Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Какво масло да сложа на шкода суперб 2.8 /193 к.с.


freesoy

Recommended Posts

Здравей те колеги имам един много кофти казус. В момента съм с моторно масло Total 5w40 и направо се стряскам имам чувството че на 1000км.гори около 0.4-0.5l като карам повече извънгтадско. Седнах вчера и прочетох в книжката че са слагали и пише да се слага VW 503.00 Longlife до колкото знам това отговаря на 5w30. Не знам какво да правя следя маслото постоянно нещо не ми се струва много добре, мислех че изтича от някъде но няма капка никъде, от зад никакъв пушек не излиза на студено и на топло даже и при фурсиране. Сменил съм гарнитура та на капака на клапаните защото пълнеше по 5 гр. в свещите. Като е взех от Германия карах един месец с старото масло и не го бараше не мога да разбера какво се случва моля помагайте. . . . . П.С.В книжката за експлатация пише че е възможно разхода да достигне до 0.5l./1000km.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мотор харчи масло. С увеличаването на пробега си - още по.

Аз карам с 5W40 и според зависи дали е било по-скоро градско или извън, може да го докара до 600 грама на 1000 км. Август правих доста прецизна засечка - 2000 км. - 200 грама, но 1900 км. от тях бяха извън града.

Също както и при теб, течове няма, пушеци и каквито и да е други симптоми - също. Имам познат с Пасат с този мотор, при него е същото дередже :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо време смени марката на маслото. Пробвай с Мотул или Бизол от доказан дилър. Ако няма промяна, работата отива към отваряне на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменил съм гарнитура та на капака на клапаните защото пълнеше по 5 гр. в свещите.

Докато е текла гарнитурата имаше ли някакви симптоми на лоша работа на мотора?

Повече ли масло губеше? И след като я смени, спря ли да пълни свещите?

Питам защото при мен тече само при 1-ви цилиндър. (Извинявайте за отклонението)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, при теб хавата е друга. Нашите гарнитури течат, защото моторите са V-та и са перманентно накиснати до уши в масло. При теб и да има нещо сходно като проблем, ситуацията вероятно е тотално различна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки от сервизната книжка -> https://photos.google.com/photo/AF1QipMOhixrhywQOEpxV41iX5Qbd1o-3MY7xPophmEE

https://photos.google.com/photo/AF1QipOM7Zvh_MfyNrTmOUqN_msEkRfMoZ6XDvU-HPBS

На другите страници ясно се вижда,че смяната на масло е правена около 25 000/30 000 км.Ползва ли са масло Longlife но не пише какво е било.

Мисля да опитам с маслата на VAG 5w30 или 5w40.Преди да взема шкодата имах една италианска баба яга(ланчия капа) и при нея за една смяна на маслото съм наливал около 200 гр. и сега с този разход ми се вижда странно малко.Не мисля че трябва да се отваря мотора след като производителя го е описал в инструкцията за експлатация.В момента колата работи много добре,мотора си мърка няма течове нито пушене отзад гледал съм всичко много обстойно,а и ходих на майстор на няколко мнения даже ми казаха че мотора си похапва масло.Моля ако някой може да ми препоръча от къде да взема масло,на италиянката преди си взимах от Ratola маслата на Signum и бях много доволен.За шкодата съм още много бос по въпроса .Всякакви съвети ще са ми от полза,Благодаря много предварително

 

П.С.:Дайте мнение ако пробвам с 5w30(за сега съм с 5w40-Total и не съм много доволен).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моя автомобил през първите 220 000 км. смяната е правена също между 25 и 30 хиляди. Така е по предписание.

За маслата на VAG, по-скоро съм песимист. Ще платиш 20 лева за нещо, което без да е брандирано струва 11 (примерно). Това не означава, че не стават, просто са надценени според мен.

На мен също това ми е първият автомобил маслояд (е, ако не броим един Опел, които харчеше повече масло от бензин  :tongue_1: ). И на мен ми беше малко шок, но това е положението.

Това, което мога да ти препоръчам аз и е нещо, което е до някъде изпитано на този мотор е 5W40 Bizol, green серията. А дали ще е W30 или W40, въобще няма да му накривиш шапката на мотора. Нито в позитивна, нито в негативна посока. За това по-скоро недей да даваш излишни пари, макар и да не са стотици левове. Моя познат с Пасат-а кара със същият Bizol, но 10W40 - ядове никакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението sauber моля ако не ти е проблем да ми кажеш ти от каде го взимаш въпросното масло. Мисля още малко тъкмо да направи 1500 км. с този Total и да го махам. После ще пиша за отзиви, последно да те питам ти как мислиш за отваряне на мотора....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам, че щом няма други симптоми освен този, не е нужно да се прибързва. Още повече, че ти си поредният с този "проблем" и мотор. Явно не е чак такъв проблем :)

Относно маслото - http://ac-93.com/plovdiv.html. Това са вносителите :) Ако караш предимно градско и на къси разстояние, препоръчвам ти да си вземеш и една добавка за стабилизиране на вискозитета, пак на Bizol. Беше 6-7-8 кинта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти много и аз така мисля, пък и няколко познати които имат сервизи казват,, Прочети си книжката за експлатация и ще разбереш, че нормално,, ще се възползвам от линка за което ти благодаря и ще взема и добавката. След смяната ще пиша за отзиви, а който желае мога да изпратя и снимка на книжката за експлатация за разхода на маслото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По старите VAG автомобили го ядат Total-а като водица, незнам защо. Пробвай с Motul 5W40 и сменяй на 10-12 хиляди.

 

Имай предвид, че обратно на много схващания, колата яде най-много масло при магистрално каране, особенно ако я гониш с 140+. И все пак половин кило на 1000км е много.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Имай предвид, че обратно на много схващания, колата яде най-много масло при магистрално каране, особенно ако я гониш с 140+. И все пак половин кило на 1000км е много.

 

При мен е точно обратното, като карането е с бая над 140. Предполагам, че най-голям фактор има запалването на мотора и за това теоретично градско (където по-често се пали и гаси за брой километри) гори повече.

За мен е достатъчно, че производителя го намира за ок. Макар да карах до скоро 3.0 TFSI, на които се твърди, че 2 литра на 10 К е нормално, ами за 45К (четири смени) повече от 500 грама на 10К не съм видял.

 

Вносител на Бизол за България е Анди 98 от Враца.

 

https://www.bizol.com/contact/bizol-worldwide/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да опиташ с http://meguin.bg/

Това масло го ползвам от доста време и не мога да кажа нищо лошо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.