Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

Levcho

AGM акумулатори - коментари за измерени ниски енергии.

Recommended Posts

Levcho

Колеги здравейте. Честита нова визия на форума. 😎

Оригинал акумулатор на Октавия'та ми е VARTA 68Ah тип AGM. (6 годишен акумулатор, колата я карам доста рядко)

Значи, понякога измервам енергия от рода на 11.25V-11.50V без завъртян ключ. Последователно колата заработва по лениво и със закъснение.

 

Въпрос ; Дали мога да разчитам все още на този AGM акумулатор? Набрах информация че тези видове акумулатори свършвали без никакви симптоми на "много слаб акумулатор" и правели сюрпризи на собственниците на мпс. А пък по разни интернет сайтове пише че АГМ акумулатори били по надеждни и дълготрайни, били по устойчиви на дълбоко изтощаване.

Някой да е имал практика с този тип акумулатори? Дали да се тревожа че ще получа сюрприз?

Благодаря за коментарите.

 

* Закупих зарядно Black Decker BDV090, ще зареждам тази събота, но все пак искам да знам "истината" с която мога да се срещна.

** Из форума има разни теми за акумулатори, но не намерих конкретно за АГМ акумулатор.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Typi_taratajki

Какъвто и да е акумулатора, след 6 години употреба може да те изостави във всеки момент. AGM имат някои по добри параметри, но и те имат подвидове. Можеш да идеш да ти го замерят някъде, за да имаш няккава представа, за състоянието му. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Levcho
преди 3 минути, Typi_taratajki написа:

Какъвто и да е акумулатора, след 6 години употреба може да те изостави във всеки момент. AGM имат някои по добри параметри, но и те имат подвидове. Можеш да идеш да ти го замерят някъде, за да имаш няккава представа, за състоянието му. 

 

Благодаря за коментара.

А какво имаш в предвип под "замерване" ? Доколкото видях акумулатора е запечатан.т.е. не е изгоден за поддръжка.

Акумулатора го меря със уред и ми показва 11.50 волта. Има ли някакъв друг начин на мерене за да се разбере дали има още живот?

Ако има някакъв метод за мерене моля да споделиш. Боравя с волтметри.

Има майстори които може би ще ми кажат че акумулатора трябва да се подмени веднага с надежда да си купя нов от него.....и точно такива майстори ги уцелвам аз доста често. 😀

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
PRR

На акумулаторите освен заряд се мери и "пусков ток" със специални клещи. 

Но 11.5 волта е безкрайно ниско. Трябва да е поне 13.2. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
DoH_KuXoT

Моя AGM умря за една седмица. Не се пускаше старт/стоп-а , една сутрин запали по - лениво, замерир при палене падаше на 9 волта. На следващия ден поръчах нов , докато дойде след 2 дни на поредното палене не успя и ме остави на пътя. Обърни му внимание колко пада при самото развъртане при палене. Ако е под 10 волта  вкофата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Levcho
преди 49 минути, DoH_KuXoT написа:

Моя AGM умря за една седмица. Не се пускаше старт/стоп-а , една сутрин запали по - лениво, замерир при палене падаше на 9 волта. На следващия ден поръчах нов , докато дойде след 2 дни на поредното палене не успя и ме остави на пътя. Обърни му внимание колко пада при самото развъртане при палене. Ако е под 10 волта  вкофата... 

Благодаря за коментара,

А помниш ли на колко години беше акумулатора? Само за инфо.

Моя ще го измеря при старт....

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shotik

Няма да загубиш ,ако направиш един опит -

на необслужваемите няма капачка  за доливане на вода, махни лепенката  и ще  се видят леки вдлъбвания над шестте  клетки.

Отбележи средата и  със свредло  Ф 10 мм пробий навсякъде по един отвор.

Вземи прозрачна тръбичка от химикалка, на която изваждаш пълнителя и капачката , потопваш през отвора и затискаш  с пръст. Трябва от вакуума да се е задържал електролит. Ако няма , през отвора  внимтрелно  със спринцовка наливаш дестилирана вода , поне 20мм  ниво да стане. Проверяваш и другите и повтаряш доливането,където  е нужно. 

След това правиш едно хубаво зареждане  със  зарядно .

Отворите запушваш  с пластилин или някаква пластична маса/ баукит/ , за да не се излива електролит и 

след тази процедура измий горната част с вода  с разтворена сода бикарбонат , за неутрализиране и подсуши.

Залепи лепенката  при суха горна част на акумулатора. Може и  с тиксо. 

Аз това го правих миналия месец на пет годишен акумулатор и за сега се държи по - добре  ,от преди. Имаше клетки  с намален електролит.

 

ето и подобен клип     , но тук имат  и ареометър , с който измерват и гъстотата  на електролита 

 

 

Редактирано от shotik

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
venll

Това не важи за агм акумулаторите. Иди да ти замерят пусковия ток и ако има нужда го остави да го заредят. Има тънкости при зареждане на тези акумулатори. Поне така твърди приятел, който продава акута.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Typi_taratajki

Ами мерят ги с една джаджа, дето и казват "вилка" :) Едно голямо съпротивление, дето става червено, като го опрат на двата полюса, и мерят колко ампера дава акумулатора. Аз съм ходил при едни пичове на Сточна гара. И аз мисля, че под 12.5v не е добре. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Уреда се нарича "товарна вилка". Измерването е във волт. Измерва се пада на напрежение на акумулатора под товар./имитира се консумация на стартера/Товара се имитира от товарно съпротивление.

Лека корекция на горния пост и малко пояснения😉.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Typi_taratajki

Явно "вилката" дето аз съм виждал е някаква по модерна, защото имаше два реда на дисплея :) На единият бяха волтовете, които падаха при измерванеро. На втория пишеше колко ампера са протекли през съпротивлението. Но това са детайли. Като цяло, ако акумулатора е пътник, ще има голям пад на напрежението :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L
преди 11 минути, Typi_taratajki написа:

... Като цяло, ако акумулатора е пътник, ще има голям пад на напрежението :)

 

Точно! Важното е колко ще покаже волтмера на вилката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Levcho
Преди 5 часа, shotik написа:

Няма да загубиш ,ако направиш един опит -

на необслужваемите няма капачка  за доливане на вода, махни лепенката  и ще  се видят леки вдлъбвания над шестте  клетки.

Отбележи средата и  със свредло  Ф 10 мм пробий навсякъде по един отвор.

Вземи прозрачна тръбичка от химикалка, на която изваждаш пълнителя и капачката , потопваш през отвора и затискаш  с пръст. Трябва от вакуума да се е задържал електролит. Ако няма , през отвора  внимтрелно  със спринцовка наливаш дестилирана вода , поне 20мм  ниво да стане. Проверяваш и другите и повтаряш доливането,където  е нужно. 

След това правиш едно хубаво зареждане  със  зарядно .

Отворите запушваш  с пластилин или някаква пластична маса/ баукит/ , за да не се излива електролит и 

след тази процедура измий горната част с вода  с разтворена сода бикарбонат , за неутрализиране и подсуши.

Залепи лепенката  при суха горна част на акумулатора. Може и  с тиксо. 

Аз това го правих миналия месец на пет годишен акумулатор и за сега се държи по - добре  ,от преди. Имаше клетки  с намален електролит.

 

ето и подобен клип     , но тук имат  и ареометър , с който измерват и гъстотата  на електролита 

 

 

 

Приятелю благодаря за отделения труд за обяснение.

Но нямам условия и време за всички тези процедури. Живея в апартамент и гаража е общ, в гаража няма контакт с енергия.... калпава работа. Ще се пробвам със зареждане.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Levcho

@venll, @Typi_taratajkİ, @PRR, @DoH_KuXoT, @joro-120L

Благодаря за коментарите. Утре ще измеря тока по време на старт и ще зареждам с уреда който пристигна днес. Научих нещо ново. Акумулатора се зареждал без да се изкарва от мрежата на автомобила, значи не махаш захранващите кабели. Уреда има захранваща букса която се включва към запалката и от там зарежда акумулатора. И това го виждам сефте и съм доста учуден.

Редактирано от Levcho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Според мен пада на напрежението при стартиране не е толкова проблемно , защото системата Старт/Стоп е със заводски зададено минимално напрежение от 7.86 В т.е. дори и при това напрежение колата би трябвало да запали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
PRR

@Levcho, на не всички коли е възможно зареждането на акумулатора през запалката. На октавията не ставаше, защото след около 30min прекъсваше запалката, а и ми беше по-удобно да вдигна капака и да си заредя директно на клемите. На нивата грижи нямам да зареждам през запалката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Levcho

След около 8 часово зареждане, уреда съобщи че акумуалтора е готов.т.е се е заредил изцяло.

Но пак усещам нещо гнило. Защото уреда зарежда с 1.2Ампера и би трябвало периода на зареждане да е по дълъг.

И сравнително бързо процента в maxidot екрана спадна до 70%.

Един приятел ми разясни че при такива случаи е било нужно зареждане с по висока енергия и напрежение, от рода на 16 волта и 4-5 ампера.

Май ще се наемам пак с други грижи. 😐

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tuningmania

До "Levcho" - До колкото знам зареждането с по-силен Ток вреди на "AGM" акумулаторите..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

и не само. На всички вреди. Максималния заряден ток трябва да бъде 1/10та от капацитета на акумулатора. 60А/ч. - 6А.

С по-нисък ампераж не е проблем, но изисква повече време за зареждане.

 

Преди 9 часа, Levcho написа:

След около 8 часово зареждане, уреда съобщи че акумуалтора е готов.т.е се е заредил изцяло.

 

Като се зареди го замери под товар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Typi_taratajki

Да беше човек, айде и куче да е, да го "реанимираш" :) Акумулатор е, на 6 години. Ако искаш да му се доверяваш на 100% го сменяш и си спокоен. Тоя колкото и да го мъчиш, я изкара следващото лято, я не. Това е реалността с потребителските стоки :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Levcho
Преди 9 часа, Typi_taratajki написа:

Да беше човек, айде и куче да е, да го "реанимираш" :) Акумулатор е, на 6 години. Ако искаш да му се доверяваш на 100% го сменяш и си спокоен. Тоя колкото и да го мъчиш, я изкара следващото лято, я не. Това е реалността с потребителските стоки :)

 

Тоя акумулатор искам да го "изцедя" преди да издъхне. 😀😎

 

Приятелю благодаря за коментара ти. 🤠

Доколкото се информираx, АГМ акумулаторите били с три пъти по висока циклична устойчивост и плюс това колата не я карам много, и да купя нов акумулатор, няма да се зарежда често и ще попадне в същото положение на 3-тата година. Значи, засега не ми се дават 300 лева напразно. 😉

Мисля че при такива обстоятелства всеки ще разсъждава така. Когато нямам нужда и не карам колата, ще изтърпя да го зареждам поне един път на месец.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
DoH_KuXoT
На 30.11.2018 г. at 17:16, Levcho написа:

Благодаря за коментара,

А помниш ли на колко години беше акумулатора? Само за инфо.

Моя ще го измеря при старт....

 

 не мога да кажа, карам колата от година , иначе е 2011 година , но едва ли това е първия акумулатор, защото и номера му беше като за голф 5 , Ако си с AGM вземи AGM за да ти работи float charging-a . При старт стоп системите освен от гасене на двг при спряло състояние се пести гориво и с променливо зареждане. При натоварен ДВГ и липса на нужда от зареждане, волтажа пада до под 12в , и разтоварва ДВГ, при задействане на спирачка и ППХ работи на 14.8 и като цяло е доста хубаво да имаш точния AGM акумулатор, с микропроцесор , който си "говори" с can gateway и прави нещата интелигентно. При мен има и ел отоплител на въздуха в купето и докато дой е задействан не сваля напрежението, общо взето следи доста параметри, за да е всичко правилно. Аз поръчах АГМ и докато дойде карах 2 дни с обикновен 74 аН и забелязах повишен разход , понеже пътувам по идентичен маршрут всекидневно и даже си правя състезания със себе си за разход и знам точно колко мога да постогна, с обикновения акумулатор имах почти литър отклонение от показанията на борда, също така зареждането наблюдавано с елм327 и Torque pro не падна под 14.7-14.8в 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lyubcho88

Ето малко инфо какво е и за какво е добре да се ползва AGM акумулатор. Пък всеки да си прецени дали му трябва

(мнението не е авторско, а взето на заем от друг форум!!!)

 

Цитат

Здравейте, понеже с това се занимавам доста години вече, искам да споделя каква е разликата между оловно-киселинните и AGM батериите и защо не е грешка, че колегата си е купил оловно-киселинна батерия за колата. Първото предимство на AGM батериите е, че между плочите има стъклени влакна, в които електролита, добавен при производствения процес на батерията попива и се задържа така, че дори да обърнем акумулатора с главата надолу (Технологията е измислена първо за авиацията, особено военната, където пилотите често се движат в различна от хоризонтала позиция), той ще продължи да работи без проблеми, за разлика от оловно-киселинния, при който дори наклон с малко над 45 градуса може да причини изтичане на течността, което да доведе до съкращаване живота на акумулатора. Ето защо AGM-а е подходящ за кросови и пистови мотори, АТВ-та и офроуд автомобили. Второто предимство е, че при механични повреди по кутията (спукване, пробиване по някаква причина), а дори да отрежем дъното на AGM акумулатора, ако не са засегнати плочите му, той отново ще продължи да работи, понеже течността се запазва в стъклените нишки и не се губи, докато при оловно-киселинния тя ще изтече и акумулатора ще спре да работи. Третото предимство е ниското вътрешно съпротивление и високия стартов ток, който се постига с тази технология, без да се намаля дълготрайния период на експлоатация. И четвъртото по ред, но може би първо по значимост предимство е, че търпи на много повече цикли на разреждане и зареждане от оловно-киселинната батерия. Това му предимство го прави много по подходящ за автомобили със старт-стоп системи, които днес на 100 светофара трябва да стартират двигателя 100 пъти. Оловно-киселинния би издържал много по-кратко на такова разреждане.

 

Недостатъците: Първото всички го знаем - цената Второто е, че поради същите стъклени влакна и попития в тях електролит е много капризен от към зареждане. Ако по някаква причина се стигне до дълбоко разреждане на акумулатора и се налага да се зарежда със зарядно устройство, то трябва може да се регулира за да не превишава определени стойности и температури, защото тръгне ли да се изпарява течността, връщане обратно няма. AGM акумулатора трябва да се зарежда много бавно - 40 до 50 пъти по бавно от оловно-киселинния - при дълбоко разреждане дори няколко денонощия.

 

Да обобщим. AGM акумулатора има предимства, но когато е поставен в среда, която го изисква. Ако няма големи вибрации, наклони или удари, ако автомобила няма старт-стоп система, в който AGM-а да покаже силните си страни, то той се превръща в един скъп и капризен обикновен акумулатор с малко по-висок стартов ток, от който автомобила може и да не се нуждае въобще. Ако на един автомобил са нужни 600А за да запали в студена сутрин, дали имаш 830А колкото предлага по етикет Варта силвър 100АЧ, или 950А, колкото са задали на AGM 105АЧ на същата марка няма никакво значение.

 

Редактирано от lyubcho88

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Levcho

@DoH_KuXoT @lyubcho88 Благодарско за коментерите. 😉

Все още не мога да разбера дали този акумулатор има намерение да ме оставя. 😀 Или му е такъв характера и аз не съм го забелязал досега.

Специално за интервал зареждане и разреждане и минимален волтаж не намерих информация. Ще го видим със практика.

Преди 7 дена го заредих със зарядно. На 6-тия ден ми показа 11.80 волта.

Преди ден имах пробег около 420km. След пробега имах 12.40волта, вчера имах 12.22 волта, а тази вечер 12.12 волта.

Да видим дали ще изкара тази зима с минимален пробег. Това ще е практика за мене и измъчение за акумулатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
DoH_KuXoT

какво стана, имаше доста ниски температури тия дни, има ли драми с акумулатора ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×