Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос относно Супърб 3 и оборудване.


VKNikov

Recommended Posts

Здравейте!

Оглеждам се за евентуална покупка на Супърб(EDITION вариант) и естествено се двоумя относно двигатели и екстри, които може да се избират. Прочетох няколкото теми, които има по този въпрос вече, но все още някои неща не са ми ясни.

На първо време съм се насочил към дизелов двигател. То и точно в момента няма много избор от други двигатели. В конфигуратора на сайта има само един бензинов двигател, а именно 220к.с. Този, който е 190к.с. ще може да се поръчва от Ноември месец, а другите са спрени. Подобна е и ситуацията при дизелите. 190к.с. двигателя ще може да се поръчва от Ноември, в момента може да се вземе 190к.с. само ако е 4х4. Другият вариант е 150к.с., от който пък няма 4х4 с DSG. И съответно аз в момента се чудя между 150к.с. или 190к.с. 4х4 и двата със 7 DSG. В briskoda четох две теми, в които повечето хора смятат, че 190 коня двигателя не върви като за 190 коня и не си заслужава много много разликата в цената спрямо 150к.с. Някой от тук пишещите имал ли е възможност да сравни между двете дали наистина разликата в поведението си заслужава разликата в парите(особено в момента, когато 150к.с. с DSG двигателя е без 4х4, а 190к.с. е със и разликата в цената е 4-5к лева). А и по принцип 150к.с. дизел как се държи с купе като на Супърба? Мисля да направя и тест драйв разбира се, но се съмнявам да имат налични и двата двигателя, така че всяко мнение ще е от полза.

 

Относно екстрите, според вас заслужава ли си цената за Front Assist - адаптивния темпомат до 160км/ч. Според мен цената е доста солена при положение, че това вече даже е стандарт при доста марки(от средно оборудване нагоре, при Фолксваген мисля даже и за базовото оборудване). От друга страна ми се струва и полезно, особено лятно време магистрално каране, когато колоните са доста сериозни и в момента постоянно трябва да си нащрек за рязко спиране. Предполагам в случая електрониката доста би улеснила карането, като се предполага сама да контролира дистанцията. Също така май за Супърб няма друг начин да включиш аварийното спиране като екстра, което макар и до 30км/ч също според мен си е задължилтено за съвременна кола в градски условия. Никога не знаеш какво/кой може да изкочи зад някоя кола в тесните квартални улички.

 

Гледам в опциите има възможност за допълнително слагане на предни акустични стъкла? Някой възползвал ли се е от тази екстра и има ли ефект? Предполага се да допринася за допълнителното изолиране на шума отвън. Тук има два момента. Тези стъкла няма как да изолират шума от двигателя, който ако купето не е добре изолирано ще се предава от предната част, както и шума от гумите, които също ще се предват по купето вътре. Евентуално би изолирало шума от вятъра при по-висока скорост... евентуално.

 

Друга екстра, която принципно смятам, че е много полезна е челно стъкло с отопление. Това зимата ми се струва задължително. Въпросът е, че в описанието на нещата към модела пише, че има допълнително електрическо отопление. Знам, че това не е печка в купето, а най-вероятно става въпрос за допълнително подгряване на антифриза. Дори и така да е, това пак означава, че ще се достига по-бързо работна температура и духалките ще могат да обдухват стъклото и да размразяват ефективно. Така поне си мисля аз. Отделно и в briskoda четох, че някои хора имат проблеми с това стъкло. Металът в стъклото заедно с камерите, свързани с екстри като adaptive cruise control, затруднява приемането на GPS сигнал от телефона. Някой има ли такива наблюдения?

 

Последното, което бих искал да попитам е относно DAB тунера за аудиото. В България това заслужава ли си?

Получиха се доста въпроси така като гледам :). Ще се радвам на всякаква помощ и информация.

 

Благодаря!

Редактирано от VKNikov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

2,0 TSI е чудесен двигател и не е за пренебрегване :)

Адаптивният круиз е хубав, но в България не може да се ползва, поне на мен ми е неприятен. Остава прекалено голяма дистанция, в която могат да се съберат 2-3 коли. След западната ни граница това е една чудесна екстра.

Аварийните спирачки се активират и при по-високи скорости от 30 км/ч.

Има шум от страничните огледала, не е голям но се чува. Аз бих сложил акустичните стъкла.

Задължителна екстра е подгрева на челното стъкло, няма никакви проблеми със съгналите на всичко. Зимата 3-4 см лед го разтопи за 2-3 минути.

Силно препоръчвам smart light assist.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 2.0 TSI обмислях 190 коньовия вариант, който трябва да замести 1.8 TSI, но конфигурации с него ще могат да се поръчват чак от Ноември. Другите вариации на този мотор предполагам наистина си заслужават, но поне за момента мисля да се въздържа :).

 

Мисълта за аварийните спирачки ми беше, че те идват като опция към Front Assist-a, доколкото разбирам не може да се поръчат отделно, както при Октавия. Така няма как да избягам от взимането на цялата екстра, която за мен е малко надценена.

 

Един допълнителен въпрос. Някой с бежовия салон? Изключително много ми харесва. Да, ще се цапа по-лесно, но кожата мисля и лесно ще се трие. Притесняват ме праговете, вратите и таблото, тази пластмаса може и да е проблемна за чистене. Особено праговете сигурно ще имат доста следи от обувки. Но пък черното ми идва твърде мрачно, а и лятото яко ще се нагрява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, надявам се да съм ти от полза с моето мнение. Преди месец взех Супърб с дизеловият двигател за които говориш (150 к.с. 7 ДСГ). Единствено колата не е 4х4. И аз като теб много се чудих, и реално исках бензин 220 к.с (които е много приятен за каране двигател - тих и доста пъргав)., но в моят случай не се предлагаше въобще в ниво L&K и ако трябваше да сглобя конфигурация с този двигател, с екстрите на L&K и другите които исках, отиваше на още 10 хил лева отгоре. Другата опция беше 280 к.с. бензин , но понеже идва само 4Х4, а аз категорично не искам това, отпадна кат опция. Все пак въпрос на избор - ако караш малко и/или основно в България според мен е най-добре да взимеш бензин, ако караш много и се пускаш из Западна Европа мисля, че дизела е по-разумен избор. Бях споменал в друга тема - когато имаш 2-3 литра отгоре разход и бензина е с 25 цента по-скъп на литър - имаш около 5-7 евро отгоре на 100 км - според карането можеш да сметнеш дали си заслужава, ако разхода е някакъв критерии които гледаш. 

 

- Тествах 190 к.с. (без 4х4) и 150 к.с когато избирах моята кола - мога да кажа, че има разлика във въртящият момент и си се усеща като дадеш газ. Не е нещо драстично, но не е и пренебрежително малка. За моят стил на каране обаче това нямаше никакво значение, защото аз не карам нито много бързо нито ускорявам рязко. 150 к.с. е доста приятен двигател - до 150 - 170 км/ч ускорява доста прилично за 99% от случаите които ще имаш на пътя и се държи добре. Отделно е по-тих от 190 к.с. според мен.

- акустичните стъкла - прикриват шума от страничните огледала. Откъм обезшумяване самото купе е доста прилично според мен - но отново дизела не можеш да го заглушиш напълно. Ако очакваш тишината която ще има при бензинов двигател , няма да я получиш със или без тези стъкла.

- Адаптивният круз контрол - удобна екстра ако всички карат с една и съща скорост и не сменят ленти. Иначе е доста неприятно как набива рязко ако се шмугне кола пред теб - независимо от това го ползвам само него, и според трафика ако е много натоварен го изключвам напълно.

- Стъкло с подгряване - имал съм кола с тази есктра както и кола с независимото подгряване на купето (без подгряване на стъклото). За мен по-добрият избор е независимото подгряване - качваш се в топла и загрята кола която освен предното стъкло е разтопила и страничните и задното стъкло също, както и голяма част от снега от ламарините. Има си и дистанционно което лови на 300-400 метра, можеш да си я нагласиш отделно кога да се пали с таймер или през телефона- както казах с две ръце съм за печката. Иначе стъклото с подгряване си върши точно функцията - размразява всичко отпред за няколко минути и няма никаква нужда от стъргане. Това за заглушаването на сигналите никога не ми се е случвало.

- DAB - в България няма въбще такива станции. Из Европата на места сигнала е доста кофти, но когато е ОК има огромен избор от радиостанции - все пак струва 190 лв така че не е болка за умиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Като цяло колегите са ти отговорили, но и аз ще допълня две неща:

 

- По моите разбирания, аварийните спирачки всъщност са въпросния Front Assist. В твоя случай проблема е, че този Front Assist може би вече се предлага само в комбинация с адаптивен темпомат (било то във вариант до 160 или 210 км/ч). Това наистина е малко странно, защото до сравнително скоро в конфигуратора седеше и отделна опция само Front Assist (без адаптивен темпомат). Отделно, тази опция все още е налична в ценовата листа на модела. Така, че ако не искаш да имаш адаптивен темпомат, но държиш да имаш аварийни спирачки за градски условия - то тогава изрично питай в Еуратек каква е ситуацията с въпросната екстра. Ето това са възможните опции според ценовата листа:

 

6K2 - Front Assist - сканиране на пространството пред автомобила и автоматични спирачки без адаптивен темпомат
PLG - Front Assist - адаптивен темпомат за скорост до 210 km/h
PLI - Front Assist - адаптивен темпомат за скорост до 160 km/h

 

 

Аз лично съм с адаптивния темпомат. Моето мнение също е противоречиво. В някои ситуации е много удобно, в други е направо изнервящо. Но пак бих си го поръчал.

 

- Бежов салон - аз съм с такъв. На предния супърб пак бях с такъв. Живот и здраве, на следващия супърб отново ще съм с такъв. Това беше едно от малкото неща които не подлежаха на коментар при мен. Дори външния цвят на колата (Лава син) се продиктува от цвета на салона. Сам си си отговорил за кожата - нямаш никакви проблеми с почистването. Определено смятам, че се почиства много по-лесно от текстила. Колкото до праговете, вратите и т.н. - никога не съм имал проблем с почистването им. Да, прага отнася доста следи от обувки. Но тези следи си личат без значение дали е светъл или тъмен. А почистването е еднакво лесно. Единственото проблемно нещо по принцип при светлия салон може би е пода. Но това не е проблем при Супърб 3, защото там пода винаги е черен. Инак, за да придобиеш някаква нагледна представа, ето тук можеш да огледаш прясно почистен 8 годишен светъл салон с оригиналните (т.е. - 8 годишни) стелки : https://photos.app.goo.gl/avIr2oQBmrwZyJOX2

(виждаш какво имам предвид за пода)

 

ПП: ако не обичаш мрачния интериор (като мен), можеш да помислиш и за панорамен покрив. Тотално променя "приветливостта" в колата, особено със светъл интериор :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията. Постепенно почват малко по малко да се наслагват нещата и да се избистрят.

 

В крайна сметка даже се замислям и за 220к.с. TSI двигателя. Принципно разхода е фактор, но зависи и какви са разликите. Ако градско отива 13-15, вече си е множко. Но аз като цяло не карам толкова много, 15к на година някъде. На мен ми е интересно как все още го предлагат този 220к.с. двигател. Доколкото знам е от старите без новите филтри, а нали уж тях ги спираха.

 

@edinichensluchai, колега, дали може да споделиш твоите съображения да не искаш 4х4? Аз като цяло съм фен, ходя и на ски, пък и стабилността е по-голяма. От друга предимствата на това задвижване влизат в употреба доста рядко като цяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@edinichensluchai, колега, дали може да споделиш твоите съображения да не искаш 4х4? Аз като цяло съм фен, ходя и на ски, пък и стабилността е по-голяма. От друга предимствата на това задвижване влизат в употреба доста рядко като цяло.

 

Здравей, моят довод да не искам 4х4 е точно както ти си го казал – нуждата от този тип задвижване е изключително рядка. Отново искам да уточня, че говоря само и единствено от моята си камбанария и не се опитвам да омаловажа 4х4 задвижването и не искам да се отваря вратата за спор кое е по-добро. Само да вметна, че хобито ми допреди няколко години беше оффроуд (този дето е на истински изключително тежки терени в недостъпни планини, блата и пустини) и мисля, че мога да оценя и двете задважвания - в случая говорим за седан/комби което основната му цел да те вози комфортно и да се закараш до лифтстанцията. За всички други цели - супърб-а не е най-подходящият автомобил :):) :)

 

За 20 години шофьорски стаж имам почти 7-цифрен навъртян километраж на 4 континента с абсолютно всички климатични условия и наистина не мога да се сетя кога ми е трябвало на мен при нормално позване на лек автомобил. И аз ходя и по планини, и по язовири и навирам колата из разни поляни, черни пътища (които просвета позволява) и никога не е било да не мога да мина.

 

Зимата винаги карам с хубави зимни гуми и пак не съм имал проблем да стигна до набелязаната точка (включително вили и хижи в отделечени места където почистването не е е приоритет).

 

Накратко където са стигали леки коли 4х4 , там съм стигал и аз. Дали 4х4 може да стигне по-далеч – може, но пак всички зависи къде и как ще я ползваш колата.

 

По отношение на стабилността, това се усеща според мен само при по-голяма скорост и в завои – аз съм спокоен шофьор и затова не съм стигал до момента да ми трябва тази допълнителна стабилност която 4х4 дава.  

 

На база всичко това – аз не виждам за мен смисъл от 4х4 –  за мен само допълнително оскъпява колата, вдига разхода, и това е още една система която си иска своята поддръжка и е предмет на повреда. А аз съм на принципа, ако не ползвам дадена функционалност или трябва да мога да я изключа напълно и да не я мисля, или вариант две е да не я притежавам и да се занимавам с поддръжката и да страдам в случай на неизправност.

 

Нека и колегите с 4х4 се изкажат за да добиеш гледна точка , а най-добре е ако можеш да вземеш и едната и другата за няколко часа поне да направиш сам сравнението.

 

ПС. Моята е с кафевият кожен салон и мога да кажа, че е доста приятен - не е толкова тъмен, но не съм сигурен дали може да се поръча за други нива освен най-високото.

Редактирано от edinichensluchai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето разхода на гориво:

2,0 TDI 150 к.с. - 6,06/100

2,0 TDI 190 к.с - 6,86/100

1,8 TSI 180 к.с - 8,14/100

2,0 TSI 220 к.с - 8,43/100

Това са реални разходи само, че за извънградско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то е ясно, че 200+ коня двигател трудно ще има нисък разход в града, особено когато става въпрос за бензин. За мен лично до 11-12 е ОК, нагоре вече ми се струва твърде високо. Но и 190к.с. дизела и той ще дава сигурно 8 до 10 литра градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен. От март карам С3 190 кс 7DSG.

 

И аз бях избрал Front Assist без адаптивен темпомат по конфигуратора, но ЕТ ми казаха, че вече двете екстри вървят заедно. Така че взех и адаптивен темпомат до 160 км. Докато му свикна за ден-два имах проблеми, но сега мисля, че е нещо супер удобно. Поддържа дистанция до предния автомобил (регулира се на 3 степени) до пълно спиране и после потегляне на автомобила. С неудобството за което споменават колегите, когато се шмугне кола се свиква бързо. За мен по-голям проблем беше, че когато настигнеш някоя кола и забавяш скорост. Тоест трябва доста по-рано да започнеш изпреварването, за да не си нарушиш ритъма. Това в натоварено движение не е много лесно. Така, че се научих да го изключвам при изпреварване и после да го включвам пак. 

 

Относно автономното аварийно спиране до 30 кн/ч, нямам опит. От време на време при рискови ситуации ми светва един червен крокодил на на дисплея и пише натиснете спирачката. Досега не ми е набивала спирачки колата. Което е хубаво, защото във всички случаи аз съм си преценил ситуацията. Но остава впечатлението, че това аварийно спиране ще започне чак, когато е късно и просто ще минимизира удара. Крокодила се показва и при скорости над 30 км/ч.  Нека, който има опит да каже. Иначе веднъж в гаража на заден ход ми наби спирачки. Което е хубава екстра за бавна скорост, ако се разсееш. Но пък когато карам в голям трафик парктроника се активира автоматично без звук и показва разстояние до колата отпред и отзад. Само дето иконите на дисплея показват, че нямам аварийно спиране и трябва да се уверя, че пътят е чист. Веднъж по време на сняг Front Assist ми даде жълт триъгълник, че не работи. След спиране и почистване на сензора отпред на решетката, заработи отново.

 

Предното стъкло с подгряване е супер екстра, ако колата не е в гараж. Аз съм от Пловдив и тази опция не би се ползвала много често, затова не я избрах. Същото важи и за "печката". Тъй като нямам предно стъкло с подгряване не мога да кажа за загуба на сигнала на GPS за телефона. Но ако телефонът е поставен на мястото му в пепелника, освен безжичното зареждане, което имам, имам и усилване на сигнала на телефона през DAB антената на автомобила.  DAB станции може да няма, но усилването на сигнала е реално. Пробвал съм го на място, където няма добър обхват и реално не можеш да проведеш разговор извън колата. Сядам в колата, телефона в пепелника, паля и водя разговор. Доста полезна опция. Но това е за сигнала на телефона. Предполагам, че важи и за сигнала на GPSa на телефона.

 

Това е засега от мен.

Редактирано от dulo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.