Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Superb II (Шкодата на Стуцата)


Stucata

Recommended Posts

Стуца, поздравления за пореден път за мерака :)

Мислил ли си да добавяш оригинални екстри, които колата в момента няма, но би ти се искало да си ползваш.

давам пример:

имах Шкода Октавия без парктроник и се бях заиграл - месец по-късно беше с преден и заден

или 

може би биксенон с извитите LED дневни светлини :)

 

Поздрави и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Voyslav Filipov, през изминалите вече 6 години съм мислил над много неща :) С течение на времето концепцията се е избистряла и избистряла, за да стигнем до настоящото състояние на автомобила. Мислил съм и за споменатите от теб екстри, като ще доразвия малко нещата.

1. По отношение ксенона с дневните ледове. Още от ЕТ ме разубедиха да не правя такъв афтърмаркет ъпгрейд, защото не било съвсем елементарно, нито евтино. Честно да си призная не вманиачен по светлините на колата. Много хора се прехласват по това, но аз не шофирам ежедневно, а вечерно време още по-рядко, та този ъпгрейд изстина. Още повече го забравих след като Жорката оледи колата на 95%. Реално добре осветява пътя и с ледовете. С риск да засегна някого, но не ми харесват дневните светлини на ксеноновия фар. Малки са, старомодни са. Т.е. от моята гл.т. не би си заслужавал този напън.

 

2. Преден парктроник не искам, защото няма да ми е полезен, освен ако не ми съдейства за много късо отстояние, т.е. да може да ми е полезен до 10см отстояние, а не до 30см, както е задният. Това, което аз искам, е предна камера :)

 

На въпроса дали все пак не ми се иска някаква друга заводска екстра - да, искам на центелната конзола да ми се затваря къпхолдъра с ролетната щоричка и искам в задния подлакътник да има опцията за къпхолдъри.

Искам и багажник с електронно затваряне, което не зная дали го има като екстра за С2. 

 

Ако много се видя в излишни пари, за разнообразието мога да сменя волана. Много искам да сменя и тъпата, дедовска топка на скоростния лост.

 

@Bondo, около 1800 дабъл декъра от Вивенда :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, Stucata написа:

@Voyslav Filipov, през изминалите вече 6 години съм мислил над много неща :) С течение на времето концепцията се е избистряла и избистряла, за да стигнем до настоящото състояние на автомобила. Мислил съм и за споменатите от теб екстри, като ще доразвия малко нещата.

1. По отношение ксенона с дневните ледове. Още от ЕТ ме разубедиха да не правя такъв афтърмаркет ъпгрейд, защото не било съвсем елементарно, нито евтино. Честно да си призная не вманиачен по светлините на колата. Много хора се прехласват по това, но аз не шофирам ежедневно, а вечерно време още по-рядко, та този ъпгрейд изстина. Още повече го забравих след като Жорката оледи колата на 95%. Реално добре осветява пътя и с ледовете. С риск да засегна някого, но не ми харесват дневните светлини на ксеноновия фар. Малки са, старомодни са. Т.е. от моята гл.т. не би си заслужавал този напън.

 

2. Преден парктроник не искам, защото няма да ми е полезен, освен ако не ми съдейства за много късо отстояние, т.е. да може да ми е полезен до 10см отстояние, а не до 30см, както е задният. Това, което аз искам, е предна камера :)

 

На въпроса дали все пак не ми се иска някаква друга заводска екстра - да, искам на центелната конзола да ми се затваря къпхолдъра с ролетната щоричка и искам в задния подлакътник да има опцията за къпхолдъри.

Искам и багажник с електронно затваряне, което не зная дали го има като екстра за С2. 

 

Ако много се видя в излишни пари, за разнообразието мога да сменя волана. Много искам да сменя и тъпата, дедовска топка на скоростния лост.

 

@Bondo, около 1800 дабъл декъра от Вивенда :D

 

Мислил си ги явно нещата :)

По-скоро подхванах темата с екстрите около идеята колата да има и развитие в друга насока.

 

П.С.

И аз много искам ел. багажник, ама няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, Voyslav Filipov написа:

По-скоро подхванах темата с екстрите около идеята колата да има и развитие в друга насока.

Тия дни най-верояно ще има още развитие...в традиционната посока ?  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, legaltk написа:

Ще махнеш хрома?

Не, не мисля за това. Още повече, че при визията с новите колела, хромът сякаш вече не е враг?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още няколко кадъра от последните благини:

1. Ходът на лоста при изреждане на предавките с шифъра от Audi:

 

2. Въпреки, че офсетът на OZ-ите е голям (48мм) и сами по себе си спиците леко надстърчат над борда на джантата, все пак остават скрити от гумата. Важно е, защото ако спиците надничат през гумата (Енкейките ми бяха така), за 1 сезон се сдобиват с точици от насрещни камъчета.

 

 

Красота! ?

1612616087721.thumb.jpg.ee5a30d93c0e1f94bd7c27b955a2e513.jpg

 

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дантите са супер , колко конски сили е с доработките и държат ли всесезоннтие гуми на стартове ?

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@skodafen, принципно стартове от място не правя по ред причини ? Все пак имам 2 старта при замерване на 0-200км.ч. и още няколко светофарни. Впечатленията ми са изключително положителни от Кросклимата. Достатъчно сцепление са ми давали по време на въпросните стартове. Щом не съм припсувал след съответния старт, значи не съм оставал разочарован от липсата на сцепление. Топ зимна гума ще се държи по-добре през зимата и топ лятна гума ще бъде по-добра през лятото. Но зимна и лятна от средно качество биха били съизмерими с Кросклимата.

 

Другият въпрос е много любопитен - колко коня е колата. Честно казано, не зная. Един единствен път е замерена на дино когато я мапнаха от Овърдрайв и тогава даде 179 коня на колела (ок.200 - 205 на двигател) и 311 нютона. Всички подобрения по автомобила, които дават отражение на вървежа са правени след ремапа - генерация от край до край, кулер и интейк. Ако трябва да гадая, бих казал, че според мен колата е някъде между 220 и 230 к.с. 

 

п.п. малко по-нататък през седмицата ще разкажа за някои интересни неща, които като резултат ще доведат до други все така интересни неща ?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления, за пореден път. И да си изпрося - може ли снимката с джантата, ако е с приличен размер, да ми я пуснеш на мейла? Няма нищо спешно, когато тогава :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, Izolini написа:

Я вземи утре да ни я покажеш на НИМ! Че отдавна не съм я виждал на светло.

Чак сега приключих с неделните ангажименти... При хубаво време, на следващата ще дойда и ще се постарая да бъда чист ;)

1612713306702.thumb.jpg.e16c75094cfeb4e6c96189deeabff9c1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.02.2021 г. at 14:23, Stucata написа:

Тия дни най-верояно ще има още развитие...в традиционната посока ?  

Така, "продължаваме напред", както се казва! След като всичко е уговорено, започвам да се моля на Господ интервенцията да мине както трябва и резултатът да е задоволителен. В какво се състои проблемът, какво е решението и как решението може да доведе до нови главоболия. Няма да навлизам в детайли и разсъждения, а само ще опиша "нещата" отгоре-отгоре.

Проблемът започна след монтажа на големия интеркулер. Във времето той следва отпушването на 100% на генерацията. Положителния ефект от кулера, може би, на всички е ясен - по-добро охлаждане на въздуха след нагнетяването/загряването му след като мине през турбото и преди да отиде към колектора, като по-осезаем (спрямо стоковия) е ефектът в летните жеги. Какво още усетих като промяна? Лаг. Лел лаг, дължащ се на увеличения обем на кулера, който малката турбина (k03) трябва да запълни с въздух, за да се случват нещата. Въпросният лаг отмести с известно количество обороти стоварването на нютоните в ниските, което малко облекчи работата на съединителя. Това го отчетох като плюс, защото мапът на APR още от самото начало ми се струваше доста агресивен в ниските. Принципно е редно да спомена, че ОЕМ кулерът на колата си вършеше прилично работата и реално за целите на Стейдж 1 не беше необходима смяната му! До тук всичко е ОК. Сега следва нежеланият страничен ефект - при ускорение, когато тръгна по-динамично от първа, но след това върна газта и ускорението продължи по-плавно на втора, в един диапазон от 100-200 оборота, преди 3000 оборота, започнах да усещам как колата сякаш се "затапва", но като стигне 3000 оборота затапването секва и всичко продължава нормално. Буустметърът на "Торка" отчиташе увеличаване на налягането докато траеше това състояние. Принципно бях спокоен, защото знаех, че това се дължи не на някакъв механичен проблем, а е поради ъпгрейда на кулера, а също така се проявяваше при определен начин на шофиране. Дори не тръгнах да търся точната причина за side effect-a. 

Както стана ясно, миналата седмица боцнахме интейка. Бях очуден, че изобщо успях да усетя какъвто и да било ефект, а именно, че колата се отпуши осезаемо. Това бе положителната част на нещата. Негативната - описаният проблем се задълбочи, в смисъл стана по-осезаем и вече не само на втора, а също на трета и на четвърта. В същия диапазон - 100-200 оборота преди 3000, при горе-долу същите условия. Сега вече бях убеден, че предвид всички ъпгрейди, които многократно променят въздушния поток на колата спрямо стоковото й състояние, неминуемо "си плачат" за някаква оптимизация, защото "нещата" не бачкат в синхрон. Затова започнах да чета по въпроса най-различни материали на най-различни теми, основно свързани с ъпгрейд на кулер, интейк и генерация и работата на турбото. Реално не намерих решение точно на моите симптоми, но от прочетеното стигнах и до извода, че най-вероятно софтуерът на колата не е разработен като да си кооперира с оптимизирания въздушен поток. Също така установих, че из форумите хората често използват погрешно термини като turbo spool, surge, lag, overboost за да диагностицират проблема на питащия ги съфорумник. Както и да е. 

Решението на проблема: колкото и да не ми се иска - смяна на софтуера. APR Stage 2 е discontinued (не зная по каква причина), поради което обърнах поглед към конкуренцията - Revo. И по-конкретно Stage II, който по информация от сайта им, потвърдена от Revo и по мейл, е адекватния спрямо ъпгрейдите на колата софтуер. Ето какви са ориентировъчните параметри, които стейджът дава от гл.т. мощност (изобщо не го правя за това!!!):

Screenshot_20210204-135927.thumb.png.2bc439adb322c781e54a25239123b158.png

 

Това са изискванията за Stage 2:

Screenshot_20210204-140015.thumb.png.430035298ee69775ceb2cfaf6352ba7e.png

 

Малко резюме какво може да се очаква от Stage 2 (ето заради тази част го правя - с надеждата да ми оправи вървежа, в смисъл начинът по който колата работи):

539989472_Screenshot_20210211-2228422.thumb.png.ca9a98c1314fe908266bfe1eb627554b.png

 

Заради притесненията, които имам - да не се окаже слаб съединителят ми, макар и леко ъпгрейдван, аз ще заложа на най-слабия мап на стейджа - нискооктановата карта Ron 95, която позволява колата да се кара и с бензин 95. Не че аз ще карам с такъв. Иначе, има още 3 режима - "сток" (с параметри, близки до заводските), по-високооктанова карта (Ron 97/98), както и 100-октанова (Ron 100), подобна на тази на APR Stage 1, с която сега карам.

587696052_Screenshot_20210211-2229112.thumb.png.91c38cc9f42a2a5c84de01166425d347.png

 

От отговорите на Revo, които не трябва да се взимат за чиста монета, би следвало да нямам проблеми със стейджа...

Screenshot_20210204-140901.thumb.png.8c8c725f720927ad329cacb0631a0042.png

Screenshot_20210205-191259.thumb.png.ee3ab27e7449a63e78cff106dffa8672.png

 

...е, живот и здраве, утре по обяд ще видим каква е работата ?

Screenshot_20210211-222911~2.png

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Revo_logo_black-1.thumb.png.4fbf5baad901c95286cc94e58947209c.png

 

От днес - нова ера. Щастлив собственик съм на Revo Stage 2 !!!

 

Както може би знаете, D-Bros Automotive - VAG Performance Center Sofia е официален представител на Revo за България. Преди седмица някъде се свързах с тях, като паралелно комуникирах и англичаните. Направиха -25% отстъпка като за клиент, който бие шута на софтуера на APR, за да сложи този на Revo. За целта на Revo трябваше да се изпрати фактурата за мапването, издадена от Овърдрайв. 

D-Bros се намират на Ботевградско шосе, като сервизът е много приятен и добре оборудван. Реално нямам впечатления от работата им като сервиз, защото за пръв път ги посещавам по този повод, но от близки мои приятели имам информацията, че момчетата много добре работят. Така изглежда част от сервиза отвън:

1613134895160.thumb.jpg.ae82b1cd33d0ff08872110dcc2360edb.jpg

 

А така изглежда отвътре, в т.ч. приятната наблюдателница, от където може да се хвърля по един поглед върху работата на механиците или човек просто да си чака, гледайки телевизия...

1613134944700.thumb.jpg.c3a727e5a5456734ebe42f2179207781.jpg

PANO_20210212_112254.thumb.jpg.664f05eefc805a989ee832c1f936a4e2.jpg

 

Инсталацията на софтуера продължи 15-20мин. някъде:

149393883_3674740945908481_7131172795718174326_o.thumb.jpg.08860c8cadfb0ab175f7845dd2210ae9.jpg

149719905_3674740942575148_809605454630228788_o.thumb.jpg.c339c870fcef91a887a9022243d90339.jpg

149987089_3674740939241815_4140417556484927277_o.thumb.jpg.bb5811c94e0f0c79d426afe7b96894aa.jpg

 

Както се вижда на една от снимките, избрахме "Mode A" на стейджа, който означава, че е това е най-слабата настройка, като с нея колата може да се кара и с бензин 95. Реално разполагам с всичките опции, защото те са си част от стейджа, т.е. мога да премина и на по-високооктанова карта, ако искам.

След инсталацията излязахме и направихме 3 ръна, за да се проследят през VCDS стойностите. Никакви отклонения! Без детонации. Всички стойности са top. "Strong beton", де' има една приказка! :D

 

А сега личните ми впечатления:

- Колата върви все едно така е излязла от завода, т.е. нищо не загатва за софтуерна намеса тип тунинг. С APR не беше така! Груба сила се усещаше там, та страх да те 'фане :D Може да има значение, че на APR карах със 100-октановата карта...не знам;

- Ускорението е плавно и линейно, без странни пикове, каквито съм изпитвал с APR при определени обстоятелства;

-Няма никакви проблеми, които описах в горния си пост. Стейджът е в унисон с всички ъпгрейди - интейк, кулер и генерация;

- При рънове, на които настъпвах на макс от около 2500 оборота, турбото наду едва до +1.15 бара. Супер сейф ми се вижда :)

 

Човекът с лаптопа в ръка каза: "на база показателите на дебитомера, изчислявам, че колата е 225 к.с.". Попитах го как се правят сметките, а той каза, че си има формула... ОК, колкото толкова! Идеята на интервенцията не бе "силова", а да рафинираме вървежа.

 

Screenshot_20210212-140446.thumb.png.0a8191672498692430840b4079039b46.png

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хем е изчислил че е 225коня хем във фейсбук се хвали че е 245.... интересно :)

 

На гъзомер осезаемо повече ли върви в момента?

Качи я на едно дино :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, audirulzz написа:

Хем е изчислил че е 225коня хем във фейсбук се хвали че е 245.... интересно :)

 

На гъзомер осезаемо повече ли върви в момента?

Качи я на едно дино :)

Не, човекът не се хвали. Посочил е максималните параметри на Стейдж 2, които евентуално се постигат на най-високооктановата карта. Ама какво ти пука какво пишат хората?! Нека си прави бизнеса ;)

Screenshot_20210204-135927.thumb.png.7f076c64320cd0a35086caf5c4e0a3ca.png

 

 

За вървежа все още нямам натрупани впечатления. В последно време много промени направих и вече не зная от кой ъпгрейд какво съм постигнал. Относно диното - не мисля да я меря. Вече не ме вълнуват цифри, а удоволствие от шофирането :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, Stucata написа:

Човекът с лаптопа в ръка каза: "на база показателите на дебитомера, изчислявам, че колата е 225 к.с.". Попитах го как се правят сметките, а той каза, че си има формула...

Най-грубо сметката се прави по показанията на дебитомера. Примерно, ако максмимално отчетената стойност е 180 едининици, то се дели на 0.8 и се получава 225 к.с. Но в това студено време, според мен трябва да си по-близо до 240 к.с. А може и той нещо грешно да е сметнал. Със софтуера на АПР на какво налягане беше като пик и холд?!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, SKODA 105 RS написа:

Със софтуера на АПР на какво налягане беше като пик и холд?!

Не съм гледал много-много. Например когато изследвах ефекта от кулера, при замерването пикна на 1,5.

Относно мощността - честно казано изобщо не ми е от значение. Дали е 225 или е 240к.с., все ми е тая. Най-важното за мен е, че всичко заработи в перфектен синхрон, все едно това са фабричните параметри на автомобила :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дискретно, почти не личи, а между другото плочката е парче метал, а не пластмаса и е с много добра изработка:IMG_20210220_170432.thumb.jpg.c4df3b22f2bb1a74efa21e8e1137e475.jpg

IMG_20210220_170555.thumb.jpg.d49706b1654766e33ec2ebb9ab8c8614.jpg

 

 

...хайде, да има и малко гавра ?

IMG_20210220_161054_746.thumb.jpg.4bc5b95772e29d0b8c9880945893b1c8.jpg

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С уговорката, че Stage 2 на Revo не бе инсталиран с оглед подобряване на "перформанса" от гл.т. на мощност/ускорение, а по съображения за съвместимост с хардуерните промени по колата (кулер, интейк и генерация), но все пак от любопитство замерих ускорение от 100 до 200 (реално е от 80-200км.ч., но предвид някои разминавания в старта, поради трафика днес, меря времето от 100 до 200км.ч.).

APR Stage 1 (100-октанова карта, 100 октана бензин, с генерация и кулер, но още без интейк) - около 17,6-17,7 по хронометър:

 

Revo Stage 2 /Performance Mode A/ (95-октанова карта, 100 октана бензин, с генерация, кулер, интейк) - около 17-17.1 по хронометър:

 

Извод: разликата е 0,5-0,6 сек. При по-малко трафик, щях да натисна още от 70км.ч., което допълнително щеше да подобри малко времето, но както казах - в случая не това е важното. Стейджът има още 2 Performance нива - Performance mode B (RON 98) и С (RON100), като на последния би чукнала 245 к.с., но аз заложих на сигурността :) Безценното подобрение от преминаването към Рево е начинът, по който колата върви - изключително плавно, "ОЕМ like" ускорение.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Stucata написа:

но още без интейк

И без леките джанти, май?! 17 секунди пак е доста прилично време. Важното е да върви еднакво винаги и да доставя удоволствие при круизване. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@SKODA 105 RS, да, вярно...ОЗ-ките... Тъпото е, че не направих замерване с ОЗ-ките когато бях с APR файла и след като сложихме интейка. Подозирам, че със същия хардуер, но с APR софтуера, щях да дам по-добро време отколко сега с Revo st.2 на най-слабата му карта. Но...това са само предположения. За съжаление, при това положение, няма как да преценя дали и колко леките ОЗ-ки допринасят за ускорението. Тъпо, деба!!! Лош пропуск :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Поздрав! ?

1614016132522.thumb.jpg.1eeb137e3ecaa647b341cce875f513a5.jpg

 

2. Най-отговорно заявявам, че тунинговането на автомобила, от гл.т. "силов" тунинг и екстериор, приключи

 

3. Живот и здраве, а и някой друг лев няма да е зле да се намери, Супърбът ще претърпи развитие по отношение неговия интериор. Началото ми се иска да поставя с изкорубването на мега пенсионерския бастун, пардон, скоростен лост и подмяната му с ... нещо не толкова дървено, но в същото време подхождащо на останалите елементи в купето. Принципно има варианти. А защо казвам, че ми се иска? Защото там нещата май не са точно развиваш, сваляш стария, слагаш новия, след което завиваш. Изгледал съм известно количество клипчета по въпроса и съм останал с нагласата, че не е съвсем елементарно.

Следващото нещо, на което може да се каже, че съм му вдигнал мерника е воланът, макар да не съм убеден в това, че 3-лъчевият ми допада кой знае колко повече. Гледал съм 3-лъчеви на VRS-ките и откривам елементи по изработката им, които са ми малко противоречиви (на едно място има застъпване на кожа, което седи леко изпъкнало и там бързо се протрива).

Най-екзотичната част в пъкления ми план е мисълта за смяна на предните седалки с нещо от типа на Audi S-Line.

f1843f0b286ccb1eb9cd18e9e9d12d10.thumb.jpg.fafaf35e82fa94ef9a1b219302bfd66b.jpg

или

DSC03380-600x600.jpg.3981e2060c5498221479abccd131339f.jpg

  

Има и други варианти от типа на Recaro (конкретно серията Ergomed), но там нещата цифрово са плашещи, а трябва да се подменят и шините/водачите и цената на комплекта стъпва над 10 000лв. Случайно сега откривам една оферта на чифт седалки, които са им били изложени в шоурума, с описание на екстрите им, които реално не са малко, а ценичката е най-горе на скрийншота:

Screenshot_2021-02-22-21-22-05-474_com.android.chrome.thumb.jpg.821d0b6abc164427e175e8ed4efd8669.jpg

Screenshot_2021-02-22-21-22-18-060_com.android.chrome.thumb.jpg.eeb6c69bfcfcfc01954d29127cc597aa.jpg

 

Иначе така изглеждат въпросните Рекаро Ергомед, като тук идеята е, че са невероятно комфортни. Сядал съм на такава седалка и тя няма НИЩО общо с тези за оригинално вграждане от гл.т. на комфорт:

ergomed_es.jpg.032fb5fdf52147e6248c24efd4237baa.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.