Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Хомологация N1


stefanakis767

Recommended Posts

Е, в крайна сметка историята с N1 приключи. Моята Шкода я закупих нова, с регистрация по N1. Получих си новия данък за 2019, който си е като за M1...

Когато купувах колата, чисто нова, през 2017г., от ЕУРАТЕК сами ми предложиха, ако искам, да ми я регистрират, като N1 и аз взех, че се съгласих, защото сме 4-членно семейство с децата и дали ще е 4+1 или 3+1 места, за мен нямаше особено значение, но за сметка на това,  символичният данък беше съблазнителна "екстра".

Сега обаче, всичко се обезсмисли, след промяната в закона и премахването на данъчните облекчения и се чудя, как да си пререгистрирам, като M1... за да не ми пише в талона, че колата ми е "камион" (TRUCK), а за да мога да си ползвам всички места, без угризения ?...  Другата причина е, че когато реша да я продавам някой ден, хомологацията за N1, изобщо няма да е "екстра", а по-скоро недостатък!

И така, взех че се свързах с ЕУРАТЕК, за да разбера, къде, и как са направили хомологацията за N1, преди да ми връчат колата, за да мога пак там да я пререгистрирам като M1, но още не съм получил ясен отговор. Тъпото е, че не си поисках сертификата за съответствие, с който са я регистрирали първоначално в КАТ... ама, от къде да ми хрумне тогава!

Ако някой е изпаднал в подобна ситуация, моля споделете опита си. Ако аз се оправя с тази история, ще пиша отново.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, Nick Zappa написа:

...Тъпото е, че не си поисках сертификата за съответствие, с който са я регистрирали първоначално в КАТ... ама, от къде да ми хрумне тогава!...

 

 

Ако ЕТ не го пазят в техен архив, при искане от твоя страна не би следвало да е проблем да изискат копие от Чехия, което в последствие да ти предоставят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомобила ти ще трябва да премине Технотест. Представи си, че преобразуваш един нормален автомобил в товарен. То не се случва само административно.

Другият минус, който си пропуснал е, че техническият преглед е по-скъп и ако не се лъжа след петата години се минава на всеки 6 месеца. Което си е pain in the ass.

 

п.с. - За кога започва да е на 6 месеца не съм сигурен, гледал съм го последно преди 100 години...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е нормално и логично, да е така, но като се вземе предвид, колко са смотани в ЕТ, малко се съмнявам... Писах им вече и чакам отговор, поне на въпроса, къде е направена хомологацията по N1... Ще видим дали ще ми отговорят изобщо. Така или иначе, когато ми се наложи да ги посетя, въпросът ще бъде поставен ребром...;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, sauber написа:

Автомобила ти ще трябва да премине Технотест. Представи си, че преобразуваш един нормален автомобил в товарен. То не се случва само административно.

Другият минус, който си пропуснал е, че техническият преглед е по-скъп и ако не се лъжа след петата години се минава на всеки 6 месеца. Което си е pain in the ass.

 

п.с. - За кога започва да е на 6 месеца не съм сигурен, гледал съм го последно преди 100 години...

Хомолагицята ми по N1 се състоеше технически, само в това, че ми беше демонтиран пътническия предпазен колан на задната средна седалка. Абсолютно нищо друго.

 

Това, с "другия минус" отпадна също. Виж по-нагоре, в темата, някой беше го описал точно. Така или иначе за леките автомобили M1 и N1 техническия прегледът вече е един и същ Това с 6-те месеца, като при камионите отпада. Цената на прегледите си е една и съща.

Ако колата е закупена нова, първият преглед е на 3-тата година, а вторият на 5-тата. После - всяка година, както си беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с прегледите на 6 м. е след 10-та година.

Колкото до холгацията - монтира с петия колан , минава се Технотест срещу около 264 лв. по спомен , с документа в ИА "Автомобилна адмистрация" и после в КАТ за смяна на талон .

Screenshot_2019-02-07-16-45-33-044.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, The Best Forman написа:

Това с прегледите на 6 м. е след 10-та година.

Колкото до холгацията - монтира с петия колан , минава се Технотест срещу около 264 лв. по спомен , с документа в ИА "Автомобилна адмистрация" и после в КАТ за смяна на талон .

До колкото знам за N1 и М1 до 3500 кг, е вече едно и също - това за 6-те месеца след  10-тата година отпадна... Anyway, трябва да видим просто в новата наредба...

 

А за "Технотест" - да, процедурата е такава. Обаче аз им писах с въпрос, дали ЕУРАТЕК са ми правили хомологацията при тях. Поскаха ми талона и след проверка ми съобщиха, че колата ми не е била при тях никога. Сега писах на ЕТ, да кажат, къде са ми правили N1-то и чакам отговор... Иска ми се просто, да си направя отново хомологацията там, където е направена първоначално. Вероятно е правена в БГ, защото когато си получих колата от ЕТ, сваленият колан си беше оставен в багажника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, The Best Forman написа:

Това с прегледите на 6 м. е след 10-та година.

 

 

И това отпадна Чичо Манчо.

Както колегата е споменал, разлика в N1 и M1 касаеща ГТП-то няма никаква, правилата са абсолютно идентични (това от миналата година).  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Nick Zappa" - Мисля, че Сертификата за Категория "N 1" се прави в Офиса на "TUV Nord" в Град София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, tuningmania написа:

До "Nick Zappa" - Мисля, че Сертификата за Категория "N 1" се прави в Офиса на "TUV Nord" в Град София.

 

Да, там го правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, tuningmania написа:

До "Nick Zappa" - Мисля, че Сертификата за Категория "N 1" се прави в Офиса на "TUV Nord" в Град София.

Да, оказа се, че поне що се отнася до ЕУРАТЕК, там го правят... Получих мейл от тях след мое запитване, с прикачен и въпросния сертификат.

 

Сега въпросът е, къде е най-изгодно да се „хомологира“ отново автомобила, от N1 на M1, защото за една и съща услуга, например ТЕХНОТЕСТ взимат 264 лв., а ДЕКРА - 180 лв.

 

Разликата не е малка...

 

Е, мисля, че темата се изясни по отношение на процедурата. Предполагам ще има и други, на които тази информация ще е от полза.

 

Благодаря на всички взели участие.

 

Като свърша цялата работа по това упражнение, ще напиша подробно, как и какво съм направил.

 

Поздрави и лек ден!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.