Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Навигация за Octavia 3 + други въпроси


Petar_Nik

Recommended Posts

Здравейте ! 

Съвсем наскоро си купих Octavia Sedane 3 ( 2013 ) 2.0 DSG и имам няколко въпроса на които се надявам , че ще може да ми помогнете за което ще Ви бъда много благодарен :) 

Колата е с оборудване Ambition/Classic и бих искал да й сложа една навигация + парктроник и/или камера за задно виждане.
Дали е възможно да ми препоръчате някой сервиз в който да ми вземат и да ми монтират въпросната навигация + парктроник/камерата?

Виждам по форумите, че има някакви Double Din навигации които най-вероятно ще ми свършат работа, но технически съм бос и не бих се оправил сам да монтирам подобно нещо, камо ли пък камерата/парктроник. 

Имам и въпрос свързан със смяната на маслото/дежурните консумативи. Последно са сменявани преди 9к километра, миналия юли, когато колата е била на 22 хиляди км навъртяни. Човекът от когото я купих ми даде съвет, че сега нямало смисъл да сменям масло и т.н., а чак когато мина още 15-20 хиляди километра.
Според вас има ли смисъл сега да направя това обслужване или да продължа да я карам? 

Последния ми въпрос е свързан с дизела - какви добавки да й слагам към горивото и кога?
На предишната ми кола ( рав4 ) й слагах от добавките на Bardahl за прочистване на дюзите през няколко месеца.

Благодаря Ви предварително още веднъж :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, 

 

виж тази тема http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/53304-%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%8F-%D0%BE%D1%82-%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81/page-12 , за повече информация се свържи с колегата JORDITO той ще може да ти помогне

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото...повече от 10 хиляди не е хубаво да се кара. Всеки сам си преценява все пак. За добавки не мога да кажа нищо. Аз не слагам. А относно медията - колегата правилно те е насочил към Жорката - ще ти помогне и ще останеш доволен! Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е въпрос на лична преценка. Производителят е определил за правилно, маслото да се сменя на 30к км. Тук е форум, в който участват ентусиасти, които ги вълнува повече бръмчащото нещо. Всеки ще ти препоръча да сменяш по често. Смятам, че при нормални условия, в които се карат милиони автомобили от групата, 99.99% от хората, ще отидат за смяна, когато колата им го изпише. За добавките, всеки си преценява. Аз за себе си, никога не съм слагал. За нова кола като твоята, не мисля, че е и необходимо. Със същия двигател, зареждам най евтината нафта (ценово като марешки) и колата ми върви най мазно, свободно и тихо.

За медиите, пак е въпрос на избор. Има китайски медии, на сносна цена, които предлагат, безброй екстри и функции. Аз за себе си, харесвам всичко да си е заводски стил и предпочитам да ъпгрейдна с по висок клас медия, която да си е оригинална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производителя му пука колата да издържи по време на гаранцията. Ако веднага след това се строши, ще е най-щастлив.

 

Тази кола вече не е в гаранция и е в интерес на човека да и удължи ресурса максимално. А ако 100-тина лв. за масло ще го съборят... нещо му е сбъркана концепцията като цяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Аз за себе си, харесвам всичко да си е заводски стил и предпочитам да ъпгрейдна с по висок клас медия, която да си е оригинална.

 

Какво значи оригинална?!

Примерно всичката медия е китайска.И по точно излиза от Шенжен където са профилирани с това.И производителя е поръчал да му направят 1000 медии брандирани с неговото лого.Но са разработени и произведени в Шенжен.Но си я купуваш от Шкода!

Това изделие какво е? Китайско или чешко? Как мислиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето китайско произведено за Skoda и китайско произведено за Alibaba има известна разлика. Основно в една лепенка Quality Control, по точно в разбирането за тия две думички.

 

С което, не казвам, че китайските медии са лоши има и много добри попадения. Като цяло негатива на OEM медиите е основно в техния консерватизъм. Реално са 2-3 години назад като технологии....

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето китайско произведено за Skoda и китайско произведено за Alibaba има известна разлика. Основно в една лепенка Quality Control, по точно в разбирането за тия две думички.

 

 

 В момента работя в китайска фабрика в Нингбо. Този качествен контрол който казваш не е така.Всъщност много от нещата вече са променени.Обиковенно масовото мнение върви с закъснение около 5-6 години(засега)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи оригинална?!

Примерно всичката медия е китайска.И по точно излиза от Шенжен където са профилирани с това.И производителя е поръчал да му направят 1000 медии брандирани с неговото лого.Но са разработени и произведени в Шенжен.Но си я купуваш от Шкода!

Това изделие какво е? Китайско или чешко? Как мислиш?

Не ми се навлиза в полемика с теб. Най обичам приказката за гейовете, че всеки има право, да си прави каквото си иска със задника. По логиката ти, трябва да си направя лагерна количка, амааааа пак няма да съм сигурен, дали лагерите ще са оригинални. Само в България се правят сигурно 20% от компонентите за доста марки. Прави ли това колите за които са произведени в Бг възли, източно европейски? Дори медията ми да е правена от мармоти не ми пука. Смятам, че хората които са произвели автомобила, са доста по умни от мен и имам доверие за нещата които са сложили в колата ми. Струва ми се неуместно да се правя на по умен от хора в милиарден концерн, които не са си бръкнали в носа и изтреляли топчето и ги е усенила идеята, че ще направят медия която не произвежда видео в движение, няма интернет браузър и т.н.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Смятам, че хората които са произвели автомобила, са доста по умни от мен и имам доверие за нещата които са сложили в колата ми. Струва ми се неуместно да се правя на по умен от хора в милиарден концерн, които не са си бръкнали в носа и изтреляли топчето и ги е усенила идеята,

 

Това беше едно време.Преди 15 години някъде.Тогава беше така.Примерно Ауди дава схемата на китайците и им казва направете този продукт по тази схема с тези материали по тази технология.Никакви импровизации правите каквото пише в спецификациите. 

Сега е другояче- Ауди казва- направете тази медия (примерно) която да има такива и такива параметри да отговаря на такива и такива протоколи.Съответно вече китайците измислят и предлагат решение! Те вече не са прости копировачи и работници.Те вече имат по голям ресурс и потенциал.

В последно време марката не е това което беше.И е трудно да се говори за качество.По скоро става дума за имидж ! Реално си купуваш имидж !

Това е много сериозен въпрос който няма лесен и еднозначен отговор.Но е много доходоносен и е нормално повече хора да се интересуват

 

Към днешна дата имам сериозни аргументи че марката мисли за мене потребителя! Според мен мисли за джоба си и взема решения на база тяхната печалба а не как ще е добре за мен.

Редактирано от mishoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бах аз тоя ОЕМ за Октавия 3. 1500 лв екран плюс 3500 модул в жабката. Това за Колумбуса. Чакам в Октавия 4 фейслифт или Октавия 5 да започнат да ги изкарват със същите Андроид медии от завода. Те телевизорите започнаха с Андроид да ги пускат, та някакво екранче в купчина желязо да не могат. Просто картелът на автопроизводителите не е дал зелена светлина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоз ОЕМ не е проста работа :crazy:  Сега се сетих че миналата година имахме следния казус:

Една община прави обществена поръчка на техника.Има долу горе прилични изисквания срок на доставка и прочие.

Явяват се десетина фирми.

Кмета обаче (чешит някакъв) обявава на всеослушание че не иска китайски боклуци ! Имали били пари и искат да купят нещо качествено!

И понеже са пуснали вече поръчката добавят само една клауза че не искат китайски продукти!

Първо място печели една известна италианска фирма! Преведен е аванса 30% и чакат доставката!

Пристигат продуктите и навсякъде пише Made in China. Но съответно и марката на италианците!

Почва сега спора:

Аз нали ви казах че не ща китайски боклуци ?? Ама това е нашата марка виж това е нашия продукт нашето лого просто имаме завод в Китай :D

Кмета обаче се опъва: ама чакайте бе момчета.При положение че имате завод в Китай и ми давате китайско аз тогаз що не взема офертата на фирма Х?? Тя също има китайски заводи ама цената е 50% надолу?Ние избрахме Вас и плащаме два пъти повече(бая хиляди лева са) за да имаме европейско качество и сега кво става!Или ми дайте евпропейско производство или ми връщайте аванса!

Към днешна дата още спорят и спора е влязъл в съда..Вече година не може да се отсъди кой е крив и кой е прав!

Щом съда му е трудно да отсъди при наличие на документация кои сме ние да можем?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де затова Суинг и полвината Болеро mib1 в Октавия 3 са LG, ама произведено в Чайна :) А как "свирят" само :) Като VEF

Редактирано от JORDITO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производителя му пука колата да издържи по време на гаранцията. Ако веднага след това се строши, ще е най-щастлив.

 

Тази кола вече не е в гаранция и е в интерес на човека да и удължи ресурса максимално. А ако 100-тина лв. за масло ще го съборят... нещо му е сбъркана концепцията като цяло.

Не съм съгласен с това. Производителят дава гаранция 150 000 км., което не е никак малко. Ако двг се счупи преди това, той ще трябва да го ремонтира за собствена сметка и ще претърпи сериозен удар по имиджа, съответно ще загуби клиенти, които ще отидат при други марки. Освен това смяната на маслото в гаранционен сервиз не е 100 лева, а най-малко 330. Толкова беше за Октавия 1,6. Маслото, филтрите и работата очевидно струват доста по-малко, щом извънгаранционните сервизи го правят за 100 лева и имат печалба, значи от това се печели доста. Даже при Шкода гаранционната смяна на маслото е евтина спрямо други марки, а те също дават 30х км. Ако двг се счупи малко след гаранционния срок, производителят пак няма интерес, защото клиентът на 99% няма да отиде в гаранционен сервиз и той няма да ремонтира двг, а пък и пак ще претърпи сериозен удар по имиджа. Италианските производители го знаят много добре. Така, че щом производителят казва 30х. км., значи поне толкова може да се кара. Химията от 2018 не е като тази от 1978г.

П.С. Има един мит за зимните гуми, че замръзват под 7 градуса и това е пак информация отпреди 40 години, която кой знае защо, все още се приема от много хора за достоверна.

Редактирано от nikolaaaay
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Удар по имиджа? Загуба на клиенти? Дали? След като 1.8 се оказа точно такова чадо на VAG - дали са се притеснили? Не вярвам :)

А относно предписаните 30К... Всеки, който има поне малко обща култура и познания и реши да провери, какво източват от колата му след 30К съм почти сигурен, че би се замислил над въпросния интервал. Но от друга страна са хората, които си плащат и ползват просто стоката. В крайна сметка не е нужно да си пълнят главата с ненужна информация. Пък и зависи как се ползва автомобила - дали постоянно се кара в обороти по магистрали или пък имам чести, но къси градски отсечки... Куп неща още има и хората си се доверяват на алгоритмите на компютъра, който според редица неща съобщава - “Айде - да сменим маслото!”

Мен лично не ме бърка да си сменям маслото на 10К, а не по предписание. Полагам малко повече грижи за колата, но пък предишната Шкода за 300К не ме е оставила нито един път на пътя. И продължава да върти километри при новия собственик.

А за зимните гуми дето замръзват под 7 градуса - за летните по-скоро е този мит, хахаха. Няма как да замръзне. Просто няма никакъв “грип”. Няма с какво да “захапе” снега. Поне, аз не успях с чисто нови летни гуми да си управлявам колата след като една година, май месец падна 10 см. сняг :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...
На 16.08.2018 г. at 10:39, JORDITO написа:

Бах аз тоя ОЕМ за Октавия 3. 1500 лв екран плюс 3500 модул в жабката. Това за Колумбуса. Чакам в Октавия 4 фейслифт или Октавия 5 да започнат да ги изкарват със същите Андроид медии от завода. Те телевизорите започнаха с Андроид да ги пускат, та някакво екранче в купчина желязо да не могат. Просто картелът на автопроизводителите не е дал зелена светлина.

Ето ти по лесен вариант , цената е около 600 евро , с монтажа смятам че има хора в бг  да се справятhttps://www.drive2.ru/o/b/466597001773973614/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15.08.2018 г. at 21:22, zloQQ написа:

Маслото...повече от 10 хиляди не е хубаво да се кара. Всеки сам си преценява все пак. За добавки не мога да кажа нищо. Аз не слагам. А относно медията - колегата правилно те е насочил към Жорката - ще ти помогне и ще останеш доволен! Успех!

2019 година сме, маслото с което се караше не повече от 10000 км. М-10 D, отдавна замина в историята, сега вече се произвеждат много по качествени масла. На камионите дето обикалят цяла Европа наливат масла с гаранция 80000 км. В сервиза на Фолксваген тук, наливат масла на гаранционни коли с гаранция 60000 км. Стига с тия остарели мисления, ако се счупи мотора 80% няма да е от маслото, Ами от задкормилното устройство.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, markbenz написа:

2019 година сме, маслото с което се караше не повече от 10000 км. М-10 D, отдавна замина в историята, сега вече се произвеждат много по качествени масла. На камионите дето обикалят цяла Европа наливат масла с гаранция 80000 км. В сервиза на Фолксваген тук, наливат масла на гаранционни коли с гаранция 60000 км. Стига с тия остарели мисления, ако се счупи мотора 80% няма да е от маслото, Ами от задкормилното устройство.

 

 

Благодаря, колега! Изгубил съм представа за времето и си карам още с “Диона Супер” и за т’ва го сменям на 10К. Ще се поправя - да ме извини колегата дето го съветвам да сменя на 10К (евентуално). Да налива през 60К, както правят “там”, във ФВ.

Баси камионите обаче - яката работа! Дали и с едни филтри карат тея 80К?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zloQQ, И филтрите се сменят заедно с маслото, колега.Мислиш ли че има такива производители както на коли така и на масла дето ще си заложат имиджа да ти препоръчват смяна на маслото на повече километри. Не смяташ ли че им е по изгодно да те карат да го сменяш по често, да ти продават повече масло а ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, markbenz написа:

zloQQ, И филтрите се сменят заедно с маслото, колега.Мислиш ли че има такива производители както на коли така и на масла дето ще си заложат имиджа да ти препоръчват смяна на маслото на повече километри. Не смяташ ли че им е по изгодно да те карат да го сменяш по често, да ти продават повече масло а ?

 

Какъв имидж бре, колега? Колата има гаранция 100К. След т’ва, колкото по-често идеш в сервиза, толкова по-добре за производителя :) Пука им на тях, че предписват смяна на 30К! А ти чак 60К си споменал!!! Все три-четири смени ще издържи. После почваш да си плащаш като поп, защото вече нали си извън гаранция. Т’ва е! Има лабораторни тестове, проверки и всякакви подобни изпълнения, които показват и доказват, че мазителните и очистващи качества на маслата стремглаво падат надолу във времето на употреба! Отделно, има и едни фактори - климатични условия, ‘щото едно е в Африка, друго е в Скандинавския полуостров. А пък има и друго (още едно) нещо, което е хубаво да се вземе под внимание - натоварването! Дали палиш и след 5 км гасиш и така 2 пъти на ден или жулиш по 200-300 км на магистралата по 2 пъти на ден. Да не замесваме и моточасовете, че става страшно! Та...всеки да си прави изводите за маслата и да си гледа колата, както иска!

А за камионите - ако се занимаваш с такива - аз лично, не бих си взел камион от теб след 500К! Има междинна смяна (НЕ на 80К) на филтри, смазване/гресиране на нужните възли (които не са никак малко), доливане на масло и още няколко проверки на всеки влекач ако искаш да е в кондиция! Надявам се да си чул/чел за тези неща просто, защото ако се занимаваш професионално с подръжка на камиони...лошо за собственика  за който работиш :)

И само да допълня за имиджа дето споменаваш - има места по света (да речем Щатите), където смяната на масло е препоръчително да се извърши на 3К мили - демек 5К км. Сега, к’ъв имидж вече има в случая - не знам, признавам си :) Говоря за Мобил и Шел за конкретния пример. 

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се  занимавам с поддръжката а с експлоатация та на камионите колега, де мек шофьор съм, та не знам къде си гледал тоя номер със смазване и гресиране на камиони, това беше по Тошово време. Аз съм карал един Актрос на 1 000 000 км. Със минус 12 литра масло според компютъра, шефа каза като се върнеш от курса ще го сменяме , сега няма смисъл да доливам. Та след 2000 км. Го смени и казва - не можеш да счупиш мотора, той ако види зор сам ще спре., Дето има една дума, аз на о. ...я си работа ли да вярвам или на пушката?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено не е твой камиона, че да правиш друго, освен да караш...вероятно и за т’ва смяташ, че са гресирали техниката само по тошово време. То, сега няма триещи/движещи се части по камионите (спирачки, кардани, кормилна рейка, накрайници, главини, окачване/ресьори...). Но, както сам каза - ти си шофьор (ползвател)! Не си монтьор в крайна сметка :) То и за т’ва сляпо вярваш на предписанията на производителите - сега разбирам защо е така. 

А мотора може да се счупи и още как! Ти даже си описал как става! Компютъра ти е отчитал липса на 12 литра, но не е спрял! А ако наистина липсваха? Чудно щеше да прегрее на някое по-дълго качване с тежък товар!

Безаварийно по пътищата, че не е леко карането на камион! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.