Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Каква Фабия да си купя?!?


Xoc3to

Recommended Posts

Здравейте!Нов съм тук и искам да питам относно Шкода Фабия 2000-2007.Искам да си купя такава но имам куп въпроси за някой от модификациите.1.4 68кс. 1.4 101кс 1.4 тди  1.9SDI 1.9 TDI.

Сега карам една фелиция 1.3lx combi c газ 97г. 54кс и всичко от по-горе изброените ще ми е като  самолет :)

Интересувам се за разход,подръжка,ако е бензин/газ как им се отразява на вървенето.

Дизела въобще не ми е познат.Там съм много бос така че който каквото може да изкаже ще съм му благодарен.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, колега,

По-запознат съм с дизеловите модификации. Имах фабия  1.9тди 130кс, там динамиката беше много добра. За останалите дизелови двигатели с обем 1.9 всеобщото мнение е, че са доста сполучливи, сравнително дуракоустойчиви, но при неправилна поддръжка и там може да има ядове. Съединител с маховик е по-скъп ремонт, както и евентуално турбина (при тди вариантите). Относно 1.4тди - знам само, че е трицилиндров, има доста вибрации и мисля, че е 1.9тди с един цилиндър по-малко. За разхода на гориво - извънградско 5.5-6 (в зависимост от темпото), в града +1л отгоре горе долу. Относно бензиновите варианти не мога да кажа нищо, някой друг да сподели мнение.  Имам приятел, който кара фабия 1.4 75кс на газ и няма кой знае какви главоболия, колата му е на над 300 000км  :)

Ходовата част според мен е доста здрава, самата кола е лека и натоварванията са по-малки. Отделно частите не са скъпи. 

Дано съм успял да изясня поне малко от неяснотите :)

Редактирано от piccinini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-евтина подръжка има 1.4 68кс той е с верига чешки мотор другият е 1.4 75/101 е vw 16 клапана при него смяната на ремъци и ролки е скъпа като при 1.9 TDI /SDI частите са по-скъпи,но като цяло не е проблемен освен ако не прецакан с от лоша подръжка и експолатация и двата се газифицарт безпроблемно,ако те усторйва като мощност бих ти препоръчал 1.9 sdi той е сравнително евтин за подръжка няма да се занимаваш с газови уредби 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията! 

За ходовата част горе-долу знам че е надеждна.

Щом съединителя е скъп мисля да се ориентирам към бензина(газ)

Да разбирам 180-380лв комплекта за 1,9тди

140-200лв за 1,4 68кс.

За 1,9 сди варират като за турбодизела само че има повече варианти като марки.Същото важи и за 1.4 16в 75кс.

Турбината.... там си е жив късмет в повечето случай се сменя :)

Клоня си явно към бензина.Само че разликата от 7 конски сили между двата 1.4 някак си ми е странна.

А тази която е 1.4i 101кс. там как ли се представя. 

Вече отсях от 5 варианта остават 3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

skodafen

Благодаря и на теб за помощта!

От така написаното да разбирам че удачните варианти са 1.4 mpi 68кс. или 1.9sdi.

В момента това което карам е с верига мотор :) за това и аз малко или много клоня към веригата.

Въпроса е че единия двг е 1400 кубика а другия е 1900 а конете едни и същи...

Ако някой знае как се усеща разликата в двата мотора на дълъг път,при изпреварвания,изкачване да сподели.Това със трима човека и нормално натоварен багажник :).Единственото за което съм сигурен е че ще бъде комби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,9 TDI- 101 коня, имаш динамична кола, същевременно си в малкия данък и с правилна поддръжка и гориво, без евтини изпълнения си цар на пътя :walkman: Аз имам и такава и съм много доволен, брат ми също е със същия мотор, фабия и няма ядове. Идва обаче другия момент, да я намериш, че аз се видях в чудо докато намеря читава, ама си заслужаваше. Това от мене. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при тди имаш турбо с променлива геометрия и демпеферен маховик там цените за ремонт или подмяна стъпват на 1/3 от цената на колата освен това има помпа-дюзи,кото вече се намират по-евтино на втора употреба но покупката си е на риск според според мен не изключвай 1.4 75/101кс също е добър вариянт,но при толкова стар бензинов мотор почват бобини,кабели,ламбда сонди итн,които им е дошло времето при SDI ги нямаш тези части 

а какъв ти е бюджета за покупка ? колко километра караш годишно ? ежедневно на какво растояние минаваш (ако са къси разстоянията може би по-добре бензин )

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички си имат предимства и недостатъци, но в крайна сметка заложи да си намериш читава кола, щото за момента това хич не е лесно, всички сме наясно с нашия пазар и съпътстващите рискове. Аз лично се изпокарах с една камара тъпи, малоумни джамбази дето се чудя как въобще успяват да продават нещо със селското си отношение и накрая в крайна сметка платих повече, ама поне си взех кола с история, купена от тук, гледана и редовно обслужвана само в Еуратек със сервизни документи и всичко доказано. Километрите бяха 92 000 за десет годишна кола, което си е нищо, но това отне месеци, а излезе ли такава макс 4-5 дни и изчезва за разлика от автокъщите, дето им се застояват с години, макар с по-ниска цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за информацията!

Бюджет:3600 максимум

Километри:8000-10000 годишно

Ежедневно каране:15-25 км градско

Разстояние:около 3-4км.

Градът ни е малък :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сякаш 1.9 сди ми е на схема за момента.Понеже дизела сядаш и караш а бензина след като го вземеш в моя случай тепърва газ се прекарва и сумата след покупката набъбва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 sdi е точния и най-разумния избор. Той е най-здравия от изброените дизели, без турбо и с обикновена ГНП. Издържа безппроблем над 500000км което не е без значение предвид годините на тези коли особено внос от чужбина. Няма демпфер и има максимален въртящ момент в дипазона от 1600 до 2100 об/мин за разлика от бензиновите където е чак при 5000об/мин някъде. Само караш и не мислиш за някакви странни ремонти. По бавен е от тди естествено, но компенсира със здравина. Харчи колкото бензинова на газ като сметнеш паленето на бензин и поддръжката на газовата. В твоя случай като караш по 3-4 км както казваш, че града е малък газта не ти е удачен избор защото ще караш почти на бензин докато загрее и превключи.

Имам sdi купено от ново, никави ремонти освен ремъци. Казват ми продай я, вземи си по-бърза, по нова, моята била с темпомат, а вече имало с адаптивен темпомат, адаптивни фарове, всякякви турбини, сензори :). Блаодаря ще жака аз, докато има нафта по бензиностанцийте не я сменям защото изобщо не мисля кога и каква лампа ще ми светне на таблото, освен лампата за водата в чистачките. С обикновеното sdi като пуснеш темпомата на магистралата и си държи 140 или 150км, какво повече може да се иска. Успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор.

Можеш ли да ми кажеш за какво по специално да гледам като отида на място в смисъл някакви прикрити повреди и т.н.

https://m.cars.bg/offer/c2474734

https://m.cars.bg/offer/c2562999

И двете мисля да ги видя понеже са в една област какво ще кажеш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя този няма скрити дефекти. Гледаш купето да ти хареса, салона и да не тропа. Въртиш волана от край до край да не затяга при въртенето защото рейката е проблем на тези фабии. И двете изглеждат добре на снимките, може би сребристата е по лъсната. Километрите 99% не са тези, но има 1% шанс. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново благодаря за инфото.

В понеделник ще ходя да ги видя на живо и ще пиша какво е станало.

За сега съм изцяло за СДИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

След много ходене по мъките най-накрая се сдобих с фабия 1.9 сди.Внос от Италия  2002 запазен салон ходова част е перфе за сега.обух я с зимни гуми смених маслото и филтрите и след 1-2 седмици и ремъците с ролките.Ако някои може да добави нещо друго към обслужване да казва или каквото знае да помага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Ролката на алтернатора не е лошо да смениш за да няма неприятни изненади. Тя е като тресчотка, сменя се от време на време защото ако спре да работи изплюва ремъка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Здравейте,

първо искам да благодаря на Xoc3to за пусната тема и за инфото което почерпих от нея и предварително да му се извиня че ще я ползвам да задам въпросите си в нея за да не пускам нова такава.

 

Предстои закупуване на фабия 2005-2010г в семейството. Ще се кара около 50км на ден 4-5 в града и 45 извън. Шофьор е баща ми на 50+ години. Говорим за спокойно /към лежерно/ каране. Разгледах гореспоменатия модел 1,4 SDI 64к. но имам колебания за изпреварването. Тези 64кс и 125Nm без турбина не са ли крайно недостатъчни за 1100кг автомобил. Наличните модели 2-ра ръка в mobile и cars преобладават предимно 1,4 TDI 80кс. Какви са отзивите за този мотор.

Бюджета е около 5к. Виждам че с някой лев отгореможе да се намери второ поколение фабия 07-10г. но за минималната цена на стар автомобил рисковете от последващи ремонти са много. За момента може би е по добре стария модел но запазен за годините си /което  няма как да е сигурно/. Бензинов мотор също е вариянт. Желателно е да не е повече от 100кс. Газова уредба най вероятно няма да се поставя. Изискванията към автомобила са базови - Климатик, хидравлика и редки ремонти. При този клас автомобили консумативите за обслужване не са скъпи и 20-30% разлика в тяхната цена не са от значение.

 

Благодаря предварително

Поздрави от горещия Пловдив
?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

За спокойно към.лежерно каране е отличен. Ако се направи леко ремапче става доста по жив и приятен за каране. 1.4 тди е много шумен поне за мен. Помпа дюза е и с турбо и предполага повече изненади. Ако си от София или имаш път ела да ти покажа на живо sdi с ремап как е.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Пловдив съм. Надали ще се правят ремапи или каквито и да е допълнителни интервенции. По скоро SDI. Докато разпитвах приятели и познати за този модел поне няколко човека споменаха че си хапва масълце ... особено бензина ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.