Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DIY Смяна на спирачна течност - сами


Recommended Posts

Здравейте. Тия дни взех една писалка дето мери количество вода в спирачна течност. Работи на принципа на мерене на електропроводимост в течности, като за целите на нашето измерване стойности около или под 1-2% са приемливи, а такива от 3-4% нагоре налагат смяна.

 

Ето какво представлява уреда

https://www.aliexpress.com/item/Car-Brake-Fluid-Tester-Car-Diagnostic-Tools-5-Leds-Brake-Fluid-Testing-Tools/32804371260.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d85ZstL

 

A8Ny8ow.jpg

 

При мен в казанчето светнаха всички светодиоди, което значи, че влагата е над 4% и трябва смяна. Искам да я направя сам, но т.к. ми е за първи път, изникват няколко въпроса. Ще опиша как възнамерявам да я направя и моля, ако някой правил тая процедура сам, без сервиз, пред блока, да даде мнение дали пропускам нещо.

  • Свалям задна дясна гума и от пробката с маркуче ще отвеждам старата течност в стъклен буркан.
  • Отвивам отпред капачката на разширителния съд и втория човек с мен почва да напомпва 1-2-3пъти, като последия задържа в края докато аз отвивам гайката за обезвъздушаване и старата течност излиза.
  • Най-рисково остава следенето на казанчето да не остане без течност. Трябва да изчакам малко преди да изтече цялата стара течност и тогава наливам новата, за да не се смесва старата с новата, понеже тя вече има влага, а целта е да остане само нова течност. Доливам догоре и продължавам да изпомпвам задно дясно колело.
  • Предполагам ще усетя някак кога новата тестност е изместила изцяло старата? Скоро обезвъздушавах точно това колело и имаше и утайка... Течността е леко жълтеникава и тъмна, докато новата е почти прозрачна. Въпреки, че на практика вече един път съм сменял почти цялото количество в казанчето преди 2месеца при смяната на спирачни цилиндри, писалката даде, че има прекоремрно количество влага. Помпата дали върти количеството в казанчето с това в останалата система? За протокола премерих и нова течност с писалката и там светодиода беше на стойност >1%.
  • Като разбера, че вече нова течност излиза от пробката сглобявам всичко и се местя на задно ляво колело.
  • После предно дясно и накрая предно ляво.

Бая помпане на педала ще падне няма как. Не знам колко количество спирачна течност да осигура. Къде мога да проверя това? Някой правил вече тая процедура може ли да сподели какво време отнема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, за 20лв за труд трябва да си много ентусиазиран да го направиш сам за няколко часа, и обезвъздушавания и ала-бала, накрая завършваш със съмнителен краен резултат... :)  20лв с машина за 20 минути и си караш спокойно. :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 със Бат Шафта. Тва си е филм, иска си подемник или яко гъзене. Демек без подемник не е вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених моята спирачна течност точно по описания метод от колегата.Става много бавно и хамалогията е голяма.С машина става бързо,но има вероятност от спукване на казанчето...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених моята спирачна течност точно по описания метод от колегата.Става много бавно и хамалогията е голяма.С машина става бързо,но има вероятност от спукване на казанчето...

Зависи кой го прави... Сменял съм с машина по този начин и му нямаше нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зависи кой го прави, а каква е колата. Примерно пассат б5 почти всяка пука казанчето като го надуят. Иначе, да, това е правилният начин. Зверска хамалогия за нищо е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Тия дни взех една писалка дето мери количество вода в спирачна течност. Работи на принципа на мерене на електропроводимост в течности, като за целите на нашето измерване стойности около или под 1-2% са приемливи, а такива от 3-4% нагоре налагат смяна.

 

Ето какво представлява уреда

https://www.aliexpress.com/item/Car-Brake-Fluid-Tester-Car-Diagnostic-Tools-5-Leds-Brake-Fluid-Testing-Tools/32804371260.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d85ZstL

 

A8Ny8ow.jpg

 

При мен в казанчето светнаха всички светодиоди, което значи, че влагата е над 4% и трябва смяна. Искам да я направя сам, но т.к. ми е за първи път, изникват няколко въпроса. Ще опиша как възнамерявам да я направя и моля, ако някой правил тая процедура сам, без сервиз, пред блока, да даде мнение дали пропускам нещо.

  • Свалям задна дясна гума и от пробката с маркуче ще отвеждам старата течност в стъклен буркан.
  • Отвивам отпред капачката на разширителния съд и втория човек с мен почва да напомпва 1-2-3пъти, като последия задържа в края докато аз отвивам гайката за обезвъздушаване и старата течност излиза.
  • Най-рисково остава следенето на казанчето да не остане без течност. Трябва да изчакам малко преди да изтече цялата стара течност и тогава наливам новата, за да не се смесва старата с новата, понеже тя вече има влага, а целта е да остане само нова течност. Доливам догоре и продължавам да изпомпвам задно дясно колело.
  • Предполагам ще усетя някак кога новата тестност е изместила изцяло старата? Скоро обезвъздушавах точно това колело и имаше и утайка... Течността е леко жълтеникава и тъмна, докато новата е почти прозрачна. Въпреки, че на практика вече един път съм сменял почти цялото количество в казанчето преди 2месеца при смяната на спирачни цилиндри, писалката даде, че има прекоремрно количество влага. Помпата дали върти количеството в казанчето с това в останалата система? За протокола премерих и нова течност с писалката и там светодиода беше на стойност >1%.
  • Като разбера, че вече нова течност излиза от пробката сглобявам всичко и се местя на задно ляво колело.
  • После предно дясно и накрая предно ляво.
Бая помпане на педала ще падне няма как. Не знам колко количество спирачна течност да осигура. Къде мога да проверя това? Някой правил вече тая процедура може ли да сподели какво време отнема?
Защо не пробваш с вакуум помпа?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предвид нещатата, които има като инструментариум и машини, силно ще се изненадам ако няма.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, сменял ми я е точно той. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

  • Свалям задна дясна гума и от пробката с маркуче ще отвеждам старата течност в стъклен буркан.
  • ....

 

Това е процедурата, но си изпуснал първо да изтеглиш старата спирачна течност от казанчето, да го напълниш и след това по стъпките. Задължително на 4-5 източвания се поглежда нивото за да не засмуче въздух, че след това е драма. Като цяло процедурата не би трябвало да ти отнеме повече от час, час и половина. Правил съм я и сам, но сега предпочитам да отида в сервиз, където за 30мин приключват. 

Между другото не ти трябва дори уред. Просто на всеки две години сменяш, а не чакаш да стигне до Х процента. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, че ми напомни. :) Взех спринцовка 20мл и изсмуках първо съдържанието в казанчето. На спринцовката бях сложил силиконово маркуче, от тия сините дето са за вакуум. Дълго е около 15см, че да е по-удобно. После с него по-лесно се смуче и от шишенцето с новата течност, която се пълни в казанчето.

 

Цялата процедура отне 1:20мин, бяхме двама, без да бързаме, но и без да се туткаме. Казанчето остана почти празно, като после побра 200мл течност до капачката. За по-лесно намуших маркучето на пробката за обезвъздушаване, а от другия му край беше спринцовката. 3х3 напомпвания стигат за да се напълни - 20мл. Преди да приключа със всяко колело последната спринзовка я мерих с писалката докато покаже, че влагата е под 1% и така бях сигурен, че всичко от старата е изтекло. Системата при Октавия 1 ALH 90 коня събира 600мл. Аз общо източих 900мл течност, като част от нея разбира се е била от новата. Взех на Brembo 1L, излезна ми 6лв с отстъпката.

 

Няма нищо трудно, нито е хамалогия, нито е мега бавно, като знам как хората си сменят дори ангренаж и ролки пред блока :D Голяма мътилка излезна от системата, течността беше насително жълта, а новата съвсем бледа.

 

Поздрави на всички, които са решили да си помогнат сами. :)

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Намерих един tool, с който няма да ми трябва втори човек да помпа спирачката и би трябвало смяната да става много по-лесно.

 

VicTsing Car Auto Hand Held Vacuum Pump 2 in 1 Brake Fluid Bleeder Auto Oil Change Pump Tool Kits Pressure Vacuum Gauge

https://www.aliexpress.com/item/VicTsing-Car-Auto-Hand-Held-Vacuum-Pump-2-in-1-Brake-Fluid-Bleeder-Auto-Oil-Change/32953325355.html?spm=2114.search0104.3.1.66894390Pfs5mb&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_7_10065_10130_10068_10547_319_317_10545_10696_10084_453_454_10083_10618_10307_10821_537_10302_536_10902_10059_10884_10887_321_322_10103,searchweb201603_60,ppcSwitch_0&algo_expid=0b2d3601-2372-4510-9a0d-484415ed6222-0&algo_pvid=0b2d3601-2372-4510-9a0d-484415ed6222&transAbTest=ae803_5

K1YO6Ne.jpg

 

Eто и две клипчета как става

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

И аз да дам 5стотинки :)

При мен смяната на спирачната течност струва 140Евро в кварталния сервиз и близо 240 Евро в Шкода... затова сам си я направих.

1.6тди 2014, ръчни скорости.

Има малко значение дали е с ръчни или автоматични. Ползвах сервизното ръководство и стъпките посочени там, работех сам, макар че 2 човек е много полезен на педала.

Ако процедираш само по колелата е ок, но забравяш съединителя при ръни скорости, който мисля че се натоварва доста повече пъти (натискане) от спираките а там има две помпи които искат хубава течност за дълъг живот. Ако е автоматик - само колелата се прокарват.

Като започнах да източвам от съединителя излезе най-черната течност. Там се източва 105 мл според ръководството по спомен. После продължих с колелата...

Самотек нестава, но с помпане на педала и отвиване/завиване на пробките работи добре. Важно е задният мост да не е повдигнад за да е отворено кантарчето и към двете колела. Иначе е доста по-тегаво, т.е. неизползвай крик да вдигаш задно колело. Малко се гърбиш но пък става. За предните може би ще е ок да ползваш крик.

Ползвах прозрачен маркуч и стъклено бурканче - класика, докато непотече прясната течност. Мился че изискваше около 1.2л за ръчни скорости, пише точно колко в ръководството, там пише и от кое колелело колко се източва. Моят опит показа,че  на практика и описанието от шкода си съвпадат много точно за източеното количество течност.

 

Редактирано от mag_kiril
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "mag_kiril" - Мерси за Информацията, Колега..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен смяната на спирачна течност в ЕТ ми излезе общо 59 лв, 22 лв за течността и 37 лв за труд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Мисля че най-бързия начин за смяна е следния : Сваля се предна лява гума (от към шофьора) . Пробката на спирачния апарат е най-близо до спирачната помпа . На нея се надява подходящо маркуче и бутилка за събиране. С 50кубика спринцовка и малко маркуче се изпомпва старата течност от казанчето. Ако се внимава излиза около 300 грама зелена течност. След това се долива до горе свежа течност, не се затваря капачката и бързо се напомпва педала на спирачката , като се охлабва пробката. Старата зелена течност тече в бутилката  , докато не смени цвета си с бистра. Затяга се пробката и се обезвъздушава. Не влиза въздух, защото надянатото маркуче е потопено в бутилката и засмуква стара течност, а не въздух. Това е. Общо около 400 грама спирачна течност се подменя което с VAG консуматив  прави 9 лева разходи и 20 минути занимавка. По тръбичките остава  още малко стар течност, но тя много бързо се смесва с новата. Кофти е че в спирачните апарати (цилиндрите) остава една гадна прегрята боза, но нея може да я подмениш само с разглобяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на класиката - изсмуквам от казанчето и наливам нова течност , след което започвам от най-далечното колело да източвам течността , докато не потече бистра течност и така на всяко колело. За цялата операция (ако няма проблемни пробки) ти трябва един човек да помпи на педала и около час свободно време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се направи само на едно колело, почти нищо не е направено...

Влагата от останалата спирачна течност в останалите кръгове скоро ще се абсорбира навсякъде по системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.