Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Спечен механизъм на чистачки


HuKu4a

Recommended Posts

Прочетох доста за проблема с бавните и спиращи чистачки. Свалих моторчето с целия механизъм. От дясната страна цилиндърчето с шлиците задвижващо чистачката не се върти. Удавих го с ВД-40, почукнах го леко и едвам се помръдва (не се раздвижва свободно). Каква е причината да запече така, има ли вътре някакви лагери или нещо подобно. Има ли смисъл да го мъча с теслата, или да търся друг механизъм. Колата е Октавия 98г., 90к.с.

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е натрупване на ръжда в лагерния възел на самото рамо. Породено от скъсан или протрит О пръстен. Процедурата с WD е временен и не ефективен метод. Демонтирай самия възел и изчисти хубаво със водна шкурка оста за закрепване на чистачката, хубаво измиваш с  WD месинговата втулка , много грес и нови О пръстени (те са стандартни и в магазините ги има ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под пластмасовия протектор има зегер шайба. Демоnтира се и след това с чук се избива оста ( предварително си навий стара гайка на оста на чистачките, за да не я потбиеш ) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам, ама едната ос е буквално като заварена, въпреки че зегерките и пръстенчето бяха паднали. На другата й свалих и зегерките и пръстена и излезна без проблеми. Все някакси ще излезе,но й се отчупи резбата над шлиците. И нещата отиват към друг механизъм, едва ли ще намеря само оси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам, ама едната ос е буквално като заварена, въпреки че зегерките и пръстенчето бяха паднали. На другата й свалих и зегерките и пръстена и излезна без проблеми. Все някакси ще излезе,но й се отчупи резбата над шлиците. И нещата отиват към друг механизъм, едва ли ще намеря само оси.

Пробий ,направи резба и сложи болтче
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "HuKu4a" - Колегата "The_big_frend" точно е описал какво трябва да направиш. За избиване може да пробваш и на по-голямо менгеме, че там силата на притискане е доста силна. При мен стана със стотици почуквания с чук, като не е необходимо да се удря силно а трябват много повторения..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огромна грешка е, с чука да се борави!!!

Трябва да се нагрее оста с горелка и да се раздвижва, докато не излезе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както с чукът така и с горелката трябва да се внимава .... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да чукаш 1 час, с горелката става за 5 мин.-тествано!

А за вниманието си абсолютно прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

За да не отварям нова тема, ще пиша в тази на колегата...

Случката е от преди няколко дни...

Колата не беше карана точно 2 седмици. Качвам се оня ден, запалих я и реших да пръсна течност за чистачки... Да, ама течноста си пръска, а чистачките не помръднаха почти ?

След цъкването на релето и натискане на лостчето за чистачките надолу (за еднократно пускане на чистачките) забелязах следното - чистачките мръдват с 5 мм напред и се връщат с 2 мм назад. Т.е. след многократно правене на горното, чистачките все пак направиха един пълен цикъл и се върнаха в изходна позиция. Покарах малко колата и вечерта я оставих пред блока...

Следва странната част - на сутринта запалих колата отново и о, чудо... чистачките се движеха нормално (макар и сякаш една идея по-бавно). Като ги оставя да работят на първа степен, след няколко минути се движат абсолютно нормално...

*Динамото ми е окей, акумулаторът - също!

Чудя се на какво се дължи гореописаното?! Миналата година пак така ми беше направила подобен номер, но тогава след около 1 седмица некаране на колата, чистачките просто се движеха много бавно за около 1-2 минути и после все едно нищо не е било.

От зор (и инат) даже си купих ново моторче за чистачките (не съм го слагал още), макар че моето си моторче работи...

Колеги, вие какво бихте ме посъветвали да направя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва да свалиш механизма да извадиш рамената,след това ги почистиш с шкурка и гресираш 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, jorojoro написа:

За да не отварям нова тема, ще пиша в тази на колегата...

Случката е от преди няколко дни...

Колата не беше карана точно 2 седмици. Качвам се оня ден, запалих я и реших да пръсна течност за чистачки... Да, ама течноста си пръска, а чистачките не помръднаха почти ?

След цъкването на релето и натискане на лостчето за чистачките надолу (за еднократно пускане на чистачките) забелязах следното - чистачките мръдват с 5 мм напред и се връщат с 2 мм назад. Т.е. след многократно правене на горното, чистачките все пак направиха един пълен цикъл и се върнаха в изходна позиция. Покарах малко колата и вечерта я оставих пред блока...

Следва странната част - на сутринта запалих колата отново и о, чудо... чистачките се движеха нормално (макар и сякаш една идея по-бавно). Като ги оставя да работят на първа степен, след няколко минути се движат абсолютно нормално...

*Динамото ми е окей, акумулаторът - също!

Чудя се на какво се дължи гореописаното?! Миналата година пак така ми беше направила подобен номер, но тогава след около 1 седмица некаране на колата, чистачките просто се движеха много бавно за около 1-2 минути и после все едно нищо не е било.

От зор (и инат) даже си купих ново моторче за чистачките (не съм го слагал още), макар че моето си моторче работи...

Колеги, вие какво бихте ме посъветвали да направя?

Почисти осите на лостовия механизъм, смажи ги, (може и с вазелин) и смени, малките  О пръстени под зегерките, за да не влиза вода. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "jorojoro" - Както Колегите са ТЕ Посъветвали - Трябва да разглобиш механизма, да го почистиш от корозия и да го смажеш с нещо, което да издържа на вибрации, вода и загряване. След като го направиш, ще усъзнаеш, че хич не са се движели лесно чистачките ТИ :) С Баща Ми като го правихме това упражнение, едвам избихме осите - толкова бяха клеясали, че бяха като заварени. Аз не можех да повярвам, как електрическият мотор изобщо е мърдал рамената на чистачките. Понеже нямахме удобства; трябваше буквално стотици пъти да почукваме леко, докато отпука..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите за отговорите!

В София дали има някой/колега, на който му се занимава и знае как се прави/правил го е вече? Плащам си, разбира се!

Аз не бих се наел, че да не счупя нещо :D

Редактирано от jorojoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имах абсолютно същият проблем преди 2 години някъде. И в моя случай за проблемът се погрижиха в Елбатрон :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ето какво точно е положението при мен :D

Интересното е, че като натисна с ръка чистачките в момента, в който трябва да се движат напред, същите се движат с доста лекота...

Само да ми остане време, ще я заведа на доктор :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моят механизъм едното рамо беше буквално като заварено. Просто си взех механизъм от донор (автоморга).

Монтажът и демонтажът не са трудни, но после си е играчка да нагласиш моторчето на чистачките...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато имах проблема, ударих точно един път с чука и тва се строши, очаквах го.. 50 кинта е механизмът - чисто нов, и се сменя елементарно.. само посоката може да те подведе, но се коригира.. успех

Редактирано от Todd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.