Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Stucata

Skoda Superb II (Шкодата на Стуцата)

Recommended Posts

Stucata

След като с @Bondo омацахме джамовете с Turtle Wax Clearvue Rain Repellent:

 

...ето как се справя слоят с водоструйката, след като преди това вече съм изцъркал ок.2л течност за чистачки:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft

Мдам, на това нещо само прахуляка и слънцето му виждат сметката, както и обезмаслителя :) Иначе е желязно. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

АбЦелютно същият ефект постигам с програмата "Super Finish" на левчето, на което си мия колата. Обикновено като я измия от препарата с нормална вода, пускам на бързо да я напръскам с този супер финиш. По мои наблюдения държи доста :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Speedster
На 19.08.2019 г. at 8:51, sauber написа:

АбЦелютно същият ефект постигам с програмата "Super Finish" на левчето, на което си мия колата. Обикновено като я измия от препарата с нормална вода, пускам на бързо да я напръскам с този супер финиш. По мои наблюдения държи доста :) 

 

Само дето с Turtle ефекта е доста по-дълготраен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Нямам никаква идея колко държи костенурката. Това , за което говоря аз държи около 5 измивания на колата (без да го подновявам след измиване). За мен е ок, на фона и на това, че нанасянето му е значително по-лесно. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Stucata

След ок. 2 години размишления, ровене в нета и разпитване на хора, КОИТО СА ГИ ПОЛЗВАЛИ И ЗИМА, И ЛЕТЕ, се реших - купих си Michelin Crossclimate Плюс в размер 225/40/18, с усилен борд (XL) и борд за предпазване ръба на джантите, скоростен индекс 92Y. За незапознатите ще споделя, че това е всесезонна гума, но за разлика от конкуренцията и изобщо останалоте всесезонни, Мишленът е изработен на базата ма лятна гума, но грайферът е разрботен да драпа и в зимни условия, в т.ч. сняг. Не казвам, че това е най-правилното решение, но вярвам и се надявам, че поне при мен ще работи добре поради ред причини (основното при мен е, че зимата рядко я карам, а за лятото гумата на 100% е ОК, защото си е лятна ;) ) . Ако гумата наистина се справя толкова добре, колкото са добри отзивите за нея, аз ще съм един по-щастлив човек. Искам поне да опитам да се отърва от смяната на гуми два пъти в годината - това е едно от нещата, които мразя да правя. Помолих дотът да е пресен, като хората (БГгуми) се постараха максимално - ДОТ 2219 (за инфо - от МединаМед ми предложиха ДОТ 2016). Иначе от Мишлен дават 10г. живот при правилно съхрнанение.

 

Ето я и гумата/шарката:

334986322_IMG_20190912_1808552.thumb.jpg.d219ce395ce47f2a4fd89978cfaa1ae9.jpg

1468269252_IMG_20190912_1816082.thumb.jpg.48c3e2076f637f88bfbce1ebf8db7eee.jpg

2071546314_IMG_20190912_1811502.thumb.jpg.f1fcf12441404eb610f8ea50e483debc.jpg

 

Малко се зачудих дали тази всесезонна гума няма да натежи, а и нали е XL, но няма драма - 9,6кг😎

 

 

Ето и едно видео от тубата по въпроса (сравнително читав е този, който прави ревюто):

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bega4kata

Наистина много ги хвалят тези гуми. Имам и преки наблюдения от мои клиенти, които карат с такива и някои доста отдавна карат с тях! Гумаджии също ги хвалят много. 

Аз сега съм със всесезонен Мишлен Латитюд на Тигуана и смятам следващите да са точно този Кросклимат. Също мразя да сменям гуми всяка пролет и есен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Stucata

Обух всесезонния Мишлен Кросклимат+. Напомпани са на 2.5 бара. Вече имах възможност да ги тествам на лигаво и хладно време (мъгла/дъжд, 5 градуса) - прекрасно поведение спрямо летните, за които явно вече е студено. Отчитам, че са нови, разбира се и още е рано за отзиви. Направих и магистрално шофиране. Това, което бих споделил е относно комфорта, усещането за пътя и шума, който генерират:

1. Усещане за пътя - определено не са толкова отзивчиви и директни, каквито са летните, които съм притежавал.

2. Комфорт - дори напомпани на 2.5 бара, но возията е по-комфортна отколкото е с летните. Неравностите се поемат по-меко (хем бордовете са усилени XL).

3. Шум - много са тихи. Тествах ги до 200км.ч. Единствения шум, който вкарват е при настъпване "газ до дупка" - тогава грайферът явно се гъне повече и се получава малко шум. Ако се ускорява плавно или се поддържа някаква скорост - няма шум. Опитах се да заснема за какво иде реч, но шумът от генерацията пречи да се долови отчетливо.

Ето и един тест, който провеждам с всеки нов комплект гуми - ускорение в средната лента на кръговото на 4-ти километър. Идеята е да установя при достигане на каква скорост, при конкретните центробежни условия, гумата губи сцепление (било да светне тракшъна, било по усет - точно преди да светне). При теста на Мишлена (първия клип) температурата е 7 градуса, настилката леко влажна. При теста на летния Гудиар (на втория клип, тогава чисто нов) валеше порой. Горе-долу по едно и също време се "предават", но все пак условията са различни...

 

Сравнително приятна за окото шарка.

IMG_20191031_161220.thumb.jpg.cdd6d7ab365361ee2accf01481c5956b.jpg

 

Ето поглед и отстрани:

IMG_20191031_155842.thumb.jpg.8ee4ccee2a030be07fbcd31f8e910670.jpg

 

Много рядко имам възможност да се масладя на cold start, след нощувка на открито 😎

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bega4kata

Благодаря ти за подробностите. Доверявам ти се, хубаво си усетил това за шума от грайфера при натоварване. Хвърлил съм им око на тези гуми. Но се чудя, дали за тази зима да взема или за другата, защото настоящите ми са с много грайфер още и пак са всесезонен Мишлен м+s. Размених ги предни задни, защото задните бяха с по-голям грайфер(4х4, но предните ги износва доста по интензивно) и започнаха да вият предните. Тъкмо за догодина, ще си натрупал опит с тях. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
PRR

@Stucata супер ревю си направил, но ще чакам мнение за поведение на сняг, че тая шарка ми изглежда много "лятна". Няма ги малките ламели и имам сериозни притеснения относно поведението на сняг и лед. Дано не съм прав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Stucata

@PRR, по-скоро първи впечатления изразих. Едва след зимата и следващото лято ще мога да направя обективно "ревю" :) Относно липсата на онова, характерно за зимната гума, "нацепване" или т.нар. малки ламели - грайферът на Кросклимата, макар да седи като на лятна гума, всъщност е проектиран да захапва и изплюва снега. Не мога да го обясня. Трябва да се види на живо. Ще го видим скоро как се справя на практика. 

 

Ето още едно клипче за Кросклимата на човек, който основно това прави - тества гуми:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
PRR

Ще следя с интерес коментарите ти, защото от клипа коментара е "... the winter we have in UK ...", което няма нищо общо със зимата в България. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

Шарката е много яка! Определено напомня летен модел, но все пак трябва да са я мислили и за зима.

Студения старт е медец за ухото :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Stucata
Преди 5 часа, PRR написа:

Ще следя с интерес коментарите ти, защото от клипа коментара е "... the winter we have in UK ...", което няма нищо общо със зимата в България. 

Аз карам колата само уикендите. Зимата навъртам общо 2000км... По планини не ходя. В София по главните артерии сняг има само през първия ден на снеговалежа. Ако пък е толкова непроходимо за Мишлена, паля резервния автомобил :) Но дет' се вика нарочно ще я изкарвам в различни зимни условия само и само, за да тествам гумите :)

 

Опитах се да уловя съскащия шум от гумите - чува се когато колата минава през светлия асфалт:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Stucata

Две неща:

1. И аз сложих от новите тоалетни казанчета. Повече никога няма да се опикавам 😎 

890719688_IMG_20191123_1543432.thumb.jpg.b00c0d7dfcf42b07d01896df24a178fe.jpg

2098342473_IMG_20191123_1544042.thumb.jpg.2b25d23262228f2734bd3d71ac6775cb.jpg

 

2. Едната крушка на късите светлини спря да свети завинаги. Те бяха на 6000к. Заменихме ги с тези, които са 6000/6500 келвина:

362058270_IMG_20191123_1543372.thumb.jpg.de8c58226327b7b470ad4c41528bd87d.jpg

685022701_IMG_20191123_1545182.thumb.jpg.f8d0e00a9665959631e52b0871ce1ba7.jpg

465708391_IMG_20191123_1544432.thumb.jpg.7f878e2d755467450a45a786ae2a692f.jpg

 

 

п.п.1: ето такава спря да работи:

1547278665934.thumb.jpg.138b8c40ac3f3c4b1098df22e902debb.jpg.773f6c56b1894576c7d9d2517a044e29.jpg

 

п.п.2: мерси, @JORDITO !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

Старата същата марка ли беше? Аз бих предпочел нещо към 5к келвина, за да има ОЕМ визия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
JORDITO
Преди 5 часа, SKODA 105 RS написа:

Старата същата марка ли беше? Аз бих предпочел нещо към 5к келвина, за да има ОЕМ визия.

Не старата беше от изпитана марка, но последните доставки се дънят. Пратиха замяна по гаранция, но ние решихме да сменим с друга изпитана марка. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mishelle

Миро, @tuningmania, онзи ден ми пусна зарибяващо клипче с новите капачки на казанчето. Изглеждат готино и най-вече функционално. Иначе до сега си ползвам фуния срещу опикаването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Stucata

Малко на тема козметика...

 

Good Stuff Piranha Iron Remover 🤙

 

Резултатът 👌

1598722807474.thumb.jpg.5ea33d985e41bc70c5b1ecc117f03e45.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

А навътре? Няма ли кой да разтърка с една четчица? 😀

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Stucata
Преди 9 часа, SKODA 105 RS написа:

А навътре? Няма ли кой да разтърка с една четчица? 😀

download.jpg.1fb05b1afec525242241c4f5629e448f.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman
преди 28 минути, Stucata написа:

download.jpg.1fb05b1afec525242241c4f5629e448f.jpg

Признай си , че повече я миеш , от колкото я караш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Stucata
Преди 7 часа, The Best Forman написа:

Признай си , че повече я миеш , от колкото я караш :)

О, не, измих я за пръв път от 2 месеца и половина. До вчера имаше 1 пръст прахоляк по нея. Затова реших да снимам и колко налепи ще паднат от джантите. Рядко я запускам толкова, но в последните месеци съм доста ангажиран и уморен, за да мога да отделя подобващо време за хигиената й :)Иначе си прав - малко се кара. На 62000км. е, а е на 5г. и половина. Но както се майтапим - трябва да я поддържам нова за следващия й собственик :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Stucata

От много време не съм имал възможност да разцъкам както в доброто старо време. Впрочем, откак съм монтирал кулера реално не съм успявал да направя змамерване, за да сравня със старо такова. Най-накрая го успях 😎 Идеята ми бе да направя сравнение "преди-след" на ускорение от 100-200 км.ч., без техника, а замерено с хронометър и по километраж. Макар и по този цигански начин, все дава някаква представа за нещата ;)

 

Ето клипче на ускорението преди кулера. Останалият "setup" си е същия. Според мен е около 19 секунди:

 

Ето кличето от днес, т.е. след кулера. Измервам го между 17.1 и 17.2 секунди.

 

 

Сходните елементи:

- клиповете са заснети при горе-долу еднакви условия - студено време - 3/9 градуса;

- карно е на един и същ участък в Германия;

 

Разликите:

- Основната разлика е в липсата/наличието на кулер;

- Друга разлика са различните джанти - на клипа без кулера съм с Енкейките (9,7кг.), а на този след кулера съм с настоящия Борбет (10,5 кг.).

- Малка разлика има и в смяната от 3та на 4та скорост. На стария клип сменям на 6000 оборота, на близо 150км.ч., а на новия клип сменям на 5800 оборота и 140км.ч.

 

ИЗВОД: не вярвам констатираната разлика от близо 2 секунди(!) да се дължи на дребната разлика в смяната на предавките. Но дори и да не са 2 секундите, важното е, че от кулера има файда :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Stucata

Дойде ред и за ъпдейт на дисциплината 0-200 км.ч.😎 В интерес на истината, правил съм замерване със същия "сетъп", но без кулера. Замерването не е с апратура, не е и по GPS. Меря по километража с хронометър. Аз съм мерил с Гармин, че за 200 км.ч. по GPS трябва да съм с 205 по километраж. Няма да коментирам начина ми на смяна на предавки в двата клипа. Зная, че не всичко е перфектно ;) И до перфектен старт и смени бих стигнал, но не искам да изнасилвам колата с ен на брой стартове...

 

1. Преди кулера - 29 секунди:/

 

2. След кулера - 27,2 секунди:

 

Истината е, че между двете клипчета разликата не е само кулера, а също така старта и смяната на предавките. Поради тази причина, не мога да кажа каква част от подобреното време се дължи на кулера. Но фактът е, че времето е близо 2 сек. надолу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.