Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Супърб 3 комби или Октавия 3 комби + дизел или бензин


ecm

Recommended Posts

Здравейте,

 

Замислям покупка на чисто нова кола, която по следните параметри да е същата или по-добра от настоящата ми: размери (ширина отвътре, дължина отвътре, багажник), качество на возията, стабилност, ускорение, шумоизолация, да не ми създава проблеми при често градско каране на къси разстояния (София). Всички останали неща, екстри и т.н. нямат съществено значение, може би само читава навигация, ако има, е от някакъв плюс за мен.

 

Сегашната ми кола, единствена до момента, е Пасат B5.5 комби, 2.0 TDI, 136 к.с. (с наличен DPF). По принцип Супърб 3 комби ме влече повече, но, ако Октавия 3 комби ми дава по всички или поне повечето изброени показатели същото като Пасата, ми се вижда по-удачен за мен избор защото 10000 лв. разлика за мен имат сериозно значение (бюджет ди 50-52 хил. за Супърб, а за Октавия - до 40-42 хил.).

Та, доколко Октавия 3 комби покрива Пасат Б5.5 комби като размери, возия, стабилност, шумоизолация? Подозирам, че при возията може да има разлика заради многоточковото окачване на Пасата, но честно казано нямам идея Окти 3 с какво точно окачване е, нямам идея и каква е разликата спрямо Супърб 3, и моля за малко информация в тая посока. Откъм стабилност също ми е интересно Октавията може ли да се мери с Пасата или по-добре Супърб? Когато купувах Пасата, гледах и доста Октавии 2, преди фейслифта, и като че ли бяха по-тесни и къси отвътре, особено мястото за краката на задните пътници ми се струваше по-малко, въпреки че, като гледам, по характеристики, Октавия 2 е колкото Пасат Б5.5 по външни размери. Октавия 3 е по-голяма и на ширина и на дължина, и се надявам да може да се конкурира с Пасата отвътре? 

 

Независимо кой от двата модела бих избрал, идва и въпросът с избора на двигател: 150 к.с. дизел, срещу 180 к.с. бензин, задължително ръчна скоростна кутия, като 4х4 е опция. Подозирам, че и двата биха дали и на Супърб и на Октавия поне същата динамика като на Пасата ми, имайки същия въртящ момент като на неговия двигател, при сходно тегло? По принцип, бих предпочел дизел, обаче след постоянните проблеми, които ми създава през последната година DPF-ът на Пасата на къси разстояния, в София, се чудя дали да сменя горивото, като обаче се опитвам да мисля и в посока, че по-новите DPF-и би трябвало да са по-читави, а и чисто нов би трябвало да създава по-малко проблеми, отколкото такъв на над 300 хил. км.? Съвременните бензинови обаче ме притесняват в колко натоварен режим работят и дали изкарват повече от 150 хил. км., идва и моментът, че докато се натуткам, може да пуснат и бензинови с филтър (GPF)? В крайна сметка, имам усещането, че с всички еко-подобрения, независимо от типа гориво, нещата все отиват към сериозно скъсяване на живота на двигателя и турбото? 

 

Нямам идея доколко здрави са гореизброените два двигателя, и моля за информация, ако имат някакви известни и често срещани проблеми, съответно, идеи за алтернативни варианти като избор на двигател?

 

Накрая, има ли смисъл от 4х4 и в какви условия?

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиди и направи тест драйв на двете. Супърба е много различна кола от Октавията.

1,8 TSI го спират и заменят с 2,0TSI, като на Кодиака.

Успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавията и Супърба нямат общо. Сравнението е като между Е и S класа. Това което ти е казал Милен Димитров е най-правилното. Отиди да видиш къде ти "сляга" задника най-добре :) Заиграй се и с конфигуратора. На Еура Тек е доста читав. Ще можеш да добиеш почти 100 % представа за това, кое колко пари ще ти излезе и съответно кое е твоето нещо.

Колкото до GPF филтъра, мисля, че е си закъснял и то май с 2-3 месеца. Ама не съм 100 % сигурен. DPF, GPF и всякакви други щуротии - няма какво да се плашиш. Тоест има (може би), но нямаш друг избор...

 

Отностно Еко подобренията, не бъркаш. Едно време концепцията ECOTEC буквално съсипа марката Опел по мое мнение. По-добре от това няма да става, само по-зле ще е. Нещата отиват към електрички в следващите 20 години. Междувременно ще има буферен период, в който ще се правят всякакви магарии. При дизелите магариите отминаха и собствениците си пасат последствията. Сега е ред на бензина с концепцията за малолитражно турбо и 100 глупости по генерацията отдолу. И така докато не го подкараме 100 % на ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Накрая, има ли смисъл от 4х4 и в какви условия?

 

Аз за другите въпроси акъл няма да давам, само за 4x4-то исках да дам един пример с опита на един приятел, който живее на стръмен баир в Бояна. Беше си взел Рапид (съответно без 4х4) и след като 2 зими не можеше да си стигне с колата до гаража и трябваше да я зарязва 2 пресечки по-надолу от блока си, накрая върна Рапида в Еуратек и си взе Октавия 4х4. За сега не се е оплакал от нея и дори напротив - като паднаха големите снегове се скъса да поства снимки как прокопава непочистения баир с Октавията. :) Та ти си преценяваш дали ще ти се налага зимата да караш по непочистени заснежени пътища или по-скоро не се вълнуваш от този проблем. Разбира се 4х4-то дава една допълнителна стабилност на колата не само при снежни условия, но да кажем, че при сняг най-ясно си проличават ползите от него. :) И все пак 4x4-то е екстра, която оказва сериозно влияние на крайната цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента карам Октавия 2.0 TDi и за мен е много балансирана кола. Обем, комфорт, икономичност е без аналог за цената си. Аз я карам градско доста. От 3-те и хиляди километра 2 хил. са в града,нямам оплаквания. Е, освен едно, че доста бързо ме докарва до превишена скорост.

А за градска кола да си вземеш Супърб.... Само ако има представителна функция би било някакво оправдание. Да разхождаш половин тон желязо отгоре, което би ти било нужно 2-3 пъти в годината е нерентабилно. 4х4 също е въпрос на нужда.

Моята Октавия е фирмена, имаме и Супърб във фирмата, шефа ми го кара и само мрънка за разхода :) Има разлика във колите, не малка, но пък и разликата в цената не е малка. Иди ги тествай, това ще те ориентира най добре. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все пак ще я карам и доста извънградско, и затова искам по-комфортна и голяма кола, просто обаче карам и доста градско, затова бягам от DPF-а, който ми е най-проблемният момент на сегашната кола. Явно обаче, както написа колегата по-горе, няма как да се избяга. Мисля, че все още има вариант за бензин без филтър. Ще отида да ги сравня на място явно. Чудя се и на Октавия Скаут евентуално, макар че тя като цена идва колкото Супърб, като гледам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дизела разликата в разхода на Супърба и Октавията е минимум 2 литра на градско и 1 литър извън града. И това е само ако не мачкаш газта. Ако ги напъваш, разликата се увеличава още повече. За бензина незнам как е.

 

За 4х4 хубаво си помисли. Ако не се ползва по предназначение, само си плащаш и си го разнасяш насам - натам. Това го пиша като човек дето си има 4х4 и горе долу съм видял ползите и негативите му.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.