Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Superb II (Шкодата на Стуцата)


Stucata

Recommended Posts

Преди 1 час, sauber написа:

...

Гуми и спирачки, които не свършват бързо, нали знаеш... :)

И аз да поспамя за спирачки и гуми като стана въпрос. За моите километри на годишна база и стила на каране, по-добре да свършват бързо, защото иначе ще станат на по 100 години и ще има още хляб в тях, а  едва ли ще са толкова ефективни. Ако са твърди накладките, износват повече дисковете, което не е за предпочитане и единственото им предимство е това, че цапат по-малко джантите. А гумите се напукват и стават все по-твърди и съвсем нямат износване. Това са ми лични наблюдения от Бриджстон, Файърстон, Дънлоп и други (произведени за фабрично вграждане най-вече), но може би зависи и от фабриката където са произведени.

Редактирано от ghost_rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неизносващи се гуми - по-малко сцепление. Например ПК6 на Континентал, с който карам, имат пробег близо 30% по-малък от на средностатистическата лятна гума. Срещу това получавам сцепление, каквото не съм виждал през живота си. И е такова, което самата кола (поне моята) не може да надхвърли. 

Твърди накладки - Трудно прецакват диска, но... не спират. Аз съм с доста меки накладки Цимерман, свършват доста бързо, но колата спира много добре. Негативният ефект е, че след автомивка с перфектно почистени джанти, трябват 40-50 км. пробег градско и пак са черни.

Правил съм поредица от 6-7 спирания в рамките на 2-3 минути от 220-230 до 120-130, резки. Спирачките не дават никакви признаци на прегряване или намаляне на спирачният потенциал. 

За да разбере човек какъв стрес е това за дисковете и накладките, ето малко данни със същият модел накладки, но обикновените дискове на Цимерман. Някъде в края на 2018г, външна температура 8 градуса

Абсолютно студени дискове. Тръгване и рязко спиране от 80 кмч.

Температурите се виждат на снимките. Смятай какви са стойноститете при няколко последователни 230 до 130.

20210108_183452.jpg

20210108_183428.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Vladi_a, заради мнения, доста подобни на твоето, ги поръчах (почти) без да се замисля :)

 

@sauber, не, Цимерман не съм ползвал, но порових и за тях и отзивите от високия им клас са положителни. Но добри или лоши, слагам си EBC-то и вероятно това ще бъдат последните спирачки, които слагам на Супърба за идните 3-4 години. Следващите ще са на следващата ми кола, която вероятно пак ще бъде нова или иначе казано следващи спирачки ще се мислят след около 10 години, живот и здраве ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С EBC нямам абсолютно никакъв опит. Даже нямам и косвени впечатления тип "Един приятел каза". Но вярвам, че си ги проучил преди да ги поръчаш :) И вярвам, че ще ръснеш отзив като натрупаш опит с тях :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 7.01.2021 г. at 10:15, audirulzz написа:

Ще се радвам да споделиш за колко време ти изпълниха поръчката.

От поръчване до “в ръцете ми”.

От вчера са тук. Днес си ги прибрах ? Поръчах ги на 06.01 и пристигнаха на 19.01.

 

1611178676123.thumb.jpg.2c40019b6ca92c6f1ec978ac8899d78f.jpg

 

  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много са красиви! А и доставката е бърза. Искам да ги видя на живо, монтирани :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Stucata - ТИ имаш ли странни (нарочно няма да уточня какви, за да не ТЕ подведат) усещания от оригиналните спирачки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mishelle, 01.02 съм при Евгени ;)

@tuningmania, не, никакви ядове не съм имал и нищо, което да се отклонява от перфектна работа и усещане. ОЕМските ми са без забележка. Слагам EBC-то просто за идеята да ъпгрейдна, чок тонек да има :) , а не защото имам каквото и да било против оригиналните.

  • Объркан съм 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Stucata написа:

@Mishelle, 01.02 съм при Евгени ;)

Разбрахме се. Значи от 6 сутринта ще застана пред сервиза, да вардя портала и да те чакам за по пуричка :P

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Дойде ред за ъпгрейд на ъпгрейда :) От 9 инчова медия, минах на 10+ инчова, със следните параметри:

 Андроид 10
CAPACTIVE 1280x720 QLED (Quantum Dot Light Emitting Diodes) Screen with 2.5D arc glasses
CPU: UIS7862 Octa-Core 1.8Ghz.
4G SAMSUNG LPDDR4 RAM Memory
Built In 64GB Inand Flash
Support QLED LCD Screen
Support 4G SIM Card
Built-in Wireless CARPLAY
Mirror Link for Android Mobile+iPhone
1080P HD Video
Picture in Picture Function
Built-In WiFi Module
Amplify IC TDA7851
Radio IC NXP6686
Max External Memory HDD - 500 GB

 

..., но така или иначе, аз само Торк и Уейз ще ползвам, та ъпгрейдът е по-скоро визуален, лично за мен :) 

Ето така изглежда изделието:

1612096088625.thumb.jpg.881e9eedd3924f05bb187d55ae7d079e.jpg

1612096115583.thumb.jpg.974fcc312a842761c450aa58d1ef9c7d.jpg

1612096030735.thumb.jpg.7c0f6ea5f417704f8a20f1208f9046c9.jpg

 

А така изглеждат монтажистът @JORDITO и асистентът (а за снимката благодаря на @tuningmania):

1612095932871.thumb.jpg.2e279e42cbe020ad5d52f55e99d43105.jpg

 

Монтажистът причинява за пореден път това на таблото:1612096156948.thumb.jpg.b8ddf056d6d0f3bf8978c5d416e21ed2.jpg

 

...но всичко е за добро, по дяволите! ;)

1612101377188.thumb.jpg.9bc4e4c6109a9ab711e3f491ac276f2c.jpg

1612101492616.thumb.jpg.0478dad0a26250a4b48379c06416f256.jpg

 

Ето сравнение между новата и л@йното за оригинално вграждане:

1612075086399.thumb.jpg.b15730a4bbca7f726b24a2f9e791276e.jpg

 

А сега няколко снимки, онагледяващи разликата между старата (9") и новата (10+"):

1612073408264.thumb.jpg.2a1a68d60b3b53696bdea30f00555750.jpg

...още една:

1612094935507.thumb.jpg.6aa5166430345a535841d805c77978b0.jpg

...и още една:

1612095225768.thumb.jpg.d118a7adaf92018e9e7f15f618d785be.jpg

 

Жорката вкара в жабката 3 USB-a и модулът за сим картата (към тази медия има такава възможност):

1612101979187.thumb.jpg.92b24b0aa6261dcfecd145ed20833b18.jpg

 

 

Ето как седят "нещата" в "motion picture" ;) :

 

 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре стои. Ъпгрейда опредекено си заслужава. А за монтажния екип - нумер уно :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде моментът за ежегодното обслужване на моя глезльо, а покрай смазочните материали и филтри, посещението на сервиза ъпгрейдна допълнително Супърба. 

Хората по принцип не са фенове на сервизите, което често се дължи на горчив опит от знайни и незнайни "професионалисти". За мен ТРАНСЕКСПЕРТ не е като останалите сервизи. Там се чувствам напълно спокоен за автомобила си, а също така се радвам и на много приятелско отношение. Винаги всичко ми се обяснява, получавам отговори на питанията ми и нещата ми се казват в прав текст. Кеф ми прави да посетя самата сервизна база, да полафим преди, по време и след интервенциите с Евгени, да си изпия кафето на втория етаж, през което време да позяпам образа от камерите на телевизора. Супърбът за първа година вече не е гаранционен, поради което необходимостта от посещението на ЕТ отпада, а ежегодното обслужване директно го премествам в ТРАНСЕКСПЕРТ.  Казвам "ежегодното", защото не е тайна, че дори когато колата беше гаранционна, именно там монтираха усиления съединител и ъпгрейднатия интеркулер. Там обслужвам и колата на бащата, а когото и да съм пратил натам за каквото и да било, недоволни никога не е имало. 

 

Ето как протече днешното ми посещение: 

1. В 08.30ч. най-нетърпеливите вече сме там. Винаги мия колата преди посещение в сервиз, дори само от уважение към хората, които ще работят по нея. Днес не направих изключение, като вчера вечерта я измих, ама пусто сутринта валнал лек дъждец, точно колкото да я омърлям докато стигна до сервиза...

1612194792248.thumb.jpg.d57ddffc9f0868b2678f8e9e6e46bdb7.jpg

 

2. Както вече споменах, настаних се на сепаренцето баш пред телевизора :)1612194866850.thumb.jpg.03c65a3e9e20eef4973699809054a98e.jpg

 

3. Не след дълго, любезните домакини започнаха да подреждат масата :)

1612194952839.thumb.jpg.d1d8d66ae405581e22017398d44043d5.jpg

 

Впрочем, тази година за пръв път минах на 5w40, в случая Motul 8100. Освен, маслен филтър и този на купето, смених и спирачна течност, и горивния филтър.

1612173044823.thumb.jpg.e73f36abc5f0eb78057bd5a7424321d3.jpg

 

4. Първо захванаха спирачната система - смяна на ОЕМ дискове и накладки, с които я изкарах от шоурума преди 6 години (с навъртяни до момента малко над 66000км) и замяната им с дискове и накладки EBC Yellowstuff.

Често дочувам подмятания, че видиш ли като съм си тунинговал колата, значи й топя лагерите от юркане. Ако това беше така, дисковете и накладките щяха наистина да бъдат за смяна. Случаят не е такъв. Пускам снимки, на които грубо може да се прецени в какво състояние е ОЕМския комплект. Ето дисковете, като в ляво се вижда лекото ръбче на преден диск, а при задните ръбчето визуално не е доловимо, а само на допир може да се усети:

1612200140194.thumb.jpg.5417f3469d51a2a3c6f5f8518c29a9dc.jpg

 

Ето и накладките:

1612200255951.thumb.jpg.6833c54fa38fa7b4fc9dd7d85301af13.jpg

 

Минахме и през обсъждането дали да бъде сложена медна грес между главината и диска. За който не е наясно, функцията й е превантивна - да не корозира каналът (маркираната част на снимката) между диска и главината, като по този начин се предотвратява повдигане на диска заради корозията, което от своя страна е предпоставка да се усетят вибрации след време. Аз заложих на гресирането, че иначе ето как изглежда мястото след 6 години:

1517414422_16121951938022.thumb.jpg.aa02cbb902c3d0faa46ab0626bdc52c9.jpg

 

Любопитен момент е сравнението между теглото на 312mm предни и 288mm задни ОЕМ дисковете и афтърмаркет EBC-тата. Имайте предвид, че сравняваме употребявани ОЕМ дискове, от които е паднал част от фрикционния материал и въпреки това предните дискове на EBC са с 1.400кг. по-леки от ОЕМ-ския диск. Unsprung weight reduction, baby ? При задните нещата са "на кантар".

1612195767021.thumb.jpg.0c6892789d25983b7576ea58ade3463b.jpg

 

EBC-тата вече са монтирани - в ляво са задните, в дясно - предните. Много са яки докато са с черната боя :)

1612195578094.thumb.jpg.43f3907d8c90da6e9327773a2a8d9bf1.jpg

 

5. Смяна на ОЕМ gear shifter-а на Супърба (1K0711051M) с такъв от Audi TT (8J0711046D), т.е. ОЕМ тунинг правим в случая. Разликата между двата се състои в позицията на "шиша", на който се нанизва джаджата, която държи жилата - на шифъра от Ауди този колец е с ок.5мм по-близо до центъра:

1612194538287.thumb.jpg.33ebee2a4554a2ec7fdb3db2bb91cfbd.jpg

 

Тук тънкият момент е при пристягането на болта, който захваща шифтъра към селектора на скоростната кутия. Хубаво е да се знаят точните нютони и да се използва динамометричен ключ, че пренатягането може да доведе до скъсване на шиша на селектора или прецакване на резбата му и става оле-мале, в т.ч. и финансово :) По различни клипчета, които гледах в нета (основно за голфове намирах), се споменаваше около 17 н.м., но Евгени повери в системата, където си пише, че нютоните трябва да бъдат 23н.м.:

IMG-e301c9ae799eb5f6c2d0c9a05e135151-V.thumb.jpg.e12ee2c5b410143a9f38195b44302be0.jpg

 

Хубаво е да се сложи малко грес, защото там влиза другата част от сглобката, отговорна за side to side шифтването.

1612201554669.thumb.jpg.63581ba800c18b242023f31a223420fb.jpg

 

Ефектът: ходът "нагоре-надолу" на скоростния лост е скъсен общо с около 7-8мм. Не звучи много, но е достатъчно, за да може да се каже, че е осезаемо. Доволен съм. Пускам две клипчета, от които се вижда какъв е ходът с двата шифтъра:

 

6. Идва палавата част с карбонови Cold Air Intake на HG Motorsport (HFI v2+ версията) в комбинация с конусовиден въздушен филтър на Pipercross

Залавните места отпред са точно където се захваща ОЕМ интейкът (вижда се на лявата снимка), т.е. и ъпгрейднатия директно смуче въздух отвън, а не е просто гъба, мушната в моторния отсек, където има риск от т.нар. "heat soak", сиреч да засмуче топъл въздух, вместо студен. Второто залавно място е малко след въздушната кутия, посредством скоба, която е част от комплекта:

1612201913802.thumb.jpg.3c193bfeba2aeef11350323f46541ee2.jpg

 

Имах удоволствието да присъствам на един много внимателен монтаж:

1612200574190.thumb.jpg.ac7f043b2c323fdb95cc266709b67150.jpg

 

Още когато бях гледал едно клипче за монтажа на същия интейк ми беше направило впечатление как един маркуч - този на радиатора, "увисва" във въздуха. Иначе с ОЕМ-ския интейк това не се получава, защото маркучът минава през една от чупките му. Тук Евгени прояви творчество и посредством свински опашлета и един гумен маншон "прихвана" маркуча, за да не шава :)

 

1612201698786.thumb.jpg.78f85bd758fd5ae36a9e633228a2fd24.jpg 

Ето и монтирания продукт, като на втората снимка (горе в ляво) интейкът е погледнат фронтално и вътре се вижда конусовидния филтър:

1612201019133.thumb.jpg.ea6d82fabdff7f92bdf527ba975e76c9.jpg

 

А сега малко за ефекта от него. Не ми даде това, което очаквах, но май повече се радвам от това, което не очаквах, но той въпреки това ми даде :D Макар да бях наясно, че има риск да не получа това, което целях, реално аз исках ъпгрейда, за да ми докара малко звукови ефекти в купето. За целта обаче си трябва по-голям офлюф :D Все пак, ето какво се чува от него извън колата:

 

А това, което реално получих, за мое учудване е допълнително отпушване във вървежа на колата. Винаги съм бил изключително скептично настроен към такъв тип ъпгрейд тип "спортен филтър", но може би в съчетание с всички други подобрения, които има по колата, интейкът също дава своя принос. Какво се усеща? Първо - повишена отзивчивост на педала на газта; второ - колата започва да наема по-пъргаво в ниските, точно където колата леко стана лагава заради големия кулер (във високите не мога да установя дали и колко точно ми дава); и трето - когато се раздава газ и се изреждат предавки, замислянето след превключването на по-висока скорост вече не мога да го усетя, защото колата започва да пълни, без да тъпче/забива. Заснех един малък фрагмент, като аз се изнанадах как започна да тегли на 4та, но ми се наложи да пусна газта. По-натам ще замеря по-подробно...

 

Повишеният вървеж има обяснение на страницата на HG Motorsport, но като го поръчвах махнах с ръка и си казах "поредния рекламен трик". Тестът е правен с Golf 6 GTI Edition 35, на ок.300к.с. С HFI v2+ версията на интейка (каквато е монтирана и в Супърба) Колата е повишила мощността си с този интейк с цели 22 к.с. и 10 н.м. 

Screenshot_20210201-230013.thumb.png.e459abac8bac9e43d5a482aae321b838.png

Screenshot_20210201-221414.thumb.png.682c2e6b5370b9b07a1e71ae3288ba6c.png

 

Не че има каквото и да било значение в моя слупай, но ето сравнение между теглото на ОЕМ системата и карбоновата:

1612195867564.thumb.jpg.2d44c3632771e805818d788255a5dba0.jpg

 

Утре продължаваме с талянския тонек :)

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, Stucata написа:

EBC-тата вече са монтирани - в ляво са задните, в дясно - предните. Много са яки докато са с черната боя :)

Сега не трябва да натискаш спирачка, за да се запази покритието! ?

 

А относно развъртането, новото масло и 3те кг. надолу от дисковете също дават своето. ?

 

Поздрави за свършеното до момента и чакам с нетърпение най-интересната част от подобренията! ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшен педант. Много ти се радвам на мерака и начина, по който правиш всичко. И аз чакам продължението :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така чаканата смяна на ... джанти ? За пореден, но ПОСЛЕДЕН седми път.

 

Тук историята е следната: Скъпи ли са? Ами, да, скъпи са. Хубаво, ще пестим тогава, децата няма да ядат, но ще ги имаме. Спестихме. Купихме. Това бе лесната част, защото започва трудната, а именно чуденето къде да ги монтираме, защото НИКАК, АМА НИКАК НЕ Е БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ! Аз съм от хората, които искат след като джантите са чисто нови, такива и да си останат след монтажа. Т.е. да няма по тях следи от монтажа - надрани гнезда или бордове, свалена от щангата боя прочее мизерии, водещи такива като мен до масивен инфаркт :) Затова до момента се доверявах на VIP- на Диана, но ако трябва да бъда по-точен, доверявах се на конкретен човек там - Георги Георгиев. Жорката е стар кадър, опитен, работи в Диана от 2001г., а от създаването на ВИП-а през 2010г., той е там. И така до 2020г. Имах подозрения, че е напуснал, защото го нямаше 1-2 пъти когато съм пращал хора при него. Благодарение на Маджо, @masterOne, научих, че въпросният човек е оборудвал  собствен сервиз - "Exclusive Reifen", при това на топ място за тази цел - Самоковско шосе 109, в един прекрасен комплекс, където има БлуПойнт, Вилнер, автокъщи, бургердцийница и т.н. благини (ще дам контакти в темата за читавите сервизи). Маджо ми даде телефона му и уредихме рал'тата :D Оборудването е най-висок клас Корги, в т.ч. безконтактния робот Corghi Artiglio Master Codе за вадене/монтаж на гуми, както и баланс машина :) Сервизът е много чист и подреден, като може да се похвали и с много приятни клиенти и возилата им.

 

Нещата започват по стандартния начин - на подемника, за демонтаж на Борбета, от който останах изключително доволен. Здрави джанти, с прилична боя и лак.

1612270916235.thumb.jpg.e35f27f089b4963d2bf5552093724042.jpg

1612270997900.thumb.jpg.cc70d0b245381439e5bf99e1a25fa41e.jpg

 

Следва важната част - подготовката и монтажът на OZ-ките. 

1612270863809.thumb.jpg.764e1233dfdb536a38a731b0d5c835cb.jpg

 

1612270956366.thumb.jpg.e6a406f6150948a383b765aa0a4fcf10.jpg

 

1612271080909.thumb.jpg.ef0c20c2b3e8424cee11e53a903b0568.jpg

Отново роботът в действие:

 

...на баланс машината. Ето как захваща - не чрез онова металното, дето се навива на резба и надира централния отвор, след което боята на джантите там се надига и корозира. Тук пристигането е чрез гума, която не наранява боята по никакъв начин ;)

1612271235284.thumb.jpg.6545e90c8d6ed4acb693b80167a63594.jpg

 

 

...където излезе, че трябва да закупим съвсем малко противотежести - 25 грама :)

1612275940864.thumb.jpg.a312ec913b8ad3e0bd942cac9a5fe8f6.jpg

 

Междувременно в сервиза цъфна още една шкода, ама 63 AMG. Това имах предвид по-горе - човекът работи толкова добре, че със себе си е взел и клиентите, които са посещавали по-рано ВИП-а. А тази Шкода АМГ дори не се доближава до екзотиките, по които Георги е свикнал да работи. И сега някои ще си кажат "боже, аз какво да правя там?!". Аз бих отговорил: "ще си сменяш гумите и ще бъдеш качествено обслужен". Не се плашете от цените, ние (все още) не караме с 20", 21", 22" джанти ;)

 

PANO_20210202_120447.thumb.jpg.27dad09f794c3353d0ded9a53481a786.jpg

 

 

Айде, стига локуми! Ето ги красотите. Лично аз не очаквах да ми харесат толкова много на колата, но останах приятно изненадан и много доволен. Комбинацията с рязаните EBC-та е брутална :)

1612270588771.thumb.jpg.08410ceb6f9205c06e4fee9370c43ae8.jpg

 

1612270676663.thumb.jpg.d57bef49ca48f70470eb23be8d48478a.jpg

 

1612270626863.thumb.jpg.b2b912cdea38748ac8a036c7d3623ace.jpg

 

1612270520666.thumb.jpg.0f031755951bcb1d32dfd5870626494b.jpg

 

 

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам'чи със здраве, безаварийно, безбордюрно и бездупково да ги караш. Красива джанта си избрал. А като знам и колко мерак седи зад нея, мога само едно просташко, но от сърце "евала" да кажа. Започваш поста с това, че тези джанти ще са последните. А вярваш ли си? Аз май се съмнявам :P

 

Дисковете седят яко. Сега се виждат и открояват повече, което ме радва. Свалил си черното до голяма степен, ама още може :)

 

И не на последно място - давай в белия списък сервиза за смяна на гуми. Такъв тип качествени услуги, за всичко, не само за авто, в последно време са кът. Всичко е на конвейра и се бори за обем клиенти, не за качество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тея джанти са "крем де ла крем". Освен, яко не реши чисто визуално да разнообрази, нооо...едва ли ;)

 

Сега чакаме сверка префи и след с някой, с който преди това е имало замерване :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже всички ще кажат, че джантите са скандал, аз искам да отправя една градивна критика към Стуцата и тя е да вземе най-накрая да боядиса и апаратите, защото е срамота на цялата тази красота в калника, да се озъби тоя не толкова лицеприятен апарат. Ако ще с бронз за печки ги намажи, малко да свежнат поне, че ако колата ти седеше навън, щях да мина някоя вечер да ги намажа ... ??

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да слага едно 4 бутално брембо от алфа 166 и всичко ше е 6 ;) Хващат от 305 до 330мм дискове, така че и с новите ще вАжи хехех

 

https://m.olx.bg/ad/brembo-spirachni-aparati-CID360-ID7XEY5.html

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра работа сте свършили - яко! Само...някак празни ми седят джантите. Не ти се занимава да ги напълниш с диск и джазов апарат май...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zloQQ, Велко, общо взето поприключвам с доработките по тази кола. Стига й толкова :) Нека сега няколко години просто да си покарам неангажиращо :D

@digitalundgrd, аз искам направо Алфа Куатроформаджи, мани ги тия брембота :D

 

@Mishelle, това е краят на бройкането на джанти, защото вече притежавам това, което винаги съм искал. То няма много къде да се катерят по стълбицата. Следващото е forged джанти, примерно на HRE...хммм, нелоша идея ?

 @SKODA 105 RS, тласкаш ме към некви финални щрихи, като цяло. Това го числя към екстериорните доработки, на които никога не им идва времето. Много пъти съм се замислял, но все не съм стигала до там.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.