Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Талон МПС


Recommended Posts

Преди няколко месеца, купих кола втора ръка от Германия. Загледах се в големия талон, тъй като имам някакви идеи за теглене, че доста от полетата са с ***, докато в копието на немския талон, което си запазих, данните са попълнени. Оригиналният немски талон го прибраха в КАТ.

Някой дали е наясно как се процедира в такъв случай: жалба, възражение или се минава през технотест / декра да издадат документ с липсващите данни.

Става дума, за натоварване по оси, общо тегло в състав и т.н. Тегличът е монтиран допълнително в Германия, от предишния собственик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.

На мен не ми стана много ясно какво те притеснява с неотразените данни за автомобила за натоварване на оси в големия талон,  теглича и връзката с тегленето на ремарке. /Ако разбира се за това иде реч/. Новите талони - талона част ІІ (малкия талон който се разгъва) заради проблемите на нашите шофьори в чужбината го направиха такъв за да могат да дублират и изпишат всички данни за колата които ги има в големия талон - част І . Всъщност може би има резон за притесненията ти ако караш в чужбина, не знам как стоят нещата навън, но за в България нещата са ясни, макар че дори и много от "контролните" органи не са в час и не мисля, че може да имаш проблем с тегленето на ремарке, като не са изписани всички данни за автомобила в талона.

В България тегленето на ремарке се регламентира по-скоро от правилото книжка за каква категория имаш.

Ако имаш категория "В" - тя ти дава право да управляваш МПС с тегло до 3500 кг и до 8+1 места. С тази категория можеш да теглиш ремарке с максимално тегло до 750 кг, като общата маса на състава - МПС и ремарке не трябва да надвишава 4250 кг.

И тук идва недоразумението. Много хора си мислят, че с книжка с катег. "В" могат да теглят ремарке над 750 кг, защото се заблуждават,  че общата маса на състава не надвишава 4250 кг. / Примерно МПС-то 2 тона и ремаркето 1,5 тона и всичко ОК / ДА ама НЕ.

С книжка катег. "В" можеш да теглиш ремарке с тегло над 750 кг като състава не надвишава 4250 кг. при следните условия: - ИЛИ ако си преминал обучение /курс/ за теглене на ремарке над 750 кг и имаш книжка в която преминаването през такъв курс се отбелязва с код 96 на гърба на книжката; - ИЛИ трябва да минеш курс за категория "Е" даваща право да се тегли ремарке над 750 кг. и категорията "Е" не е самостоятелна, а се комбинира с категориите "В", "С", "Д".

По този въпрос съм се ровил и си е регламентирано в ЗДвП - някъде от чл.150 нататък.

Май се отплеснах в многословни обяснения и ако нямат връзка с питането ти - моля за извинение.

Иначе не мисля, че някой в КАТ ще ти обърне внимание и ще си направи труда да ти издадат нови талони с вписани всички данни за колата каквито е имало в немския талон. ЗА това последното аз лично ще съм много радостен, ако не съм прав.

Поздрави и безаварийно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментара. Говорих си с един познат, който кара платформи и той ми каза, че ако нямам попълнено поле f.3, маса в състав, нямам право да тегля каквото и да е. За категория ясно. На ГТП, трябвало да проверяват ел. конектор и закрепването, което пак е следствие на ф3, тоест че е одобрена да тегли. Дори и нашите полицаи се усещали вече, за чужбина да не говорим. Та той каза, че ако е монтиран теглича, чисто теоретично може дори да ме спрат от движение, поради хардуерни промени, ако решат да се заяждат.

При мен са попълнени само о.1 и о.2 в бълг. талон, ремарке до 2000 със спирачки и до 750 без спирачки. Та мисля да видя в КАТ каква е процедурата а впишат и останалите данни от немския талон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кои номера са полетата в немския талон, в които имаш данни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще напиша, че е в офиса. Но няма начин немеца с монтирането да не се е подсигурил, че е законен отвсякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно си прав, но промяната не се отразява в талона непременно. Много допълнителни части и аксесоари (напр. джанти) имат одобрения или сертификации, не знам как точно да ги нарека (т.нар. КВА), които указват за кои модели е позволено да се ползва/инсталира дадената част. Въпросните КВА обикновено могат да се свалят от страниците на производителите или имат линкове от страниците на продавачите. Когато ми напишеш точните полета ще погледна в моите талони и ще ти кажа какво имам там. Трябва да отбележа, че моите коли нямат тегличи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тегличът е Вестфалия, точно за моята марка и модел. Даже май електронния блок за управление има и връзка по кан, поне така си превеждам манУла, не съм я закачал лично на диагностока. Даже има рейтинг за 2,3 или 2,4 тона при макс посочено тегло 2т в немските и българските талони за теглене на ррмарке от колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.