:47, anticop написа:

Този елемент който при теб липсва ако не се лъжа е температурен датчик. Мисля че колите които имат Мап сензор го нямат.

Да, температурен датчик е - термистор, който променя съпротивлението си според температурата. При всички диагностики до сега, винаги ми отчитат висока температура на входящия въздух. Това беше причината да демонтирам дебитомера. 

В интерес на истината, не знам как го дават - със или без този термистор, не знам. Решил съм да запоя такъв на мястото и да видя какъв ще е ефекта. Работата е там, че трябва да е около 2кОм при 25°, а из всички магазини тук намирам най-близък 2.7кОм (кръгъл).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вържи 2х1К.Ом последователно. или каквито намериш. сбора да е 2К.Ом

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разтърсих се за oil separator  и излезе полезна тема във VW форума.

 

Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=349779&sid=77e7d6c6289ac118845f6a02c98a35e3

 

http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=100824&st=0
На 7 страница има схема как работи.

 

Смяна на мембраната, временно:
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=108589

 

Аз ще взема нов клапан, цената му е около 20-25лв. Ако друг е решил да търси. Topran са пълен боклук. В темата от VW forum пише как се тества :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз изчетох темата в vw форума, ама да си призная - нищо не разбрах.

Къде се намира този клапан? Защото там ставаше дума само за дизелови мотори, а моя е бензинов. И дали изобщо това ми цапа дебитомера?

И в крайна сметка кое е по-добрият вариант - oil cach can, смяна на pcv, или извеждане на цялата гняс под колата?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, cuca7 написа:

И всички д дишат таа смрад

Просто питам! Не съм предприел нищо до този момент. Последния въпрос беше риторичен, ако не си разбрал.

Ще те помоля да се въздържаш от безсмислени коментари, които не са по дадена тема, защото все пак дишаме И твоята смрад. Когато разкараш колата си и седнеш на колело - ще ти се извиня, обещавам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми тя и мойта не е! Що се напинЯш кат не ти се сЕре?!?

И ти смрадиш с вредни емисии, ма иначе...

МОЛЯ, модератор да изтрие мнения #9, 10, 11 и 12, защото темата мине важна!!! Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този клапан за картерните газове при AGN се намира точно преди дросела - в разклонението на пластмасовия въздуховод - представлява малка клапа, която при отворен дросел седи отворена и минават картерни газове, а при затворен дросел се затваря. Карал съм около 1 година с липсваща клапичка, т.е. винаги отворена, после си смених въздуховода с такъв със здрава клапа. Аз лично разлика между поведението на колата със и без тази клапа, не съм забелязал. По едно време имаше малка цепка на този пласмасов въздуховод между дебитомера и дросела - при това положение колата не вървеше добре и на бензин, и на газ.

На моя AGN винаги излизат грешки за дебитомер и ламбда, но отражение във вървеж или разход нямам, или поне аз не мога да забележа.

 

Чувал съм, че при неработещ коректно обтегач на веригата на валовете, може да се забележи значителен спад на мощността при ниски обороти . Дали работи обтегача можело да се разбере като се пробва да се потегли на равно/леко изкачване без газ, само с отпускане на съединителя. Това не мога да го твърдя, бях го чел по разни форуми преди доста време.

 

Пластмасата по всички елементи по картерната вентилация е изпечена от времето и много чуплива - пластмасовата фуния, която излиза до блока на масления филтър се намира нова за 30-ина лева, но пластмасовия въздуховод между дросел и дебитомер го няма нов на поносима цена(нов оригинален е 230лв.), а втора ръка се намира трудно, та препоръчвам внимателно пипане там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази цепка, която е била м/у дебитомера и дросела е бъркала колата заради постъпване на "неизмерен" въздух - за мен е нормално да окаже влияние.

 

Това, което казваш за обтегача и начина на установяване, при мен го няма, защото колата тръгва добре в такива условия.

 

Ще огледам клапана във въздуховода, но при това омазняване в дебитомера съм сигурен, че не е в ред. Освен това имам цепка в гумения тройник, който влиза непосредствено в пластмасовата тръба преди дросела. За сега временно съм го бандажирал здраво, докато имам цялостна яснота и взема решение на проблема 

Миналата година сменях пластмасата, в която влиза щеката за маслото - така беше изгоряла, че при едно вдигане за проверка, половината от нея се извади заедно със самата щека! По спомен цената на целия "морков" беше 5-6 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.