Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разходомер и реалност


Наско_Н

Recommended Posts

  Фабия 3   TSI .0  110кс. автоматик.

  Карам предимно извънградско, не много пенсионерската, но ми се струва, че разхода е прекален - около 5,8 на 100.

   Според разходомера стигам до 5,2 - 5,4 и забелязвам несъответствие:

 при спускане по баир, когато съм нормално на скорост показанието е 00 на 100, а ако

мина на неутрална,  става 0.6.  Предполагам, че това е разликата между показанието и реалната консумация

 Някой има ли наблюдения по въпроса и съответно мнение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така си е - 0.0 :) Реално не е точно 0.0, но така изписва. Причината да имаш разлика: при изключена от скорост кола - двигстеля си бачка на празен ход и си отчита консумацията според включените консуматори в дадения момент. При спускане, след като “отнемеш газта” - реално колелата движат двигателя, а не както е нормално - двигателя да ги движи. За т’ва изписва 0.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По инерция, на скорост, мотора се движи от колелата (от самата инерция) и почти няма консумация на гориво - 0.0 л/100 км.

По инерция, на неутрална, мотора харчи, все едно си работи на място. Тогава показва - 0.6 л/ч. като запалиш мотора сутрин му трябва гориво за да се движи карантията вътре, нали. Това става и при движение по инерция на неутрална.

 

Не знам дали ти е висок разхода на извън градско. Може толкова да си харчи. Трябва сравнение с друга кола със същия мотор. Това, че е малък мотора, не значи че ще харчи малко ако не го натискаш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При пускане по инерцуя на скородт си точно 0 разхода.Не почти, не около, а 0. Подаването на гориво се спира принудително.

Засечи си я по колонка.

Давам уроци по икономично каране ))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен 5,8/100 е супер разход :) 

Това не съответствие може да се получава, ако се допълва резервоара след щракването на пистолета. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги го допълвам още два пъти след първото изключване и по колонка годишния ми разход е 5.5 - 5.7/100 смесено ... друг е въпроса , че съм с ръчни скорости , което си е фактор ... и за мен разхода е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При пускане по инерцуя на скородт си точно 0 разхода.Не почти, не около, а 0. Подаването на гориво се спира принудително.

Засечи си я по колонка.

Давам уроци по икономично каране ))

0.0 разход означава загасена кола (според мен). Искаш да кажеш, че колата се гаси сама, вдигайки си крака от педала на газ-та?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, когато на съвременен автомобил на предавка пуснеш газта разхода е НУЛА, защото потенциометъра на педала/компютъра не подава гориво, а двигателя се движи през скоростната кутия.

При автомобил без компютърно управление на подаването на горивото разхода при това положение е като на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабия 3   TSI .0  110кс. автоматик.

  Карам предимно извънградско, не много пенсионерската, но ми се струва, че разхода е прекален - около 5,8 на 100.

  

 Някой има ли наблюдения по въпроса и съответно мнение?

Здрасти. Моята Фабия е със същия мотор, но с ръчни скорости.

 

Това, което съм установил е, че борд компютъра е много точен и много близък до това, което ще излезе като сметка по колонка.

 

Извънградско, ако е двулентов път, а не магистрала разходът на гориво ми варира от 4.4 до 6/100 в зависимост от трафика, релефа и колко настъпвам, но като цяло карам бързо и неикономично :)

 

На магистрала под 6 трудно, освен ако не караш "Хаджипешовата" с около 110-120км/ч

 

Антирекордът ми за неикономично каране е 7.5л/100км магистрално по осечката София-Сливен за 2 часа, но при това положение скоростта е много над позволените 140км/ч.

 

В София с постоянно включен климатик и висене по задръствания около 7.8л/100км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

       Общо взето мненията се покриват и има логика в тях.

  Не се бях сетил, че при отпускането на педала, захранване не се подава.

 Ако наистина разходомера показва близо до реалната консумация, значи за 80км. двулентов път

 ми излиза 5.4/100.

 Сега ще пробвам и номера с пистолета -  еднакви бензоколонки, пистолет и бензинаджия

 за по-сигурно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз няколко пъти съм я пробвал пълно-пълно, ама до ръба я пълня на една и съща бензиностанция, на същата колонка. Разхода е точно колкото е на компютъра, с разлика 0,1 десета. И разхода ти е нормален. Може и доста над това да стигне, пробвал съм. За по малко не намерих сили да опитам дали може. При мен средният разход за 19 хил. км. е 6.1 според бележките.

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е те така работи нещото при карбураторни мотори.

https://eponim2008.livejournal.com/236682.html

Има го още от ВАЗ 2105 , а може и на по старите да го е имало.

При инжекционните с-ми просто инжекторите не впръскват гориво.

Колелата движат мотора , разхода на гориво е НУЛА.

Еднократно мерене на разхода си е колко да кажеш , че си го засичал. Толкова много условности има, че на практика не е особено вярно.

Най-точно е среден разход за ХХХ км. Пълниш началото на месеца догоре, караш ХХХ километри (2-3000) пак пълниш догоре. Пазиш си бележките или си записваш някъде колко си доливал. Сядаш и смяташ.

 

ПП Баси, одъртехме. Колко ли от по-младите изобщо са пипали или виждали такова ЖУвотно - карбуратор.

Ще ми е много интересно някой да насади прост, карбураторен мотор в съвременен автомобил да видим аджеба колко са па ефективни тия нови системи. То не са ТСИ, ЕкоБуст, ТСе, Мада фака и подобни.

Подозирам, че няма да има особено голяма разлика. Като то разлика от литър в разхода си е по дефолт щото едното смесообразуването го прави механика, а  другото комп.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гадайте , всички инжекционни системи са снабдени с ППХ (принудителен празен ход) - изпарения от резервоара се засмукват , минават през филтър с активен въглен , където се смесват с въздух и постъпват в мотора , през това време дюзите са изключени ... в общи линии това се случва , когато спускате на скорост по наклон.

Когато освободите от скорост , двигателя минава в режим на празен ход .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Има и една подробност, разхода е 0 над определени обороти на двигателя, като падне под тях, компа подава автоматично гориво. 

Също така съм удивен, колко след като изключи пистолета може да побере това 45 литрово резервоарче - между 12-15 литра. Даже си имах разправии с ЕКО, ама си бяха прави. Последният път минах 300км извънградско, преди да отлепи стрелката на бензиномера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нормално си минавам по толкова и близо 200 градско , а това че са те пуснали по пързалката е повече от ясно :)

Резервоара е точно 45 литра и съм зареждал точно 43 на третото изключване (бензина е на гърловината ) , ама в Унгария ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Фабия 2 дизел, резервоара е 45л. Зареждаш до горе и при завиване на капачката се чува изсъскване, нивото пада.

При зареждане, ако натискате на клапанчето на гърловината с пистолета може да събере още 12-15л.

При пътуване на дълго ползвам варианта, първо деление на скалата за горивото ми отчита след около 400км.

Никой не ни пързаля, не знам как е при бензиновите Шкоди, но при дизела е така!

Редактирано от stocher
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се разровя да намеря бележките и ще видиш разликата ... зареждам на една и съща колонка всеки път и всеки път на трето изключване показва 49-50+ при светеща резерва и range 80-90 км. ... на бензиновия пистолет може да се натиска бутона докато пълни и аз така правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващият път ще пробвам след първото изключване да го оставя така, да видя колко км ще мина докато отлепи стрелката. Съмнявам се всеки път да ме пързалят с 10 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това представлява резервоара на Фабията. Честно казано и на мен ми се струва невъзможно да събере 60л (15л над обявените по книжка)

 

https://imgur.com/BvzM7Od

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за снимката!

Предполагам това, което е срещу нас е горната част на резервоара. При зареждане в нея остава въздух за около 10-15л гориво. При поставяне на капачката на резервоара или натискане на клапана от тръбичките се обезвъздушава и горивото заема горната част на резервоара.

Дали са го направили нарочно или просто местото е подходящо за тази форма на резервоар, мога само да гадая?!

Аз това го разбрах от едно момче на бензиностанция с въпроса - Да обезвъздушавам ли? - аз го гледах с недоумение и не знаех какво ме пита?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана за обезвъздушаване е на всички ВАГ автомобили без значение бензин или дизел, и да на Фабия бере над 12лтр. колко точно не съм засичал. Но и аз минах последно 333км. преди да отлепи стрелката 300 м/у градско/120-130 +климатик/  и 33км. Софийско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това представлява резервоара на Фабията. Честно казано и на мен ми се струва невъзможно да събере 60л (15л над обявените по книжка)

 

https://imgur.com/BvzM7Od

 

Никой не е казал, че побира 60 литра. Казах, че побира 12-15 литра след като изключи пистолета. Никога не съм го пълнил от чисто празен, та да твърдя, че побира 60 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, прав си, и аз не съм пълнил от празно до пълно. Събирам цифрите 45 и 15л и получавам 60л. Другият вариант е до изключване на пистолета да са 30-35л...

Забелязвам, на някои бензиностанции пистолетите за дизела са два вида, с дебел и тънък накрайник. Казаха ми, че дебелия е за камиони. Но, с него съм сигурен че ще зареждам до горе, защото той ще натиска клапана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.