Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

Zinoto

Мнения за Scout

Recommended Posts

Zinoto

Здравейте и за много години! Не можах да намеря тема специално за Scout и по-точно за off road качествата му.  Понеже се оглеждам с цел закупуване на такъв автомобил всякаква информация ще ми бъде полезна. Конкретно ме провокираха няколко клипчета в youtube, в които забелязах как боксуват колите с по едно предно или задно колело и си стоят на едно място. Изобщо явно системата халдекс е по-специфична и не може да помогне на кал, лед и големи неравности по черен път например. Очаквам да върти и с четирите колела на хлъзгав терен, но явно не точно така. Мой приятел има Волво XC 70 с халдекс и също не останах впечатлен от поведението му на не много стръмен асфалтов път със зимни гуми при 20 см. сняг. Забоксува като му намаля инерцията и само се опитва да превърти отзад, но нищо общо с джип с блокаж на диференциала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legaltk

Знам, че питаш конкретно за Скаут и за опита на колегите.

В темата "Ежедневни приказки" на стр.284-285 колегите обсъждат Халдекс.

Виж това мнение на Бегачката - 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Zinoto

Предполагам, че всеки, който има Scout или Октавия 4х4 ще си похвали колата, както е общото мнение, че са добри автомобили. Надявам се да пишат безпристрастно ако има примерно рибари притежатели на такъв автомобил и въобще хора с опит с халдекса от това поколение, което се монтира на Октавия 2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ma_in
Отговорено (Редактирано)

Здравей колега. Да уточним първо за каква Октавия 2 става дума. Ако е до 2009, то тя е с халдекс 2, ако е фейслифта е с халдекс 4. Моята е халдекс 2 и не съм рибар, но на всеки сняг съм първи по баирите на Витоша. Особено на сняг с асфалт отдолу, не съм видял спиране. На сняг с кал отдолу също минава, като говорим за стръмни баири. За справка, ако си от София, можеш да идеш на ул. Църквище и докато не свърши пътя се качва с колкото газ искам, по-интересното е, че спускането също е детска игра. Този твоят приятел първо да изключи ESP преди да изкачва заснежени баири, щото някой ден ще угасне на средата, което важи за всички коли със системи за стабилност. Моята със изключени системи, така може да завърти гуми, че няма да разбереш кога си в червеното.

Със сигурност намери някой с такава кола, да те повози малко. Разбира се, това не е джип с блокажи и едва ли влиза и излиза от блата и гори, но още не съм намерил път на който да спре и да не иска да продължи.

За тези тестове, коя гума превърта и коя не... няма такива сценарии в реалният живот. Тръгвал съм на всякакви наклони на цял лед, половин лед и все си потегля.

Редактирано от ma_in

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Боре
Отговорено (Редактирано)

Привет колега. Споделям опит, макар и със Сюпърб 2, който е с с Халдекс 4. 

Относно сцепление,  надали ще имаш проблеми. 

Преди две години, катерих сериозен баир, покрит с чист лед, без усилие и с относително ниска скорост, без да имам никакви проблеми, с включена ESP. От общо 8 автомобила, единственият който изкатери баира, бе Мерк  GL class, като се наложи да му включва централния блокаж. 

Иначе, с изключена  ESP и газ до дупка, моята шкодичка може да се върти на място около оста си, като пумпал, докато и свърши горивото. 

С включена ESP,   не... Прави от 1/4 до 1/2 оборот и спира да се фръцка. 

По-скоро, ще имаш проблем с пътния просвет, все пак Скаут е просто едно комби със система Халдекс. Разликата от 2-3 сантиметра спрямо обикновеното комби, надали е решаваща за нуждите ти. 

Поздрави. 

Редактирано от Боре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Zinoto

Благодаря ви за мненията! Точно за пътния просвет съм срещал мнения, че е недостатъчен. Затова мнения от преки наблюдения за Скаут са ми важни. От друга страна колата е с голямо междуосие и дори и с 20 см. пътен просвет няма да стане джип, а и муцуната малко стърчи напред, въпреки че сякаш на Скаута изглежда по-къса бронята напред от стандартната Октавия. Аз нямам намерения да я ползвам като джип, но обичам да ходя за риба, за гъби или просто на разходка със семейството сред природата далеч от навалицата. С обикновена кола винаги се е налагало да се ограничавам. Евентуално едни по-високи гуми мисля, че няма да създават проблеми, защото искам да си го ползвам и като нормален автомобил, който да пришпорвам на магистрала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zar

Предния надвес е абсолютно същата дължина ,като на нормалната Октавия.За тежък офроуд не ти препоръчвам да я ползваш.За разходка със семейството с леки забежки извън пътя - става!Иначе за по-високите гуми и карането по магистрала ,ама въобще не те съветвам .Размера за Скаут е 225/50/17 (заводския).Иначе можеш да си я караш и със 205/55/16 ,но няма да ти хареса как изглежда с тях :) А пък ,дето ще ръсиш едни пари за декоративни пластмаси  със същия успех можеш да караш и 02 4х4 с пакет лоши пътища 😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skauta

Гуми с размер 215/55/17 си на границата, но можеш да го сложиш (изпробвано),  определено се повишава просвета, по тесния размер тъпче в снега доста добре. За проходимост става идеална, обаче при асфалтова шофиране на завоите е малко по-нестабилна и трябва там да се внимава. Тия дни и аз го тествах на Витоша и останах доволен, като цяло, не успях само на една върла стръмнина да кача, ама се оказа чист лед под снега и някакви 50см не ми стигнаха от 150м баир.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Penata

225/55/R17 е лимита който побира калника и е на ръба да не опре при много сериозни неравности. Относно просвета има 5-6 вида пружини и от там идва разликата в просвета между обикновено 4х4 и скаут. Виждал съм и модификация скаут с обикновени пружини от 4х4  и обратното . При избора трябва да се гледа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L
преди 11 минути, Penata написа:

.... Относно просвета има 5-6 вида пружини и от там идва разликата в просвета между обикновено 4х4 и скаут. Виждал съм и модификация скаут с обикновени пружини от 4х4  и обратното . При избора трябва да се гледа.

 

От пружините не зависи просвета. С тях можеш да вдигнеш или свалиш купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Zinoto

Днес гледах един Скаут и една обикновена 4х4. На Скаута не му работеше халдекса, на диагностиката даваше грешка 01073 относно някакъв лимит, която не можеше да се изтрие. След това гледах обикновената 4х4, при нея ми направи впечатление, че   6 та предавка е с една идея по-дълга, но пък тя не беше със стандартни гуми. На 6 та с колко км. в час трябва да показва скоростомера примерно на 2000 оборота? Тази на 1900 оборота показваше 100 км. в час, а скаута на 2000 оборота показваше 100 км. в час. Според това, което четох би трябвало да няма разлика. При вас как е? Този пакет за лоши пътища как се монтира? На октавия 1 е друго окачването и отпред се слагаха едни подложки. На октавия 2 май се различава отзад окачването от стандартната Октавия 2? На Скаута предполагам се слагат един вид пружини? Ако взема октавия 4х4 със смяна на пружини от Скаут би трябвало да се получи същата височина, тези пластмаси обаче пазят от камъчета да не тръгва ръжда и скаута е с по-високо ниво на оборудване обикновено, но и около 2000 лева по-високи цени не е малка разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skodafen

scout определено е с други пружини мисля че  и на 17 ки джанти 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skauta

 

Относно пластмасите по Скаута, те са по-скоро чисто визуален ефект, много по-добре стоят, но не пазят от ръжда, даже напротив, през процепите на пластмасовите  праговете влиза вода и кал, която се задържа и познай... Започва един скрит процес, които няма как да установиш и да реагираш по-навреме, за по-малко главоболия. Това нещо лично ми го разясни шеф на сервиз за автотенекеджийски услуги. За камъчетата съм съгласен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Zinoto
Отговорено (Редактирано)

Прав си за пластмасите. Скаута, който гледах беше от Австрия и забелязах, че е тръгнала ръждата под пластмасите, но пък двигателя беше с перфектни показания по VCDS. Ако е от Италия примерно, сигурно няма да има проблем с ръжда, но пък не се знае двигателя как ще е. Намерих инфо относно грешката и прочетох, че може да е заминала помпата, а е доста скъпа. Предвид на това, че Скаутите, за които имам бюджет са на възраст, в която почват проблеми от всякакво естество и съответно поддръжката е скъпичка започнах да се замислям дали изобщо си струва да вземам скаут или обикновена 4х4 или да се насоча към обикновена Октавия 2, но при всички случаи ще трябва да я повдигна с поне 3 см. Как е най-лесно да се повдигне октавия 2 отпред и отзад. Знам, че окачването е по-различно от това на Октавия  1 и мисля, че срещнах тема, че е по-сложно и скъпо да се повдигане. Ако има някой с опит също ще съм благодарен да пише.

Редактирано от Zinoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Penata

В Италия скаутите са рядкост. Пакет лоши пътища е усилена кора под двигателният отсег + друг вид пружини. Слага се както на седани, на комбита и на 4х4 зависи кой как си е поръчал колата. Относно пружините: 1К0411105 DN//DM//DL//DK //DJ//CM//BC//AQ 8 вида са и се  различават по цветен код имат точки боя и естествено има разлика в дължината. Бях питал в еуратек и това ми отговориха преди година. Моята октавия беше с DK 3 оранжеви точки. Спрямо "Scout" e с една идея по-ниските пружини. Разликата е 1см, другия 1см идва от размера гуми (обикновената 4х4 е 225/45/R17 или 195/65/R15 или 205/55/R16 , а скаута излиза с 225/50/R17 ) затова на "Scout" обявяват "ground clearance" 19мм, а на 4х4 17мм.

Колега и двата автомобила ли бяха 2.0 tdi, че си намерил разлика в предавките  ?😮

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Zinoto

И двата бяха с един и същ мотор BMM, явно на Скаута са по-къси предавките, сега ще търся да видя, която не е 4х4. Ако някой види темата нека сподели. Някъде попаднах на таблици с предавателните числа и диференциалите и забелязах, че на 1,9 105 к.с. и на 2,0 140 к.с. са едни и същи. Каква е логиката повече нютонметри, а същите предавателни числа. Поне 6 та да беше по-дълга. Да разбирам ли, че на обикновена октавия, която не е 4х4 мога да сложа пружини примерно DK 3 оранжеви точки, само в дължината ли е разликата?  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Penata

 

Цитат

Да разбирам ли, че на обикновена октавия, която не е 4х4 мога да сложа пружини примерно DK 3 оранжеви точки, само в дължината ли е разликата?

 

Може да се сложат и ще се повдигне малко.😀

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L
Преди 6 часа, Zinoto написа:

И двата бяха с един и същ мотор BMM, явно на Скаута са по-къси предавките, сега ще търся да видя, която не е 4х4. Ако някой види темата нека сподели. Някъде попаднах на таблици с предавателните числа и диференциалите и забелязах, че на 1,9 105 к.с. и на 2,0 140 к.с. са едни и същи. Каква е логиката повече нютонметри, а същите предавателни числа.....

 

1.9 105 к.с.

I. 3,78
II. 2,06
III. 1,35
IV. 0,97
V. 0,74
R. 3,60
главно предаване/диференциал/ 3,389.

 

2.0 140 к.с.

I. 3,77
II. 2,09
III. 1,32
IV. 0,98
V. 0,98
VI. 0,81

R. 4,55
главно предаване 3,450/2,760


1.9 105 к.с. 4х4

I. 3,77,
II. 2,09,
III. 1,32,
IV. 0,91,
V. 0,90,
VI. 0,76,
R. 4,55,
главно предаване 4,235/3,273.

 

2.0 140 к.с. 4х4

I. 3,77,
II. 2,09,
III. 1,32,
IV. 0,91,
V. 0,90,
VI. 0,76,
R. 4,55,
главно предаване 3,875/3,100.

 

2.0 140 к.с. Скаут

I. 3,77,
II. 2,09,
III. 1,32,
IV. 0,91,
V. 0,90,
VI. 0,76,
R. 4,55,
главно предаване 3,875/3,100.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Zinoto

Благодаря за отговорите, но в таблиците забелязвам, че на 6 степенните кутии няма разлика между 4 и 5 та предавка 😮 това не го очаквах. Уж 6 степенна кутия, а реално все едно е 5 степенна. Дали ще съм на четвърта или на пета няма никаква разлика. Като пробвах двете октавии не забелязах такова нещо, но може и да е така, за толкова кратко тестване...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L
преди 7 минути, Zinoto написа:

Благодаря за отговорите, но в таблиците забелязвам, че на 6 степенните кутии няма разлика между 4 и 5 та предавка 😮 това не го очаквах.

 

Имаш пълното основание за притеснение/изненада/. Информацията от нета винаги може да се подлага на съмнение. Няма как да знаеш кой е достоверния източник.

Друго си е да отвориш книга и да прочетеш. Ама няма от къде.

 

от тук ползвах данните:

 

https://forum.skoda-club.by/index.php?topic=3511.0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Zinoto
Отговорено (Редактирано)

Някой с мнение за тази обява https://www.cars.bg/offer/c2937468

 

Редактирано от Zinoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ma_in

На пасат 1.6 и 2.8 (90 кс разлика) е възможно да уцелиш кутии с еднакви предавателни числа, та какво остава за дизелови мотори, които принципно си имат достатъчно въртящ момент. Аз на тези данни не вярвам, защото при мен между 4 и 5 има достатъчно видима разлика.

Когато тръгна да купувам кола, за мен процедурата е следната - гледам обявата, ако се интересувам от екстри, двигател, цвят и да не виси нещо видимо.

На място, ако не мога да чуя и открия нищо притеснително, тогава отива да го гледа майстора 1 час поне.

Разбира се, майстора трябва да не е водопроводчика отсреща.

Тази на снимката изглежда ок. Километража е връщан и е стояла навън. Друго притеснително не виждам.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Zinoto
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за мнението, ще  споделиш ли  по какво се познава, че е стояла навън? Те по автокъщите стоят понякога с години дори да са били гаражни. Аз като ходя да гледам кола задължително я закачам с VCDS и останах приятно изненадан от предишния скаут, че беше на реалните километри.

 

Редактирано от Zinoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Penata
Отговорено (Редактирано)

Емблемите са се изтрили, фаровете са пожълтели леко, плата на седалката е доста увиснал, волана изглежда да е претапициран. Нищо не пречи двигател, съидинител и кутия да са си супер, затова тест драйв, диагностика и оглед на канал/подемник.

Редактирано от Penata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Alexandar
Преди 22 часа, Zinoto написа:

...закачам с VCDS и останах приятно изненадан от предишния скаут, че беше на реалните километри.

 

През VCDS на "EDC15/EDC16 Mileage" ли гледаш? Ако е така пак не можеш да си сигурен. Или поне това е моето наблюдение от няколко коли. На един приятел Фабията показваше 148к км и по табло и от въпросното под меню, а в последствие се оказа в Еуратек, че 4 години по-рано за последно е била за обслужване в Австрия на 180к км. Ако гледаш за километрите някъде другаде ще се радвам да споделиш. Успех с избора на скаут.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×