Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Данъка за стари автомобили


Драганов

Recommended Posts

"Киловат часа"? Явно сме се метнали на Тесла всички.

Между другото, аз лично не съм имал кола, на която в талона да не пише кой Евро стандарт е. Не знам дали това е истина. И да е, предполага се, че няма данни за такъв и колата няма никакъв стандарт.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 127
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    15

  • Izolini

    14

  • lyubcho88

    14

  • johnnie213

    11

Най-много писали в темата

На 11.12.2018 г. at 20:56, Mishelle написа:

Жорка, ама на бай Ставри Жигата има и бензинов резервоар. И като запали на бензин става страшно. Разбира се, теоритично, ако бай Ставри демонтира резервоара, ще отиде ли да узакони срещу ХХХ лева този демонтаж, за да му падне данъка, ако данъка беше на база еко норми? Но дори и бай Ставри да е честен човечец, ясно е, че ако това работи и би било възможно за старите коли, веднага ще се почне нелегално монтиране на резервоарите обратно.

 

Наясно сме всички, че държавата търси възможно най-голям приход. Разбираемо и правилно е от нейна гледна точка. От моята гледна точка здравето е безценно. А ръка за ръка с него върви състоянието на природата, околната среда. В по-малките населени места, като това на бай Ставри, може и да няма значение, но в София, в час пик, можеш да се надрусаш здраво. Ако заложа на здравето, дали пък няма да е по-добре нисък данък за нови коли, висок за стари?

Не прочетох всички коменати, стигнах до този.

Цялата работа е тормоз никой да не си вирва носа. В големите градове, някой ако се огледа би си казал, ми то няма бедни.... Но какво се случва в осъаналите 65 процента от държавата ?! Често ходя по места, на които никой не би отишъл на почивка или разходка и онемявам от мизерията, не за мизерия като мръсотия, а мизеруването на много от хората. Да не говорим за пътища и т.н. и колко откъснати са...

Здравето ?! Ооо, проблема не идва от автомобилите. Автомобилите са просто оправданието на по-големите замърсители сповече пари... Вие знаете ли какъв ад е в Бургас  целогодишно ?! А в София, някой правил ли си е САМ експеримент да замерва ? А някой замислял ли се е че един промишлените заводи и цехове, ТЕЦ, Топлофикация, рафинерия произвеждат два пъти повече замърсяване от колкото всички коли в София да се движат едновременно ?! В Бургас САМО Лукойл произвежда два пъти повече замърсяване от София. И освен Бургас страда половината област. В най-близкото населено място до завода от познати знам, че средната продължителност на живота е около 50 години... Кроношпан е другия основен замърсител и една друга малка рафинерия, друг замърсител е малкия не знам точно ТЕЦ ли е или само Парно, знам че има работещ кумин с яко пушилка... А за варненския звод, никой не казва, че трови цяла Варна. И т.н. и т.н. В Пловдив между другото е доста по-чисто ( учудващо ), но до колкото знам там повечето заводи са превърнати в скалодве фирмени помещения, цехове с производствени бази за неща, които не изискват горене, топене и т.н. А огромна част от някогашните заводи са изоставени и т.н. Работещ комин само на ТЕЦ-а и това мисля че е. в гр. Стамболийски ги трови завода в града например, който си е ВЪВ града, завода за хартия ( не знам как му е името ). Учудващо малък град, но някога е имал доста промишлени заводи о.О . В България проблема с екологията е не толкова от присъствието на коли, защото другите градове ( малките и нечуваните ), да не говорим за селата, нямат такова движение на автомобили. Около България - Гърция, Турция, Румъния имат развита промишленост, тяхните гадории също идват насам  и т.н. Зимата печките с твърдо гориво особено въглища са мега замърсител... Отново тук виждам автомобила, акто оправдание за основен голям замърсител, което ако някой изобщо седне и вземе да калкулира не е така! НО тъй като колата всеки си я ползва, големите мозъжи знаят че могат да ви цедят неуморно..... Ако се мислеше за екологията защо например тока не поевтинее, за да си ползва всеки ел.печка да не сече дърва и т.н. ( едно че повече живи дървета, защото след рязането, почти няма фирми, които да залесяват, ако се реже 30 процента от дървесината, то 1 процент се залесява, а не трябва да е така ).. Тааа така и въглищодобива ще намалее, няма да се тровят хора по мините, по-малко вредни газове, и всичко ще е само на ТОК. Сега ще кажете, че не бихме понесли такова напрежение, напротив.... Ако ''не бихме'' т.е. не можехме да се захраним, защо продаваме електричество извън БГ ?! А защо спряха реактори на АЕЦ ?! В момента продаваме електричество на Румъния и Турция, малко и на Гърция..... Имаме в ИЗЛИШЪК енергиен добив... Ако е по-евтин ще има повече хора да го употребяват, така средствата за дърва ще са същите, но ще ходят за ток.... И тук ще се намалят емисиите с един огромен процент, като така основни замърсители ще останат промишленост и автомобили. Промишлеността е без никакъв контрол, ако се тръгне на реална проверка, нямат филтри, нямат катализатори. Дори рафинериите са с остаряла техника и често дори не се поддържа, ама я има и никой нищо не им казва и не ги проверяват, дали са почиствани, сменени и т.н. системите за пречистване на въздуха. А промишлеността изобщо да не говорим, позлваме си стари заводи, кой има, кой няма пречиствателни системи, няма контрол и на никой не му дреме. Така идва потребителя виновен, щото все някой трябва да е прецакан да плаща........ 

 

А по темата за колите, защо масово всички си продават катализаторите ?! Защото сме богати и така е по-яко и бръмчи повече ли ?! Надали.......

Но пак казва, в БГ основните замърсители са други, не автомобилите, те са на 3-то място, а 2-ро отоплението на въглища и дърва, 1- промишленост. 

 

Никой не го е грижа за екологията... Просто касичка за пари и толкова... А колкото то мръсотия, не се е променила, но намаляха незаконните сметища.

 

Така че, ние понеже сме добрите роби и не виждам постигнат резултат или някой да се е уплашил от протестите, и пак всичко ще си е по старо.... Е, да горивото ЛЕЕЕЕЕКо, ама лееко мръдна. Е, какво това ви удовлетвори ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, sauber написа:

"Киловат часа"? Явно сме се метнали на Тесла всички.

Между другото, аз лично не съм имал кола, на която в талона да не пише кой Евро стандарт е. Не знам дали това е истина. И да е, предполага се, че няма данни за такъв и колата няма никакъв стандарт.

 

На талона може да не пише, важни са спесификациите от производителя, но не мисля това да е фактор за ценообразуване на новия данък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.12.2018 г. at 20:56, Mishelle написа:

Жорка, ама на бай Ставри Жигата има и бензинов резервоар. И като запали на бензин става страшно. Разбира се, теоритично, ако бай Ставри демонтира резервоара, ще отиде ли да узакони срещу ХХХ лева този демонтаж, за да му падне данъка, ако данъка беше на база еко норми? Но дори и бай Ставри да е честен човечец, ясно е, че ако това работи и би било възможно за старите коли, веднага ще се почне нелегално монтиране на резервоарите обратно.

 

Бай Ставри, който е настоящия Дънкан Маклауд /ако зависи от мен, тази мандра я затварям на момента!/ е едно лирично отклонение.

За по-новите автомобили едно АГУ е 1000-1500лв. Едва ли тези хора са си сложили уредби, за да се хвалят на комшиите. А да ги ползват.

Абсолютно подкрепям мнението на Газаджията. автомобилите далеч не са най-големия замърсител. Преди тях има други.

И на мен ми е гадно, като се движа зад стар дизел или такъв с премахнат ДПФ, или такъв, който гори мАсло. Веднага затварям притока на външ. въздух в купето. Най ме кефи да карам след дизел, работещ с препържено олио. Мирише на мекици.

Целулозния завод в гр. Стамболийски смърди отвратително! И е построен в западната част на града. 99% от ветровете са западни. Не знам кой умник го е измислил там. Понякога се усеща и в Пловдив. Минавал съм вечер през циганската махала/кв. Изгрев/ в Пв. Все едно има гъста лондонска мъгла. Горят се всевъзможни боклуци....и въглища, с които няма да е по-различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 59 минути, газаджията написа:

На талона може да не пише, важни са спесификациите от производителя, но не мисля това да е фактор за ценообразуване на новия данък.

 

Евро стандарта  посочен на талона идва като информация от спецификацията на производителя. В КАТ не си го измислят :)

Колкото до това дали е фактор, тези които го обсъждат и ще го прилагат, смятат, че е.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На повечето ни е пределно ясно, че автопарка не е единствен, нито основен замърсител. Имаше замерване в София, в празнични дни, когато "софиянци" си бяха по родните места и трафик нямаше. Въздуха не беше осезаемо по-чист. Но темата е за данъка на нови и стари автомобили, за автомобили, покриващи различни стандарти на емисии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже ми вдигнаха нервите днеска, малко информация с какво се занимавах цял ден.

На мен в талона ми не пише нищо в полето V9. Ето моя талон

sczie8Z.jpg

При регистрацията в КАТ не са въвели ЕВРО нормата на колата "понеже не я пишело в стария талон". Естествено никой не си е направил труда да провери за тая кола, че има EURO3, нито са казали "абе момче колата ти е без евро норма, така я пишеме в талона". Това го разбирам след като платих пълен размер на данъка за 2018, а не -50%.

Питах в данъчното какво да правя и как да докажа, че колата е с EURO3 стандарт, казаха ми ходи при производителя.

Днеска бях до ЕУРАТЕК за уверение. Струва 20лв. Ето какво е то:

ufm43U6.jpg

С него право в общината, попълвам Д Е К Л А Р А Ц И Я по чл. 54, ал. 1  от Закона за местните данъци и такси за притежаван лек автомобил

http://www.nap.bg/document?id=960

преснимах уверението и големия талон на колата и чакам на гишето. Старши инспектора зад гишето погледна бележката и каза, че това не важало, трябвало бележката от производителя да е според бланката от 2014г, като я попитах каква е бланката не можа да ми покаже и отвърна, че не можела да помни текстове от 2014г. Не ми приеха бележката приятели, за общината това не вършело работа. Не били виновни, че от сервиза не са ми дали каквото ми трябва. Таксата вече е платена разбира се.

Сега се чудя къде да подам заявление/оплакване/жалба за дискриминация и отнето правото ми да ползвам данъчно облекчение към служителя отказал да приеме документа за достоверен, както и към началника му.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За евростандарта при стар автомобил трябва да се докаже от съответната компетентна институция.

При наличен работещ катализатор/ДПФ филтър , трябва да се ходи в Технотест/Dekra, да се дават едни пари за да получите съотвения документ за димност , после в Държавна Автомобилна Администрация (май така се казваше) да издадат друг документ да удостоверят валидността на първия (давате други пари) и на края в КАТ давате трети пари за новия талон с попълнена съответната евро норма.

Въпросът е заслужава ли си всички тези гкавоболия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линии ''Хвани си земи си''...... Прецакан си за това ''облекчение'' да кихнеш още доста май... Накрая не знам колко ще те ''облекчи'', докато дойде време да се случи и да ти се изплатят тези разходи, ще си купиш нова :D  :D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка приеха днес уверението в общината, макар да не е по техния template. В КАТ няма да ходя да сменям нищо (по натам ще си го сменя новия собственик, ако трябва).
Иначе ако се чудите защо се занимавам, по принцип обичам всичко да ми е изрядно. Отстъпката от догодина за евро3 ще е по-малка, няма да е 50%, но ако си без категория данъка се вдига още повече. 

Нещата по-горе ги писах с цел да помогна на някой ако реши да прави същата процедура. Не съм само аз ощетен от КАТ като гледам. Помнете, че като ходите за уверение оот производител има template, по който да ви напишат документа. Какъв е обсче не разбрах. Става и ако е различен, но е разправия и късане на нерви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

На този сайт излизат актуалните задължения включително и задълженията за 2019г. към Общината.

 

https://ubbpay.bg/TaxesAndFees.aspx?regId=1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сайта е хипер бъгав и избощо не се разбира дължиш ли нещо, платил ли си нещо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми излиза задължение от 172лв. Предвид, че не плащам за абсолютно нищо друго данъци в тази община и че нямам задължения от 2018г., това означава, че данъка за варела ми е с 50 и повече процента по-нисък. Което не го вярвам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

На мен ми излиза задължение от 172лв. Предвид, че не плащам за абсолютно нищо друго данъци в тази община и че нямам задължения от 2018г., това означава, че данъка за варела ми е с 50 и повече процента по-нисък. Което не го вярвам...

 

Вярвай, толкова е :) Очакваме да измислят някакъв нов начин да си ги връщат обратно, друго няма... 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, shaft написа:

 

Вярвай, толкова е :) Очакваме да измислят някакъв нов начин да си ги връщат обратно, друго няма... 

 

...... е те нали го измислиха - отпадна облекчението за N1. Сега всички Audi-та, BMW-та, Mercedes-и и т.н ще трябва да си плащат "новия" данък, а не 10лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "4е4о" - При мен, в Град София, за 2014 Година Автомобил, 170 Конски Сили, "Евро 5", с "N 1", "Данък МПС" за 2019 Година ми излиза около 130 Лева. Всичко същото но без "N 1" май бил малко над 200 Лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2014г ако водят колата в графа над 5г е 138лв данъка, ако е до 5г включително 212лв. Ето тука може да си сметнете доста точно нещата

http://www.calculator.bg/1/avtomobil_danak.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "lyubcho88" - Август 2014 Година ми е "Superb"-а. В графа "Под 5 Години" трябва да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, shaft написа:

 

Вярвай, толкова е :) Очакваме да измислят някакъв нов начин да си ги връщат обратно, друго няма... 

 

 

Данъка 180 и кусур надолу. БРЕЕЕЕЕЙ! Обещавам ти, че от тия пари, дето току що съ напечелих, ше инвестирам около 10 лева да те черпя бирЪ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кифтьета тря'а... м'чи къ... Тая година и "безплатни винетки" раздаваха, и намалени данъци, нещо не е много на хубаво... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, shaft написа:

И кифтьета тря'а... м'чи къ... Тая година и "безплатни винетки" раздаваха, и намалени данъци, нещо не е много на хубаво... 

Дааа. Избори ще има 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, legaltk написа:

Дааа. Избори ще има 

 

То май на масовият гласоподавател е по-скоро завишен данъка. Макар и с 10-20 лева само. Като туриш, че ГОто скочи, повечето хора са към 100 кинта вътре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.