Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

sauber

Периодичен проблем, играещи обороти на свободен ход

Recommended Posts

sauber

Колеги, привет,

По принцип с автомобилите драма няма. Като се счупи нещо го купуваш, караш колата при някой, който знае какво прави, той го подменя и караш с 200. Имам обаче един проблем със Супърба, който е с неизвестна причина и ме дразни безумно.

 

Какъв е проблема:

Светва лампата на ESP, оборотите на празен ход играят първоначално за около 4-5 секунди и после се закрепят нормално. При подаване на газ на празен ход, колата се форсира перфекто, няма проблем. При връщането към нормални обороти проиграват отново за момент докато се стабилизират. При избиране на D (колата е автомат), има притрисане/ритник в кутията. Проблем с качване и връщане на предавки няма, драмата е само при първоначалното включва на директна. Проблем с в включване на задна няма.

Кога се проявява:

Проявява се само и единствено след като автомобила е работил известно време на място. Но не винаги. Обикновено когато оставя колата да работи например 10-15 минути (за да ми духа топло), лампата на ESP светва и започва горният цирк. В движение никога не се е случвало, случава се само когато работи на място на празен ход.

Как се самооправя:

Проблема или изчезва сам докато колата работи на празен ход (рядко) или след като потегля. В рамките на 500 метра лампата гасне и колата няма абсолютно никакъв проблем. Проблема може да се появи отново когато спра и колата поседи 3-4 минути на едно място.

Какво казва диагностиката:

- Дебитомер

- Неефективно подгряване на катализатор

- Ламбда сонда

По мнение на Евгени и другият ми доверен майстор, трите неща може да са свързани и едно от тях (MAF-а или ламбди) да предизвикват останалите две. Това, което казаха и двамата е, че се почва от дебитомер. Съответно:

Какво съм направил:

- Проба с два чисто нови дебитомера. Единият на Магнет Умрели, другият не знам на коя марка. При поставянето и на двата, колата започва да не работи както хората. Направо тресе, без въпросната лампа да е светнала или нещо от сорта. С нейния си дебитомер всичко е наред.

 

Този проблем се беше появил преди няколко месеца, след което изчезна. Съвпадна с протичането на радиатора на парно и при изчезването, аз, както и два доверение майстора го отдадохме на това, че може нещо да е било намокрено от теча на радиатора, а след ремонта и изсъхването проблема да е изчезнал. Ми да, ама не, завърна се. Това, което мога да кажа е, че не е от мокрото време на вън, както и че според мен не е свързан с ниските температури. Все пак първият път когато се прояви и после изчезна, беше Август или Септември, не помня вече.

Изключае това, колата няма абсолютно никакъв друг проблем. Карам е чудовищно, с 300, не я жаля. Пали, работи, включва, връща и качва предавки. Не прекъсва. Обслужва си се редовно и прочие.

 

Знам, че едва ли на някой се е случвало нещо подобно, защото тия "схеми" са само при мен, но някой дали има идея от къде да почвам? :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skodafen

дросела чистен ли е ? от опит мога да кажа че лампата светва най-вече от ламбда сонда как е на живи данни ? както го описваш трябва да гори,като танк 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Живи данни не са сваляни за съжаление. Дросела не е чистен, поне не и от както колата е моя собственост. Коя лампа светва при теб от дросел? Ако има драма със зацапан дросел, мисля, че проблема ще е постоянен. Тук изглежда да е електронен, защото се появява, създава ядове. След което изчезва и всичко е 6. Разхода е нормален (за колата, иначе не е нормален). Няма абсолютно никакво повишение, както и за съжаление понижение :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skodafen

леки колебания в оборотите се наблюдават при силно зацапан дросел,а лампата най-вероятно свети за проблем с основната регулираща сонда поне при мен светеше заради сондата,мой познат имаше същия проблем светеше му тази лампа първо го накараха да смени дросела,нищо не стана после смени и дебитомера угаснала за няколко дни после пак светнала накрая каза,че сменил сондата и изгаснала затова е много важно да си види на живи данни с ваг-ком или друг тестер 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Izolini

Добре де, Евгени-Трансексперт. А пробвал ли си да ти я преслуша @Pepino? Живи данни, каране, пробване.

Наборчето е голяма работа, може и без компютър да разбере какво става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Ице, не знам дали това за Евгени беше въпрос дали е той, но да, той е единият човек, който е разсъждавал по темата.

С Пепино така и не успях да се уцеля, човека е доста зает, аз за съжаление също. Ако трябва да инвестирам време в това да се засичам с него, по-скоро ще хвърля колата (грубо казано) :)

Утре съм в Транс-а по принцип, за разни консумативни раЛти (масла, филтри, клаксон). Просто се чудех дали да я оставя на Евгени с по-сложно задание и да го играем проба грешка. Тъпото е, че мотора е сравнително рядък, еле пък при Шкода и не са много хората, които имат какъвто и да е опит с него. И то по-скоро не с него, а с периферията му.

Мисля да видя дали в рамките на утрешния ден Евгени може да поръча сонди, да му ги доставят и да ги подмени и ще видим какво ще стане. То големия дерт е, че тоя проблем пак изчезва и може да се появи отново след 1 година. Да е постоянно счупено - да го хванеш, ама то не е ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

След обслужване днес при Евгени и след като имах повече инфо от предния път, когато имаше този проблем, той даде следните насоки, на които да обърна внимание и следя:

1. Волтаж

- Проблемен алтернатор/акумулатор. ESP изключва, защото грубо казано не му стига ток, мотора не държи стабилни обороти на празен ход, защото влиза в нещо като аварием режим и сменя картата. Има голям резон, предвид това, че проблема го има само на празен ход, сиреч когато няма сериозни обороти, които да въртят алтернатора мъжката

2. Меки връзки

- Евентуално проблема да се причинява от изходящата ламбда след катализатора, тъй като между нея и катализатора са меките връзки. Ако изпускат от някъде, може просто до нея да не стига коректно ниво газове и да бърка връзката към мотора каква смес да подава

3. Самите ламбди

- Божа работа, не се пипат преди да се провери дали не е от меките връзки.

4. Дебитомер
- Все по-малко вероятно, но не невъзможно. По-скоро краен вариант

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

Вземи мултицет и почвай :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Тц, не става със статично замерване. Поръчах си днес една хуйня с блутут да следя живи данни на телефона. Ще видим до къде ще го докараме :) Подозирам, че проблема е смешен и пръднал, но труден за откриване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×