Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шум от задни спирачки Superb 3


Deyan.

Recommended Posts

Ами защото нямаме избор. Утре като тръгнеш да си купуваш кола, какво ще направиш? Всичките кошници се правят по една и съща система - максимална печалба със задоволително качествео и битката да си 1cm. преди конкуренцията. И за това сме си виновни ние както съм казвал и преди (не визирам точно теб или мен). Излиза новият модел, който е точно същия като стария, с разлика от 1 % и два фара отпред и АЙДЕЕЕЕЕЕ, юруш всички. Къде е файдата да се инвестират повече пари, с цел по-високо качество (което обаче да направи цената неконкурентна или по-малко конкурентна), като производителя знае, че масата от потребители така или иначе ще купят следващото/фейслифта след 2-3 години. И така със снижаването на качеството генерално, се появяват все повече проблеми и в първите километри на колите.

Горното не важи само за една марка или модел, нито пък само за автомобилите.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...
На 12.01.2019 г. at 9:47, edinichensluchai написа:

Здравейте. Моята колата е произведена май 2018. Незнам дали е с "оправените" дискове и накладки, но задните дискове са тези за които колегата Deyan споменава с единият процеп/улей отстрани. Задните дискове са на 19,000 км в момента и това е положението (ляв и десен):

 

IMG-4550.jpg

 

IMG-4551.jpg

 

Звук при натискането им няма засега. Предните дискове са абсолютно чисти и гладки.

 

Да разбутам темата малко. Преди около два месеца се загледах в задните накладки и ми направи впечатление, че са много изядени(колата беше на 26,000 км тогава). Аз я карам основно по магистрала, спокойно (120-140 км/ч), без резки ускорения  и спирания, не ползвам круз контрол, и аутохолд-а и ръчната спирачка никога не са включвани на тази кола - та потенциалните стандартни обяснения и причини защо накладките отзад ще са изядени толкова не ми се връзваха някак си със състоянието им. Визуално самите дисковете нямаха никаква промяна от снимките които съм качил в предишният ми пост.

 

Знаейки за проблема като цяло, един ден минавах покрай ЕТ Надежда и спрях да ги попитам какво мислят - човека с които говорих в сервиза каза , че е наясно с този проблем, но той бил лимитиран до коли произведени преди моята и не би трябвало аз да имам такъв. Независимо от всичко, каза, че ще я погледнат - въобще, държаха се много любезно и не е имало отказ или нежалание за това да проверят. Извика един от майсторите от сервиза, отидохме задено до колата, погледнаха я и двамата в един глас заявиха, че било абсолютно нормално задните накладки и дискове да са в това състояние след 26,000 км, дисковете не били от "проблемните" и според тях всичко било в границите на нормалното и моите дискове/накладки със сигурност не са за смяна заради често срещаният проблем по тях. Питах ги дали накладките ще изкарат 4,000 км (докато колата стане на  30,000 км и тогава като влезне за обслужване да сменя и накладките отзад), те казаха че ще изкарат точно толкова и аз си тръгнах. Още не мога да проумея защо да е "нормално" това износване отзад при положение,че предните дискове са абсолютно гладки и блестящи и в накладките има живот поне за още 30,000 км с моето каране, но това е друга тема и няма нищо общо с хората в ЕТ. Приех, че щом самите ми дискове не са чак в толкова окаяно състояние в сравнение с това което съм виждал като оплакване от други хора, пък и хората е ЕТ ми го казват, може аз нещо да съм просто по взискателен. 

 

Два месеца по късно, точно преди колата да стане стане на 30,000 км, карайки по магистралата, колата почна да издава странен звук при по-силно (не екстремно) натискане на спирачките. Нямаше никакви въбрации или нещо друго - просто един много плътен и нисък звук приличащ на глухо боботене идващ отзад- отпусна ли педала на спирачката, звука веднага изчезваше .Така и така  имах запазен час в ЕТ Дружба за смяна на маслото където бях си планирал смяна на задни накладки, споменах на приемчика за появата на този звук - каза ще я погледнат, но от моето описание на проблема дори без да е погледнал колата му звучи, че ще съм за смяна на дискове и накладки. След два часа ми се обажда да си взема колата и ми казва - задните дискове и накладки бяха за смяна, всичко е оправено по гаранция. Не съм задавал никакви въпроси - просто го споделям, за да се знае, че явно дори и в самата ЕТ всичко опира до интерпретация и нещата могат да се случат и много лесно и много трудно както някои други са го изпитали. 

 

Не мога да кажа какво е положението с новите дискове и накладки за момента, защото след обслужването колата я карах точно 5 км докато я завра в гаража и няма да се ползва в следващите две седмица. По-другата седмица ни чака пътуване до далечната част на Византия и ще видя какво ще е положението на дисковете след 1,200 км каране и ще пиша ако някой го интересува. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсурд е на 30к км да износиш дискове и накладки(особено задни),без да има някакъв дефект.

В еуратек е много важно на кой приемчик ще попаднеш. Има страшни тъпанари които не могат, нито да обясняват,нито да вършат работа. Ако отидеш при 5 различни човека ще ти кажат 5 различни неща!

Трябва да ги натискаш и показваш,че си знаеш правата за да се случват работите.

Онзи ден бях в ЕТ Дружба за доотстраняване на един проблем с горивопроводите( издават един дрънчащ звук при определени обороти). Решението е да се оплътнят малко с мек материал и колата заспива.

Работа буквално за 15 минути.

Изгубиха ми 4 часа от живота,2 оттях колата висеше отвън и никой не си направи труда да я вкара в сервиза.

Приемчикът искаше да я даде на майсторите за да излизат на магистралата “Уж” да симулират дрънченето което казах,че не се появява всеки път.

Ей сега ще си дам колата на тези месари да ми летят с 200! ?

Отплеснах се малко,но идеята е,че човек не трябва да приема нещата които му говорят за чиста монета,а да натиска и да си търси правата.

И все пак,има няколко читави момчета в ЕТ които вършат работа.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Bondo написа:

Абсурд е на 30к км да износиш дискове и накладки(особено задни),без да има някакъв дефект.

 

Изгубиха ми 4 часа от живота,2 оттях колата висеше отвън и никой не си направи труда да я вкара в сервиза.

 

 

Ами и на мен ми се стори, че ги яде много бързо задните, затова и минах през Надежда. Просто винаги търся накак си доброто в хората и приемам, че щом са ги наели тези хора, би трябало да са компетентни и им се доверявам на думите. Все пак не виждам за какво биха отказвали смяна ако има нужда по гаранция - така и така ще ги префактурират на чехите, колата беше под една година тогава....Било каквото било, важното е, че ги смениха сега без да се разправям въобще и не ми е докарало проблем докато съм карал със старите.

 

Факт е, че понякога се мотат в ЕТ. Последния парадокс за мен беше , че им отне 3 часа да направят диагностика за проблемите ми с единият фар и след два дни смениха самият фар и последващите настройки за 2 часа :)  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаммм. Задължително е било да са сменени по гаранция. На моята Октавия 1 смених задните на 150К! Явно са решили да го дават тънко и са прецакали работата с кьопави накладки и дискове. Новите би трябвало да са ОК. Щом е по-гаранция - знаят за проблема, но защо някои от тях се правят на ударени - нямам обяснение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Здравейте.Карам Супърб 3 4х4 2.0 тди 190 кс .На 22500 реших да направя 1 серв.обслужване.Задните дискове еи накладки бяха заминали и ми ги смениха по гаранция безплатно в сервиза в Плевен.Явно със задните дискове и накладки има проблем този модел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има проблем - да! Сменят ги по гаранция, защото наистина заминават на около 25К

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Суперб 2016, 105 хил. км.

Онзи ден смених задните дискове и накладки.

Преди това при движение около 90км/ч и повече при натискане на спирачката, независимо дали леко и силно се получаваше силно бучене отзад и леки вибрации. Усещаше се и при включен автопилот на 90-100, когато намалява заради приближаването на автомобил от пред или при стръмно спускане.

След смяната на накладките шума и вибрациите изчезнаха напълно. Колата спира много по-стабилно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.