Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет за дюзи


jaden

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

 

Пускам тема, защото прерових форума, но не открих точните отговори!

На компютърна диагностика ми казаха, че едната дюза е "тръгнала" /не казаха за къде обаче/, тъй като показателите трябвало да бъдат около нулата, а при нея е около 1 и малко, което не било добре! Та въпросите ми са следните:

1. Двигателят ми е с код BXE. С какви дюзи е -  Бош или Сименс? Доколкото разбрах, ако е със Сименс, пия бутилка студена/даже ледена/ вода, защото не се ремонтирали......, а пък Бош, се ремонтират, но е бая цифра!

2. Може ли софтуерно да се направи нещо по отношение оптимизиране работата на дюзите?

3. Чрез някакви добавки мога ли да се опитам да оптимизирам работата им?

4. Наистина ли е сериозен проблем това?

5. Препоръчайте ми сервиз или колега монтьор, на който/които мога да се доверя относно този проблем!

6 Дайте ми съвет относно рециклирани дюзи или покупка на такива от "автомобил на части"!

7. Някой може ли да ми каже какви са номерата на дюзите за този двигател?

Благодаря Ви предварително за помощта и отделеното време.

 

Поздрави!

Редактирано от jaden
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите ги вадиха и почистваха като нови ги направиха. Гледаха ги на стенд и пак обратно в двигателя. Началото на 2018 беше. Цената излезе 100 лв вадене и връщане и 100 лв минаване на стенд. Случи се в сервиза на VW във Велико Търново.

 

 

Даи един VIN номер да видя дали ще покаже нещо като номер на дюзите.

Редактирано от CAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така само по описанието което си написал ми излизат тези номера Bosch:

0 414 720 265

0 986 441 559

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите ги вадиха и почистваха като нови ги направиха. Гледаха ги на стенд и пак обратно в двигателя. Началото на 2018 беше. Цената излезе 100 лв вадене и връщане и 100 лв минаване на стенд. Случи се в сервиза на VW във Велико Търново.

 

 

Даи един VIN номер да видя дали ще покаже нещо като номер на дюзите.

TMBTSC1Z192015436 е VIN-a, колега!

 

Въпросът ми е обаче само с почистване ще се реши ли проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми дава като ОЕ номера за твоята кола:

SKODA Octavia Comb.Elegance 18.11.2008         BXE 2009 - 2013   1900CC / 105hp / 77kW 2009

038 130 073 AG

038 130 079 GX

 

Като номера на Bosch: пак ми дава горните 2 номера които отговарят на този OE номер: 038 130 073 AG

 

Една нова дюза ти е от 1500лв нагоре.

Твоята може да е само леко изместена и това да й е проблема. Оправя се като се отвори провери на стенд и ако е наред се връщат пак.

За да се замисляш за смяна трябва самата дюза да е много запушена и да не разпръсква добре горивото дори и след почисването.

 

По принцип след дълго каране може някоя дюза да се размести леко с времето.

 

Ако уплътненията на дюзите са скъсани има ремонтни комплекти които вървят от 20- до към 100 лв (но не знам дали е за дюза или за 4-рите)

Редактирано от CAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как стои въпросът с дюзите при 1,6TDI CR? Кодът на двигателя е CAYC. Подлежат ли на реглаж/ремонт или само нови?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте,ползвам темата  на колегата,да не отварям нова.Колата ми октавия 2....2.0 TDI 140к.с. BMM.От няколко дни върви като асматик,не ускорява както преди.На няколко пъти при изпреварване,усещам че педала на газта е до долу,няма на къде повече.Преди,дори и на 6-та даваш газ и колата ускорява доста бързо,а сега не е така.Закачих я с vcds,живите данни на дюзите са около нулата когато е на място....но в движение 2ри цил. Показва -1.50 А 4ти цил. +1.50 .Дали е от дюзите,или да търся друг проблем?

 

20200703_140033.jpg

20200703_133258.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки че са по-високи стойностите, все пак, показанията са в нормите -2+2 Вероятно ако направиш логфайл, някой по-разбиращ ще може да изкаже мнение за проблема. За София, полезен може да е Пепи (@Pepino)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, skodafen написа:

а синхронизацията колко е ?

Изобщо незнам за каква синхронизация става въпрос

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като човек, който го е играл 2 пъти с дюзи на 1.9, те съветвам да си смениш ремонтен комплект(уплътнения, пънчета отгоре, дифтунги и задължително нови болтове!) на дюзите, и така и така са извадение, да ги оставиш за ултразвуково почистване + измерване на стенд след това. Ако на стенда след почистването има проблем, чак тогава ремонтирай, сменяй, прави и струвай.

 

Тези двигатели имат свойството да трупат нагар, така че леглата на дюзите също трябва да се почистят ако е необходимо, преди да се сложат новите финтунги.

 

Цялата операция със все консумативите и почистването трябва да ти излезне не повече от 250-300лв с работата.

 

И един съвет за този, който реши да монтира обратно старите или новите дюзи - само и единствено с динамометричен ключ + завъртане на 180 градуса или колкото го дават за твоя двигател след това. Тези двигатели имат едно "гениално" решение дюзите да се закрепят само с по един болт. Превърти ли някой - нова глава, играл съм го вече с един, който казваше "знаеш ли колко дюзи съм сложил?! Ще ги сложа на ръка" :) Пружинки в резбите не помагат за дълго...

Редактирано от fr1nklyn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая проблема с вървежа едва ли е от дюзите. Дори съветвам да не се пипат докато не се открие истинската причина, освен ако няма влошен студен старт или да качва нивото на маслото. Насочи се към проверка на налягане на турбото в движение, проверка на ЕГР и дебитомер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Може ли линк към ремонтния комплект, кой се води оригинален, или кой е най-удачно да се сложи? Къде сте правили интервенцията?

Добре ли е да се сменят превантивно или чак когато има проблем?

 

Засега питам само информативно, нямам проблем с дюзите, всички са в добри норми и пали от четвърт, но ако се наложи да знам какво ме чака.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
  • 4 седмици по-късно...

Здравейте, колеги.

 

Някой решил проблем с дюзи в София ще сподели ли опит от сервиз? Надеждата ми е да не се стига до крайна цена над текущата на моята шкода :(. При мен започна да вибрира странно при набиране към 1500 оборота от 3та предавка нагоре. Дюзите са основен заподозрян, но не ми се сменят, че там ще излезе още някой дявол и ремонта става $$$$$. А и неща от сорта "може и да не се оправи при 5к ремонт" нещо ме плаши. Аз съм с БХЕ 1.9 ТДИ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е отваряно нищо още и вала ме притеснява, че ще излезе за смяна. Дори с рецилирани дюзи + вал (ако е за смяна 2к) и другите неща около него сметката минава 4-5к което си е колкото колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.