Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

Deyan.

Шум от задни спирачки Superb 3

Recommended Posts

Deyan.

Привет,

 

Има ли някой, който вече има шум в задните спирачки при спиране от по-висока скорост (140/160 до 100-90)?

 

Шума ми е трудно да опиша. Може би е като чукане на ABS, но не е ABS, защото се появява всеки път. Чува се и от двете страни. Може би като монотонно тракане все едно караш по павета. Иначе без пипане на спирачката всичко си е 6. Няма вибрации, шумове и т.н. Газ и музиката на 6 ... е само малко потраква при спиране  :blush:

 

При първите 200 км. се проявяваше само първите 5 км. ако не е карана колата и е седяла в гараж. Т.е. диска се изчиства от ръждата или зацапаното. След като направих 8000 км. и сега е на 10700 км. се чува при всяко спиране.

 

От ЕТ вдигат ръце, казват, че всички са така и ядат много задни накладки. Т.е. на 1 смяна на предни се сменят 2 задни. Има случаи на 80 хил. сменени 8 комплекта задни.

 

От ЕТ имат предположения, но не са официални, че Auto-Hold, т. е. автоматичното спиране явно нещо не е проектирано както трябва. Друг вариант е некачествени накладки или просто колата е много тежка за тези спирачки.

 

Този проблем със задните накладки/спирачки го имало при 1, но при 2 го оправили и сега при 3 пак се появил. Много лесно се вижда, защото предните дискове са чисти, а задните са на накладки. Погледнах и други Superb-и 3 на паркинга, които чакаха за сервиз и положението на диска беше същото. 

 

Аз се бях насочил веднага, че дисковете са криви, но ме отбиха от тази теория, защото си знаели за какво става дума, но нямат решение.

 

На този етап пробваха да изчистят задните дискове с дърпане на ръчна при висока скорост (130-140) и така няколко пъти с надеждата да се изчисти диска от наслоените накладки. Колата спира много яко  :D

Добре, че беше колана иначе да съм изхвърчал през джама.

 

Препоръката е следващите 2-3 хил. км. да се кара без Auto-Hold. Става дума за Skoda Superb 3 2.0 CR, 4x4 комби с гуми 215/55R17 7JxET40 и ръчни скорости от 2018 г. 

 

Интересно ми е има ли други в същото положение и дали има значение скоростната кутия, защото при ръчни скорости се включват само задните спирачки при ползване на Auto-Hold. При автоматика предполагам крака е винаги на спирачката и я няма тази драма ...или там няма Auto-Hold  :unsure:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maisuda

Чудех се дали от ЕТ когато човек си купува чисто нова кола му казват така неофициално, че Auto-Hold не е проектиран както трябва. Бих посъветвал да отидеш на друг сервиз за второ мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft

Със същия проблем един приятел с чисто нов пасат отиде в Порше и по същия начин се опитаха да му кажат, че е от същото нещо... Auto-hold-a не бил добре проектиран. Покара още седмица така и беше избеснял супер много... на второто ходене му оправиха проблема, като му казаха, че всичко се корени в задните спирачни апарати - 4 часа ги е чакал да сменят апаратите. Сменили са му ги и всичко заспа от тогава. 

 

Така, че... пробвай пак. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Ще сложа 5 лева на криви дискове, без да имам аргументи за това. Просто от доверен сервиз чух за Супърб 3ка на 7000 с криви дискове.

Моя съвет е да подготвиш и изпратиш писмено жалба до ЕТ на български и английски с копие до Чехия. Иначе в някакъв момент може да се опитат да ти обяснят, че шума идва от капачката на резервоара.

Аутохолда какво по точно общо има не знам?! И да има, нека го изключат софтуерно, да подменят диакове и накладки и резултата ще се види. Единственото което може да има общо е ако при рязко спиране на светофар, закача накладката на нагредите дискове и се получава деформация в определена точка от диска, което го криви/прави неравен. Другият вариант е да държи твърде много и да прегрява диска, което ми е по-скоро невероятно. И в двата случая не е твой проблем. В жалбата старателно драматизирай за това, че се касае за проблем със спирачната система, която е пряко свързана със сигурността.

 

п.с. Карам 1ца и нямам никакъв проблем нито с дискове, нито с накладки, нито с дявол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stanley

Ама Суперб 1 е проектиран от инженери, а Суперб 2 и 3 от икономисти ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mishoo

Абе Самуил май говореше за това?!

Някъде го има из форума ама не знам как точно да го търся..

Но доколкото си спомням имаше такъв казус-- и дали са криви дисковете -- и теорията че като се нагрявали тогава леко се изкривявали иначе на студено и на мерене всичко било окей..

Нещо такова беше..

Иначе считам че е нормално нов модел и да има проблеми..И че не било проектирано добре..Да не би да е за първи път...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Deyan.

Благодаря за мненията, ще дерзая по темата и ако намеря решения ще пиша! 

 

Тъпото е, че е българска работа ама циганска, но както повтарям на един приятел: "така е в България".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mishoo

Тъпото е, че е българска работа ама циганска, но както повтарям на един приятел: "така е в България".

 

Ммм мисля че не си прав за това! Този проблем не е направен от българи ами си е баш от производителя! Какво му е в България?!

Що се отнася до позицията на официалния сервиз - и в други страни по същия начин реагират! Даже и още по зле са! И оттам има оплаквания.Не мисля че са по компетентни от нашите! И от личен опит говоря! И друг път сме обсъждали този проблем.

Истината е че когато човек си купи нова кола особено ако е около средно и над средно ниво очаква всичко да е тип топ! Ама не е! То..остави това че не е - ами има и зависимост.Колкото по скъпо толкоз по калпаво.Ако си мислиш че Ауди и БМВ и други немат оплаквания?! Че и за далеч по сериозни проблеми...Да се чуди човек как се изсипват толкоз пари- ми то направо проблеми си купуваш!

И все пак съм любопитен какво ще излезе накрая..Дали криви дискове или друго..

По принцип ако теорията на Самуил е вярна (и ако паметта не ме лъже) се твърдеше че съвсем леко се изкривяват като позагреят -(малко нелогично ми се струва ама)- не съм специалист но ако леко увеличат междината пак няма да се усеща нали?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Deyan.

Ей тук е пълно с картинки и чудеса по темата калпави задни дискове - https://www.briskoda.net/forums/topic/407627-rear-disc-brake-wear/. Общо взето е на късмет и няма значение дали са вентилирани 310 или плътни 300, които ги слагат на по-нисък клас като бизнес. На Л&K слагат 310. Все късмет, който каквато клечка дръпне.

 

Това с прегряването може да има някаква логика, защото и един колега писа, че при него като ги прегрее се чуват какви ли не шумове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mishoo

 

Това с прегряването може да има някаква логика, защото и един колега писа, че при него като ги прегрее се чуват какви ли не шумове.

 

Абе и аз това се чудя :eusa_think:  Все пак това доста бързо го установиха в квартален сервиз а пък в официалния не могат?! Или подозират ама не искат да сменят дискове щото и новите същите?! А други не могат да сложат?!

Добре де Деяне ако имаме такива подозрения че като загреят кривят не може ли да се установи? Примерно изстинала кола веднага палиш газ надуваш до 160 и натискащ спирачка?! Толкоз бързо ли ще нагреят? Не ми се вярва сякаш! Тогава по тая логика и ако караш зимата тоз проблем няма да го има или ще е по малък?!

Редактирано от mishoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Deyan.

@mishoo или от щаба не дават на ЕТ да сменят определени неща толкова лесно или толкова си знаят. ЕТ си получава парите за разходите по гаранционно обслужване от кораба майка. 

 

На този етап мисля, че Auto-Hold не е проблема, но все пак ще карам без него 1000 км. да видя разликата. До момента проблема ми се струва, че са некачествени материали, но без значение дали си 310 мм. или 300 мм. Проблема се проявява, при който дръпне късата клеча, т.е. не е масов или поне не е във форума. Според ЕТ е масов. Сега погледнах един Пасат Б8, но го нямаше човека да го попитам. Задните дискове бяха същата гняс като на снимките от Briskoda. Предните дискове все едно сега са слагани. При Superb 3 мисля, че е същата работа. Това е от пасата - https://ibb.co/mgXNeU

Редактирано от Deyan.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Проблем с некачествени дискове има не само при Шкода. И говоря за чисто нови автомобили. На Мазда 6 преди фейслифта се подменяха масово. При по-рязко спиране и държане на спирачката (валидно за автоматик), дисковете погиваха яко. При последващо спиране имаше зверски вибрации заради кривите дискове. Подобно нещо бях чул и за Пежо, най-вече при 508, но там е ЕЖК (една жена каза).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Deyan.

Проблем с некачествени дискове има не само при Шкода. И говоря за чисто нови автомобили. На Мазда 6 преди фейслифта се подменяха масово. При по-рязко спиране и държане на спирачката (валидно за автоматик), дисковете погиваха яко. При последващо спиране имаше зверски вибрации заради кривите дискове. Подобно нещо бях чул и за Пежо, най-вече при 508, но там е ЕЖК (една жена каза).

Е точно това е разликата, че нищо не искат да подменят, а напротив казват, че всичко подлежащо на износване е консуматив. Тези 5 години гаранция нямам идея какво покриват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Жалба колега, жалба. Ако очакваш да се "самосезират", няма да стане. Живеем в нормална държава противно на всеобщотото разбиране. Има КЗП, има централа на Шкода, има комисии за разрешаване на такива спорове. Ако могат да минат метър ЩЕ го направят. Мазда подмениха дисковете само и единствено защото им пилихме на главата и бяхме взели четири коли. Иначе нямаше шанс да стане.

Просто не си трай и не минавай на схемата 'кот 'такоа. Писмена комуникация и гонене.

Изсипал си 50-60-70К (или ще ги в продължение на 4-5 години). За тия пари, в 2018г. при тая конкуренция, трябва всичко да е 6. А ако не е, да се коригира скорострелно.

Редактирано от sauber

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Deyan.

Готови сме!

 

Нови "полу-вентилирани" дискове и накладки. Старите не съм забелязал да имат улея, който се вижда на снимката, но мисля, че е само един на диск. Врътнах 1500 км. и за сега няма хлопа-тропа.

 

Пуснаха някакъв бюлетин, че е излязло становище от Шкода, че си има фабричен дефект. Така, че някой ако му се случи да ходи и да минава през същия цирк, дано му отнеме по-малко от 3 месеца, 5 посещения в сервиз и т.н. :) 

 

Весели празници!
 

disk-opt.jpg

pads-opt.jpg

Редактирано от Deyan.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Ако се разбере колко време минава между получаването на официален бюлетин от производител и обявяването му от представителя в България...Лошо ще ми стане. И то за съжаление не важи само за Шкода и Еура Тек. Стар Моторс и ТМ Ауто са примери, за които имам факти и съм го видял с очите си. А съм чувал и за други марки и представителства.

Радвам се, че при теб нещата са с Хепи енд и то както се очаква да бъдат. Жалко само, че винаги трябва да става с 5000 клизми и междувременно кефа от новата кола не е същия. Дано да няма повече никакви драми :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Deyan.
На 17.12.2018 г. at 17:09, sauber написа:

Радвам се, че при теб нещата са с Хепи енд и то както се очаква да бъдат. Жалко само, че винаги трябва да става с 5000 клизми и междувременно кефа от новата кола не е същия. Дано да няма повече никакви драми :)

 

Благодаря, аз съм свикнал. При мен както се казва така ми е "хвърлена водата" ... нищо не става от първи път и съм свикнал с подобни работи, но така се научават полезни неща като ЗЗП, КЗП и др. нормативи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
edinichensluchai

Здравейте. Моята колата е произведена май 2018. Незнам дали е с "оправените" дискове и накладки, но задните дискове са тези за които колегата Deyan споменава с единият процеп/улей отстрани. Задните дискове са на 19,000 км в момента и това е положението (ляв и десен):

 

IMG-4550.jpg

 

IMG-4551.jpg

 

Звук при натискането им няма засега. Предните дискове са абсолютно чисти и гладки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Deyan.
На 12.01.2019 г. at 10:47, edinichensluchai написа:

Здравейте. Моята колата е произведена май 2018. Незнам дали е с "оправените" дискове и накладки, но задните дискове са тези за които колегата Deyan споменава с единият процеп/улей отстрани. Задните дискове са на 19,000 км в момента и това е положението (ляв и десен):

Звук при натискането им няма засега. Предните дискове са абсолютно чисти и гладки.

 

Този процеп или улей, за който писах се оказа, че било баланс. Т.е. така ги балансират. Не съм знаел и написах "полу-вентилирани", което се оказа пълна глупост. Предполагам и старите са го имали, но не съм забелязал.

 

Щом нямаш ядове карай и не го мисли толкова. При мен си бяха изкривени дискове, но така и не си признаха. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
patzko

И при мен е така. На 15 000 свършили задни накладки, освен това на нито един модел нямало датчици за задни накладки и трябва да гадаеш. Според ЕТ ауто холда е виновен.  Общо взето доста кьопава кола се оказва (за съжаление) в сравнение с предния модел.

Редактирано от patzko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
simichoil

Хайде сега - заради едни накладки да се говори, че колата била "кьопава". Като изключим това, какви други проблеми имаш с колата ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
patzko

Не са проблеми (за щастие). По-скоро съм недоволен от продукта в някои отношения:

- Много шумно предно окачване.

- Изключително неадекватна скоростна кутия (DSG7), която в комбинация с тази недомислица, наречена старт-стоп система прави колата ужасна за каране.

- Задни накладки, които издържат 15 к km.  И щото не били изчислили нещо си в завода, трябва да плащам 230 лв. на всеки 15 к km, вместо , да речем, на всеки 100 к.

- Ужасни дълги светлини. 

- Като цяло усещането е за доста по-евтин продукт, отколкото при предишния модел, което при каталожна цена 64 к не е гот.

Като цяло дреболийки ;-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dr_slavov
Отговорено (Редактирано)

Абсолютно подкрепям @patzko. Имам 4 години и 150000км на 2-ка FL и вече близо година на 3-ка. Колата е дръпнала много назад.

Редактирано от dr_slavov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Мога да ви изредя поне 5 марки и модели, които са на същия хал. Свиквайте, това ще е положението. Конкуренцията е голяма, гони се марж (обикновено за сметка на качество) и вече всички сме консуматори. Излезе ли фейслифта, всички се хвърлят. Никой не се напъва да прави качествени коли и това става ясно още докато са чисто нови. Единствените изключения са някои японци за американския пазар. Там качеството и здравината са пословични, но технологията е от преди 10-15 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
komitoff

А защо да свикваме? 
Това означава да подкрепяме административното тунеядство във компаниите.
100 мениджъри, 1000 супервайзъра, ръководители, пиари, ейчари.... и 1 инженер.
По тази причина и самолети започнаха да падат.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×