Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Данък за 2019г.


Recommended Posts

Здравеите колеги, имали някой запознат с новата формула за изчисляване на данъка за автомобили за 2019 година. Интересувам се най-вече дали има смисъл да доказвам , че колата е евро 4 при положение, че е 150 конски сили?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • Отговори 91
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    18

  • Jorkata2

    12

  • tuningmania

    11

  • lyubcho88

    11

Най-много писали в темата

Разбира се, че има смисъл ;)

 

Аз съм със кола Евро 4 155 конски сили 2008-ма година и данъкът ми беше 263лв досега.

 

Според този калкулатор на общината:

https://cartax.uslugi.io/#София/СТОЛИЧНА

 

image.png.5b1ded3734916cac99b56540d133e96b.png

 

Още не е излязал новия данък, но трябва да е 145.83лв.

 

Има смисъл. Действай.

 

Още информация:

https://news.lex.bg/промените-в-данък-мпс-от-началото-на-2019-г/

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Jorkata2" - Ако всичко по Автомобилът ТИ е наред, има смисъл да предоставиш Документ, че отговаря на Екологичен Стандарт "Евро 4". Ако обаче трябва да закупуваш Катализатор/"DPF" - то тогава няма смисъл, най-малко десетократно по-скъпо ще струва, от колко да им даваш по 50 Лева повече всяка година, докато Автомобила е ТВОЙ. Поредното изключително некомпетентно решение на Бащицата..

 

П.П.

Продавам Идея за Дребен Бизнес: Катализатори/"DPF"-и Под Наем!

Редактирано от tuningmania
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не го брига има ли няма ли DPF, катализатор и тн. От ET правят едно уверение, че колата е еди кое си ЕВРО, преставяш в общината и до там. Струва 20лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно. Щом няма работещ ГТП няма кой да те провери, дали даденото нещо го имаш, или го нямаш. Никой общинар или политик не е компетентен да каже как изглежда DPF филтъра, камо ли катализатора (едно и също)... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Хубаво, в Регистрационния Талон пише "Евро 4", но на Годишния Технически Преглед, няма ли да се види ако Автомобилът всъщност не покрива въпросния Екологичен Стандарт? Май забравих, че СМЕ в България и сондата за измерване на изгорелите газове кротко си лежи на цимента и идея си няма, какво ли е чувството, да бъде пъхната в Автомобилна изпускателна система.. Ха-ха..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми май точно това казах по-горе - ако имаше работещ ГТП щеше да е по-различно ;)

 

Между другото, ходя при един педант, който хем си пази работата, хем си пази пункта, хем си пази разрешителното, защото изкарва добри пари, човека - жив и здрав да е! Тества ми цялата кола, както си трябва и ми прави забележка, ако нещо види. Каза, че не е виждал по-добри спирачки, по-добра работа на мотора (изгорелите газове гледаше) на съотвения модел кола... Също ми каза, че всички норми са си завишени в България, не са като в Европа-та. Каза, че моята кола (нямам DPF, защото са го откраднали при предишния собственик) влиза в Евро 5 нормите, но на долната граница. Какво излиза, производителите са сложили DPF, за да я докарат от Евро 3 до Евро 4. Аз нямам DPF на колата, която е Евро 4, мерят газовете със сондата и ми казват, че влизам в Евро 5, но на долната граница... Супер яко, нали...

 

Затова казвам - ако имаше работещ ГТП, не като пункт, а като идея - щеше да е много добре... :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "shaft" - Ааааа, да. Не ТЕ бях разбрал. Всъщност всеки може да си направи Автомобила и "Евро 6", но след това трябва да мине през "Техно Тест" или подобна Фирма (ако има вече конкуренция) и да му го узаконят..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, ама няма кой да се занимава с това нещо... а и 100% съм сигурен, ама 100%, че ако отида с преработена кола Евро 1 , която вече да отговаря на Евро 6 - те няма да знаят какво да направят... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех въпросния документ от Еуратек. Най-вероятно ще регистрирам колата в понеделник(ако ме пуснат от работа) и ще видя какво ще излезе.

Редактирано от Jorkata2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, shaft написа:

Ми май точно това казах по-горе - ако имаше работещ ГТП щеше да е по-различно ;)

 

Между другото, ходя при един педант, който хем си пази работата, хем си пази пункта, хем си пази разрешителното, защото изкарва добри пари, човека - жив и здрав да е! Тества ми цялата кола, както си трябва и ми прави забележка, ако нещо види. Каза, че не е виждал по-добри спирачки, по-добра работа на мотора (изгорелите газове гледаше) на съотвения модел кола... Също ми каза, че всички норми са си завишени в България, не са като в Европа-та. Каза, че моята кола (нямам DPF, защото са го откраднали при предишния собственик) влиза в Евро 5 нормите, но на долната граница. Какво излиза, производителите са сложили DPF, за да я докарат от Евро 3 до Евро 4. Аз нямам DPF на колата, която е Евро 4, мерят газовете със сондата и ми казват, че влизам в Евро 5, но на долната граница... Супер яко, нали...

  

Затова казвам - ако имаше работещ ГТП, не като пункт, а като идея - щеше да е много добре... :)

 

 

Това от техническа гледна точка няма как да е вярно, човека ти е гледал само CO при тях разликата с евро 3 до 6 е много малка. Между евро4 и 6 пък няма никаква в  CO.

Отделно, че DPF се слага за така наречените твърди частици. Разликата между евро 3 и 4 по показателя на NOx и другите "твърди" са си 50%.

По едните "твърди частици" разликата между евро 3 и евро 5 е 10 пъти! 

Нали ако имаха такова презапасяване щеше да е раздухано от маркетинга, орязано от финансистите и тн. 

 

Не ме разбирай погрешно, но ето така тръгват градските легенди и митове. Махаш ДПФ-а , но поддържаш добре колата и тя бива измерена с Евро5 емисии, а дефакто най-вероятно да е мерен и гледан един показател дето и без това е не меродавен при дизелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Onewithforce написа:

 

Това от техническа гледна точка няма как да е вярно, човека ти е гледал само CO при тях разликата с евро 3 до 6 е много малка. Между евро4 и 6 пък няма никаква в  CO.

Отделно, че DPF се слага за така наречените твърди частици. Разликата между евро 3 и 4 по показателя на NOx и другите "твърди" са си 50%.

По едните "твърди частици" разликата между евро 3 и евро 5 е 10 пъти! 

Нали ако имаха такова презапасяване щеше да е раздухано от маркетинга, орязано от финансистите и тн. 

 

Не ме разбирай погрешно, но ето така тръгват градските легенди и митове. Махаш ДПФ-а , но поддържаш добре колата и тя бива измерена с Евро5 емисии, а дефакто най-вероятно да е мерен и гледан един показател дето и без това е не меродавен при дизелите.

 

Нямам абсолютно никаква идея от Евронормите, признавам си. Никога не съм се интересувал какво точно влиза в тези норми и какви са изискванията за тях. Просто споделям какво ми казаха на ГТП, което работи по английския модел - преглед на всичко и ако не си ок, не те пускат. Върнаха един Опел преди мен, защото имаше проблем със спирачните маркучи на две от колелата. Затова се доверих на това, което ми казаха, както сега и на теб се доверявам на написаното. Също ми споменаха, че изискванията са много занижени за дизелите, а имат много проблеми с бензиновите двигатели, които доста често не влизат в нормите, подадени от министерството...

 

Нямам идея кое се мери в България, където изобщо се мери нещо. Знам само, че DPF-ът е супер за извънградско каране и докато работи е перфектно, но задръсти ли се, паради основно градско каране, замърсява доста повече и то наведнъж за всички “чисти дни“ преди това... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, chavdarlk написа:

Евро 6 --> x0.4

Евро 5 --> x0.6

Евро 4 --> x0.8

Евро 3 --> x1.0

Евро 2,1 --> x1.1

Без Евро --> x1.2

Това по киловати ли се умножава или по конски сили?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, shaft написа:

Затова се доверих на това, което ми казаха, както сега и на теб се доверявам на написаното. Също ми споменаха, че изискванията са много занижени за дизелите, а имат много проблеми с бензиновите двигатели, които доста често не влизат в нормите, подадени от министерството...

  

Нямам идея кое се мери в България, където изобщо се мери нещо. Знам само, че DPF-ът е супер за извънградско каране и докато работи е перфектно, но задръсти ли се, паради основно градско каране, замърсява доста повече и то наведнъж за всички “чисти дни“ преди това... ;)

 

Забравил съм да спомена, въпреки че уж е един стандарт, то има разлика в изискванията към бензина и дизела.

Най-общо казано бензина произвежда основно CO и само един вид от твърдите частици (от скоро слагат и PF филтри на бензините също). 

Дизела произвежда различни "хубости". 

In a nutshell :

CO ни убива  индиректно с действието си на природата.

NOx и производни е доказан директен убиец действащ на човешкото здраве.

DPF, AdBlue и различните решения целят точно намаляването на тези частици и всяко намаляване на CO е по-скоро бонус. 

//офф

 

Някой с идея по кой именно документ общините ще признават евро стандарта на автомобила?

Талона ми е сгрешен и има евро4, а колата реално е евро5, предполагам че ще трябва да сменям талона, но това е свързано със загуба на много време и нерви.

Бях звънял преди време в Еуратек , но не успях да се свържа , че да обяснят как мога да се сдобия с някакъв документ от тях и дали той би бил достатъчен.

 

 

 

Редактирано от Onewithforce
.,.,.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Onewithforce" - Колегата "Jorkata2" ще ТИ обясни най-точно, как да вземеш Документ от "Еура Тек", където да е ясно посочена реалната Екологична Норма за Твоят Автомобил. След това, с този Документ, трябва да отидеш в "КАТ", да си смениш Регистрационния Талон. И на края, в Данъчната Служба. Направи си няколко Копия на Документа от "Еура Тек", че по разни Гишета Обичат да взимат и да не връщат Документи..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от толкова усложнение (и загубени пари) Ето моя опит да докажа, че колата е ЕВРО3 (в талона не пишеше нищо).

Не забравяй като идеш в ЕураТек да им кажеш да ти издадът уверението по бланката дадена от общината, че мен ми се заядоха, че не е по тая бланка, но след като вдигнах скандал все пак приеха уверението (макар не по темплейта). Сканирал съм го и съм го качил в мнението за да се види за какво става дума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с този документ ще отида в кат, да отбележат на талона, че е евро 4. След това в общината не би трябвало да имам проблем, поне така си мисля. Моята кола все още не е регистрирана, в момента е на транзитни номера.

Редактирано от Jorkata2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ако не е регистрирана си заслужава да ходиш първо в КАТ. Ако имаш вече талон, е безмислено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, Jorkata2 написа:

Това по киловати ли се умножава или по конски сили?

По левове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако до сега си плащал данък 100 лв. и колата ти е Евро 4, умножаваш 100 лв. по 0.8, което е коефициента за Евро 4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, sauber написа:

Ако до сега си плащал данък 100 лв. и колата ти е Евро 4, умножаваш 100 лв. по 0.8, което е коефициента за Евро 4.

Сега разбрах, мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как точно го разбрахте това кое по кое се умножава? Не съм търсил информация, питам наготово.

 

Гледам калкулатора, който беше публикуван в сайта на общината. Там моят данък излиза почти 50% по-малко от сегашния, а съм в Евро 4. Нещо не се връзват нещата с по-горните коефициенти. :)

 

Другите години данъците излизаха в началото на Януари, а сега още ги няма за 2019. Ще видим. ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малкия текст, който удобно пропускаме, защото на калкулатора излиза розово и изгодно за нас е следния:

Бла бла бла, дрън дрън дрън, коефициенти, путки майни, НО...всяка община преценява сама. Така че докато не отидем да направим плащане за 2019, само хвърляме боб. То и на мен калкулатора ми изкарва 50%, брат, ама нали знаеш - "`ноу хуу не е на хуу". Да не се окаже на касата, че сме с 50% отгоре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.