Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

повдигане на ок 1


станимир3388

Recommended Posts

колеги търсих из форума, но нещо не можах  да открия.

бих искал да вдигна колата с няколко см,а някъде прочетох за някакви втулки.

колата е ок 1 комби 4х 4.

и една подробност- не ми се ходи в ЕТ - Бургас да питам - че ме дразнят там нещо.

може ли някой да каже 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи си при стругар. Има чертежи е мрежата. Не знам само дали 4х4 са същите като на обикновената Октавия. Отзад при всички случаи е различно. Аз използвах по-яки пружини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако търсиш още, имам втулките 20 лв за двете. Правени са на стругар, но така и не съм ги слагал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Първо да кажа, че съм лаик по темата, но съм се интересувал преди време от повдигане на автомобил, по-специално от лифт на Голф 3, но се отказах, защото всичко, което може да се направи без специално направено за целта окачване, общо взето е не особено ефективно, поради няколко причини: 1. без да се наруши сериозно работата на останалите части на окачването, малкото повдигане (2-3-4  см.) не е кой знае какво постижение; скъсяване хода на амортесьорите и от там разликавъв возията; честа смяна на консумативи по ходовата част, поради промяната в окачването- тоест, все неща, заради които не си заслужава особено цялата процедура. Знам всичк отова от колеги от офроуд-форума, с които имах много ползотворна комуникация, най-вече с един колега, който е лифтнал една тройк-хечбек и една кия, с които превзема баирите редовно, но не мога да му цитирам името, че го забравих, но като цяло е много способен и уважаван от участниците във форума колеги. Та ми стана интересно кой какво е правил и научил от собствен опит, ако е лифтвал Октавия 1, защото аз съм рибар и с моята ходя насам-натам по гьоловете и като за кола съм много доволен от поведението и при лека форма на офроуд. Пак казвам, не съм специалист, има някаква обща техническа култира и за всякакви новини и чужд опит по темата съм отворен и заинтересован. Очаквам мненията Ви. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Първо да кажа, че съм лаик по темата, но съм се интересувал преди време от повдигане на автомобил, по-специално от лифт на Голф 3, но се отказах, защото всичко, което може да се направи без специално направено за целта окачване, общо взето е не особено ефективно, поради няколко причини: 1. без да се наруши сериозно работата на останалите части на окачването, малкото повдигане (2-3-4 см.) не е кой знае какво постижение; скъсяване хода на амортесьорите и от там разликавъв возията; честа смяна на консумативи по ходовата част, поради промяната в окачването- тоест, все неща, заради които не си заслужава особено цялата процедура. Знам всичк отова от колеги от офроуд-форума, с които имах много ползотворна комуникация, най-вече с един колега, който е лифтнал една тройк-хечбек и една кия, с които превзема баирите редовно, но не мога да му цитирам името, че го забравих, но като цяло е много способен и уважаван от участниците във форума колеги. Та ми стана интересно кой какво е правил и научил от собствен опит, ако е лифтвал Октавия 1, защото аз съм рибар и с моята ходя насам-натам по гьоловете и като за кола съм много доволен от поведението и при лека форма на офроуд. Пак казвам, не съм специалист, има някаква обща техническа култира и за всякакви новини и чужд опит по темата съм отворен и заинтересован. Очаквам мненията Ви. :)

 

Аз съм от хората с повдигната предница.Да втулката,с която се прави повдигането е 22 мм(това е размера на втулките,които завода монтира при пакет лоши пътища),но предполагам пружината явно се разтяга и колата се повдига видимо.Разлика във возия и стабилност не съм усетил.След 8 години се счупи дясна пружина,но залагам на умора на материала.Кати консумативи по окачването не съм сменял по често от стандартното.След смяната на пружините с по ниски с една вивка(не намерих тогава други),пак съм с тях но вече малко по нисък.Представям си без тях какво щеше да е.Подготвих и за отзад,но се оказа че съм объркал чертежа и втулките не станаха и засега не съм висок.Това е за кола за асфалт,а не за офроудт.Втулките са по 22мм,а не като на джипките по 10 см.Там вече трябва да има и сигурно има пренатоварване на елементите по окачването и пътно поведение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм с повдигната предница 35мм и задница 40 или 45мм не си спомням вече.Живея на село и ниските картери нямат никакви шансове. Направих ги на 35мм по грешка и щях да ги преправям ,но като разглобих предницата намерих оригинални втулки на 20мм и разбрах че за моя случай са малко.Заложих  ги на 35мм ,всичко ок. но увисна задницата при малко товар вървеше като моторница.Направих втулки и за отзад монтирах и вече всичко е съразмерно.За година и нещо и около 25 -30000 км никакви проблеми .Не съм забелязал промяна в устойчивост на завой или по магистрала с ниска или висока скорост,при рязко спиране и тн.Проблеми с окачването също няма за сега.Въпреки че са по високи от оригиналните колата си изглежда съвсем нормално .Може и пружините да са ми поуморени и поулегнали вече не знам ,но за сега всичко е ок.Ако желаеш пиши ми ще ти пратя снимки защото не знам тук как се прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, благодаря за отговорите и за личните примери! Аз, както споменах, не съм профи, но имам, все пак, бегла представа от възможностите на нашите леки коли спрямо повдигането им и техните възможности извън асфалтовия път. Това, че те запазват здравина на окачването, стабилност, комфорт при возия, ход на окачването и др. е функция на малката разлика в повдигането- едва 2,2 см., което, както писах по-горе, е почти неосезаемо, ако човек иска да вдигне един подчертано лек автомобил повечко, да го обуе с подходящи гуми, да сложи други пружини и амове и т.н. Щом така стоят нещата с лифтването отпред със заводски, предвидени от производителя, втулки, ще се възползвам от тях, но предполагам, че ще трябва да се сложат и други, по-дълги пружини. Имате ли представа от кои марки и модели биха били подходящи? Сигурно такива от някой от моделите пасати ще свършат работа, дано има тук колеги с повече инфо по въпроса. А отзад също ли се ползват въпросните 22-милиметрови втулки и какви пружини биха били подходящи за целта? Колега Багерист, кажваш че и отпред и отзад си с 35 мм. втулки и нямаш драми. Виждам, че караш шкодичка с предно предаване, а моята е 4х4, дали няма някакви по-особени изисквания относно повдигането на обикновен и автомобил с два моста предвид полуоски, и др.? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втулките отзад са с друга форма те лягат на моста и върху тях пружината.При 4*4 незнам как става номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля,че слагайки по дълги пружини и втулки отпред,ще се наложи и удължаване и на стержена на амортисьора,което от своя страна става слаба връзка..Поне така съм виждал как правеха една нива руснаците.Пружини можеш да ползваш от голф 4,сеат леон и от ауди а3,но имай едно на ум,че ако са втора употреба ще са малко поомекнали и може да стане обратен ефект.Като гледам по чертеж окачването на 4х4 мисля,че ще можеш  да сложиш подложка под пружината.Абе едно време хората как си повдигаха задниците на ладите с гумени подложки под пружините.Разгледай https://www.drive2.ru/l/454402868066123929/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа в темата на моята октавия 1 4x4 имах счупена предна лява пружина малко парче в горният край.Смених пружините с rc1703 kayaba,казаха ми, че е имало и подложки,но сега стана по ниска отпред отдолу между металната кора и земята е 12см.и опира много малки неравности мисля,че са по меки.Сега мисля да си намеря една пружина подобна на старата,която е със 1 лилава и две жълти точки и по тази таблица е 161 ib/in и да върна старите.

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=308471

Редактирано от kapito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега - багериста - каза че имаш снимки, би ли ми ги пратил да видя въпросните втулки и размера им да ми напишеш,

благодаря ако искаш на вайбъра че става лесно

0888 55 30 63

Редактирано от станимир3388
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако търсиш още, имам втулките 20 лв за двете. Правени са на стругар, но така и не съм ги слагал.

предни ли са, 

размер

и имаш ли за отзад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Колеги да повдигна темата отново. Искам да повдигна предницата и аз, но втулките не ми вършат особенна работа т.к. най-вероятно 20 годишните пружини са омекнали. До колкото разбрах от прочетеното във форума трябва да взема пружини за кола 4х4 (моята е само с предно) и въпросните втулки които имам заедно с едни подложки за задните пружини. Обаче възникна следния казус след разговор с майстора който ще прави интервенцията, та той ми каза че не може да ми препоръча марка пружини т.к. напоследък тези които е слагал омекват много бързо и не иска да ме подведе. Сега аз има следните въпроси:

Трябва ли да купувам нови или и втора употреба ще свършат работа при положение че ще взема от кола 4х4?

Ако взема нови което е моето желания (мисля че новото си е ново ? ) коя марка бихте ми препоръчали и дали в този случай е необходимо да взема за 4х4? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.10.2018 г. at 9:42, kapito написа:

И аз да се включа в темата на моята октавия 1 4x4 имах счупена предна лява пружина малко парче в горният край.Смених пружините с rc1703 kayaba,казаха ми, че е имало и подложки,но сега стана по ниска отпред отдолу между металната кора и земята е 12см.и опира много малки неравности мисля,че са по меки.Сега мисля да си намеря една пружина подобна на старата,която е със 1 лилава и две жълти точки и по тази таблица е 161 ib/in и да върна старите.

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=308471

 Аз си реших проблема,като си взех нови SACHS 997 587 и си оставих подложките,които си бяха преди.Сега не опира в металната кора отдолу и си е висока.

DSC_1853.JPG

DSC_1854.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
На 25.10.2018 г. at 21:13, Багериста написа:

Колега аз съм с повдигната предница 35мм и задница 40 или 45мм не си спомням вече.Живея на село и ниските картери нямат никакви шансове. Направих ги на 35мм по грешка и щях да ги преправям ,но като разглобих предницата намерих оригинални втулки на 20мм и разбрах че за моя случай са малко.Заложих  ги на 35мм ,всичко ок. но увисна задницата при малко товар вървеше като моторница.Направих втулки и за отзад монтирах и вече всичко е съразмерно.За година и нещо и около 25 -30000 км никакви проблеми .Не съм забелязал промяна в устойчивост на завой или по магистрала с ниска или висока скорост,при рязко спиране и тн.Проблеми с окачването също няма за сега.Въпреки че са по високи от оригиналните колата си изглежда съвсем нормално .Може и пружините да са ми поуморени и поулегнали вече не знам ,но за сега всичко е ок.Ако желаеш пиши ми ще ти пратя снимки защото не знам тук как се прави.

Колега може ли чертежи на фрулките че, нещо не мога да ги намеря из мрежата ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.