Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

Crash_82

Новозакупена Шкода Румсър няколко въпроса

Recommended Posts

Crash_82
Публикувано (Редактирано)

Здравейте отново колеги,

Преди малко представих новата си кола в следната тема: 

Накратко автомобила е Шкода Румстър, 1.4TDI, 80к.с. произведен 2009г. Колата е с доказана сервизна история, реални 73 000км, аз я купих на 66 000км. проверил съм от няколко места, обслужвана само в Еуратек и след изтичане на гаранцията, няма нито една щета, като единствените външни забележки са от градушката в София преди няколко години.

Преди мен собственика е сменял всяка година масло и филтри, винаги навреме и на две години спирачна течност. Единствено миналата 2018г. малко преди да купя автомобила е рециклирано турбото (за около 950лв., което ми обясниха, че е скъпият вариант на рециклиране), тъй като имало някакъв шум в него. Останах изненадан, че на толкова малко километри може да си замине турбината, но факт.

От както закупих автомобила смених масло и всички филтри, тъй като стана година от предишната смяна, направих реглаж на преден мост, задния беше перфектен и смених предни дискове и накладки. Спирам с подробностите и ето и питанията ми:

1. Предвид на това, че автомобила скоро ще бъде на 10г. има ли нужда въпреки малкото километри да сменя ангренажен ремък, водна помпа, пистов ремък или мога да остана още със стоковите?

2. Мисля, че ще е добре да сменя и задните накладки, ръчната държи много добре, но все пак са на 70 000км. Моля за мнението Ви?

3. Без да имам засега каквито и да е било проблеми или шумове с автомобила има ли консуматив, който е хубаво да сменя поради изтичащ експлоатационен срок?

4. Какви екстри и глезотии мога да отключа/донастроя в автомобила с ВАГ КОМ? Автомобила има автоматични дневни светлини, но без габарити, парктроник, заключване/отключване на вратите от вътре, централно, климатроник, подгряване на предното стъкло, предни ел. стъкла и странични ел. Смятам да стана Фен на Шкода клуб България и да се възползвам от предложението на колегата pepino за безплатна диагностика и активиране на скрити екстри на автомобила.

5. Сравнително лесна ли е манипулацията ако закупя халогени - монтаж и свързване с електрониката на автомобила и евентуално дали може с ВАГ КОМ да се направят да светва по-силно при завиване или нещо такова?

6. Тъй като препоръчителните гуми за автомобила са 195/55/15 искам да питам дали мога следващите гуми да са 185/65/14, разбира се и нови джанти. Целта на манипулацията е да избегна купуване на скъпите според мен нископрофилни гуми. 185/65/14 ги дават за 70к.с.. Разликата в диаметрите е 1мм. Ще му наруша ли стабилността на автомобила или някакви други негови характеристики?

Ред е и на два малки проблема и едно съмнение за проблем:

1. Преди зимата при един доста силен дъжд, на сутринта като тръгнах прокапаха 3-4 капки от плафона. Точно над плафона е антената на автомобила и даже леко си личи отвън, че гуменото уплътнение не е прилепнало абсолютно плътно за покрива. Предполагам трябва да сваля плафона и от там да развия антената и подменя/залепя уплътнението? Ако е така моля за някакви съвети и насоки как се сваля плафона и има ли нещо специфично при манипулацията.

2. Есента на 2-3 пъти ми се случи да не задвижва задната чистачка, иначе пръскаше вода, а също така и като мина през неравности автомобила сам да се заключи/отключи. След няколко отваряния на задния капа/при пазаруване и т.н./ проблема отшумя и от тогава не се е повтаряло, като стигнах до извода, че може би кабелите между задния капак и автомобила, тези в шлаука, може да са тръгнали да се прекъсват. Ако и според Вас е така може ли да ме насочите къде да отида да се запоят, облепят или нещо от сорта. 

3. От както застудя след средата са декември, като запаля сутрин автомобила/пали от четвърт :)/ за секунда, две светва ABS лампата и изгасва. Преди това не ми го е правило, свети на контакт и до като подгрява, но не и след като запали. Може ли това да е заради ниските температури и да подсеща, че е включен или нещо от сорта или е сигнал за започващ проблем?

Ще бъда благодарен за всеки отговор. Ако се сетя нещо друго ще си позволя да попитам отново.

 

Поздрави,

Красимир

Редактирано от Crash_82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
BlackSpot

Привет колега, добре дошъл. Приятна кола си си намерил. Това което аз мога да ти кажа, като човек който 10г управлява Фабия с по-малкия 1.4 ТДИ са:

1. Аз при мен смених тези неща на 120 000км, но колата беше 5-6 годишна. Тук вече ти си преценяваш. :)

2. Ако си ги погледнал и са добре, защо ще ги сменяш?

3. Тук бих посъветвал да си следиш маркучите около двигателя в дясно(до помпата), едни късички. При мен през едни от 60 до 80 000км, заради вибрациите се претъркват и е възможно, ако закъснееш да се скъсат и да се олее всичко с нафта. Аз до сега успявам все да си ги хвана, съвсем рано и не съм имал проблем.

Още едно нещо. Горе в дясно към пасажерското място, има една черна кутия в която влизат черни маркучи. Това са вакумите, огледай ги за протърквания в нещо друго. Аз при мен на 2 места съм ги обвил с изолация за тръби, за да намаля това търкане.

4. При мен е много бейсик модела(нямам и климатик даже...) и аз нищо не мога да отключа. При теб може би е стандартна версия на комфорт модула. За парктроник, клим атрони к, стра нични ел. си трябват самите екстри + окабеляване и чак тогава обучение с ваг-ком, ако искаш да стане фабрично. Комфорт модула също има значение дали поддържа тези неща (трябва да се гледа номера му). Подгряване на предното стъкло съм почти сигурен, че няма такава опция при Ф2 и Румстър преди фейслифта, а дори и след него.

5. Същотото като т.4 :)

6. Аз лично не съм виждал Румстър с 14", не знам предните дискове, апарати, шенкели дали ползволяват, трябва да се види. При мен на Ф2 съм си с 14", но и с най-малките по размер дискове.

- Това със задната чистачка и при мен става, не мога да хвана от какво се предизвиква. За сега не съм търсил нищо по въпроса...

Това се сещам за сега. Поздрави и безаварийно! :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Crash_82

Привет колега,

Много съм благодарен за мнението. 

Автомобила отзад е с барабани и нямам познанията и инструментите да проверя накладките, но си мисля късна пролет преди летния сезон да ги сменя за всеки случай.

Предполагам, че и тогава ще сменя ангренаж, водна помпа и пистов ремък, със всичките им консумативи, обтегачи и т.н. за да не я мисля колата, тъй като все пак са на 10г. вече. Мерси за съвета за маркучите, ще ги разгледам в най-скоро време като се постопли :). За джантите, не бях се замислял, че може да окаже внимание диск и т.н. и почти сигурно ще си остана със 15-ките, макар и да са по-скъпи гумите заради ниския профил.

 

Поздрави,

Красимир

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
markoni120
Отговорено (Редактирано)

Може да сложиш на 15-ките и този размер 185/60/15, за барабаните отзад, щом държи ръчната са ок! Тези челюсти издържат до 150 000 км и нагоре. Не им се притеснявай. Лека и без аварийна

Редактирано от markoni120

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Crash_82

Колега, благодаря за ценните съвети.

П.С. Колеги, изключително съм благодарен за бързите и полезни отговори. Оценявам го! Ще съм признателен и за мнения по т. 2 и т. 3 при питането ми за проблем и евентуален проблем.

 

Поздрави,

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ohboli19

Колега , по т.3 единственото което ми идва наум е акумулатора да си отива .Честита придобивка и безаварийно да се кара ! 😀

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legaltk

Спирачна течност, може би

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bay Semo
Отговорено (Редактирано)

Здравейте и честита количка! Аз също имам Румстър и ми стана интересно каква е тази екстра с подгряването на чеслото стъкло? Как да разбера дали я имам. Бутон ли има или ? Не съм съгласен с подбрания модел гуми на колегата. Базовият модел за серията на 15цола е 195/55/15. Не мисля, че трябва да се правят експерименти свързани с динамиката и поведението на пътя. 185 за мен е слаб и неподходящ размер за това купе.

Редактирано от Bay Semo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Crash_82

Здравейте колеги, 

Благодаря за коментарите.

Относно точка 3, когато дам контакт светват всички лампи и започват една по една да изгасват. След като запали автомобила за секунда, две отново светва АБС-а (който свети и изгасва докато е на контакт и подгряват свещите). При по-високи външни температури не го прави, а само под около 2-3 градуса. Течност за спирачки е нова от 2017г. по книжка на автомобила и данни на Еуратек. Акумулатор декември 2017г. Варта и гаранционен и пали супер лесно и без да се замисля на -8-9 градуса (от четвърт).

П.С. няма подгряване на предното стъкло подлъгал съм се тъй като целия му кант е в малки черни точки и горе също зад огледалото за обратно виждане и си помислих, че може би нагряват, ама май не :).

 

Поздрави,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legaltk

Карай си колата с кеф и не му мисли много щом върви. За другото има сервизи. 

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Crash_82
преди 57 минути, legaltk написа:

Карай си колата с кеф и не му мисли много щом върви. За другото има сервизи. 

:)

 

Като се замисля си много прав колега :) Реално аз нямам никакви проблеми с колата, ама обичам явно много да се задълбавам и да се филмирам излишно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legaltk

Ти това си го знаеш без аз да ти го казвам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×