Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

Recommended Posts

stefanakis767

Колеги здравейте.
Закупих си автомобил Опел Зафира с хомоголация N1 така си идва от чужбина.Това го разбрах в КАТ :D
Ще мога ли да си я регистрирам не на фирма, ще имам ли някакъв проблем?
С категория  B ще може ли да се кара ? 
Каква винетка би трябвало да закупувам?

В талона като я регистрирах си пише товарен N1 3 + 1 места

F.1 - 2105
F.2 - 2105
F.3 - 3200
G - 1575
F.1 -техн. допустима максимална маса
F.2 - допустима максимална маса от контролните органи
F.3 - допустима максимална маса на състаж
G - маса на превозното средство
Следователно би трябвало да нямам проблем да го карам с категория Б нали така? Понеже незнам има ли сумиране на масите или се гледа F1 i F2.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sharpshooter_

Здравей Колега,

Нямаш проблем по нито един от изброените въпроси.

Ще мога ли да си я регистрирам не на фирма, ще имам ли някакъв проблем? - регистрираш си я спокойно, нямаш ядове
С категория  B ще може ли да се кара ? - може
Каква винетка би трябвало да закупувам? - като за лек автомобил
 
В допълнение на горното, от скоро промениха закона и за автомобили категория N1, по повод условията за преминаване на ГТП. Вече става идентично с автомобили категория М1, т.е. за нови а-ли N1 първо ГТП на 3та година, а за стари над 10-годишни а-ли по веднъж годишно (преди изменението беше 2 пъти годишно).
 
Поздрави,
Никола

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ID A

Обърни внимание, че е 3+1 места. Нямаш право да качваш 4 пътници и шофьор. Ще гледат за това при спиране за проверка, въпреки същата задан седалка при 4+1 места.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stefanakis767

Да това ми е ясно, просто не бях сигурен дали ще имам проблем да го карам със категория “B”, незнаех за допустимата максимална маса дали не се сумират някои от масите в талона или се гледа само една. Иначе знам,че до 3,5т е скатегория Б

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tuningmania

До "stefanakis767" - Привет, понеже на скоро преминах през историята с "N1" да споделя каквото знам - няма проблем да се регистрира на физическо лице, возиш толкова Хора, колкото пише в Регистрационният Талон на Автомобила (при ТЕБ - 3+1), управляваш с "B"-Шофьорска Категория и с Винетен Стикер "K3" (тоест Лек Автомобил). При мен, на първото Гише в "КАТ"-София, бяха забравили да упоменат "N1" и ако не бях забелязал на време щях да бъда "Лек Автомобил". Казвам го в смисъл, че ако кажеш на първото Гише, да ТИ я пишат "Лек Автомобил" - мисля, че няма да откажат ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stefanakis767

Благодаря колеги, значи без никакви притеснения да си карам с Б категорията.

А все пак ноя маса написана в талона се гледа дали е 3500 кг. Или трябва да се сборува нещо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ID A

F1 F2 са максималната маса натоварен. F3 е общата маса + ремарке. Щом макс е посочена 3200, значи колата и ремаркето заедно могат да тежат тошкова, без значение колко свободно място имаш, като колата не може да е по-тежка от 2105 кг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stefanakis767

Колеги здравейте отново. Баща ми е рибар и се е запалил да купува каравана.Джипа с който ще я тегли е със следните маси.

F1-2355

F2-2355

F3-4430

G-1810

F.1 -техн. допустима максимална маса
F.2 - допустима максимална маса от контролните органи
F.3 - допустима максимална маса на състаж
G - маса на превозното средство

Въпроса ми е колко тежка трябва да гледа да е караваната за да може да си я управлява с категория "Б".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Izolini

С категория "В" може да теглиш максимално 750 кг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stefanakis767

Ясно.

Ако не тегли нищо джипа си го пердаши с категория Б без никакъв проблем нали така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft
Отговорено (Редактирано)

Трябва си ТИР категория за 'жиб. Ткт по-скоро :)

 

Много е сложно да се прочете какво пише в закона, нали? ;)

Редактирано от shaft

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stefanakis767

Прочетох го, но чета и мнения,че с Б може с ремарке да е 4250 други казват 750 кг да е ремаркето. Не знам кое е вярното.А попринцип масата в състав, независимо,че е 4430, ако не тегли ремарке или каравана не го бърка за категорията, Б си му е достатъчна ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ID A

Да. Просто, ако ремаркето е над 750 кг максимално тегло, трябва B+C категория. Границата за B категория е 3500 кг собствена маса на МПСто или 7+1 места. Това не е масата в състав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
winrg

Да. Просто, ако ремаркето е над 750 кг максимално тегло, трябва B+C категория. Границата за B категория е 3500 кг собствена маса на МПСто или 7+1 места. Това не е масата в състав.

Малка корекция, B+E му трябва. Ако има Е категория, може да тегли каравана до 4430-2355 = 2075 кг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ради

Здравейте, натъкнах се на нови изменения в закон за движение по пътищата от изм. ДВ. бр.59 от 17 Юли 2018г., доп. ДВ. бр.62 от 27 Юли 2018г.

 

(3) (Нова - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г., предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2018 г., в сила от 03.01.2018 г.) Пътните превозни средства подлежат на периодичен преглед за проверка на техническата им изправност, както следва:
1. (В сила от 20.05.2018 г.) превозните средства от категория N1 и превозните средства от категория М1, с изключение на леките таксиметрови автомобили, къмпинг-автомобилите и линейките - преди изтичане на третата и петата година от датата на първоначалната им регистрация като нови, след което всяка година;

 

Само за новорегистрирани коли ли ще важи, някой има ли представа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tuningmania

До "Ради" - Здравей. Или нещо още ми се спи или нещо не мога да разбера точно въпроса ТИ.. Как така само за новорегистрирани? Дай някакви примери, да се ориентирам..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цецо75

Така написано би следвало да важи и за заварените.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sharpshooter_

Потвърждавам, че важи и за заварените  :PDT_Armataz_07:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft

Не разбрах аз... за какво става дума. Тоест, променили са го само за N1, за да може да станат още по-апетитни тези хомологацийки. Явно на някого му трябва по-яко Бентли.

 

1. Купих си Шреки нова;

2. Казаха ми, че прегледа е на 3-тата година чак и след това БОНУС още 2 години, та става на 5тата следващия.

3. Аз изпуснах да отида на 3тата, преди да ми изтече прегледа, а отидох два дни след като е изтекъл. Казаха ми, че съм се "преебал" и губя бонуКса си да вАжи още 2 годинки и почнах всяка година още от третата.

 

Та... освен, че N1 си беше всяка година от първоначалната му регистрация "като нова кола" в първите 10 години и после два пъти годишно... сега са го направили като M1, а M1 си беше така ;)

Редактирано от shaft

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ID A

Това за прегледите е бонуса, че вече N1 под 3,5т ще плащат, като М1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft

Значи още по-добре. Вече няма да си купя М1 105 коня кола с данък 260лв, а ще си купя N1 с 350 коня кола с данък 2.60лв :) ИдеЯлно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Я минах два пъти вече и не се чувствам пре*бан :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
karst

Значи още по-добре. Вече няма да си купя М1 105 коня кола с данък 260лв, а ще си купя N1 с 350 коня кола с данък 2.60лв :) ИдеЯлно. 

За момента е така, ама законотворците умуват по въпроса:

https://www.dnes.bg/cars/2018/09/11/dyrjavata-sekva-danychnata-dalavera-luksozna-kola-falshiv-kamion.387442

Интересно чие лоби ще надделее  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Milen Dimitrov

Значи още по-добре. Вече няма да си купя М1 105 коня кола с данък 260лв, а ще си купя N1 с 350 коня кола с данък 2.60лв :) ИдеЯлно. 

 

Мииии не :D

Вече няма N1 за нови коли и най-вероятно ще увеличат данъците, както е при М1. Демек кой е@ал, е@бал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft

За момента е така, ама законотворците умуват по въпроса:

https://www.dnes.bg/cars/2018/09/11/dyrjavata-sekva-danychnata-dalavera-luksozna-kola-falshiv-kamion.387442

Интересно чие лоби ще надделее 

 

Само като прочетох това нещо:

"По данни на МВР към средата на април 2018 г. са били регистрирани 308 260 товарни автомобила с маса до 3.5 т от 3550 марки и модели. От тях над 2000 модела имат аналог, регистриран и облаган като лек автомобил...."

 

И ако е така наистина... значи не ги боли все още. Близо, даже над 4 милиона са всички останали. ;)

 

 

Мииии не

Вече няма N1 за нови коли и най-вероятно ще увеличат данъците, както е при М1. Демек кой е@ал, е@бал.

 

Така лиии... изпуснал съм го това :) Интересно, ако наистина няма N1 за новите коли - значи ще изравнят данъците, определено, или ще измислят нещо ново  ;)

 

И все пак... не мисля, че тези, които притежават Бентли, РолсРойс и разни други лъскачки ще СИ ГЛАСУВАТ САМИЧКИ да им се надЕне. ;)

Редактирано от shaft

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×