Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Автоматик за 3-4000лв.?


Recommended Posts

И аз в момента съм нагърбен с избора на автомобил за сестра ми.

Критериите са абсолютно идентични с описаните по-горе.

За момента главно съм се насочил към:

 - нисан микра 1.4 (довечера ще гледам тази - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11527442406638633

 - корса 1.2 

 - фиат пунто 1.2

 

Сите автомат задължително!

 

Описвам ги, както за идея на автора, така и с молба към колегите с опит, да изкажат мнение и впечатления.

 

При мен и по точно при сестра ми, сагата приключи (или тепърва започва :D) с рено клио 2 - фаза 1, 2001г, 1.4 75 коне и 4-степенен класически автомат, регистрирана - от частно лице. 

Колата е на канче, но пък е с 5 врати, газов инжекцион, централно, прекрасно работещ климатик, ел.стъкла, комплект хубави зимни гуми....и това всичкото за 1700 пари.

За смяна има - темп.датчик за стрелката на таблото, двг.масло + филтри....и те това е.

 

Супер хепи съм от покупката, колата е мнооого приятна за каране, дано и за напред останат добрите впечатления  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    12

  • stanley

    9

  • lyubcho88

    8

  • shaft

    6

Най-много писали в темата

Може ли да кажеш какви са проблемите при тия автоматици дето ги слагат във Fabia 1, че аз не съм запознат колега? Пак са 4степенни, но не са 01M, поне на вид, а и по номер.

В Audi A3 слагат 01M като моята, а в superb 1 вече са 5 степенни 01V.

 

Не визирах конкретно този автомат, а автоматите по принцип. Човек, който е тръгнал да си купува кола за 5К, МНОГО трудно ще си купи автомат. Защото даже и да е най допотопен като този, ремонта му пак е 2000 лв. Може и нагоре, не знам.

А инак тия старите кутии са доста по здрави от DSGто (където и ремонта по-скоро по​чва от 3К в добрия случай). Но ще ти цитирам няколко човека с доста опит, проверени механици. Една такава кутия може да изкара 200 000 км., може да изкара и 400 000 км. Никой не знае. Отделно кога и как е обслужвана, също няма как да е ясно. Като цяло се оказва, че по европата много много не сменят масло на кутия, даже и автомат. Или и да го сменят не е баш на сервизните интервали. Което по принцип доста ме изненадва, щото то е все едно сами да преценяват дали да сменят ремък или не, заложено е в сервизния протокол на определини км. Но факт е, че май не се случва точно така. Въобще по европата механиците (които вероятно са с имена Сали, Ахмед, Мюмюн, Акбар и някои северно африкански), май правят каквото им скимне. На колега в Швеция Маздата му хвърли пистов ремък на 105 000 км. За щастие се случи в града, а не по път. Оказа се, че по инструкция е трябвало да се смени на 75К заедно с масло и още някакви глупости, но Мазда Швеция не го бяха направили, нищо, че колата е била при тях на този сервизен интервал.

 

При мен и по точно при сестра ми, сагата приключи (или тепърва започва :D) с рено клио 2 - фаза 1, 2001г, 1.4 75 коне и 4-степенен класически автомат, регистрирана - от частно лице. 

Колата е на канче, но пък е с 5 врати, газов инжекцион, централно, прекрасно работещ климатик, ел.стъкла, комплект хубави зимни гуми....и това всичкото за 1700 пари.

За смяна има - темп.датчик за стрелката на таблото, двг.масло + филтри....и те това е.

 

Супер хепи съм от покупката, колата е мнооого приятна за каране, дано и за напред останат добрите впечатления  :)

 

Надявам се да не се засегнеш, не познавам сестра ти, но дали си я купил на канче или ще бъде такава след 3 месеца, печелиш само от по-ниската покупна цена, а не губиш нищо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да не се засегнеш, не познавам сестра ти, но дали си я купил на канче или ще бъде такава след 3 месеца, печелиш само от по-ниската покупна цена, а не губиш нищо :)

 

Как да се засягам, като тактиката ми беше точно такава  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

И аз разсъждавах така преди да се реша да си взема автомат. След което се ровех за да разбера наистина ли е така скъпо и наистина ли толкова се трошат, но се оказа, че е според зависи и според целите за които избираме автомобила.

Въпреки всичко си прав за някои неща. Хората в BG масово се плашат от автоматик защото ремонта би бил скъп. Напротив, не всеки автоматик е безбожно скъп за ремонт. Освен това в последно време има все повече сервизи предлагащи обслужване и ремонт на автоматици на все по народни цени. А и задобряват. Например смяната на един сух съединител при дизелов автомобил може да надвиши евентуален ремонт на скоростна кутия, ако въобще се стигне до ремонт докато притежаваш колата. За справка кутия втора ръка като моята върви около 300-400лв. Това е ако излезне, че нищо не може да се направи с наличната. Целия мозък нов с conductor plate-а и сензорите е 140$ https://www.ebay.com/itm/01M-4Speed-Automatic-Transmission-Valve-Body-Fit-Audi-Seat-VW-Golf-Jetta-Passat/163147273683?hash=item25fc55d5d3:g:RwoAAOSwhRdbblUK&vxp=mtr, а ако решиш да я направиш чисто нова от/до ремонтния комплект е 580$ https://www.ebay.com/itm/VW-Golf-01M-096-4-Speed-Automatic-Transmission-Master-Rebuild-Kit/321839306577?epid=1346845672&hash=item4aef1e1751:g:rPQAAOSwPcVV1ni9&vxp=mtr зависи какво ти се плаща. При всеки случай с труд ще си под 2к със сигурност!!!

Аз не съм правил нищо от горните, само смяна на масло и филтри и ще го сменя пак за да съм извършил една промивка и си карам така на интервал ок 60к км както пише по книгите. Колата е на 315к в момента и кутията работи добре. Въпреки това при обслужването извадих филтър със щампа 2002г : ). Но това е не защото предния собственик е бил некадърник и е решил да не сменя нищо, а просто защото производителя казва кутията има live-time на маслото, освен ако няма повреда. Което значи не сменяй масло на автоматика, освен ако не правиш ремонт. И затова и сервизните техници не го сменят. Тe имат списъци с отметки и карат по тях. Не е от това, че се казват Асан : ). Live-time operation обикновено е заложен от производителя – 200к км и маслото и кутията трябва да ги стигнат без да се пипат. Това, че колата ще скапе кутията по бързо и идва тук на 300к си е наш проблем... За шкода, VW или коя да е друга компания е важно 200к (гаранционния срок + още малко) без ремонти и продажба на нови модели. И после всички ще ти кажат обслужвай на 60к както е в учебника, но какво да направиш като производителя е немърлив......

 Да не мислиш, че на ръчните някой сменя масло? Интервала трябва да е същия 60к км. Маслото старее, окислява и губи вискозитет.

Последно време така се случи, че съм карал 4-5 автоматика като се наложи на единия с двоен съединител (като DSG, но на ford) да бракуваме кутията, защото не се прави. Е намерихме втора ръка от блъсната кола и пак сумата не беше над 2к, въпреки, че майстора ни завлече с 500лв!!! Затова положението не е толкова стряскащо. Е всеки сам си решава и е важно за какво ти трябва и какъв ще ти е кяра. Аз лично не искам повече и да чуя за ръчка с тия задръствания в София. Сега се наслъждавам на шофирането много повече дори в пиковите часове. Дизела трака малко наистина, ама другия път бензинов двг ще търся или конумрел аааа common rail : )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко, което си написал е така. Чесно казано цени не съм гледал ако моята предаде богу дух. Тия 2К ги изплюх по инерция от чути неща и психичеаки за толкова съм се подготвил ако се наложи.

За задръстванията в София, няма какво да коментирам. Липсва ми извън града по завоите да връщам две с междинна газ, но кефа не може да компенсира зора в София :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.с. За коня умрел - мИрси. Ще карам на бензин докато има още такива коли :)

Днес на Един Круйзер сипвах АдБлу 20 минути. Неудобна туба, дупка за пълнене на кофти място, Круизера е висок 9 метра, аз кинта и двайсе...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя умрел кон няма ад блу и съм доволен как върви. На DSG-то още не мога да му свикна напълно. Особено паркирането на баир си е предизвикателство, въпреки аутохолд-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колега, намери ли нещо интересно до 3-4000лв дето да си струва парите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Познавам хора, които се кълнат в Субару Импреза 1.6 , а аз бих препоръчал Лексъс ИС 200 Импрезите рядко са седан, а и двете не влизат в бюджета обаче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на жена кола със задно предаване за зимно градско не бих дал. Предно или 4х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е малко субективно, но и двете коли са с големи кутии, които са доказано безпроблемни на фона на други марки, обслужваеми са, имат сменяем филтър, не прегряват лесно и трябва да си мърляч и голям юнак, за да ги счупиш.

Редактирано от Toshiro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

 

Преди 6 часа, Passi написа:

Някой,нещо да сподели за Панда 1.2 Автоматик?

Бях чел коментари в един форум, че е роботизирана ръчна кутия.

Една девойка се оплакваше (за Ситроен Ц3), че много странно реагира кутията и изпитва затруднения при маневриране на стръмен баир, а друг от форума разправяше, че не било бъг а фиичър на кутията и, че като й свикнеш много кефела.

 

Явно не е като нормалните автоматици и си иска свикване. 

Незнам дали Ситроен и Фиат ползват една и съща кутия, но с такова впечатление останах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.